8 клас
Узагальнення й систематизація знань № 1
Тема: „Вступ. На порозі дорослого життя. Життя та здоров’я людини. Фізична складова здоров’я”
Перший варіант
І рівень – початковий
Виберіть одну правильну відповідь.
а) природні катастрофи та стихійні лиха; б) аварії на водопроводах; в) на окремих підприємствах; г) на транспорті.
а) вони не мають захисту й ризикують не тільки своїм здоров’ям, але й своїм життям; б) вони погано харчуються, не вчаться, зазнають насильства та експлуатації; в) вони нічого не потребують; г) їх використовують задля отримання прибутку.
а) викрадання коштовностей; б) викрадання грошей; в) викрадання дітей; г) викрадання комп’ютерної техніки.
а) землетруси, виверження вулканів, обвали, пилові бурі, оповзні, осипи;
б) лісові пожежі, пожежі степових та хлібних масивів, торф’яні пожежі, підземні пожежі горючих копалин; в) аварії в каналізаційних системах, водопроводах, теплових мережах, очисних спорудах; г) бурі, урагани, торнадо, шквали, вертикальні вихори, сильний град, сильний дощ.
а) слід правильно розподіляти час навчання, роботи й відпочинку, частише бути на свіжому повітрі; б) слід бути обережними з чужими людьми, не розмовляти з ними, не погоджуватися їхати або йти з ними куди – небудь; в) слід завжди повідомляти батькам про те, куди ви йдете й коли повернетеся; г) потрібно вміти оцінювати небезпеку або безпеку компанії, в якій ви проводите свій час, небезпеку й безпеку місць, в яких ви буваєте.
а) сколіоз; б) гастрит; в) кіфоз; г) тонзиліт.
а) глибокі порушення обміну речовин, викликані тривалою відсутністю в їжі вітамінів; б) незначні порушення обміну речовин, викликані тривалою відсутністю в їжі вітамінів; в) порушення білкового обміну;
г) порушення вуглеводного обміну.
ІІ рівень – середній
І. Запишіть назву поняття:
ІІ. Знайдіть кілька правильних відповідей:
Консерванти |
|
Включають жири, вуглеводи, білки та клітковину, а також майже всі мікроелементи й вітаміни. Вони покращують якісний склад їжі. |
|
|
|
Добавки, що зберігають свіжість |
|
Призначені для того, щоб довгий час зберігати продукти придатними до вживання. Вони містять речовини, які вбивають мікроби або не дають їм розмножуватися. |
|
|
|
Поживні добавки |
|
Їх додають до масел і до пакувальних матеріалів, щоб запобігти згіркненню масла. |
а) наявність пульсу; б) колір шкіри; в) реакція зіниць на світло;
г) наявність дихання
а) домашніх тварин; б) документи; в) ліки для хворих; г) засоби індивідуального захисту; д) питну воду; е) запас продуктів на 2 – 3 доби.
а) дотримуватися дієти; б) не порушувати правил кулінарної обробки продуктів; в) мити руки; г) дотримуватися правил зберігання продуктів.
а) індекс маси тіла; б) частота серцевих скорочень; в) взаємовідносини з друзями; г) частота дихання; д) гнучкість; е) вік людини.
а) мухи; б) термічна обробка продуктів; в) брудні руки; г) охолодження продуктів; д) сальмонела; е) продукти, куплені на стихійних ринках;
ж) хвороботворні мікроорганізми.
1. З’єднайте стрілками характеристики добавок з їх назвами.
2. Доповніть схему.
IV рівень – високий
1. Доповніть перелік.
Уміння і навички, необхідні людині, щоб ефективно діяти в разі виникнення надзвичайних ситуацій:
а) психологічна налаштованність на виживання; б)в)г)
2. Як ви розумієте вислів Гіппократа: “Якщо батько хвороби не завжди відомий, то її мати відома завжди – їжа”?