Узагальнення знань з теми «Оксиди, кислоти»

Про матеріал
Урок розроблено для учнів 8 класів, щоб узагальнити знання з теми «Оксиди, кислоти».
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення знань з теми «Оксиди, кислоти»

Дидактичні  цілі: узагальнити й систематизувати знання  учнів про  класифікацію  неорганічних сполук, фізичні й хімічні  властивості оксидів і кислот; вміння застосовувати  знання   теоретичного матеріалу на практиці.

Виховні цілі: розвивати  в учнів вміння активно оволодівати знаннями, застосовувати їх, розвивати почуття взаємопідтримки.

Розвивальні цілі: розвивати ерудицію, увагу, вміння цінувати час.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

Обладнання: періодична  система хімічних елементів  Д. І. Менделєєва, таблиця  розчинності, ряд активності  металів, картки - завдання.

Хід  уроку

І. Організаційний момент.

СТВОРЕННЯ  РОБОЧОГО  НАСТРОЮ  ДЛЯ  СПІВПРАЦІ  НА  УРОЦІ .

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовим: “Добрий день”.

ІІ. Мотивація  навчальної  діяльності

Вчитель. Якось давно старий моряк вирішив піднятися на вершину маяка. Йому треба було підніматися довго і крутими сходами. І щоб не заблукати в темряві, він вирішив запалити свічку.

- Куди ми йдемо? - запитала свічка.

- Ми йдемо до вершини!

- Але я не зможу ходити так довго, я згасну і ти заблукаєш у темряві.

- Не хвилюйся, вір у себе і все буде добре.

Так, розмовляючи, вони дісталися до вершини. Потрапивши наверх полум’я свічки відбилося в десятках дзеркал, які знаходилися на вершині маяка і осяяли своїм світлом все довкола.

Тож і я вам бажаю, щоб свічка запалена вами, яскраво горіла все життя і вела вас на вершину успіху. Зокрема, бажаю вам успіху на сьогоднішньому уроці, оскільки сьогодні у нас урок узагальнення знань, де кожен повинен показати, що навчився і що вміє з даної теми.

Ну що готові? Вам треба буде здогадатися про що саме у нас буде йти мова. І так увага на екран

Є складна речовина, 

Що містить Оксиген вона.

З двох елементів складається

І як вона називається?  (Оксиди)

Їх смак відразу ж розпізнаєш ти,

Коли лимон чи яблуко візьмеш до рота.

Від них всі речі треба берегти —

Така вже в речовин у цих робота.

Руйнують, роз'їдають, посуд рвуть...

Скажи: як речовини ці зовуть?  (Кислоти)

Ну, що здогадалися, про що сьогодні буде йти мова? Сьогодні ми з вами пригадаємо та узагальнимо все, що ми вивчили і знаємо про Оксиди і Кислоти. І проведемо урок у вигляді гри. Я заздалегідь попросила вас поділитися на 2 команди. А також, я хочу нагадати вам, що ви команда і кожен учасник команди повинен:

 -приймати активну участь у роботі групи; вміти вислухати кожного; поважати думки інших; поважати один одного; бути толерантними до інших поглядів.

 Кожна команда повинна придумати собі назву. Для того, щоб у нас пройшло все чесно, я прошу кожну команду витягнути листочок, на якому буде записане ім’я вашого секретаря, який буде рахувати зароблені бали в ході уроку. І за результатами ми визначимо, яка команда була сьогодні згуртованіша, зібраніша і яка змогла проявити себе краще.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань

Діти, подивіться, будь ласка, на екран.

 ПЕРШИЙ КОНКУРС. Розминка

Команди повинні по черзі відповісти на максимальну кількість запитань за 1 хвилину. Часу на обмірковування не дається. Правильна відповідь 1 бал.

1. Які класи складних неорганічних сполук ви знаєте? ( оксиди, основи, кислоти, солі)

2. Складні речовини, що складаються з двох хімічних елементів, один з яких  Оксиген,  називаються... Оксидами)

3. За кількістю атомів Гідрогену кислоти поділяються на...(Одно, двох,триосновні)

4. Оксиди класифікуються на кислотні  й... (Основні)

5. У результаті взаємодії кислотного й основного оксидів  утворюється... (Сіль)

6. Складні речовини, утворені атомами гідрогену і кислотними залишками називаються ( кислоти)

7. Як називаються речовини з допомогою яких виявляють кислоти, луги

 ( індикатори)

8. Яка кислота і де виробляється нашим організмом?(хлоридна кислота,

в шлунку).

9. Які кислоти ми використовуємо в їжі?(органічні кислоти: яблучна, оцтова, щавлева, лимонна)

10. Прізвище автора ряду активності металів.(Микола Миколайович Бекетов)

11. Що утворюється при взаємодії кислотного оксиду з водою? (кислота)

12. Які речовини утворюються при взаємодії кислот з Ме? (сіль + Н2)

13. Сульфатна кислота - це безоксигенова кислота.

14. Який оксид є найпоширенішим у літосфері?(SiO2)

15. З якими металами не буде взаємодіяти хлоридна кислота?(що стоять в ряді активностей металів після Гідрогену)

16. Оксид сульфуру (IV) належить до…? (кислотних оксидів)

ДРУГИЙ КОНКУРС «ФОРМУЛИ РЕЧОВИН»

Подивіться перед вами зображені пробірки з речовинами. Кожен учень підходить і вибірає собі одну пробірку і повинен правильно написати формулу речовини. Правильно написана формула 1 бал.

Хлоридна кислота, ферум (ІІІ) оксид, калій оксид, сульфатна кислота, алюміній оксид, натрій оксид, ортофосфатна кислота, сульфідна кислота, фосфор(V) оксид, силіцій (VІ) оксид, нітратна кислота, карбонатна кислота, флуоридна кислота.

ТРЕТІЙ КОНКУРС «ЗАКОДОВАНЕ СЛОВО»

Треба визначити закодоване слово. Команда переможець отримує 5 балів.

1.  Склав витискувальний ряд металів:

К) Менделєєв; П) Ломоносов;

Н) Парацельс; О) Бекетов.

2. Хімія – наука про…

П) Тварини; Р) Рослини;

К) Речовини; У) Гриби.

3.  Реакцію між простою та складною речовинами називають…

К) Розкладу; А) Обміну;

И) Сполучення С;) Заміщення.

4. Реакція між двома складними речовинами називається:

И) Обміну; О) Сполучення;

У) Розкладу; А) Заміщення.

5. Відносна молекулярна маса азоту:

Д) 28; Н) 32;

П) 14; К) 40.

Слово – «ОКСИД».

ЧЕТВЕРТИЙ КОНКУРС «ТРЕТІЙ ЗАЙВИЙ»

1. Визначте зайву формулу й поясніть чому.

CO2

SO3

HNO3

H3PO4

H2SO4

Na2O

NO2

SO2

CaO

H2SO4, SO2, HCl

HNO3, H3PO4, HCl

Na2O, CO2, MgO

 

ПЯТИЙ КОНКУРС «Знайди і виправ»

Hg + HCl = HgCl2 + H2

2Au + H2SO4 = Au 2SO4 + H2

MgO + HCl = MgCl + H2

Са + H2SO4 = СаSO4 + H2О

Na + HCl = K2Cl + H2

K2O + HВr= K2Cl + H2

ШОСТИЙ ЕТАП «ХІМІЧНЕ АСОРТІ»

Кожна команда отримує «ромашку» . На кожному пелюстку формула речовини. За кожну правильну реакцію 1 бал. Написати рівняння взаємодії хлоридної кислоти з речовинами: Fe, MgO, Ca(OH)2, Zn, Fe2O3, Cu, H2SO4, CO2.

 

СЬОМИЙ КОНКУРС «Склеєне слово»

 Перед  вами  «текст», в якому «сховані» формули кислот. Постарайтесь як найшвидше  проглянути цей текст, найти, підкреслити і назвати їх.

H2OSO3H3PO4Na2CO3MgAlPO4H2ОSP2O5CHNO3O2HClBaOSH2CO3Na2OH2SO4NH3Mg(OH)2Ba(OH)2OSNH2K3NH2SNaClN2O5BaH2Ca(OH)2Al2O3

 

ВОСЬМИЙ КОНКУРС  «ДУЕЛЬ»

Запрошуються капітани до дошки. Вам потрібно на швидкість знайти пари-формули.

Р2О5; СО2; HCl, Cl2O7, CaO, Al2O3, H2SO4, Fe2O3, HNO3, MgO, HF, CO

 

ДЕВЯТИЙ КОНКУРС «Сенкани»

Сенкан – це стислий вірш, що складається із 5 рядків:

1 – слово, що означає тему (іменник);

2 – опис теми чи поняття (два прикметники);

3 – визначення дії, зв’язаної з темою (3 дієслова);

4 – відношення до теми (4 слова);

5 – суть теми або висновок - одне слово (синонім до першого слова).

Оксиди

Кислотні, основні

Гідратуються, сполучаються, відновлюються

Оксиди – бінарні сполуки Оксигену

Неелектроліти

Кислоти

Оксигеновмісні, безоксигенові

Нейтралізуються, розчиняються, естерифікуються

Кислоти – важливі компоненти рослин

Кислі

 

ІV. Домашнє завдання.

Повторити властивості оксидів і кислот. Скласти кросворд. Завдання «Шифровка»

повинні визначити речовини А, В, С, Д, Е?

2Ва +А = 2В

В + С = Ва(ОН)2

Ва(ОН)2 + 2Д = ВаСl2 + 2С

В + 2Д = ВаСl2 + С

ВаСl2 +Е = ВаSO4 + 2Д

Відповідь: А –О2, В – ВаО, С –Н2О, Д – НСl, Е – Н2SO4.

 

А зараз підведемо підсумки. Скільки балів набрала кожна команда? Ви гарно сьогодні попрацювали і отримаєте високий бал. А ви також не засмучуйтеся у вас все попереду і ви зможете показати свої знання на наступних уроках. Поаплодуємо один одному.

 

 

 

 

 

Р2    О5   С   О2   H   Cl   Cl2   O7   O  Ca   Al2   O3  H2    SO4   C  Fe2   O3   H   NO3   Mg  O   H   F   O

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
12 травня 2020
Переглядів
2565
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку