19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Узагальнення знань за темою «Київська держава (Русь-Україна) наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.»

Про матеріал
узагальнити й систематизувати знання за темою; розвивати вміння аналізувати історичні факти й події, узагальнювати фактичний матеріал, робити висновки, давати характеристику історичним діячам, розкривати їх місце і значення в історичному процесі, визначити рівень засвоєння учнями знань за темою; розвивати вміння давати письмові відповіді, самостійно працювати, виховувати повагу до історії України. Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Перегляд файлу

Узагальнення знань за темою «Київська держава (Русь-Україна) наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.»

Мета: узагальнити й систематизувати знання за темою; розвивати вміння аналізувати історичні факти й події, узагальнювати фактичний матеріал, робити висновки, давати характеристику історичним діячам, розкривати їх місце і значення в історичному процесі, визначити рівень засвоєння учнями знань за темою; розвивати вміння давати письмові відповіді, самостійно працювати, виховувати повагу до історії України.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: підручник «Історія України» В.С. Власова, тестові завдання.

Перебіг уроку

І.  Організаційний момент

Учитель повідомляє тему та мету уроку. Роз’яснює умови виконання роботи. Відповідає на запитання, які виникли в учнів стосовно правил виконання роботи.

ІІ.  Виконання завдань

Учні отримують картки із завданнями.

Відповіді:

1.а; 2.а; 3.в; 4.г; 5.г; 6.б;

7. Мозаїка – зображення чи візерунок, виконані з кольорових каменів, смальти, керамічних плиток, шпону та інших матеріалів. Фрескаживопис на сирій штукатурці, одна із технік настінного малярства, протилежна до а секко (розпис по сухому). Фресками називають також твір, виконаний у цій техніці.

8. Анна Ярославна;

9. Саркофаг Ярослава, собор Св. Софії;

10. а)ні; б)ні; в)так; г)так; д)так; е)ні; ж) так.

11. а)так; б)так; в)ні; г)так; д)так; е)ні; ж) так.

 

ІІІ.  Домашнє завдання. Ознайомитися з матеріалом підручника § 12. Розкрити значення виразу «Хай кожен держить отчину свою…».

Тест (Історія України,  7 клас)

Узагальнення знань за темою «Київська держава (Русь-Україна) наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.»

Дата _______________________  Прізвище, ім’я _______________________

І рівень (3 бали)

1. У якому році князював Володимир Великий?

а) 980-1015  рр.        б) 1015-1020 рр. 

в)1020-1045 рр.        г) 1045-1060 рр.

2. Хто спорудив храм Св. Софії у Києві?

а) Ярослав Мудрий      б) Володимир Великий

в) Мстислав                   г) княгиня Ольга

3.  Перший русич митрополит – це:

а) Михаїл I                         б) Іоанн I  

в) Іларіон Київський         г) Миколай

4. Кого з князів традиційно називають Окаянним:

а) Ярослава                    б) Володимира

в) Мстислава                  г) Святополка

5. Християнство було прийняте в :

а) 600 р.    б) 750 р.    в)850 р.    г)988 р.

6.Творцем слов’янської абетки є:

а) Ярослав Мудрий      б) Кирило і Мефодій

в) Іларіон                       г)Володимир Великий

ІІ рівень (3 бали)

7. Дайте визначення термінів:

Мозаїка – це ________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Фреска – це _________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Упізнайте за описом історичну особу.

«За нею до Києва приїхало пишне посольство з трьома єпископами. Прибувши до Франції з багатим посагом, вона була повінчана й коронована в Реймсі. На деяких актах король Генріх І зазначив: «за згодою дружини моєї», «у присутності королеви». По смерті чоловіка була регенткою сина Філіпа, поки той не став королем Франції».

 

9. Що зображено на малюнку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.1.______________________                         9.2.______________________

 

ІІІ рівень (3 бали)

10. Дайте відповідь «так» чи «ні» на запропоновані твердження за темою «Князювання Володимира Великого»:

а)  розгромив печенігів; _____________

б)  прибив свій щит на воротах Царграда; _________

в)  запровадив християнство на Русі; ___________

г)  воював із кочовиками; __________

д)  за часів його правління була побудована Десятинна церква; _________

е)  наказав спорудити Софійський собор;__________

ж)  почав карбувати власні гроші. _________

11. Дайте відповідь «так» чи «ні» на запропоновані твердження за темою «Князювання Ярослава Мудрого»:

а)  побудував Софійський собор;__________

б)  запровадив першу збірку законів «Руська Правда»;_____________

в)  розгромив Хозарський каганат;__________

г)  мав прізвисько «тесть Європи»;__________

д)  розгромив печенігів;__________

е)  побудував Десятинну церкву;_______

ж)  за  часів  його  правління  були  побудовані  Золоті  ворота в Києві. _____

IV рівень (3 бали)

12. Заповніть таблицю «Правління Ярослава Мудрого». Зробіть висновок.

Зовнішня політика

Внутрішні політика

________________________________

________________________________
________________________________
________________________________
________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

 

________________________________

________________________________
________________________________
________________________________
________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

________________________________

 

 

Висновок ___________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
30 січня 2019
Переглядів
2292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку