12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Урок - проект з української мови у 2 класі. Узагальнення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення.

Про матеріал

Урок - проект з української мови у 2 класі. Узагальнення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення.

Також випадково потрапив сюди конспект уроку з трудового навчання для 4 класу. Можливо, комусь знадобиться.

Перегляд файлу

Тема: Узагальнення знань про розповідні, питальні і спонукальні речення.

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про речення; закріпити навички правильного інтонування речень та вміння перебудовувати речення одного виду в речення іншого виду за метою висловлювання; формувати вміння переключатися з одного виду роботи на інший, зосереджено слухати вчителя й товаришів; розвивати увагу, пам`ять, мислення, інтонаційну виразність мовлення, комунікативність; виховувати почуття відповідальності за доручену справу.

Обладнання: таблиці, малюнки, роздатковий матеріал (картки).

                                                                 Хід уроку:

  Запуск проекту.

1. Організаційний момент.  - Продзвенів уже дзвінок -

Починається урок.

Всі за парти тихо всілись

І на мене подивились.

Роботи у нас багато, і щоб усю її подолати, я сподіваюся, ви будете:

Уважні

Розумні

 Організовані

 Кмітливі

А ще дружні та веселі.

2. Готовність дітей.

Планування роботи. Постановка   загальної мети. Підготовчий етап:

1. Каліграфічна хвилинка.


2. Розвиток зв`язного мовлення.

- Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки.
О    ос   сі   нь   осінь

Прочитаємо хором.

  • Яке слово можна утворити з буквосполучень першого рядка?
  • Скільки в слові букв? Звуків? Чому звуків менше, ніж букв?
  • Склади другого рядка нагадують нам назви осінніх місяців. Назвіть їх. Жов лис вер ень
  • Запишіть склади з другого рядка каліграфічно у зошити.
  • Діти, хто з вас бував в осінньому парку? Що вам найбільше сподобалося там? (Відповіді дітей).

Мотивація навчальної діяльності. Шифрограма.

- Сьогодні ми з вами теж вирушаємо у подорож, але не в осінній парк, а по
сторінках чудової книги, яку ми з вами збирали протягом останнього місяця.
Кожна книжка повинна мати свій заголовок, і наша теж. Який саме, я думаю, ви
легко назвете, коли прочитаєте шифрограму.

п о Р б с є с і ч к а є д з н м я н є и я

  • Вибираючи кожну третю букву цього ланцюжка, прочитаємо заголовок нашої книги.
  • Хто бажає піти до дошки?
  • Хто вже прочитав слово?
  • Запишіть заголовок у зошити. (Вивішую табличку на дошку «Речення»). Визначення рівня готовності до пошукової роботи.

1. Актуалізація опорних знань.

  • повторення вивченого;
  • загадки про розділові знаки (комун ікативність).
  • Згадаємо сторінки нашої книги.
  • З чого складаються речення?
  • Як пишемо слова у реченнях?
  • Які бувають речення? (Вішаю табличку «Види речень» і показую сторінку книги).
  • Які знаки можуть стояти в кінці речення? (Вивішую табличку).

  Віршики про розділові знаки.

А) Він після речення, цитати Вмостився схожий на гачок,

     Всіх нас примушує питати, А сам - ні пари з вуст - мовчок!


Б) Маленька, менша від мачини, Ні з ким не стану на борню,

    А при читанні, коли треба,   Людини мову зупиню.

В) Що за знак - стрункий, мов спис, Він над крапкою завис.

    Спонука до поклику. Хто ж бо   він? (Знак оклику).

- Дякую вам за допомогу. Сідайте. Ми вирушаємо до наступної сторінки.

Структурування інформації.

Розповідне речення(аналіз інформації, вибір оптимального варіанту, закріплення вивчених компетенцій).

- Перегортаю сторінку і ми завітали в гості до першого мешканця нашої чудової
книги. Він проживає ось в такому будиночку. Хазяїн цього дому радо вас вітає

 і пропонує виконати таке завдання. З поданих рядків слів виберіть речення.   Читайте самостійно.

Настала пізня осінь

Стоїть холодна

Йдуть дощі

Перелітні птахи відлетіли у теплі

Як красиво в осінньому лісі

  • Хто вже готовий назвати речення? Ви згодні?
  • Чому ви вибрали саме ці рядки слів?
  • Які ці речення?
  • То ви здогадалися, хто є господарем цього дому? (Вивішую табличку «Розповідне»).
  • Згадайте правило про розповідне речення.
  • А тепер зверніть увагу на останнє речення. Хто прочитає його з особливим

   почуттям?

  • Хто прочитав найкраще?
  • З яким почуттям вимовляємо це речення? Який знак поставимо в кінці?
  • Запишіть це речення.

Питальне речення (варіанти вирішення проблеми, конструктивні вправи,закріплення і узагальнення).

- Діти, ви молодці, відмінно попрацювали і я відкриваю наступну сторінку, де
нас радо зустрічає господар ось цього дому.


  • Цікаво, хто в цім будиночку живе?
  • Що я щойно зробила?
  • Як називається речення, в якому про щось запитується? Наведіть приклади.  (Після відповіді вивішую табличку «Питальне» і знак питання біля будинку).
  • Питальне речення приготувало вам своє цікаве завдання. Читайте речення самостійно. В далекому лісі осінь килим ткала.
  • Як ви розумієте слово «килим»?
  • Це речення вжито в прямому чи в переносному значенні?
  • Перебудуйте це речення в питальне. Згадайте слова, які найчастіше стоять на початку питального речення.
  • Хто вже склав питальне речення? Яке речення було найбільш вдалим? Ми запишемо це речення у зошити, а Віка напише його на дошці. Діти, які склали своє речення, можуть його записати.

Фізкультхвилинка.

- Встаньте, діти, посміхніться,
і до сонця потягніться,
землі рідній поклоніться,
веретенцем покрутіться.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки,
Потанцюємо ми трохи.
Раз присядьте, два присядьте,
І за парти тихо сядьте.

Спонукальне речення (розширення інформації, ігрові вправи - проекти, вирішення проблеми, вибір оптимального варіанту, комбінований запис).

  • Діти, хто здогадався, якою буде наступна сторінка?
  • Спонукальне речення живе ось в такому будиночку.

- Згадайте, з яких речень складалася фізкультхвилинка?

  • До чого спонукали ці речення? (Виконувати різні дії).
  • На сторінки нашої книги завітав гість, який любить спонукальні речення, часто віддає накази і наполягає на їхньому виконанні.

Він на вулиці щораз Оком блимає на нас.

- Зупинися! Підожди!
Терпеливо стій - но!
А тепер, будь - ласка, йди
Впевнено й спокійно.


  • Були спонукальні речення у мовленні Світлофора? Прочитайте їх так, як  Світлофор.
  • Які знаки стоять в кінці спонукальних речень?

Спонукальне речення пропонує нам згадати укр. нар. казку «Котик і Півник» і виконати таке завдання.

  • Речення «Півник вдома сидить та хату глядить» змінити на спонукальне.
  • Згадайте, хто завжди спонукав іншогодо дії?
  • Кого він спонукав?
  • Хто вже перебудував речення?
  • Це речення складне, тут є звертання. Ми запишемо це речення в зошити по частинах: першу частину спишете за мною з дошки, а другу - під диктовку.

Етап реалізації. Практичне застосування набутих компетенцій. Гра «Упізнай мене».

  • Діти, ви дуже добре сьогодні працювали і зараз пограємо. У вас на столах лежать картки різного кольору. Я буду читати різні речення, а ви піднімайте картки.

зелені (розп.); жовті (пит.);

червоні (спонук.);

білі (окличні).

- Півник вдома сидить.

- Котику - братику, рятуй мене.

- Як називається ця казка?

- Настала золота осінь.

- Куди відлітають птахи восени?

-  Лети, пташечко, лети.

- Вам сподобалась гра?

- Молодці!

Оформлення результатів роботи. Інсценування.

- А зараз настав час перегорнути ще одну сторінку нашої книги. (Сонечко).
Надворі місяць листопад. Холодно. Сонечко сховалося за темні хмари і вже

не гріє, як раніше. Але дуже хочеться, щоб воно знов вийшло і зігріло нас своїм теплом. Тож давайте його покличемо.

Питальне. Цікаво, чи вийде сонечко сьогодні? Сонечко, сонечко, чи зігрієш

нас своїм теплом?

Спонукальне. Вийди, вийди, сонечко,

На широке полечко,

Де веселі дітоньки,

Як маленькі квітоньки.


Розповідне. Вийшло, вийшло сонечко,

На широке полечко,

На веселі дітоньки,

На маленькі квітоньки. Всі разом.    Добридень, сонечку!

Рефлексія.

  • самооцінка;
  • моделювання подальшого саморозвитку і самовдосконалення.
  • Листопад - це пізня осінь, та життя триває й досі! Може, день цей дощовий Принесе сюрприз новий? Не зважай на хмари, зливи -Буде кожний день щасливий. Сонечко в серцях у вас,

Хай щастить вам, другий клас!

  • Діти, вам сподобався урок?
  • Що найбільше сподобалося?
  • Зараз кожному з вас я дарую маленьке сонечко, і хай воно зігріває ваші маленькі душі, робить їх чистими і світлими. На своїх сонечках, в центрі, ви намалюєте «сонячний» настрій, з яким працювали на уроці.
  • Мені дуже сподобалося, як ви сьогодні працювали. Я вам всім вдячна. Ми створили книгу «Речення», а в 3 класі ми її знов відкриємо і будемо поповнювати новими сторінками, тобто новими знаннями.

Працювали всі старанно

І побачили в кінці:

Що у нашім другім класі

Діти просто - молодці!

Домашнє завдання: вправа 160, розглянути таблицю на сторінці 76.

 

 

 

 

 

 

 

Тема : „ Різдво Христове „ .

   Об'єкт праці: Виготовлення масок для вертепу.

Мета : поглиблювати знання учнів про звичаї та обряди українського   народу, розвивати образне мислення, уяву, фантазію, інтерес до художньо - творчої діяльності, ознайомити з технологією виготовлення масок для вертепу; вдосконалювати конструкторські навички роботи з папером; виховувати повагу до народних традицій, бажання зберегти їх та розвивати.

Обладнання : таблиці, малюнки, ілюстрації із зображенням різдвяних  дійств, різдвяна зірка, зразки різдвяних масок, клей, ножиці, кольоровий папір, тасьма.

                       Хід   уроку:

1. Орг. момент.

- Діти, стали рівно. Сьогодні у нас урок незвичайний, як бачите у нас на уроці присутні гості, привітайте їх, будь - ласка. Сідайте, отож давайте на цьому уроці покажемо, що ми вміємо і добре працювати, і весело розважатися. Я сподіваюся , що ви і сьогодні мене не підведете і покажете , які ви дійсно розумні, талановиті і дружні. Клас, як бачите, сьогодні у нас святково прибраний і я б хотіла , щоб і ваші личка сяяли так само, як гірлянди у ньому. Домовились? От і добре.

2. Розповідь учителя.

Місяць грудень вже ступив у свою другу половину і Зима з повним правом вже господарює у своїх володіннях, а ми з вами майже дочекалися наших улюблених свят. А їх у цій порі року пребагато. Нумо , пригадайте , які ж саме ? Так, свято Миколая, Новий рік, Різдво. Кожне свято не схоже на інше, але кожне веселе і радісне, бо несе дітворі безліч утіх - веселощів, забав, подарунків. Але для нас, християн, найголовнішим є свято народження Божого Сина - Різдво. А чи відомо вам, як у нас в Україні відзначають це свято? Звідки пішла його назва? Давайте ми разом пригадаємо .

У Біблії сказано, що в прадавні часи в місті Віфлеємі зібралося багато люду, щоб взяти участь у переписі населення. Прийшли сюди і Марія зі своїм чоловіком Йосипом. Не знайшовши жодної вільної оселі, вони вирішили зупинитися в печері для худоби - вертепі. Тут незабаром і народився Ісус. Про велику подію сповістила зірка, що з'явилася в небі над печерою. Побачивши її, мудреці з інших земель, які давно чекали на цю подію, вирушили до міста Віфлеєма, щоб вклонитися Божому Синові і піднести багаті дари. Завітали до святої родини і пастухи, яких Божі янголи сповістили про щасливу подію.

3.   Інсценізація дійства. Заходять   Пастушки.

1)  Крила ніч навколо  розпустила,

 Сплять усі - одні лишень ідуть.

          Двом мандрівникам вже не під силу,

        У Віфлеєм проовжувати путь.

 

  1. Було людно. Місце відпочинку Подорожні наші не знайшли , Тож вертеп обрали для спочинку, На пахучім сіні прилягли.

 

 

  1. Тишу ночі зрушив крик дитини. В тій печері первісток родивсь. Сповила Марія - Мати сина, На малятко Йосип задививсь.

 

    1)  Пастухи пасли свої отари Поблизу містечка Віфлеєм, Як з'явився ангел їм з-за хмари Сповістивши :

 

 

Ангел. Радість нині є !

Люди, народився вам Спаситель ! Слава Богу в небі й на землі ! Від гріха він буде Відкупитель І розраду дасть у дні сумні.

 

 

 

  1.              Вівчарі в печеру поспішили , Де знайшли Марію й немовля. Там вклонились Господу й раділи, Що їм дана добра вість була.

.

  1. Весь світ нині звеселився, Бо син Божий народився, І ви , браття, звеселіться, Рожденому поклоніться !

      ( Звучить колядка « Нова радість стала» ).

4.   Продовження бесіди.

Різдво Христове... Святвечір, коляда, ялинка, вертеп, сніг, мороз, подарунки і забави - все це постає в уяві дітей і дорослих на згадку про Різдвяні свята. Із цими святами пов'язані й радісні клопоти. Мами й бабусі готують хату до свят, дбають про те, щоб на святковому столі не забракло чогось з обов'язкових (скількох ? - питання до дітей) дванадцяти страв, або приготувати гостинці для малих колядників, які неодмінно прибудуть колядувати і віншувати, тобто зичити щастя і

здоров'я . Ну, а діти думають, як організувати вертеп, до кого піти з „ колядою.  А що таке вертеп, нам повідомить .... ( прізвище дитини ). «Вертеп - це старовинний ляльковий театр в Україні. Зародився він у 17 ст. і являє собою поєднання релігійної різдвяної драми й гри, елементів усної народно - поетичної творчості. Вистави відбувалися в двоповерховій скриньці. Починалося дійство на верхній сцені біблійними легендами, потім переходило на нижню сцену, де розігрувались комічні народно - побутові сцени з реального життя. Вертеп вносять у хату два пастушки, які розповідають про дивную подію ( народження Бога -Сина). Вистави бувають масовими - 15-20 персонажів та малими

( 6 - 8 ). Найпопулярніші персонажі - Коза, Чорт, Смерть, Циган, Козак, Ангел. Вертеп буває не тільки в театрі. Переодягнуті діти беруть

8 - кутну зірку і ходять колядувати по хатах. Звичай ходити із звіздою існує лише з 19 ст. Це християнський символ, пов`язаний із Різдвом Христовим, яке возвістила зоря. Вертепники одягають маски, виготовлені власними руками.

 

5. Повідомлення завдань для практичної роботи.

Сьогодні на уроці ви теж будете виготовляти маски для вертепу. Щоб маски вийшли цікавими, будемо працювати в групах.

  1.   Розподіл матеріалів та інструментів кожної з груп.
  2.   Повторення правил техніки безпеки під час роботи з ножицями.

.

6. Фізкультхвилинка.

Руки за голову ставимо сміло

І повертаємось вправо, вліво.

 Ножицями чики - чики, Ну а шилом туки - туки, Чики - туки, чики - туки, В нас до праці здібні руки.

Пострибаєм, як зайчата, Політаєм , як пташата, Потанцюємо ще трішки, Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі ? От чудово !

 А тепер до праці знову.

  1.   Практична робота.
  2.   Розповідь учителя.

Отож здавна в Україні першими розпочинають святкувати Різдво діти. Після заходу сонця, з появою в небі першої зірки, вони збиралися гуртом, щоб сповістити сусідів про прихід Божого Сина на Землю. Малята вирушають у свій урочистий похід у піднесеному настрої.

Мить - і все навколо оживає : діти голосно розмовляють, жартують, співають.

Те Різдво - весела днина, Кожен радий, мов дитина.

А найбільш - веселі діти –

Личка сяють, мов ті квіти.

Вибираються з звіздою, Йдуть між хати з колядою. « Бог Предвічний» залунає,

люба дітвора співає.

Хоч часом і змерзнуть руки,

Та йдуть далі без принуки.

 

 

Сьогодні ми теж з вами будемо колядниками, маски в нас готові, отже можна йти колядувати. Повідомивши радісну новину господарям, колядники зичать їм щастя і добробуту. За звичаєм господарі віддячують добрим вісникам різними гостинцями - цукерками, пирогами, грішми. Тож давайте добре колядувати, може і ми щось наколядуємо. Таких вертепів з зіркою, козою, чортиком, циганами та іншими веселими персонажами немає ніде в світі. А таких прекрасних колядок, як наші, не знає жоден народ.

 

  1. Діти розказують колядки.
  •                   Діти, ви мабуть знаєте, що кілька учасників походу носять з собою спеціально призначені для подарунків мішки . Цих людей так і звуть - міхоношами.

 (Виходить  хлопчик).

  1.  

 

На Святвечір раз юрбою

Ми ходили з колядою.

А була така пороша,

Що аж плакав міхоноша.

Бо у торбу з пиріжками Набивався сніг грудками. Довелося торбу зняти

Й під полою прив'язати Та як бігли на льоду , Розгубив я коляду. Пиріжки ми розшукали, Хоч із снігом позбирали, А горішки погубились -Вранці білки поживились.

Ну та це вже не біда!

 - Не пропала ж коляда !


- Діти, а тепер відгадайте загадку :

Біла копиця йде води напиться, Хвицає ногами, буцає рогами. Бородою трясе, молоко несе, Ласує лозою, зветься ....( Козою ).

 

- Отже, коляда в нас є, і коза в нас є, будемо ходити з «Козою» . А куди ж нам піти? Діти, давайте зайдемо до цієї оселі, обличчя тут всі знайомі, рідні, та й сама хата не чужа. Я думаю, тут нам обов'язково пощастить і нас тут зустрінуть радістю та усмішками. Нумо, колядники, гайда колядувати. (Діти співають колядку «Добрий вечір тобі, пане господарю» ).

 

11. Інсценізація обряду «Кози».

 

Коза. Дядьку, пустіть Козу до хати, бо змерзла!

 Козак. Немає , де тій Козі розгулятися - тісно в хаті.

 Коза. Та пустіть, бо дуже змерзла. Ме – ме! .... Козак. Та йдіть уже , йдіть, тільки добре співайте.

 Козовод. Нуте, панове, поставайте в ряд,

   Я козу веду.

Колядники. Го-го ,    ко

за ! Го-го, сіра ! Го-го, біла!

Ой, розходилася, розвеселилася По всьому дому, по веселому!  Де коза ходить, там жито родить! Де не буває, там виглядає. Де коза - ногою, там жито - копою! Де коза - рогом, там жито - стогом!

Коза. Ногами стопчу, Рогами схоплю, Хвостом замету ! ( Коза падає, задирає ноги, вдає, що мертва).

Циганка. Треба козиці три куска сала,

 

Щоб коза вставала. Колядники. Ой устань , козо, та  струсися,

При цьому дому, по господарю звеселися. ( Коза  встає , танцює ).

 

Козовод. Ой, слухай, козо,

               Де труби гудуть,

                Там млинці печуть,

                То і нам дадуть

 

Коза. Хазяїн іде, пожиток несе,
Перший пожиток -
Мірочка гречки,
Другий пожиток -
Мірочка жита,
Третій пожиток - .,

Решето вівса,

 Та й коляда   уся !

А за ці колядки -Дайте копійки !

А з цієї мови Будьте здорові !

Усі. (поклонившись ). Будьте здорові, з празником !

12.  Підсумок уроку.

Оцінювання роботи учнів.


!

Коза. Хазяїн іде, пожиток несе,
Перший пожиток -
Мірочка гречки,
Другий пожиток -
Мірочка жита,
Третій пожиток - .,

Решето вівса,

Та й коляда уся ! А за ці колядки -Дайте копійки !

А з цієї мови Будьте здорові ! Усі. (поклонившись ). Будьте здорові, з празником !

12. Підсумок уроку.


Молодці, діти , добре колядували. А тепер давайте подивимось, чи багато ми наколядували. А ну , міхоношо, давай свій мішок. ( Роздати дітям гостинці).

13. - Діти, наш урок наблизився до кінця. Я хочу подякувати вам всім , ви дуже добре сьогодні попрацювали . Також я хочу подякувати вашим батькам, які нам допомагали, а також нашим гостям, які прийшли сьогодні на наш урок.

Віншую вас нині,

Всі добрі люди,

Нехай поміж вами

Завжди добро буде !

Кожної днини, кожної години

Нехай Бог благословить вас,

Біда хай загине !

Худібка і бджілка нехай ся плекає,

Вогонь, град і туча нехай вас минають.

Будьте здорові разом з діточками,

Хай горя і смутку не буде між вами !

doc
Додано
16 червня
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку