Узагальнення знань з теми: Репродукція та розвиток

Про матеріал

Узагальнення знань з теми репродукція та розвиток для учнів 10 класу за підручником О. А. Андерсон

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнення знань з теми репродукція та розвиток

Номер слайду 2

Цілі уроку:узагальнити і закріпити знання

Номер слайду 3

1. Чим відрізняються між собою віруси, прокаріотичні та еукаріотичні організми?2. Які систематичні групи рослин вам відомі? За якими ознаками відносять рослини до кожної з них?3. Які систематичні групи грибів ви знаєте? За якими особливостями будови можна визначити належність організму до певної групи?4. На конкретних прикладах доведіть різноманітність безхребетних тварин.5. Назвіть основні класи хребетних тварин. За якими ознаками визначається належність живого організму до кожного з них?

Номер слайду 4

Здатність живих організмів передавати свої ознаки й особливості індивідуального розвитку нащадкам: А) мінливість; Б) спадковість; В) схрещування.

Номер слайду 5

Ген – це… Гетерозигота – це…

Номер слайду 6

Алелі – це… Генотип – це …

Номер слайду 7

Який закон Менделя відповідає формулюванню: під час схрещування батьківських особин, що різняться проявами однієї ознаки, в потомстві спостерігаються лише домінантні прояви ознаки, й усі нащадки будуть одноманітними як за генотипом, так і за фенотипом: А) закон розщеплення ознак; Б) закон незалежного успадкування ознак; В) закон одноманітності гібридів першого покоління.

Номер слайду 8

Які типи гамет утворюють рослини, що мають такі генотипи:а) Аа. Вв; б) аа. Вв; в) Аа. ВВ; г) ААВв.

Номер слайду 9

У матері I група крові, а в батька — IV. Чи можуть діти успадкувати групу крові одного з батьків?

Номер слайду 10

У пологовому будинку переплутали двох хлопчиків — Ігоря і Сашка. Батьки одного з них мають I та II групу крові, батьки іншого — II и IV. У Ігоря — I група крові, у Сашка— II. Визначте, хто чий син.

Номер слайду 11

Кількісна й якісна видоспецифічна сукупність особливостей хромосомного набору соматичних клітин людини – це: А) геном людини; Б) генетика людини; В) каріотип людини.

Номер слайду 12

Мутації, що проявляються у гомо- і гетерозиготного організму та з’являються вже у першому поколінні: А) рецесивні мутації; Б) геномні мутації; В) домінантні мутації.

Номер слайду 13

Який закон Менделя відповідає формулюванню: під час моногібридного схрещування двох гібридів першого покоління, які є гетерозиготами, в потомстві спостерігаються розщеплення за фенотипом 3:1, за генотипом 1:2:1 А) закон розщеплення ознак; Б) закон незалежного успадкування ознак; В) закон одноманітності гібридів першого покоління

Номер слайду 14

Схрещування гібрида з невідомим генотипом (АА або Аа) з рецесивною гомозиготою, генотип якої завжди (аа): А) зворотне схрещування (беккрос); Б) реципронне схрещування; В) аналізуючи схрещування.

Номер слайду 15

Реципрокне схрещуваннясхрещування двох форм між собою у двох протилежних напрямках, наприклад АА х аа і аа х АА. .

Номер слайду 16

Зворотне схрещування ( беккрос) - схрещування потомків F1 з однією із батьківських форм

Номер слайду 17

Сукупність усіх генів і міжгенних проміжків молекул ДНК людини, що містяться в ядрі й мітохондріях клітини: А) геном людини; Б) генетика людини; В) каріотип людини.

Номер слайду 18

Мутації, що пов’язані зі зміною кількості наборів хромосом: А) домінантні мутації; Б) геномні мутації; В) рецесивні мутації.

Номер слайду 19

Форма спадкової мінливості, яка виникає завдяки перерозподілу генетичного матеріалу в нащадків: А) комбінаційна мінливість; Б) мутаційна мінливість; В) модифікаційна мінливість.

Номер слайду 20

У людини ген кароокості домінує над геном зеленоокості, а кучеряве волосся – над прямим. Якими будуть діти, якщо: 1) мати гетерозиготна за обома ознаками, а батько – зеленоокий з прямим волоссям; 2) мати зеленоока й гетерозиготна за кучерявістю, а батько – гетерозиготний за кольором очей з прямим волоссям.

Номер слайду 21

Нормальні крила й червоні очі – домінантні прояви ознак дрозофіли, відсутність крил і біло окість – рецесивні. Які будуть нащадки, якщо: 1) дигетерозиготну самку схрестили з гомозиготним безкрилим червонооким самцем; 2) безкрилу гетерозиготну за кольором очей самку схрестили з білооким гетерозиготним за ознакою крил.

Номер слайду 22

1. Які особливості обміну речовин в автотрофних організмів?2. Які особливості обміну речовин у гетеротрофних організмів?3. Як відбувається обмін вуглеводів, ліпідів та білків у організмі людини?

Номер слайду 23

4. Яка роль дихання в забезпеченні організмів енергією?5. Яка роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму? Наведіть приклади.6. Яка роль вітамінів, мікро- та макроелеменів у обміні речовин?7. Які речовини і як саме можуть негативно впливати на організм?

Номер слайду 24

У людини відсутність потових залоз визначається рецесивним алелем, локалізованим в Х-хромосомі. Чоловік, який страждає відсутністю потових залоз, одружився на здоровій жінці. Які в них можуть бути діти.

Номер слайду 25

КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ

Номер слайду 26

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПідготуйте повідомлення з теми «Історія розвитку генетики».

pptx
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку