КЛАС 5 |
||
Тема |
Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія» |
|
|
|
|
Мета: |
|
|
|
|
|
Очікувані результати навчання: |
учень / учениця:
|
|
|
|
|
Тип уроку: |
урок узагальнення вивченого (урок-аукціон). |
|
|
|
|
Обладнання: |
мультимедійна дошка, підручник, портрет Тараса Шевченка, стікери, наліпки. |
|
|
|
|
Методи, форми роботи: |
Прийом «Музика та емоції», робота над проблемним питанням, прийом «Сходи успіху», розігрування лотів. |
|
|
|
|
ПЕРЕБІГ УРОКУ |
||
|
||
Прослухавши музичний уривок, опишіть настрій: весела – сумна, задоволена – сердита, смілива – боязлива, бадьора – втомлена, тепла – холодна.
|
||
ІІ. Актуалізація мотиваційних резервів учнів з теми Діти, спробуймо пояснити значення слів аукціон, лот. Аукціон – це спосіб розпродажу, при якому сповіщається початкова ціна і покупці змагаються за придбання товару. Лот – базова одиниця в аукціонах купівлі і продажу, за яку здійснюють продаж.
ІІІ. Ознайомлення учнів із темою, метою і завданнями уроку |
||
|
||
ІV. Освоєння теми уроку. Виконання системи завдань |
||
Хто зображений на малюнку? Поміркуйте, як пов’язана доля Тараса Шевченка зі словом аукціон? 22 квітня 1838 року за старим стилем Карл Брюллов викупив за 2,5 тис. рублів асигнаціями Тараса Шевченка з кріпацтва. Ця сума на той час була еквівалентна 45 кг чистого срібла. Щоб мати такі гроші, Карл Брюллов намалював портрет Василя Жуковського - вихователя спадкоємця престолу, який розіграли в лотереї. Імпреза відбулася в палаці польського графа – віолончеліста та композитора Михайла Вієльгорського (Вєльгурського). В автобіографії Тарас Шевченко про свій викуп оповідає так: «1837 року Сошенко представив мене конференц-секретареві Академії мистецтв В. Григоровичу з проханням – звільнити мене од лихої моєї долі , Григорович передав це прохання В. А. Жуковському. Той попередньо сторгувався з моїм поміщиком і просив К. П. Брюллова намалювати з нього, Жуковського, портрет, щоб розіграти його в приватній лотереї. Великий Брюллов відразу погодився, і незабаром портрет Жуковського був у нього готовий. Жуковський при участі графа М.Ю. Вієльгорського улаштував лотерею на 25000 карбованців асигнаціями, і цією ціною була куплена моя воля року 1838-го, квітня 22-го».
|
||
|
||
|
||
Багатий хитрий на гроші, а ….. на видумки (бідний). Бери здалеку жінку, купуй …. корівку (зблизька). В добрім житті кучері в’ються, а в …. січуться (поганім). Від малих дітей голова болить, а від …. серце (великих). Де гроші говорять, там правда …. (мовчить). З великої хмари - … дощ (малий). Краще на п’ять хвилин раніше, ніж на хвилину ….. (пізніше)
Виконання вправи 93, с. 42. Знайдіть лексичні помилки, запишіть відредаговані речення. Мандрівка тривала дві неділі. По радіо звучала його любима пісня. Наталка старанно відноситься до своїх обов’язків. Сергійко вірно відповів на запитання вчительки. Назар на уроках уважний, не мішає іншим. Слідуюче заняття гуртка відбудеться через тиждень.
Знайдіть зайве слово в синонімічних рядах.
V. Підсумок уроку. Рефлексія
Підбиття підсумків аукціону. |
||
«Сходи успіху» Сходи успіху зображені на слайді. Учні мають позначити сходинку, на якій знаходяться.
VІ. Домашнє завдання. Підготуватись до контрольної роботи з теми «Лексикологія», підручник: с.42-43 (тести) |
||
1