Інформаційно- творчий проєкт. Тема " Винаходи та винахідники" 2 клас. Підручник О.Волощенко, О.Козак, Г.Остапенко
Інформаційно-творчий проєкт «Винаходи та винахідники»
Виконується в 2 класі .
Тема7 місячника «Ідеї-винаходи-відкриття». Тема для проєкта пропонується в підручнику «Я досліджую світ» О.Волощенко в березні за календарно-тематичниим плануванням.
Тема проєкту: «Винаходи та винахідники».
Характеристика проєкту:
Мета і завдання:
Очікувані результати:
-учні розширять поняття про навколишній світ:знатимуть відомих винахідників та їх винаходи;
-виконуватимуть роботу за алгоритмом;
- об’єднаються в групи за інтересами;
- набудуть навичок роботи з інформацією із запропонованих джерел ;
-виготовлять освітній продукт для презентації своєї роботи в групах.
Актуальність теми:Процес створення нового безперервний: супроводжує людину протягом усієї історії суспільства. Люди прагнули до створення винаходів, щоб полегшити свою працю та покращити життя. Нашій країні вкрай необхідна допомога, а саме, нові технології та винаходи , які за короткий час відбудують, або зроблять кращим життя всіх громадян нашого суспільства.
Етапи роботи над проектом
І .Підготовчий етап
Дії вчителя
|
Дії учня |
Тема:Винаходи та винахідники Мета:ознайомити учнів із відомими винаходами та їх авторами; показати значення винаходів для людства ( позитивні та негативні сторони); розвивати навички самостійної роботи. Завдання: -організувати роботу груп; -дати літературу та Інтернет-ресурси для опрацювання; -ознайомити учнів в якому форматі можуть бути представлені результати роботи(фото колаж, інструктинакартка, виставка виробів); -долучати до роботи батьків. Пам’ятка для батьків.
Ключові питання: -Для чого людина робить винаходи? - Кому належать винаходи? -Яку небезпеку можуть нести винаходи та відкриття для людства та довкілля? -Хто може бути винахідником? Поділ на групи
Завдання:знайти в Інтернеті повідомлення про винаходи («10 винаходів українців») svitdovkola.org/2/7 Виготовити фотоколаж.
Завдання:виготовити «телефон», упаковку для печива за інструкцією в підручнику « Я досліджую світ» О.Волощенко 2частина с. 61,68. Створити виставку виробів.
Завдання : розпитати інших людей та знайти інформацію в Інтернеті чим можуть бути небезпечними винаходи та відкриття. Чим шкідливий поліетилен та як з цим боротися? - Бест Друк (bestdruk.com.ua) Створення інформаційної картки. Вчитель пропонує критерії оцінювання роботи над проєктом. Картка для самооцінювання ( в додатку) 1.Продукт роботи групи має бути охайний( для виробів своїми руками). 2. Презентація проєкту чітка. 3.Висловлення зв’язні. Лаконічна подача. |
«Мозковий штурм»,або «Асоціативний кущ»
1.Обговорення проєкту. 2. Визначення ключового питання. 3.Визначення типу проекту. 4. Висування своїх гіпотез щодо розв’язання проблеми
«Мікрофон» -Чому тема цікава? -Що я можу зробити сам? -Що мені потрібно? -Який результат я очікую? Планування роботи по групам:визначення способу збирання інформації, вибір засобів презентації результатів, розподіл завдань між учасниками групи |
Конструктивний етап
Дії вчителя |
Дії учня |
Спостереження та координування діяльності учнів. Запис до таблиці результатів. Непряме керування діяльністю(консультації) |
Діти виконують завдання. Опрацьовують літературу.Аналізують інформацію. Створюють в групах освітні продукти. |
Презентаційний етап. Підведення підсумків
Дії вчителя |
Дії учня |
Оцінка вчителем процесу роботи кожної групи відповідно до критеріїв. |
Презентація роботи кожної групи. Демонстрація виготовлених освітніх продуктів:фотоколаж, виставка виробів,інформаційна картка. Самооцінювання. |
Додаток1
Картка для самооцінювання роботи в групі в інформаційно-дослідницькому проекті «Захист і збереження природи- справа кожного громадянина»
- знаю які дії виконувати для збереження природи;
- з увагою сприймаю усні репліки ,виконую певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції;
- укладаю послідовність дій (алгоритм), які потрібно виконати для реалізації завдань інформаційно-дослідницького проекту;
- об’єднуюсь з іншими дітьми у групу для навчання;
- виконую запропоновану роль у мікрогрупі (команді), погоджуюсь із рішенням команди;
- використовую інформацію з відомих джерел (книги, фільми тощо);
- оформлюю інформацію, що відшукав, у вигляді власного письмового висловлювання;
- перевіряю, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляю їх;
- презентую результати діяльності групи.
Використано матеріали Інтернетресурсів.
1.https://youtu.be/Pb4noGc8y0w
2.Чим шкідливий поліетилен та як з цим боротися? - Бест Друк (bestdruk.com.ua) 3. Підручник « Я досліджую світ» О.Волощенко 2частина с. 61,68.