КВК «ЦІКАВА ФІЗИКА».
Тема: КВК «Цікава фізика».
Мета: узагальнити, закріпити і систематизувати знання учнів по пройденому матеріалові, виробляти в учнів вміння і практичні навички , формувати світогляд учнів, розвивати логічне мислення, творчі здібності. Виховувати інтерес до предмету шляхом розв′язування нетрадиційних завдань та історичних відомостей, розвивати вміння співпрацювати, критично мислити.
Тип уроку:КВК.
Метод: конкурси між командами.
Обладнання: плакати, кубик, «квітка-шестиквітка», картки з портретами вчених і опис їх досягнень, плакат із задачами, картки.
Девіз: « Хто фізику шанує свою. Хай той переможе в бою.»
ПЛАН УРОКУ.
1.Організаційний момент.
2. Повідомлення теми і мети уроку.
3. Проведення КВК.
4. Підсумок уроку.
5. Домашнє завдання.
ХІД УРОКУ.
Добрий день.Вітаю вас всіх на нашому уроці. Кожен урок- це свято. Це нові знання та несподіванки, страх перед новим та радість перемоги над невідомим.
Ми закінчили вивчення шкільного курсу фізики за 7 клас. Чи побачили те, чого без фізики не можна побачити? Чи знайшли той скарб, який знадобиться нам у повсякденному житті? Запитань багато, а відповіді на них дасте ви, діти.
Сьогодні ми повторимо навчальний матеріал за 7 клас у формі змагань винахідливих і кмітливих «Цікава фізика ».
А) Поділ на команди.Представлення членів журі.
Б) Привітання.
1команда.
Ми, друзі, дуже раді
Вітати вас усіх.
В загадках і відгадках
Дотепність буде й сміх.
Ми з фізикою дружимо
Хай кожен про це зна.
Вона для нас , як подруга,
Як зірка провідна.
2 команда.
Ми на КВК прийшли
Свій привіт вам принесли.
Багато успіхів бажаєм
Якщо зможем не програєм.
А ми лиш тільки підростем
Звичайно в фізики підем.
Ми всі готові слово дать
Учити фізику на 12.
-В) Розминка.
Увага! Переходимо до слідуючого конкурсного завдання – розминка.
Кожна команда підготувала іншій по кросворду. Та команда, яка швидше і правильно розгадає кросворд, та виграє.
Оцінка 7 балів.
Г) Конкурс :» Допоможи роззяві».
Слідуючий конкурс «Допоможи роззяві».
На дошці , поділеній на дві частини, написано не повністю формули. По один учень іде і дописує . Виграє той учень, який швидше і правильно допише формули.
А=F. ; S=t. ; Р=g.; F=g.; F=g.v ; p=g.v ;F=x. ;F=Ν. ;
Оцінка конкурсу 2 бали.
Д) Конкурс капітанів» Сили в природі».
На дошці висить «квітка-шестиквітка». Із другої сторони на листках написані види сил .
-Сила тяжіння.
-Сила всесвітнього тяжіння.
-Сила пружності.
-Вага тіла.
-Сила тертя.
-Результуюча сила.
Від кожної команди виходить капітан, відриває від квітки по пелюсточкові і розповідає про дану силу.
Оцінка 2 бали.
Е) Конкурс «Фізика і життя учнів».
Зачитуються умови задач по черзі для кожної команди. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
Є) Конкурс « Розумників».
На плакаті намальовано 2 малюнки, потрібно за малюнком записати і розв′язати кожній команді по 1 задачі.
Оцінка 2 бали.
Ж) Конкурс «Впізнай обличчя».
У кожної команди на столах листи -завдання з портретами великих вчених та перелік їх винаходів.Командам за 1 хвилину потрібно співставити портрет з переліком .
За кожну правильну відповідь -1 бал.
ЦІОЛКОВСЬКИЙ К. Е.
(1857-1935)
ГАЛІЛЕО ГАЛІЛЕЙ
(1564-1642)
ТОРРІЧЕЛЛІ ЕВАНДЖЕЛІСТА
(1608-1647)
1 картка
Італійський учений, учень Галілея. Винайшов ртутний барометр і пояснив його дію існуванням атмосферного тиску, розробив ряд інших відкриттів у фізиці.
2 картка
Англійський фізик і математик. Він відкрив основні закони руху тіл ізакон тяжіння, відкрив і вивчив багато важливих властивостей світла, розробив найважливіші розділи вищої математики.
3 картка
Російський учений і винахідник, основоположник космонавтики. Займався питаннями будування дирижаблів, літаків і ракет, івисунув ідею використання ракет для польотів у космосі.
4 картка
Італійський фізик, астроном. Відкрив закони падіння тіл і коливання маятника, перший указав на існування явища інерції. Винайшов термоскоп- прилад для вимірювання температури, перший застосував телескоп для астрономічних досліджень.
5 картка
Видатний учений, математик і фізик Стародавньої Греції. В історію науки увійшов як автор відкриття, яке ми сьогодні називаємо його іменем. Займався рівновагою плаваючих тіл. Відкрив тиск води на занурені в неї тіла. Йому належить закон рівноваги сил в простих машинах та визначення поняття центру ваги тіла.
У кожної команди на столах листи –завдання з портретами великих вчених та перелік їх винаходів.Командам за 1 хвилину потрібно співставити портрет з переліком винаходів.
За кожну правильну відповідь- 1 бал.
З) Конкурс «Художників».
На столі лежать 2 цегли. Потрібно зробити вимірювання , обчислити вагу і силу тяжіння , яка діє на цеглину. Зобразити графічно силу тяжіння, вагу цеглини в масштабі 1см- 10Н.
Оцінка 3 бали.
И) Пісенний конкурс.
Команди по черзі співають 1-2 рядки з пісень в яких ідеться про рух.
Програє та команда, яка затримається більше, як на 3с або заспіває пісню, що вже звучала.
Оцінка конкурсу: за кожну пісню 1 бал.
І) Спортивний конкурс.
Команди стоять навпроти одна одної. Один з учнів кидає м′яч, називаючи при цьому якусь фізичну величину. Суперник , зловивши м′яча, також називає фізичну величину і кидає м′яч і т. д.
Команда, яка затримає м′яч більш як на 3с або повторить фізичну величину, програє.
Оцінка 2 бали.
Ї) Конкурс « Кубик-екзаменатор».
По 1 учень підкидує кубик, на якому на кожній грані написана фізична величина, і розповідає все що про неї знає.
За правильну відповідь на кожну фізичну величину 1 бал.
- Підсумок журі.
- Підсумок вчителя.
Кожне змагання має своїх переможців, кожен переможець має свою нагороду. Сьогодні ми всі перемогли, а найціннішою нагородою будуть наші знання. М ожливо хтось із вас і стане професором- теоретиком, чи буде спостерігати в обсерваторії за ядерними реакціями на зорях. Можливо…Але зрозуміло , що всі не можуть стати вченими-фізиками. Є такий народний вислів: « Професор своєї справи», знання з фізики допоможуть вам стати майстрами, справжніми професорами своєї справи.
Хочу подякувати шановному журі за сприяння проведення КВК , адже нелегка робота давати оцінку творчості.
Всім велике спасибі. Допобачення.