Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Слова, що означають назви предметів». Письмова перевірна робота.
Мета: узагальнити знання школярів з теми «Слова, що означають назви предметів» («Іменник»); перевірити засвоєння ними правопису великої букви у іменах, прізвищах людей, кличках тварин, назвах міст, сіл, вулиць, річок; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять, вміння правильно висловлювати свою думку; поповнювати словникову скарбницю школярів; виховувати любов до Батьківщини, бажання більше знати про її історію, дисциплінованість, охайність та старанність у роботі, самостійність під час виконання письмової перевірної роботи та колективізм.
Тип уроку: узагальнення ЗУН.
Методи і прийоми: бесіда, розповідь, аналіз, ігровий та демонстративний метод.
Обладнання: відеозапис «Мандрівка по Україні», карта України, кросворд.
Структура уроку
Хід уроку
1. Побажання вчителя
Трудіться, діти дорогі, до сьомого поту
Та дістаньте нагороду за свою роботу.
Пам’ятайте, нагорода – це оцінка гарна,
Здобута в чесному бою працею старанно.
2. Девіз уроку
Горішок знань міцний – це знає кожен.
Та нам – не відступать!
Його вам розколоти допоможе
Бажання ваше все на світі знать!
А що ми будемо робити,
Про що ми будемо писать.
Ви зможете усі сказати
Лише питання треба опрацювати.
Як називається наша Батьківщина?
Отож, вирушаймо стежками України.
Наш потяг рушає, вагони біжать,
А в потязі нашім учні сидять.
Ось перша зупинка – час нам вставать.
1. Робота з картою України.
Коли подивимось на карту, то можна лише за кольором здогадатися, що там зображено: блакитним кольором позначені річки, озера, моря й океани; жовтим, коричневим кольором – гори; зеленим – ліси… . А щоб відчути красу гір, річок, міст, у них потрібно побувати, все побачити.
2. Перегляд відеосюжету «Мандрівка по Україні».
Зараз ми на одну хвилину полинемо в прекрасний світ краси і багатства нашої країни.
Чим сподобався вам відеосюжет?
3. Бесіда.
Чи багато є на Україні міст, сіл, річок?
А що означають слова місто, село, річка, вулиця? (Це назви предметів)
А як ці слова пишуться в реченнях?
Але кожне місто, село, вулиця, річка мають ім’я. Чи не так? Пригадайте назви міст, сіл, річок, вулиць, з якими ми зустрічалися на попередніх уроках.
Як пишуться назви міст, сіл, вулиць, річок?
Ми з вами живемо у маленькому чарівному куточку нашої Батьківщини, якого не знайдеш на карті. Коли поглянути у вікно, то видно дерева, спортивний майданчик, сусідні будинки… . Але саме з таких маленьких куточків складається наша рідна Україна.
4. Наступна зупинка – час нам писать!
Прочитайте речення, вставте замість крапок пропущені слова.
Столиця України – місто … .
Центральна вулиця цього міста – … .
Київ розкинувся на берегах … .
Чому написали слова з великої букви?
А як пишуться імена, по батькові та прізвища людей?
1. Диктант.
Іванко, Денис, Галинка й Тетянка збирали в лісі смачні суниці.
Під час екскурсії діти побували в місті Києві. Їм дуже сподобалась найбільша річка в Україні – Дніпро.
2. Творча робота.
Поширте речення словами.
Оля живе в місті … на вулиці … . У неї є кіт … та песик … . Дівчинка часто ходить з песиком на річку … .
1. Кросворд
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По вертикалі:
По горизонталі:
2. Бесіда
Чого навчилися протягом вивченої теми? Твори якого письменника виховували в нас найблагородніші і найпрекрасніші риси характеру? Чим сподобався вам урок?
Сподіваюсь, діти, що здобуті знання допоможуть вам на подальших уроках. Не випадково народна мудрість говорить: «Здобудеш освіту – побачиш більше світу».