Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми: «Хімічний зв'язок і будова речовин»
Мета:
*формування предметних компетентностей: узагальнити та систематизувати знання учнів про типи хімічного зв’язку та типи кристалічних ґраток; вміти наводити приклади сполук із ковалентним (полярним і неполярним) та йонним хімічними зв’язками, атомними, молекулярними та йонними кристалічними ґратками; пояснювати і складати утворення йонного, ковалентного (полярного і неполярного) зв'язків; давати характеристики цим речовинам, прогнозувати їх практичне використання речовин залежно від виду хімічного зв'язку і типу кристалічних ґраток;
*формування ключових компетентностей:
- спілкування державною мовою: використовувати в мовленні хімічні терміни, поняття, символи, сучасну українську наукову термінологію і номенклатуру;
- математична: використовувати логічне мислення, просторову уяву для складання структурних формул і моделей речовин;
- інформаційно- цифрова компетентність: використовувати сучасні пристрої для добору хімічної інформації, її оброблення, збереження і передавання;
- ініціативність і підприємливість: виявляти ініціативність до роботи на уроці, генерувати ідеї, брати відповідальність за прийняття рішень;
- соціальна та громадянська компетентності: створити комфортну атмосферу, шанувати розмаїття думок і поглядів, дотримуватись загальновизнаних моральних принципів і цінностей
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, картки із завданнями, ноутбук, роздатковий матеріал, проектор
Базові поняття і терміни: хімічний зв’язок, електронегативність, ковалентний зв’язок, йонний зв’язок, кристалічні ґратки, атомна, молекулярна, йонна, металічна кристалічні ґратки
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Узагальнення і систематизація знань.
1. Бліц - опитування
2. Намалюй картину
Відповідаючи на запитання, відповіді з’єднуй лініями. Що ж вийде на малюнку?
3. Третій зайвий
Із запропонованого переліку обрати зайву речовини і зробити пояснення
4. Встановити відповідність між типом кристалічної ґратки і її зображенням: (можна користуватися інтернет – ресурсами)
Зображення кристалічної ґратки |
Назва кристалічної ґратки |
|
А) Графіт |
|
Б) Цинк |
|
В) Алмаз |
|
Г) Натрій хлорид |
|
Д) Вуглекислий газ |
5. Знайти помилку в тексті та виправити
Речовини з атомною кристалічною ґраткою є рідинами. Вони мають ковалентний полярний та ковалентний неполярний зв’язок, добре розчинні у воді, мають низькі температури плавлення та кипіння. Прикладами речовин з атомною кристалічною ґраткою є: алмаз, вода, пісок, карборунд, кухонна сіль. Відносна молекулярна маса піску (кварцу, кремнезему) становить 59.
6. Про яку речовину мова? (по черзі читаю короткий опис про речовину, діти аналізують, висловлюють свою думку)
Що це за речовина? Який тип кристалічної ґратки? Опишіть ще її галузі застосування.
(ПРОБЛЕМА ІЗ СІЛЛЮ ВЛІТКУ)
ІІІ Підведення підсумків уроку.
Ми закріпили знання про будову речовин.
ІV Підбиваємо підсумки уроку, оцінюємо роботу .
V Рефлексія: