Узагальнення знань про іменник як частину мови

Про матеріал
Очікувані результати: Після уроку учні зможуть: • пояснювати, що таке іменник, наводити приклади; • визначати рід, число іменників; • правильно вживати іменники у мовленні та писемних роботах; • узгоджувати іменники з іншими частинами мови; • розрізняти власні та загальні назви, істоти та неістоти. Предметні компетентності: • Мовленнєва: удосконалення усного та писемного мовлення, уміння використовувати іменники в текстах. • Лінгвістична: здатність розпізнавати іменники, визначати їхні граматичні ознаки. • Когнітивна: уміння аналізувати, узагальнювати та застосовувати отримані знання на практиці. • Діяльнісна: здатність працювати в групах, парах, виконувати творчі та інтерактивні завдання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Узагальнення знань про іменник як частину мови

Номер слайду 2

Вправа «Комплімент іменнику» Вправа «Комплімент іменнику»: кожен учень називає своє ім’я та додає іменник, що його характеризує (наприклад, «Я – Марійка, і я – сонечко»).

Номер слайду 3

Гра «Ланцюжок»Учні по черзі називають іменники за певною темою (наприклад, «Осінь»: листочок, дощик, гриб…).

Номер слайду 4

Теоретичне узагальнення

Номер слайду 5

Іменники назви істот. Назви осіб. Власні назви: імена, прізвище, по батькові. Назви професій і роду занять

Номер слайду 6

Іменники назви істот. Назви казкових героїв та фантастичних створінь. Назви тварин

Номер слайду 7

Іменники назви неістот. Назви рослин, їх плодів та квітів. Назви природніх явищ

Номер слайду 8

Іменники назви неістот. Назви об'єктів неживої природи. Назви об'єктів створених людиною

Номер слайду 9

Число іменниківоднинамножина

Номер слайду 10

Рід іменниківчоловічийжіночийсереднійоднинамножина

Номер слайду 11

Детективи слів

Номер слайду 12

Завдання «Склади речення»Утворити зі слів речення; з’єднати з відповідним малюнком Ми, в, живемо, Україні. Славиться, хлібом, Україна, і, пшеницею. Гордістю, Дніпро, є, України, річка.

Номер слайду 13

Гра «Хто швидше?»Завдання: написати якомога більше іменників за 1 хвилину на тему: «Весна»

Номер слайду 14

Спиши. Визнач число іменників Місто, вересень, учні, вікна, береза, листок, яблуко, стілець, книжка, ручки.

Номер слайду 15

Робота в паріДопиши загальну назву до кожної групи іменників Київ, Одеса, Львів _________________Тетяна, Василь, Петро _________Яблука, груша, слива________Шафа, диван, крісло____________Смородина, малина, аґрус___________Орел, снігур, шишкар__________

Номер слайду 16

«Чарівний мішечок»

Номер слайду 17

На закінчення пограємо в гру «Так і ні»Карпати – власний іменник? Загальні іменники пишуться з великої літери? Іменники відповідають на питання хто? що? Іменники до яких можна додати слова  мій, він – чоловічого роду? Назви міст , сіл , вулиць пишуться з маленької літери? Іменники, що є назвами неістот відповідають на питання що? Плечі – це іменник, що вживається лише в множині? Молоко -  це іменник, що вживається лише в однині? 

pptx
Додав(-ла)
Западнюк Яна
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Презентації
НУШ
Додано
13 березня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку