Узагальнюючий урок-гра у 7 класі з теми "Південноамериканський калейдоскоп."

Про матеріал
Узагальнюючий урок-гра у 7 класі з теми "Південноамериканський калейдоскоп." Під час даного уроку учні працюватимуть з різними джерелами географічних знань обираючи правильні варіанти відповідей. Він допоможе об'єктивно оцінити знання учнів з теми "Південна Америка," визначити рівень їх навчальних досягнень.
Перегляд файлу

Географія

7 клас

Тема: Південноамериканський калейдоскоп. Узагальнюючий урок-гра.

       Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Південна Америка»; розвивати творчі здібності дітей, вміння працювати з джерелами географічних знань, вибирати необхідну інформацію, об'єктивно оцінювати її; формувати навички працювати в парах та групах, вихонувати інтерес дітей до предмета, взає­модопомогу, товариськість.

Обладнання: фізична карта Південної Амери-,ки, політична карта світу, атласи, прапори та герби держав.

Хід уроку

Вступне стою вчителя

Важко переоцінити роль гри в житті людини, по­чинаючи з дитинства і до зрілих років. Ще видатний мислитель Платон казав: «Гра — це дарунок богів». Мабуть, усім вам відомий вислів; «Життя — це гра, а люди в Ній актори». Грати люблять усі: і малі, і до­рослі. Тому я вам сьогодні пропоную взяти участь у незвичайному уроці-грі «Південноамериканський ка­лейдоскоп». Калейдоскоп — це цікава дитяча іграш­ка. Дивлячись у його віконце, бачиш зміну яскравих кольорових візерунків. Так і на нашому уроці весь час будуть змінюватися картини вашої діяльності, ко­рисне буде поєднуватися з цікавою інформацією, веселі латиноамериканські ритми будуть доповнюватися роз­повіддю гостей нашого уроку. А їх у нас сьогодні бага­то. За відповіді, виступи та доповнення кожен із вас буде отримувати жетони-бали, за кількістю яких на­прикінці уроку ми виявимо кращих знавців теми. Вони отримають нагороди. Кількість жетонів-балів визначить оцінку кожного учасника гри. Бажаю успіхів усім учас­никам гри.

А на дошці сяє різними барвами калейдоскоп. Обер­тання його на одне коло визначає новий вид гри (но­вий етап уроку).

Калейдоскоп повертається. Урок-гра починається.

І. Географічна гра

 А. Що таке? Хто такий?

(Учитель читає  поняття, а учні називають їхні зна­чення. Правильна відповідь жетон-бал.)

       Девіз ігрової частини:

 Розкажи — і я забуду.

 Покажи — і я згадаю.

А пограй запам 'ятаю.

       Б. Географічна вікторина «Що таке? Хто такий?»

  1. О. Гумбольт. (Німецький дослідник, учений, який описав окремі області материка.)
  2. М. Вавілов. (Російський дослідник материка.)
  3. Вогняна Земля. (Острів на півдні материка.)
  4. Парана. (РІчка басейну Атлантичного океану, на­зва якої в перекладі означає «мати моря».)
  5. Анди. (Молоді гори на заході материка, їхня про­тяжність — 9 000 км з півночі на південь.)
  6. Бразілія. (Найбільша за площею держава материка.)
  7. Сельва. (Зона вологих екваторіальних лісів, назва в перекладі означає «ліс».)
  8. Анхель. (Водоспад на р. Чурун, висота якого 1 054 м.)
  9. Пампа. (Зона степів, у перекладі означає «рівнина'.)

 

  1. Ягуар. (Хижак, господар сельви, який почувається вільно на землі, у воді та на деревах.)
  2. Інки.   (Корінні народи материка, культуру яких знищили європейці.)

12. Анаконда. (Найдовша у світі змія.)
  В. «Третій зайвий»

З трьох географічних назв треба вибрати зайве слово та пояснити, чому воно зайве.

  Г. «Один, два, три...»

Учитель лічить до трьох, каже, що саме треба назва­ти, І кидає м'яча учневі. Учень має назвати номенкла­турне поняття:

І. 1—2—3 — назви рівнину;

ІІ. 1—2—3 — назви річку;

III.1—2—3 — назви природну зону.

Ґ. «Картографічна»

На аркушах намальовані фізико-географічні об'єкти, їх треба впізнати й назвати.

  1. Затока Ла-Плата.
  2. Річка Амазонка.
  3. Материк Південна Америка.
  4. Острів Вогняна Земля.
  5. Протока Дрейка.

  II. «Географічна п'ятихвилинка»

Як ви гадаєте, чи потрібно знати географічну но­менклатуру і карту світу? Які ви знайшли вислови про значення карти?

  1. «Карта — це альфа і омега, це початок і кінець географії. З карти кожне географічне відкриття почи­нається і картою закінчується».
  1. Без карти нема географії.
  2. Карта — це друга мова географії.

Після таких висловлювань стає зрозумілим значення карти, і ми працюємо з географічною номенклатурою:

а) проговорювання номенклатури (хором);

б) робота в парах;

в) взаємоперевірка;

г) контрольна перевірка;

     г) оцінювання круглими жетонами:

червоний — 10 балів; зелений — 7 балів; синій — 4 бали.

(Учні кладуть жетони до своїх скриньок.)

III. «Уявна мандрівка»

Учитель читає короткий нарис про природу Півден­ної Америки.

Південна Америка країна, де казкова краса Амазон­ки межує зі сліпучо білими снігами Анд, мертва пустеля Атакама змінюється безмежними просторами трав 'янистих рівнин Пампи, високогірні озера, високі водоспади та повноводні річки, різноманітне населення та яскравий бразільський карнавал з чарівними ритмами аргентинського танго, «Ча-ча-ча» та «Ламбади» — це все вона. Південна Америка. Кому б не хотілось там побувати ? (Звучить музика.)

А тепер заплющіть очі, уявіть себе мандрівником. Які яскраві картини природи ви уявили? У яких части­нах материка ви побували у своїй уяві. (Діти розповіда­ють про свою уявну мандрівку.)

       IV. Творчі ігри з випереджальним завданням
Кожній групі дітей завчасно давалося завдання підго­тувати ігри, конкурси, творчі завдання або мандри по Південній Америці.

А, «Географічний чемпіонат» (підготувала І група)

Треба назвати якомога більше південноамерикансь­ких «чемпіонів». Інші групи можуть доповнювати «чем­піонат» своїми фактами. Кожен «чемпіон» оцінюється одним жетоном-балом. Наприклад: найповноводніша річка — Амазонка.

Б. «Заморочки з бочки» (II група)

За правильну відповідь на кожну з них — 2 жетони-бали.

1, Росте в Південній Америці найлегше дерево на землі. У 1947 році 6 дослідників пропливли по Тихому океану від Перу до Полінезії на плоту, зробленому з цього дерева. Як називається цей пліт? (Кон-Тікі.) Назвіть ім'я керівника експедиції (Тур Хейєрдал.)

2. Тут майже ніколи не буває дощів. Середньорічна кількість опадів — 7 мм. Якщо випадає дощ, то він є справжнім лихом: руйнуються цегляні будинки, прова­люються дахи. Де спостерігається таке явище? (Пусте­ля Атакама.)

  1. Це дерево називають у народі «зламай сокиру».  А чи справді це так? (Так.,) Як називається це дерево? (Кебрачо, його так назвали за тверду деревину.)
  2. На столі розкладені: квасоля, кукурудза, гарбуз, картопля. Запитання: яке підношення до сьогоднішньої теми мають ці культури? (Південна Америка є батьків­щиною цих культур.)

В. Зустріч з гостями (ІІІ група)

Не обійшлося сьогодні без гостей. З радістю ми привітаємо «делегації» з найбільших південноаме­риканських держав — Бразілії, Аргентини та Чілі,, які прийняли наше запрошення і хотіли б вам ска­зати, що...

Чілі — це держава на узбережжі Тихого океану. У перекладі це слово означає «мідна». На острові Пасхи, який їй належить, є музей просто неба з кам'яних баб. Одну з них як подарунок привезла «делегація». (Дару­ють макет «кам 'яної баби».)

Аргентина — у перекладі «срібна» — це друга за пло­щею та рівнем розвитку держава.

Брязілія — найбільша держава за площею і населен­ням. Виділяється розвитком як промисловості, так і сільського господарства. Підтримує тісні стосунки з дер­жавами материка і світу. Особливо цікаво проходить бразільський карнавал.

V. Підбиття підсумків

А тепер настав дуже відповідальний час. Підіб'ємо підсумки нашого уроку-калейдоскопа. Чому ж він на­зивався калейдоскопом? (Тому що на ньому весело, цікаво. Ми працювали з картою, грали в різні ігри, мандрували, зустрічалися з «делегаціями* різних країн.)

А хто ж у нас був найактивнішим у кожній групі і взагалі в класі? Полічіть кількість жетонів-балів. Зверніть увагу, що вартість круглих жетонів визначається за ко­льором.

Інші жетони (трикутні, квадратні тощо) незалежно від кольору позначають 1 бал.

(Нагородження крайове знавців теми «Південна Аме­рика» медалями.)

А тепер у кожній групі виявіть учнів, які набрали найбільшу кількість балів. (Нагородження їх заохочуваль­ними призами.)

VI. Заключне слово вчителя

«Південноамериканським калейдоскопом» ми закін­чили вивчення теми «Південна Америка» і взагалі ма­териків південної півкулі, які (як ви вже знаєте) мають багато спільних рис. Попереду — материки північної півкулі.

VI. Домашнє  завдання 

Скласти кросворд на тему «Південна Америка» на 10—20 запитань (залежно від бажаної оцінки): 10—15 запитань — 6 балів; 15—20 запитань — 9 балів; більш ніж 20 — 12 балів.

 

doc
Додано
9 лютого 2021
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку