Узагальнюючий урок на тему "Цікава фізика"

Про матеріал
. Кожен урок- це свято. Це нові знання та несподіванки, страх перед новим та радість перемоги над невідомим. Ми закінчили вивчення шкільного курсу фізики за 7 клас. Чи побачили те, чого без фізики не можна побачити? Чи знайшли той скарб, який знадобиться нам у повсякденному житті? Запитань багато, а відповіді на них дасте ви, діти.
Перегляд файлу

КВК «ЦІКАВА ФІЗИКА».

Тема: КВК «Цікава фізика».

 

Мета: узагальнити, закріпити і систематизувати знання учнів по пройденому матеріалові, виробляти в учнів вміння і практичні навички , формувати світогляд учнів, розвивати логічне мислення, творчі здібності. Виховувати інтерес до предмету шляхом розв′язування нетрадиційних завдань та історичних відомостей, розвивати вміння співпрацювати, критично мислити.

 

Тип уроку:КВК.

 

Метод: конкурси між командами.

 

Обладнання: плакати, кубик, «квітка-шестиквітка», картки з портретами вчених і опис їх досягнень, плакат із задачами, картки.

 

Девіз: « Хто фізику шанує свою. Хай той переможе в бою.»

 

ПЛАН УРОКУ.

1.Організаційний момент.

2. Повідомлення теми і мети уроку.

3. Проведення КВК.

4. Підсумок уроку.

5. Домашнє завдання.

 

ХІД УРОКУ.

  1. ВСТУП.

Добрий день.Вітаю вас всіх на нашому уроці. Кожен урок- це свято. Це нові знання та несподіванки, страх перед новим та радість перемоги над невідомим.

Ми закінчили вивчення шкільного курсу фізики за 7 клас. Чи побачили те, чого без фізики не можна побачити? Чи знайшли той скарб, який знадобиться нам у повсякденному житті? Запитань багато, а відповіді на них дасте ви, діти.

  1. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні ми повторимо навчальний матеріал за 7 клас у формі змагань винахідливих і кмітливих «Цікава фізика ».

  1. Проведення КВК.

А) Поділ на команди.Представлення членів журі.

 

Б) Привітання.

 

1команда.

 

Ми, друзі, дуже раді

Вітати вас усіх.

В загадках і відгадках

Дотепність буде й сміх.

Ми з фізикою дружимо

Хай кожен про це зна.

Вона для нас , як подруга,

Як зірка провідна.

 

2 команда.

 

Ми на КВК прийшли

Свій привіт вам принесли.

Багато успіхів бажаєм

Якщо зможем не програєм.

А ми лиш тільки підростем

Звичайно в фізики підем.

Ми всі готові слово дать

Учити фізику на 12.

 

-В) Розминка.

 

Увага! Переходимо до слідуючого конкурсного завдання – розминка.

Кожна команда підготувала іншій по кросворду. Та команда, яка швидше і правильно розгадає кросворд, та виграє.

Оцінка 7 балів.

 

Г) Конкурс :» Допоможи роззяві».

 

 

Слідуючий конкурс «Допоможи роззяві».

На дошці , поділеній на дві частини, написано не повністю формули. По один учень іде і дописує . Виграє той учень, який швидше і правильно допише формули.

А=F.  ; S=t. ; Р=g.; F=g.; F=g.v ; p=g.v ;F=x. ;F=Ν. ;

Оцінка конкурсу 2 бали.

 

Д) Конкурс капітанів» Сили в природі».

На дошці висить «квітка-шестиквітка». Із другої сторони на листках написані види сил .

-Сила тяжіння.

-Сила всесвітнього тяжіння.

-Сила пружності.

-Вага тіла.

-Сила тертя.

-Результуюча сила.

 

Від кожної команди виходить капітан, відриває від квітки по пелюсточкові і розповідає про дану силу.

Оцінка 2 бали.

 

Е) Конкурс «Фізика і життя учнів».

 

Зачитуються умови задач по черзі для кожної команди. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.

  • Що заважає восьмикласнику Василькові якого побачив під час паління директор, розпастися на окремі молекули і зникнути із виду? (Взаємне притягання молекул).
  • Вовочка вкрав у школі шматок крейди і вкинув в склянку з водою. З крейди побігли маленькі бульбашки. Звідки вони взялися і чого злякалися ?( Усередині між часточками крейди міститься повітря. У склянці вода витискує повітря і бульбашки спливають).
  • Чому Петрик, якого переслідує мама з віником не може стиснутися до розмірів таргана і втекти в шпаринку?(Петрику заважає відштовхування молекул).
  • Катруся, стоячи у мами за спиною, беззвучно вилила собі на голову склянку парфумів. Як мама про це дізналася? (Відбулася дифузія).
  • В яких людей швидше рухаютьс молекули: здорових чи хворих на грип? (У хворих , бо вони мають високу температуру).
  • Одного вечора одиниця вимірювання довжини зустріла в сутінках одиницю вимірювання маси, і обізнавшисьприйняла її за одиницю вимірювання швидкості.Хто кого не впізнав? ( Метр не впізнав кілограма).
  • Чи діє сила тяжіння на Сашка який уже долетів з даху сарая до поверхні Землі? (Так).
  • Що заважає Оксані кататися на санках з гірки протягом усього року? (Сила тертя ковзання, яка до літа зростає).

 

Є) Конкурс « Розумників».

На плакаті намальовано 2 малюнки, потрібно за малюнком записати і розв′язати кожній команді по 1 задачі.

Оцінка 2 бали.

 

Ж) Конкурс «Впізнай обличчя».

У кожної команди на столах листи  -завдання з портретами великих вчених та перелік їх винаходів.Командам за 1 хвилину потрібно співставити портрет з переліком .

За кожну правильну відповідь -1 бал.

 

ЦІОЛКОВСЬКИЙ К. Е.

(1857-1935)

 

 

ГАЛІЛЕО ГАЛІЛЕЙ

(1564-1642)

 

ТОРРІЧЕЛЛІ ЕВАНДЖЕЛІСТА

(1608-1647)

 

1 картка

 

Італійський учений, учень Галілея. Винайшов ртутний барометр і пояснив його  дію існуванням атмосферного тиску, розробив ряд інших відкриттів у фізиці.

 

2 картка

 

Англійський фізик і математик. Він відкрив основні закони руху тіл ізакон тяжіння, відкрив і вивчив багато важливих властивостей світла, розробив найважливіші розділи вищої математики.

 

3 картка

 

Російський учений і винахідник, основоположник космонавтики. Займався питаннями будування дирижаблів, літаків і ракет, івисунув ідею використання ракет для польотів у космосі.

 

4 картка

 

Італійський фізик, астроном. Відкрив закони падіння тіл і коливання маятника, перший указав на існування явища інерції. Винайшов термоскоп- прилад для вимірювання температури, перший застосував телескоп для астрономічних досліджень.

 

5 картка

 

Видатний учений, математик і фізик Стародавньої Греції. В історію науки увійшов як автор відкриття, яке ми сьогодні називаємо його іменем. Займався рівновагою плаваючих тіл. Відкрив тиск води на занурені в неї тіла. Йому належить закон рівноваги сил в простих машинах та визначення поняття центру ваги тіла.

У кожної команди на столах листи –завдання з портретами великих вчених та перелік їх винаходів.Командам за 1 хвилину потрібно співставити портрет з переліком винаходів.

За кожну правильну відповідь- 1 бал.

 

З) Конкурс «Художників».

 

На столі лежать 2 цегли. Потрібно зробити вимірювання , обчислити вагу і силу тяжіння , яка діє на цеглину. Зобразити графічно силу тяжіння, вагу цеглини в масштабі 1см- 10Н.

Оцінка 3 бали.

 

И) Пісенний конкурс.

Команди по черзі співають 1-2 рядки з пісень в яких ідеться про рух.

Програє та команда, яка затримається більше, як на 3с або заспіває пісню, що вже звучала.

Оцінка конкурсу: за кожну пісню 1 бал.

 

І) Спортивний конкурс.

 

Команди стоять навпроти одна одної. Один з учнів кидає м′яч, називаючи при цьому якусь фізичну величину. Суперник , зловивши м′яча, також називає фізичну величину і кидає м′яч і т. д.

Команда, яка затримає м′яч більш як на 3с або повторить фізичну величину, програє.

Оцінка 2 бали.

 

Ї) Конкурс « Кубик-екзаменатор».

 

По 1 учень підкидує кубик, на якому на кожній грані написана фізична величина, і розповідає все що про неї знає.

За правильну відповідь на кожну фізичну величину 1 бал.

 

  1. Підсумок гри.

 

- Підсумок журі.

- Підсумок вчителя.

 

Кожне змагання має своїх переможців, кожен переможець має свою нагороду. Сьогодні ми всі перемогли, а найціннішою нагородою будуть наші знання. М ожливо хтось із вас і стане професором- теоретиком, чи буде спостерігати в обсерваторії за ядерними реакціями на зорях. Можливо…Але зрозуміло , що всі не можуть стати вченими-фізиками. Є такий народний вислів: « Професор своєї справи», знання з фізики допоможуть вам стати майстрами, справжніми професорами своєї справи.

Хочу подякувати шановному журі за сприяння проведення КВК , адже нелегка робота давати оцінку творчості.

Всім велике спасибі. Допобачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
8 січня 2022
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку