Узагальнюючий урок-гра з теми «Літосфера».

Про матеріал

Тема: Узагальнюючий урок-гра з теми «Літосфера».

Мета:Cистематизувати та скоригувати знання учнів з теми «Літосфера»; продовжувати розвивати навички роботи з картою, увагу, пам'ять, пізнавальний інтерес;

формувати системність знань, логічне мислення, вміння розуміти причинно-наслідкові зв'язки;

виховувати свідоме ставлення до навчання, комунікабельність, естетичне сприйняття природи, екологічну культуру.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Форма проведення: урок - змагання

Перегляд файлу

Тема: Узагальнюючий урок-гра з теми «Літосфера».
Мета:Cистематизувати та скоригувати знання учнів з теми «Літосфера»; продовжувати розвивати навички роботи з картою, увагу, пам’ять, пізнавальний інтерес;

 формувати системність знань, логічне мислення, вміння розуміти причинно-наслідкові зв’язки;

 виховувати свідоме ставлення до навчання, комунікабельність, естетичне сприйняття природи, екологічну культуру. 

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Форма проведення: урок - змагання

Обладнання:атласи, картки з завданнями , фізична карта України, фізична карта світу; картки само оцінювання  роботи учнів в групі, колекція мінералів , контурні карти; мультимедійна презентація. 
Хід уроку

Сл.-1   І. Організаційний момент.

Шкільний дзвінок уже лунав

До роботи школярів скликав.

Діти!У нас сьогодні ніби свято ,

Гостей зібралося багато.

Від нас щирі привітання

Та найкращі побажання.

Слайд-2

На нашому уроці нам потрібні уважні, розумні, організовані, кмітливі, а ще дуже дружні й веселі діти. Пильно поглянули мені в очі. Взяли від мене уважність, працьовитість, організованість.

Слайд-3

 На нашому уроці діють п’ять правил:

 Правило піднятої руки.

 Співпраця в парі.

 Уміння слухати.

 Працювати творчо.

 Працювати активно.

 ІІ. Актуалізація опорних знань

Слайд-4

Е на все в програмі міра

Наша тема Літосфера

Закінчилась на жаль

І тепер нас кличе в даль.

Літосфера –оболонка ,

Та не варто ставить крапку.

Знання про земну кору

Знадобляться школяру.

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Слайд-5

Так, сьогодні на уроці ми з вами закінчуємо вивчати дуже цікаву тему «Літосферу». І зараз ми здійснюємо захоплюючу подорож просторами Землі. Підсумковий урок – гра з теми “Літосфера ”.Давайте з’ясуємо, чим запам’яталась вам ця тема? Чи знаєте ви таємниці підземних глибин ? Не заблукаєте просторами Землі ? Де можна спостерігати виверження вулканів, відчути дію землетрусів?

Слайд-6

Для того, щоб з’ясувати це ми пограємо у гру «Географічний всюдихід над Літосферою» і будем мандрувати у цю подорож  на повітряній кулі очікувань. Зараз ви напишете, що ви очікуєте від нашого уроку мандруючи просторами Землі. Написали , зараз їх підкріпить на нашій  повітряній кулі.

Слайд-7

  Клас обєднали у 2 команди – Везувій та Ельбрус. Командири отримують картки в яких вказано назви всіх станцій, та всі учасники команди. На кожній станції можна отримати певну кількість балів. Завдання командира уважно слідкувати за роботою кожного учасника в групі та заносити в картку відповідні бали. В кінці уроку кожен з Вас отримає оцінку.

Слайд-8

А тепер за допомогою жестів покажемо з яким настроєм почнемо подорож.

Якщо бойовий настрій

Якщо невпевнені

Якщо поганий

 Будьте активними, бажаю успіху і попутного вітру.

ІV. Станції. Початок подорожі.

Слайд-9

Отже,наша подорож розпочинається, і відправимося ми зі станції

 Станція Географічні загадки

Кожному з вас пропоную розгадати загадку для того щоб отримати квиток на подорож .За кожну правильну відповідь отримає один бал.

Загадки для команди Везувій.

  1. Плита нагріє їжу враз,
    Бо в ній горить щоразу ... (газ)
  2. У кожнім місті і селі

 Цей мінерал повсюди на столі ... (кухонна сіль)

3. Ну, звичайно, це диво! -

Ось вже котрий вік

Навіть самим жарким літом

На її вершині сніг!

(Гора.)

4. Конус –не геометричний, жерло –не гарматне, вогнем плюється, але не дракон?( вулкан )

5 Без праці

Не видобувається в шахті...

(Руда.)

6. В ній пісків великі купи

Називаються бархани,

І за ним йдуть верблюди,

Розтягнувшись караваном.

(Пустеля.)

А зараз загадки для команди Ельбрус

7 Не горить, а гасити доводиться. (вапно)

8 Природні фонтани поблизу вулканів? ( гейзери )

9 Вся земля двигтить, трясеться-все ламається і гнеться? (землетрус)

10. По мантії вони пливуть, материки та океани на собі несуть? (літосферні плити)

11. На горі високій чаша, з неї тече гаряча каша? (кратер, лава)

12 Чорне, блискуче, всіх людей гріє. (вугілля)

13 .Скажіть одним словом: тверда кам’яна оболонка Землі?(літосфера)

Слайд-10

Молодці бачу Ви гарно підготувалися і всі отримуєте квиток на повітряну кулю.

.Тепер команди в повному складі і ми можемо сміливо вирушити в подорож.

Слайд-11

Перша наша зупинка на станції «Знайди мою домівку». Для виконання цього завдання вам потрібно об’єднатися в пари. За допомогою географічних координат повинні знайти географічні об’єкти та охарактеризувати їх. .За цей конкурс максимально можна отримати два бали. Всі отримали картки , отож розпочинаєте працювати.

1. 3°04'00" пд. ш. 37°21'33" сх. д –вулкан Кіліманджаро

2. 27°59’17” пн. ш. 86°55’31” сх. д.- гора Джомолунгма

3. 63°04’10” пн. ш. 151°00’26” зх. д.- гора Мак-Кінлі

4. 40°49’17 пн .ш. 14°25’32 сх.д.-вулкан Везувію

5. 36°27′ пд. ш. 148°16′ сх. д- гора Косцюшко

6. 0 ° 41'03" пд. ш .78 ° 26'14" зх .д.- вулкан Котопахи

Починаємо з команди Ельбрус.

А зараз відповідає команда Візувій.

Ви чудово впорались і з цим завданням .Капітани не забутьте виставляти бали. І можемо рушати далі.

Слайд-12

Наступна станція.  «Знаю Літосферу як свої п'ять пальців»

У кожного з вас є картки двох кольорів, якщо відповідь на зачитане питання ТАК (піднімаєте картку зеленого кольору), якщо НІ (червоного). Кожна вірна відповідь оцінюється у 0,5 бала.

Запитання для команди Везувії:

1.Найважча внутрішня частина Землі –ядро.(так)

2. Рівнини з висотами від 0 до 200 м -плоскогіря.(ні)

3. Найглибше місце в Світовому океані Маріанський жолоб 11022метрів(так.)

4. Сейсмограф це прилад, що фіксує коливання земної кори (так)

Запитання для команди Ельбрус:

1. Платформи це відносно стійкі ділянки земної кори (так)

2. Найбільшою печерою у світі є Мамонтова.(так)

3.Матерікова земна кора складається з двох шарів –гранітний та базальтовий(ні).

4. Рівнини з висотами понад 500 метрів це низовини(ні)

Молодці ви дуже добре знаєте тему Літосфера .

Слайд-13

Мандруючи просторами Землі ми дісталися станції «Інтелектуальна розминка». Щоб рушати далі вам необхідно розв’язати декілька тестів. За кожну правильну відповідь ви отримаєте 0,5 балів. Будьте уважні ми розпочинаємо.

Слайд-14

1. До якого шару Землі відноситься астеносфера:

а) до ядра; б) до мантії; в) до земної кори.

2. Температура гірських порід у земній корі з глибиною:

а) знижується; б) підвищується; в) не змінюється; г) залежить від пори року.

3. В яких породах знаходять відтиски прадавніх рослин і тварин:

а) осадових; б) магматичних; в) метаморфічних.

4.  Первинними вважають рівнини, що виникли в результаті:
а) підняття морського дна ;   б) руйнування давніх гір;
в) геологічної роботи річок

5. Найтвердіший на земній кулі мінерал:

а) корунд; б) кальцій; в) алмаз; г) мармур.

6. До якого типу вивітрювання належить руйнування гірських порід і мінералів під впливом зміни температури?

а) фізичного; б) хімічного; в) органічного.

Закінчили. Обміняйтесь тестами та давайте перевіримо. Результати оголосять капітани.

Слайд-15

Ми з вами вже пройшли половину шляху, тому пропоную трішки відпочити та виконати фізхвилинку

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться.

Північ, південь, захід, схід.

Флюгером покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

Відпочили? З новими силами ми можемо мандрувати далі.

Слайд 16

 Наступна станція «Простори рідного краю». Кожний з вас отримав випереджуюче завдання,  З різних джерел підготувати невелику інформацію про «Простори рідного краю». Цей конкурс оцінюється одним балом.

Слайд 17

 Будь-ласка починаємо по черзі з командою Ельбрус.

А зараз відповідає команда Везувії.

Молодці !Ви підготували дуже цікаву і корисну інформацію. Я теж знайшла цікаві дані про нашу область. В Хотинському районі , в селі Колінківці знаходиться надзвичайно цікавий геологічний об’єкт- грязьовий вулкан. І зараз пропоную вам віртуальну мандрівку до нього.

  Слайд 18 (Відео)

Вражаюче ? Сподобалось? Нас чекають ще дуже цікаві іспити.

Слайд 19

Ми дісталися наступної станції «Пізнай мене».

Пропоную вам на хвилинку стати геологами. Кожна група отримує колекцію мінералів та картки з їхніми характеристиками .Ваше завдання оголосити назви мінералів та знайти на картках їхні ознаки. За правильну відповідь кожен учасник команди максимально отримає два бали. Приступайте до роботи .      Закінчили ?

Слайд 20

 Почнемо з команди Ельбрус. Молодці.

Слайд 21

А зараз відповідь команди Везувій. Ви всі молодці і попрацювали як справжні геологи.

Наша подорож триває і завдяки вашій кмітливості ми дісталися до наступної станції.

  Слайд 22

Станція «Мандрівка Україною».

На контурній карті України необхідно нанести- команді Ельбрус – чотири низовин а команді Везувій чотири височини України. Під час виконання роботи ви не маєте право користуватися атласом. За кожний правильний нанесений географічний об’єкт ви отримайте по 0,5 балів. Приступаємо до роботи .   Закінчили?

Слайд 23.

Давайте перевіримо. Я показую на карті, а ви піднімаєте руки якщо нанесли даний об’єкт .Командири уважно рахуєте бали . Спочатку перевіряємо команду Везувій. А зараз перевіряємо команду Ельбрус.

Молодці . В цьому конкурсі ви показали свої здібності працювати з контурними картами , та знання рельєфу України.

Сьогодні ми добре попрацювали але щоб дійти до фінішу маємо ще трохи попрацюавти.

Слайд 24.

Станція «Географічний лабіринт»

За поданими підказками потрібно визначити назву географічного об’єкту з теми «Літосфера»  та із поданих малюнків знайти пару .Максимально ви можете отримати 2 бали. Починаємо з команди Везувій. А зараз відповідає команда Ельбрус.

Слайд 25.

Ви всі молодці .У нас вийшов чудовий колаж «Таємниці літосфери».

 V. Робимо висновки.

Слайд 26.

  Вчитель. Ми "прогулялися" з вами по мальовничих просторах землі. Ви побачили дуже багато цікавого. А зараз давайте поміркуємо де у житті ми можемо застосувати набуті знання про Літосферу. За кожну відповідь ви отримаєте по одному балу.

 VІ. Підсумок уроку

Слайд 27.

Наша подорож підходить до кінця .Час повертатися до дому.

  Де у світі я не буду

  Рідний край свій не забуду.

  Ми з вами вже в рідній Буковині ,в нашому селі Костичани  , в кабінеті географії. Завдяки вашим знанням з теми «Літосфера» ми дійшли до фінішу.

  Всі плідно працювали, тому ви заслуговуєте на винагороду. Попросимо наших капітанів підрахувати бали кожного з учасників своєї команди.

Слайд 28.

Молодці! Ви талановиті! Поверніться один до одного, подякуйте за співпрацю, потисніть руки один одному . І отримуйте відповідні бали.

   Чи справилися ваші очікування від подорожі? Який ваш настрій у кінці уроку?

. Слайд 29.

 Домашнє завдання

Обовязкова частина

               1. Виконайте тестові завдання з підручника ст. 115

Для допитливих

               2. Підготувати проект на тему  «Дива Літосфери»

. Слайд 30.

Наш урок завершився .Всім дякую за роботу на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 січня 2019
Переглядів
1850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку