УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК ПО ТЕМІ «ДАВНІЙ ЄГИПЕТ».
( 6 КЛАС).
МЕТА УРОКУ: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми, проаналізувати стан рівня засвоєних знань та уміння їх застосування; повторити основні поняття, події; сприяти формуванню навичок самостійної роботи та розвиткові критичного мислення.
ТИП УРОКУ: урок- гра.
ХІД УРОКУ.
1.Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку
УЧИТЕЛЬ: Діти, сьогодні я запрошую всіх вас у подорож по Давньому Єгипту.
Пропоную сформувати три команди і здійснити подорож по Нілу на
самому давньому кораблі. Давні єгиптяни будували його, зв’язуючи папірусні пачки і використовували для плавання по Нілу. Вітрило теж робили з папірусу. Подібні кораблі використовують і сьогодні жителі Східної Африки і Південної Америки.
УЧИТЕЛЬ: Відправляючись в подорож по Давньму Єгипту, давайте пригадаємо, що нам відомо про цю країну
1)Природні умови і господарство Давнього Єгипту.
Як давні єгиптяни називали свою країну?
Завдяки чому було можливим життя в Давньому Єгипті?
Якби ми з вами запитали у давнього єгиптянина про причини розливу Нілу, щоб він нам розповів?
Назвіть основні заняття єгипетського населення.
У 3100 році була створена єдина сильна Єгипетська держава . Позначте цю дату на стрічці часу.
УЧИТЕЛЬ: Діти, ми допливаємо до першого порогу річки Ніл і нас чекає випробування « Розшифруй стародавній папірус»
( Кожна команда отримує кросворд і завдання)
Фараон, гробницю якого знайшли непограбованою. (Тутенхамон)
фараона. (Сфінкс)
10) Цариця., яка правила Єгиптом 22 роки. (Хатшепсут)
11) Адміністративна одиниця Єгипту. (Ном)
12) Головне заняття єгиптян. (Землеробство)
13) Море, в яке впадає Ніл. (Середземне)
14) Вітер, який ніс хмари піску і дув 50 днів. (Хамсин)
15) Бог Сонця. (Ра)
2). Населення Давнього Єгипту
ВЧИТЕЛЬ: Діти, згадайте, якою була структура єгипетського суспільства.
(Учні заповнюють таблицю)
УЧИТЕЛЬ: Найвищого розквіту Єгипет досяг за правління фараонів Нового царства. Розкажіть, чим вони прославилися в історії: Хатшепсут, Тутмос І, Ехнатон, Рамзес І.
Завдання командам: Від першої особи розкажіть про життя фараона, писаря, селянина.
3) Релігія, наука, культура.
ВЧИТЕЛЬ: Єгиптяни вірили, що природою та життям людини управляють боги. Про це свідчать і давні єгипетські міфи. Згадайте, які єгипетські боги вам відомі і опишіть, як єгиптяни уявляли богів.
(Учні розповідають про єгипетських богів)
ВЧИТЕЛЬ: Єгиптяни обожнювали кішок, кошаче обличчя надавалось великому Богові Сонця Ра, котрий переміг змія темряви. Інколи Ра називали Великим котом.
Єгиптяни встановили смертну кару для тих, хто навмисно вбивав хоча б
одного із « святих охоронців хлібних комор». Великим штрафом карали
ненавмисне вбивство кішки. А якщо кішка вмирала, за нею плакали, при
носили їй дари у вигляді висушених мишей. На знак суму за померлими
кішками єгиптяни збривали брови. Розкішні поховання котів можна було
порівняти хіба що з похованнями померлих фараонів.
ГРА «Заморочки з бочки»
(Учні по черзі тягнуть фант, на якому написане слово-термін по темі і пояснюють його, заробляючи бали для своєї команди)
1) Хапі
2) Мумія.
3) Саркофаг
4) Піраміда
5) Ка і Ба
6) Ра
7) Ієрогліфи
8) Розписи
9) Сфінкс
3. Підсумок уроку.
ВЧИТЕЛЬ: Ось, діти і добігає кінця наша подорож по Давньому Єгипту. Можливо, колись вам доведеться побувати в сучасному Єгипті і побачити його красоти і історичні пам’ятки минулого. Символом Єгипту можна назвати піраміди. Ці загадкові споруди тисячі років ваблять людей своєю красою і вірно охороняють таємницю свого походження. Давні араби говорили: «Все боїться часу, тільки час боїться пірамід»
(Вчитель робить аналіз роботи учнів на уроці, виставляються оцінки)
Домашнє завдання: повторити параграфи №8-13.