Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Слова, що означають назви предметів». Письмова перевірна робота.

Про матеріал
Узагальнити знання школярів з теми «Слова, що означають назви предметів» («Іменник»); перевірити засвоєння ними правопису великої букви у іменах, прізвищах людей, кличках тварин, назвах міст, сіл, вулиць, річок; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять, вміння правильно висловлювати свою думку; поповнювати словникову скарбницю школярів; виховувати любов до Батьківщини, бажання більше знати про її історію, дисциплінованість, охайність та старанність у роботі, самостійність під час виконання письмової перевірної роботи та колективізм.
Перегляд файлу

Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Слова, що означають назви предметів». Письмова перевірна робота.

Мета: узагальнити знання школярів з теми «Слова, що означають назви предметів» («Іменник»); перевірити засвоєння ними правопису великої букви у іменах, прізвищах людей, кличках тварин, назвах міст, сіл, вулиць, річок; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять, вміння правильно висловлювати свою думку; поповнювати словникову скарбницю школярів; виховувати любов до Батьківщини, бажання більше знати про її історію, дисциплінованість, охайність та старанність у роботі, самостійність під час виконання письмової перевірної роботи та колективізм.

 

Тип уроку:  узагальнення ЗУН.

 

Методи і прийоми:  бесіда, розповідь, аналіз, ігровий та демонстративний метод.

 

Обладнання: відеозапис «Мандрівка по Україні», карта України, кросворд.

 

Структура уроку

  1. Організаційна частина – 2 хв.
  2. Повідомлення теми і мети уроку – 3 хв.
  3. Узагальнення і систематизація знань – 20 хв.
  4. Перевірна робота – 10 хв.
  5. Підсумок уроку – 5 хв.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційна частина

1. Побажання вчителя

Трудіться, діти дорогі, до сьомого поту

Та дістаньте нагороду за свою роботу.

Пам’ятайте, нагорода – це оцінка гарна,

Здобута в чесному бою працею старанно.

2. Девіз уроку

Горішок знань міцний – це знає кожен.

Та нам – не відступать!

Його вам розколоти допоможе

Бажання ваше все на світі знать!

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку

 

А що ми будемо робити,

Про що ми будемо писать.

Ви зможете усі сказати

Лише питання треба опрацювати.

 Як називається наша Батьківщина?

 Отож, вирушаймо стежками України.

 

  1. Узагальнення і систематизація знань.

 

Наш потяг рушає, вагони біжать,

А в потязі нашім учні сидять.

Ось перша зупинка – час нам вставать.

 

1. Робота з картою України.

Коли подивимось на карту, то можна лише за кольором здогадатися, що там зображено: блакитним кольором позначені річки, озера, моря й океани; жовтим, коричневим кольором – гори; зеленим – ліси… . А щоб відчути красу гір, річок, міст, у них потрібно побувати, все побачити.

 

2. Перегляд відеосюжету «Мандрівка по Україні».

Зараз ми на одну хвилину полинемо в прекрасний світ краси і багатства нашої країни.

Чим сподобався вам відеосюжет?

 

3. Бесіда.

Чи багато є на Україні міст, сіл, річок?

А що означають слова місто, село, річка, вулиця? (Це назви предметів)

А як ці слова пишуться в реченнях?

Але кожне місто, село, вулиця, річка мають ім’я. Чи не так? Пригадайте назви міст, сіл, річок, вулиць, з якими ми зустрічалися на попередніх уроках.

Як пишуться назви міст, сіл, вулиць, річок?

Ми з вами живемо у маленькому чарівному куточку нашої Батьківщини, якого не знайдеш на карті. Коли поглянути у вікно, то видно дерева, спортивний майданчик, сусідні будинки… . Але саме з таких маленьких куточків складається наша рідна Україна.

 

4. Наступна зупинка – час нам писать!

Прочитайте речення, вставте замість крапок пропущені слова.

Столиця України – місто … .

Центральна вулиця цього міста –  … .

Київ розкинувся на берегах … .

Чому написали слова з великої букви?

А як пишуться імена, по батькові та прізвища людей?

 

  1. Перевірна робота

1. Диктант.

 Іванко, Денис, Галинка й Тетянка збирали в лісі смачні суниці.

 Під час екскурсії діти побували в місті Києві. Їм дуже сподобалась найбільша річка в Україні – Дніпро.

 

2. Творча робота.

Поширте речення словами.

Оля живе в місті   на вулиці . У неї є кіт   та песик . Дівчинка часто ходить з песиком на річку .

 

  1. Підсумок уроку

1. Кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По вертикалі: 

  1. Прізвище письменника, твори якого вивчали протягом теми (Сухомлинський).

По горизонталі:   

  1. Ім’я Сухомлинського (Василь).
  2. По батькові Сухомлинського (Олександрович).
  3. Назва пташок, які прощалися з рідним краєм в оповіданні В.О.Сухомлинського (Ластівки).
  4. Країна, яку закликає любити В.О.Сухомлинський.
  5. Ім’я дівчинки, яка врятувала покинуте кошеня (Наталочка).

2. Бесіда

 Чого навчилися протягом вивченої теми? Твори якого письменника виховували в нас найблагородніші і найпрекрасніші риси характеру? Чим сподобався вам урок?

 Сподіваюсь, діти, що здобуті знання допоможуть вам на подальших уроках. Не випадково народна мудрість говорить: «Здобудеш освіту – побачиш більше світу».


docx
Додано
28 січня 2023
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку