від появи
першої людини V cт. н.е.
0
Історія Стародавнього світу
ТЕМА: Узагальнення за темою: «Стародавній Єгипет» 1 слайд
Мета: повторити, узагальнити та закріпити знання учнів з вивчення історії Давнього Єгипту; формувати навички роботи з історичною картою та писемними джерелами; розвивати логічне мислення, вміння побачити та поєднати історичні явища, формувати вміння висловлювати свою думку; виховувати повагу до думок інших, інтерес до історичного минулого єгипетської цивілізації.
Тип уроку: повторювально-узагальнюючий
Вид уроку: урок-заочна екскурсія
Обладнання: підручник, електронна презентація, ілюстрації
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності
Станьте рівненько! Підніміть руки в гору. Ухопіть все те, що вам потрібно для уроку. (уважність, кмітливість, щіру посмішку, гарний настрій). І притягніть міцно до себе. Подивіться один на одного. Усміхніться один одному. Подаруйте усмішку мені.
Доброго ранку! Я рада вас бачити. Сідайте! Якщо у нас такий гарний настрій, то якими ми будемо сьогодні на уроці? Разом (уважними, розумними, організованими, кмітливими)
ІІ. Оголошення теми й мети уроку.
І сьогодні ми з вами перенесемося до Єгипту, до найдавніших і водночас найвеличніших у світі споруд, які здіймаються в синє небо, до пірамід.
Шановні діти! Сьогодні на уроці кожен з вас буде виступати в ролі туриста, який відвідує велику та загадкову країну – Давній Єгипет.
Слово вчителя: Для більшості людей Єгипет відомий як країна величних пірамід, де є загадкові лабіринти. 2 слайд Таким лабіринтом ми будемо мандрувати сьогодні на уроці. Ваш вдалий вихід з лабіринту буде означати добру підготовку до контрольної роботи з вивченої теми.
Запишіть сьогоднішнє число, тему.
Для того, щоб подорож була бiльш приємна, необхiдно пригадати те, що нам вiдомо про рiчку Ніл.
Продовжить речення.
1. Єгипет знаходиться у…
2. Місце, де Ніл впадає в море називається… (Покажіть на карті)
3. Ніл впадає у … (Покажіть на карті)
4. Вітер, який дме з пустелі Сахари, називається…
5. Щорічно з червня по вересень відбуваються…
6. Єгиптяни називали свою країну… Чому?
7. Єгипет поділявся на дві частини… (Покажіть на карті)
8. Клімат в Єгипті …
9. Квітучі острівці – це … (Покажіть на карті)
- Що ще вам відомо про річку Ніл? (Дiти роблять повiдомлення про Нiл).
(Покажіть на карті річку Ніл)
10. Пригадайте, що росте на берегах Нілу …
11. Для чого служив папірус?
Ось у нас кошик з папірусу і звичайний кошик з лози. Зараз ми спробуємо покласти в кошик з папірусу ті культури, які росли в Єгипті, а в кошик з лози ті що не росли в Єгипті. Будьте уважні! (пахучі акації, клени, комиш, лотос, тополя, папірус, фінікові пальми)
Увага! Правильна відповідь. 4 слайд
А зараз давайте спробуємо пригадати, яких тварин єгиптяни розводили?
Знайдіть зайве 5 слайд, 6 слайд
Подивіться уважно, що ви бачите? 7 слайд
Як пов’язаний Єгипет з бджолами?
Історики стверджують, що саме єгиптяни винайшли таке заняття, як бджільництво.
Перший крок зроблено. І ми продовжуємо вибиратися з лабіринту далі.
Другий крок лабіринтом 8 слайд – Господарство Єгипту
- Назвіть основні заняття єгиптян.
- Розгляньте ілюстрацію і опишіть працю єгиптяна.
9 слайд
10 слайд
11 слайд
12 слайд
А зараз ми трохи відпочинимо. Шлях у нас по переду довгий.
Фізрозминка «Приймаю-бойкотую»: я читаю питання, якщо ви вважаєте, що вони правильні, то ви встаєте, якщо ні, то сидите на місці, тобто «бойкотуєте»
І ми продовжуємо подорожувати далі. Третій крок 13 слайд
«Держава і суспільство в Єгипті»
Виберіть правильну відповідь
1) Єгипетську державу очолював:
а) фараон; б)султан;
в) цар; г) імператор.
2) Столицею єдиної Єгипетської держави було місто:
а) Фіви; б) Сієна;
в) Карнак; г) Мемфіс.
(Покажіть на карті)
3) Кого в Давньму Єгипті називали «живі убиті»?
а)номархів; б) ремісників;
в) рабів; г) вельмож.
4) Служителями богів у Давньому Єгипті були:
а) вельможі; б) жерці;
в) номархи; г) візири.
а) писаря; б) раба; в) фараона.
6. Яких кольорів була корона царя Верхнього і Нижнього Єгипту?
(Покажіть на карті)
6. Єгипет складався з областей, общин, які називалися…
7. На чолі номів стояли…
Установіть відповідність
14 слайд
А зараз ви повинні визначити ім'я історичної особи за описом. «Портретна галерея»
15 слайд
Молодці! Ми знаємо, що Єгипет не раз розквітав та занепадав.
Яке було єгипетське військо? З чого воно складалося? 16, 17 слайди
Молодці! І ми з вами майже доходимо кінця, до фінішу. А зробити останній крок і остаточно вибратися з лабіринту нам допоможуть екскурсоводи. Наступний крок «Культура Єгипту»
18 слайд
Єгипетська архітектура та мистецтво 19, 20 слайди
Писемність 21, 22 слайди
Наукові знання 23, 24, 25 слайди
Освіта 26, 27 слайди
Шановні туристи! Ви вдало вийшли сьогодні з лабіринту, повторивши про Єгипет основні поняття, історичні постаті та культурні пам’ятки.
Я бажаю вам, щоб ваші знання про Єгипет були такими же міцними, вічними, як ця піраміда.
Рефлексія
– Які у вас враження склалися від подорожі?
28 слайд Музика
А зараз прикріпіть
цей листочок, якщо ви дуже задоволені своєю роботою на уроці, відповідали завжди правильно, були активними та уважними на зображення піраміди, що висить на дошці.
цей, якщо не зовсім задоволені, інколи помилялись.
цей – якщо не задоволені своєю роботою.
Таким чином, кожен з вас туристів залишає в піраміді символічну згадку про своє перебування в її лабіринті.
29 слайд
Домашнє завдання:
30 слайд Життя яскраве… І ми в нім творці! А ви сьогодні усі молодці.
пахучі акації клени
комиш лотос
тополя папірус
фінікові пальми