7 клас
Урок №13
Дата:
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕОРЕТИЧНИХ ЗНАНЬ ТА ПРАКТИЧНИХ
УМІНЬ УЧНІВ ЗА РОЗДІЛОМ «ОКЕАНИ».
ПРАКТИЧНА РОБОТА №6 (ОЦІНЮВАНА).
«СКЛАДАННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ПОРІВНЯЛЬНОЇ
ХАРАКТЕРИСТИКИ ДВОХ ОКЕАНІВ» (ЗА ВИБОРОМ).
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з вивченого розділу; вдосконалити навички та вміння працювати з картами атласу; визначати рівні засвоєння учнями навчального матеріалу.
Обладнання: атласи, зошити для практичних робіт.
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
ПРАКТИЧНА РОБОТА ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ТЕМАТИЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ
ПРАКТИЧНА РОБОТА №6.
«Складання комплексної порівняльної характеристики двох океанів»
(за вибором).
ПРАКТИЧНА РОБОТА №6.
Складання комплексної порівняльної характеристики двох океанів
(за вибором).
Мета роботи: сформувати вміння давати комплексну порівняльну характеристику двох океанів.
Обладнання: Фізична карта світу, карти атласу, зошит для практичних робіт (контурна карта «Карта океанів» с. 52—53), додаткові джерела інформації.
Основні поняття:
Океан — найбільша частина Світового океану, обмежена материками.
Комплексна характеристика — визначення різнобічних особливостей об'єкта з метою його повної оцінки.
Робота може виконуватися за варіантами (І—V):
І. Тихий та Атлантичний океани.
II. Атлантичний та Індійський океани.
III. Індійський і Північний Льодовитий океани.
IV. Тихий і Індійський океани.
V. Атлантичний і Північний Льодовитий океани.
1. На контурній карті «Карта океанів» проведіть межі океанів, що порівнюються. Використовуючи фізичну карту світу, карти атласу й додаткові джерела інформації, заповніть таблицю.
План характеристики |
Назви океанів |
|
|
|
|
Площа (млн. км2) |
|
|
Положення відносно |
|
|
екватора |
|
|
нульового меридіана |
|
|
У яких кліматичних поясах розташований |
|
|
|
|
|
Найбільші моря й затоки |
|
|
|
|
|
|
|
|
Із якими океанами й чим пов'язаний |
|
|
|
|
|
Найбільші океанічні течії |
|
|
|
|
|
|
|
|
Материки й найбільші острови,які омиває океан |
|
|
|
|
|
Середня глибина (м) |
|
|
Максимальна глибина(м) |
|
|
Температура води в поверхневому шарі (°С) |
|
|
|
|
|
Солоність води (%о) |
|
|
Представники рослинного й тваринного світу |
|
|
|
|
|
|
|
Укажіть спільні та відмінні риси в географічному положенні й природі океанів, що порівнюються.
Спільні риси |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відмінні риси |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Висновок.
Укажіть найважливіші відмінності в природі океанів, що порівнюються. Поясніть, чим вони зумовлені._______________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Додаткові завдання
1. Інтерес до навколосвітніх подорожей не зникає і в наш час. Найвідважніші мореплавці здійснюють їх самотужки. Польський яхтсмен Леонід Те ліга на яхті «Опті» здійснив навколосвітню подорож за 2 роки та 2 місяці (1967—1969 рр.). Успіх одиночного плавання залежить не тільки від витривалості, сили волі, професійних знань, кліматичних умов. Дуже важливо прокласти маршрут, який оптимально підходить для розв'язання головного завдання: у короткий термін і з мінімальним ризиком обігнути земну кулю Світовим океаном.
Нанесіть на контурну карту «Карта океанів» маршрут навколосвітньої подорожі, який би ви обрали (з урахуванням течій, кліматичних умов, необхідності поповнювати запаси прісної води й продовольства). Вихідна точка — Одеса.
2. Розгляньте малюнки й визначте, за яких умов солоність води буде зростати, а за яких — зменшуватися. Укажіть райони, де відбуваються ці процеси (прибережні райони із численними річками; тропічні широти; помірні й екваторіальні широти; Північний Льодовитий океан і його моря).