Узагальнення теми "Утворення України-Руси"

Про матеріал
Утворення України-Русі відбувалося досить швидко. Цьому сприяло географічне положення. У "Повісті минулих літ" літописець Нестор про заснування Києва розповідає так:"... і було три брати. Одному ім'я Кий, а другому - Щек, а третьому - Хорив, і сестра їхня - Либідь."
Перегляд файлу

Історія України. 7 клас

Тема. Узагальнення за темою «Виникнення та розвиток Київської Русі»

Мета: узагальнити й поглибити знання учнів з теми; розвивати навички застосування навчальної інформації, роботи в групі; виховувати толерантне ставлення до думок інших; виховувати повагу до минулого свого народу.

Тип уроку: узагальнюючий.

Форма проведення уроку: гра з елементами групової роботи.

Хід уроку

 І. Організаційна частина уроку

 ІІ. Основна частина уроку Вікторина «Київська держава»

 1. У давньоруському літописі є легенда про заснування міста Києва.

Як звали його засновників? (Кий, Щек, Хорив)

2. Яким чином увічнено пам’ять засновників міста Києва? (Назва міста, гори Хоревиця й Щекавиця, річка Либідь)

3. Яке місце в Києві й чому називається Аскольдовою могилою? (Місце поховання князя Аскольда на Угорській горі)

4. Хто з князів у 907 р. на знак перемоги прибив щит над воротами Царграда? (Олег)

5. Хто з київських князів загинув від рук своїй підданих? (Ігор)

6. Хто з київських князів обхитрив візантійського імператора? (Ольга)

7. Який князь став для нащадків зразком воїна? (Святослав)

Вікторина «Кому належать слова?»

 1. «Хай це буде матір’ю городам руським». (Олег)

2. «Як занадиться вовк по вівці, то переносить усю отару, якщо не вб’ють його». (Деревляни)

3. «Се почнемо повість оцю. Після потопу — бо троє синів Ноєвих, Сим, Хай і Яфет, розділили між собою землю». (Нестор)

 4. «Бачите гори оці? Яко на горах цих возсія благодать Божа, і має бути город великий. Та багато церков Бог воздвигне». (Андрій Первозванний)

 5. «Я, сину, пізнала Бога й радуюся, а коли й ти пізнаєш Бога, то почнеш радуватися». (Ольга)

 6. «Коли ти також попостоїш у мене в Почайні, скільки я в Суду, то тоді дам тобі». (Ольга)

7. «Хочу на ви іти». (Святослав)

8. «Ти, княже, чужу землю шукаєш і глядиш, а свою залишив» (Кияни — Святославу)

 9. «Сріблом і золотом не знайду дружини, а з дружиною здобуду й срібло, й золото, яке дід мій, батько мій з дружиною дошукувалися». (Святослав)

 Що було б, якби... ...новгородці не запросили варягів (Рюриковичів)? ...не було княгині Ольги, а владу перебрав Святослав Хоробрий?

За сценарієм відомої телепрограми в класі парти ставляться в каре.

Усередині — два основні опоненти та ведучий.

Тема оголошується та опрацьовується заздалегідь.

Тема: «Русь сама створила державу чи вона була запроваджена варягами?» Судовий процес

 Тема оголошується заздалегідь: «Слухається справа князя Ігоря». На процесі виступають:

 а) суддя, що веде процес (учитель);

 б) слідчий-історик, який викладає історичну суть «справи»;

в) прокурор, який звинувачує підсудного й пропонує вирок;

 г) захисник (адвокат), який знаходить аргументи на захист та виправдання підзахисного;

 д) історичні свідки (учні), які свідчать як «за», так і «проти»;

е) присяжні (інші вчителі чи підготовлені учні), які виносять остаточний вирок. ІІІ. Підбиття підсумків уроку

 Учитель оцінює діяльність учнів під час уроку.

 IV. Домашнє завдання Повторити матеріал теми, підготуватися до тематичного оцінювання.

docx
Додано
11 листопада 2023
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку