Узагальнюючий урок на тему " Давній Єгипет"

Про матеріал
Підсумковий урок - гра по темі "давній Єгипет", який проходить у формі цікавої подорожі. Діти мандрують країною і виконують завдання. Клас поділений на три команди, які демонструють свої знання і одночасно змагаються.
Перегляд файлу

УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ  УРОК ПО ТЕМІ «ДАВНІЙ ЄГИПЕТ».

( 6 КЛАС).

 

МЕТА УРОКУ: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми, проаналізувати стан рівня засвоєних знань та уміння їх застосування; повторити основні поняття, події; сприяти формуванню навичок самостійної роботи та розвиткові критичного мислення.

 ТИП УРОКУ: урок- гра.

 

 

                                                                             ХІД УРОКУ.

1.Організаційний  момент

Повідомлення теми та мети уроку

УЧИТЕЛЬ: Діти, сьогодні я запрошую всіх вас у подорож по Давньому  Єгипту.

   Пропоную сформувати три команди і здійснити подорож по Нілу на

самому давньому кораблі. Давні єгиптяни будували його, зв’язуючи папірусні пачки і використовували для плавання по Нілу. Вітрило теж робили з папірусу. Подібні кораблі використовують і сьогодні жителі Східної Африки і Південної Америки.

 

  1. Основна частина уроку.

                       УЧИТЕЛЬ: Відправляючись в подорож по Давньму Єгипту, давайте  пригадаємо, що нам відомо про цю країну

                                                                                                                                                               

                                           

       1)Природні умови і господарство Давнього Єгипту.

Як давні єгиптяни називали свою країну?

Завдяки чому було можливим життя в Давньому Єгипті?

Якби ми з вами запитали у давнього єгиптянина про причини розливу Нілу, щоб він нам розповів?

Назвіть основні заняття єгипетського населення.

У 3100 році була створена єдина сильна Єгипетська держава . Позначте цю дату на стрічці часу.

       

               УЧИТЕЛЬ: Діти, ми допливаємо до першого порогу річки Ніл і нас чекає випробування « Розшифруй стародавній папірус»

                          ( Кожна команда отримує кросворд і завдання)

Фараон, гробницю якого знайшли непограбованою. (Тутенхамон)

  1. Гробниця єгипетського фараона. (Піраміда)
  2. Необмежений володар Єгипту. (Фараон)
  3. Бог Нілу у вигляді крокодилу. (Собк)
  4. Зірка, яка зявляється в небі під час розливу Нілу. (Сиріус)
  5. Злий рудий бог, який приносить суховій із Сахари. (Сет)
  6. Велетенська статуя фантастичної істоти з тулубом лева і обличчям

фараона. (Сфінкс)

  1. Пристрій подавання води з каналів на поля. (Шадуф)
  2. На чому писали стародавні єгиптяни. (Папіру

                           10) Цариця., яка правила Єгиптом 22 роки. (Хатшепсут)

                           11) Адміністративна одиниця Єгипту. (Ном)

                           12) Головне заняття єгиптян. (Землеробство)

                            13) Море, в яке впадає Ніл. (Середземне)

                            14) Вітер, який  ніс хмари піску і дув 50 днів. (Хамсин)

                            15) Бог Сонця. (Ра)

 

             2). Населення Давнього Єгипту

            ВЧИТЕЛЬ: Діти, згадайте, якою була структура єгипетського суспільства.

                                                    (Учні заповнюють таблицю)

              УЧИТЕЛЬ: Найвищого розквіту Єгипет досяг за правління фараонів Нового царства. Розкажіть, чим вони прославилися в історії: Хатшепсут, Тутмос І, Ехнатон, Рамзес І.

                                                                                                   

                      

      Завдання командам: Від першої особи розкажіть про життя фараона, писаря, селянина.

 

               3) Релігія, наука, культура.        

                 ВЧИТЕЛЬ: Єгиптяни вірили, що природою та життям людини  управляють боги. Про це   свідчать і давні єгипетські міфи. Згадайте, які єгипетські боги вам відомі і опишіть, як єгиптяни уявляли богів.

          (Учні розповідають про єгипетських богів)

 

            ВЧИТЕЛЬ: Єгиптяни обожнювали кішок, кошаче обличчя надавалось великому Богові Сонця Ра, котрий переміг змія темряви. Інколи Ра називали Великим котом.

Єгиптяни встановили смертну кару для тих, хто навмисно вбивав хоча б

одного із « святих охоронців хлібних комор». Великим штрафом карали

ненавмисне вбивство кішки. А якщо кішка вмирала, за нею плакали, при

носили їй дари у вигляді висушених мишей. На знак суму за померлими

кішками єгиптяни збривали брови. Розкішні поховання котів можна було

порівняти хіба що з похованнями померлих фараонів.

 

  • Спираючись на вивчений матеріал, пригадайте, які види мистецтва розвивались в Давньому Єгипті
  • Які наукові знання зародились в Давньому Єгипті?.
  • Чи розвивались школи в Єгипті і чому там навчали?.

 

 

ГРА «Заморочки з бочки»

             (Учні по черзі тягнуть фант, на якому написане слово-термін по темі і пояснюють його, заробляючи бали для своєї команди)

            

 

            1) Хапі

            2) Мумія.

            3) Саркофаг

             4) Піраміда

             5) Ка і Ба

             6) Ра

             7) Ієрогліфи

             8) Розписи

             9) Сфінкс

 

 

                    3. Підсумок уроку.

             ВЧИТЕЛЬ: Ось, діти і добігає кінця наша подорож по Давньому Єгипту. Можливо, колись вам доведеться побувати в сучасному Єгипті і побачити його красоти і історичні пам’ятки минулого. Символом Єгипту можна назвати піраміди. Ці загадкові споруди тисячі років ваблять людей своєю красою і вірно охороняють таємницю свого походження. Давні араби говорили: «Все боїться часу, тільки час боїться пірамід»

              (Вчитель робить аналіз роботи учнів на уроці, виставляються оцінки)

        

            Домашнє завдання: повторити параграфи №8-13.

    

 

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку