Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» з використанням STEM-технологій

Про матеріал
• Узагальнити та систематизувати знання учнів про основні класи неорганічних сполук: оксиди, кислоти, основи, солі. • Розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки. • Виховувати інтерес до хімії, до навколишнього світу, бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Конспект уроку з хімії з використанням STEM-технологій

Тема: Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»

Цілі уроку:

  • Узагальнити та систематизувати знання учнів про основні класи неорганічних сполук: оксиди, кислоти, основи, солі.
  • Розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки.
  • Виховувати інтерес до хімії, до навколишнього світу, бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Методи та прийоми: бесіда, фронтальне та індивідуальне опитування, робота з таблицями, розв'язування задач, STEM-проект.

Обладнання:

  • Таблиця «Класифікація неорганічних сполук»
  • Картки із завданнями
  • Матеріали для STEM-проекту

Хід уроку:

І. Організаційний момент

  • Привітання
  • Перевірка готовності до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Бесіда за запитаннями:
    • Що таке неорганічні сполуки?
    • Які основні класи неорганічних сполук ви знаєте?
    • Які властивості оксидів, кислот, основ, солей?
    • Як одержати оксиди, кислоти, основи, солі?
    • Де в природі та побуті зустрічаються оксиди, кислоти, основи, солі?

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань

  1. Робота з таблицями
  • Учні заповнюють таблицю «Класифікація неорганічних сполук», вказуючи формули, хімічні властивості та приклади представників основних класів неорганічних сполук.
  1. Розв'язування задач
  • Учні розв'язують задачі на визначення класу неорганічної сполуки за її формулою, на написання рівнянь хімічних реакцій між представниками різних класів неорганічних сполук.
  1. STEM-проект
  • Учні об'єднуються в групи та отримують завдання:
    • Група 1: Створити модель молекули оксиду вуглецю (IV) з підручних матеріалів.
    • Група 2: Розробити рекламний буклет про використання кислот у побуті.
    • Група 3: Створити інструкцію з безпечної роботи з лугами.
    • Група 4: Придумати рецепт страви, в якому використовуються солі.
  • Кожна група презентує свій проект.

IV. Підсумок уроку

  • Виставлення оцінок
  • Рефлексія

V. Домашнє завдання

  • Повторити матеріал уроку.
  • Підготувати повідомлення про одну з неорганічних сполук.

VI. Додаткові матеріали

VII. Рекомендації щодо використання STEM-технологій на уроці