Виховний захід "Наша мова калинова"

Про матеріал
розширювати знання про красу і багатства української мови, формувати розуміння того, що без рідної мови не може існувати ні народ, ні Україна, як держава; розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас учнів виховувати любов до рідної мови та культурної спадщини українського народу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Наша мова калинова”

 

 

 

 

Мета:

  •            розширювати знання про красу і багатства української мови, формувати розуміння того, що без рідної мови не може існувати ні народ, ні Україна, як держава;
  •            розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас учнів
  •            виховувати любов до рідної мови та культурної спадщини  українського народу.

Обладнання: вислови про мову, завдання для проведення конкурсних завдань, презентація, запис на дошці.

Хід свята

І. Організаційна частина.

(Виходять хлопчик і дівчинка в українських костюмах, читають вірші)

Учень:    Добрий день вам, добрі люди!

Хай вам щастя-доля буде,

Не на день і не на рік,

А на довгий-довгий вік!

Учениця: Гостей дорогих ми вітаємо щиро,

Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром.

Для людей відкрита хата наша біла,

Тільки б жодна кривда в неї не забігла.

Вчитель: Шановні батьки, діти, гості! Запрошуємо вас до нашої оселі на слово щире, на бесіду мудру, на свято рідної мови.

 

ІІ. Вступне слово вчителя.

Вчитель. Україна... Рідний край... Рідна мова... Скільки почуттів з'єдналося в цих словах, скільки ніжності, любові та ласки! Що може бути для людини дорожчим за рідну мову? Адже мова народу — це не просто звуки. Мова — це душа на­роду, це його трепетне серце.

  • Діти, а як ви думаєте: скільки на землі мов? (відповіді дітей)
  • Скільки народів — стільки й мов. Учені вважають, що на нашій планеті близько трьох тисяч мов. З-поміж такої величезної кількості лише близько тридцяти мов користуються найбільшою популярністю, тоб­то це ті мови, якими розмовляє більшість людей на планеті.

Уперше Міжнародний день рідної мови почали відзначати 21 лютого 2000 року. Ця дата невипадкова: у 1952 році влада Пакистану проголосила урду офіційною мовою країни, але нею розмовляло лише 3% населення. Це рішення викликало обурення на сході країни, а 21 лютого того ж року під час протесту в місті Дакка поліція та військові вбили кількох студентів-демонстрантів. У 1971 році Східний Пакистан (нині Бангладеш) отримав незалежність. За його пропозицією ЮНЕСКО проголосило 21 лютого 2000 року першим міжнародним Днем рідної мови. Центральна ідея Дня рідної мови — заохотити людей спілкуватися рідною мовою; нагадати людям, що багато «маленьких» мов підходять до межі зникнення, бо носії поступово перестають ними користуватися. 

Для кожного народу своя мова — найкраща. Ми, укра­їнці, пишаємося своєю мовою, її мелодійністю, чистотою та багатством звуків. Тому пропоную переглянути презентацію “Цікаві факти про мову”

(перегляд презентації)

 

ІІІ. Зачитування віршів про рідну мову.

Вчитель: Послухаймо найкращі вірші українських поетів про нашу рідну мову.

Учень:      Мова — краса спілкування, 
Мова — як сонце ясне, 
Мова — то предків надбання, 
Мова — багатство моє.

Учениця: Мова — то чиста криниця, 
    Де б'є, мов сльоза, джерело, 
    Мова — це наша світлиця, 
    Вона як добірне зерно.

Учень:      Мова — державна перлина, 
    Нею завжди дорожіть: 
    Без мови немає країни — 
    Мову, як матір, любіть!

Учениця: Велична, щедра і прекрасна мова. 
    Прозора й чиста, як гірська вода, 
    Це України мова барвінкова, 
    Така багата й вічно молода.

Учень:     Рідна мова, мов гірська вода, 
    Рідна мова вічно молода, 
    Рідна мова, в серці з ранніх літ 
    Гордо лине мова у політ!

Учениця: Мово рідна, слово рідне,
    Хто вас забуває,
    Той у грудях не серденько,
    А лиш камінь має.

Учень:     Як ту мову нам забути,
    Котрою учила
    Нас всіх ненька говорити,
    Ненька наша мила.

Учениця: У тій мові нам співали,
    Нам казки казали,
    У тій мові нам минувшість
    Нашу відкривали.

Учень:     От тому плекайте, діти,
    Рідну свою мову,
   Вчіться складно говорити
   Своїм рідним словом.

 

ІV. Проведення конкурсу між командами.

Вчитель: А зараз ми дізнаємося, що ви знаєте про рідну мову, провівши конкурс. Отож, вітаємо команди. Привітання команд

Капітан команди «Слово»:

Наша команда – «Слово»

Девіз: Слово будемо всі вивчати,

Щоб легше думати і перемагати.

Капітан команди «Звуки».

Наша команда – «Звуки».

Девіз: Звуки в мові нам потрібні,

Всі в команді дружні й сильні!

Слово журі: Проводимо змагання. Кожна із команд отримуватиме завдання. Намагайтеся виконувати їх якнайшвидше і правильно. За це ви будете отримувати бали. Переможе команда, яка отримає найбільше балів. Починаємо змагання.

Конкурс 1. Вікторина з цеглинками Lego.

Презентація

Конкурс 2. “Детектив”

Конкурс 3. “Сенкан”

Конкурс 4. “Конкурс капітанів”

Кожен капітан команди отримує карточку із завданням.

 

 

Конкурс 5.  «Завдання від Мишки»

Вчитель: А щоб ви трошки відпочили і набралися сил, послухайте гумореску, про те, в які можна потрапити ситуації коли не знаєш мови!

Інсценізація гуморески П.  Глазового «Кухлик»

Дід приїхав із села,

ходить по столиці.

Має гроші - не минає

жодної крамниці.

Попросив він:

- Покажіть кухлик той, що з краю.

- Что? Чево? Я нє панімаю.

 - Кухлик люба покажіть, той, що з боку смужка.

- Да какой же кухлік здесь, єслі ето кружка.

Дід у руки кухлик взяв і нахмурив брови:

- На Вкраїні живете й не знаєте мови.

Продавщиця теж була гостра та бідова.

- У меня єсть свой язик, ні к чему мне мова.

І сказав їй мудрий дід:

- Цим пишатися не слід,

Бо якраз така біда в моєї корови:

Має, бідна, язика і не знає мови.

 

Конкурс 6. “Завдання від Сови”

   Людину пізнають по мові.

Конкурс 7. “Фразеологізми”

 Вчитель: Багата українська мова на фра­зеологізми — справжню скарбницю українського народу. Вони допомагають зробити нашу мову яскравішою, дотепнішою та цікавішою.

 

Конкурс 8. “Завдання від Зайчика”

 

Конкурс 9. “Народна мудрість”

Конкурс 10. “Дослідіть слова”

V. Підсумок конкурсу.

Вчитель: Слово надається журі.

Нагородження переможців.

 

VІ. Підсумок.

Вчитель. За легендою, ми живемо у рай­ському куточку, який Бог тримав для себе, а по­дарував козакам в обмін на обіцянку берегти і зба­гачувати рідний край, дбайливо ставитися до його краси і людей, цінувати мову. Ми прагнемо дотримувати сло­ва, даного нашими пращурами, дбаємо, щоб вічне українське слово звучало у кожному українському серці.

Учень:    Від рідного слова ти сил набирайся

Ніколи й ніде ти

Його не цурайся!

Учениця: Щоб пам'ятали нині й назавжди,

Якого роду доньки ми й сини.

Красу своєї мови бережи,

Бо житиме вона — то житимемо й ми!

Вчитель. Любі діти! Добігає кінця наше свято.

А, Ви, мабуть, уже втомились,

Але все ж чогось навчились.

Швидше, прошу, підростайте,

Сил для праці набирайтесь.

В мові нам потрібні конче

Люди добрі, мудрі, творчі.

Мова – це душа народу,

В ній багатство всього роду!

 

1

 

doc
Додано
28 січня 2023
Переглядів
925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку