Узагальнюючий урок "Опора і рух"

Про матеріал
Узагальнюючий бінарний урок з теми "Опора і рух" Даний бінарний урок біології та фізичної культури потрібно проводити у спортивному залі або відкритій місцевості.
Перегляд файлу

0

 

 

 

 

 

Методична розробка

Бінарного уроку

 

 

Узагальнення та систематизація знань з теми:

 «Опора і рух»

 

 

Урок з біології та фізичної культури для 8 класу

Кадубінський Микола Миколайович - учитель біології

Панченко Дмитро Ігорович – учитель фізичної культури

 

 

 

Супоївський НВК «ЗОШ І – ІІІ ст. – ДНЗ (ясла-садок)», Яготинського району, Київської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА: Узагальнення знань з теми «Опора та рух».

 

МЕТА: Актуалізувати  та узагальнити знання про будову, функції та властивості 

              опорно-рухової системи; показати значення рухової активності для здоров’ я

              людини та її гармонійного розвитку; розвивати нестандартність мислення,

              уміння порівнювати, узагальнювати; спостережливість та увагу; формувати 

              практичні навички роботи; формувати бажання займатися спортом, берегти своє

              здоров’ я;  особисті якості:  уваги й поваги один до одного.

 

ОБЛАДНАННЯ ТА ІНВЕНТАР:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ТИП УРОКУ: Узагальнення та систематизація знань

 

МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: план заняття, картки з індивідуальними завданнями

 

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: спортивний зал

 

ДАТА ПРОВЕДЕННЯ: 

 

ХІД УРОКУ

      Підготовча частина

І. Організаційний момент

  1. Шикування, привітання,перевірка наявності учнів;
  2. Завдання та зміст заняття;
  3. Визначення початкового рівня ЧСС;
  4. Опитування учнів про стан самопочуття.

 

ІІ. Розминка

  1. Стройові вправи;
  2. Різновиди ходьби;
  3. Різновиди бігу;
  4. Комплекс ЗРВ;
  5. Шикування в одну шеренгу;
  6. Визначення ЧСС.

    

     Основна частина

ІІІ. Перевірка знань учнів

Девіз уроку:

Народна мудрість мовить:

«Скажи мені — і я забуду.

Покажи мені — і я запам’ятаю.

 Дай можливість діяти самому — і я навчуся».

 

 Тому я пропоную працювати сьогодні на уроці під таким девізом.

Ото ж розпочинаємо!

 

Підготовка інвентарю. Пояснення щодо виконання вправ.

Правила техніки безпеки під час виконання вправ.

 

  1. Вправа «Бліцопитування» (додаток 1)
  1. За рахунок чого кістки ростуть у довжину? (Гіалінового хряща)
  2. Що регулює ріст кісток упродовж життя лю­дини? (Гормон росту)
  3.  Що є структурною одиницею компактної тка­нини? (Остеон)
  4.  Чим заповнені проміжки між пластинками губ­частої тканини? (Червоним кістковим мозком)
  5. До скількох років завершується окостеніння кісток? (20-24)
  6. Що є структурною одиницею хрящової ткани­ни? (Хондроцит)
  7. За рахунок чого живляться хрящі? (Охрястя)
  8. Який хрящ утворює міжхребцеві диски? (Во­локнистий)

      9. Найдовша кістка... (Стегнова)

    10. Найміцніша кістка... (Великогомілкова)

 

Цікаві факти

Приблизно у 20 % людей є відхилення у кіль­кості хребців. Одна людина з кожних двадця­ти має зайве ребро, причому в чоловіків зайве ребро трапляється приблизно втричі частіше, ніж у жінок.

 Найдовша кістка — стегнова, її довжина ста­новить зазвичай 27,5 % від росту людини. Найкоротша — стремінце.

 Найменший м’яз — м’яз стремінця. У разі занадто сильних звуків він повертає стремін­це так, що співвідношення довжини плечей кісточки-важеля змінюється, і коефіцієнт під­силення звуку зменшується.

 Фахівці налічують у людини від 400 до 680 м’язів. Загальна маса м’язів у чоловіків становить близько 40 % від маси тіла, у жі­нок — близько 30 %.

Під час посмішки в людини «працюють» 17 м’язів.

 У хребті людини 33 або 34 хребця.

 Після народження в тілі дитини близько 300 кісток, у дорослому віці їх залишається всього лише 206.

 Майже половина всіх кісток людини знахо­диться в зап’ястках і ступнях.

 

  1. Вправа «Загадковий диктант».  (додаток 2)

Вибрати правильні твердження, які стосуються особливостей росту та сполучення кісток. У разі правильного виконання  ви побачите  ключове слово.

 

Л Завдяки клітинам окістя кістка росте в довжину
С Кістки ростуть до 20—24 років
А Колінний суглоб належить до трьохосьового
Г  Хрящова тканина не входить до складу суглоба
К Кістки ростуть завдяки гормону росту, який виділяється гіпофізом
Е Кульшовий суглоб належить до трьохосьового
О Порожнина суглобової сумки заповнена кров’ю
Л Ззовні суглоби укріплені зв’язками
М   Кістки суглоба з’єднані нерухомо
Е Ліктьовий суглоб належить до одноосьового
А З’єднання між хребцями хребта рухоме
Т  Завдяки клітинам окістя кістка росте у товщину
Б  Стінки суглобової сумки утворені м’язовою тканиною

 

Відповідь: Скелет

 

  1. Вправа «Познач на малюнку»  (додаток 3)

 


               C:\Users\Nik04\Desktop\скелет.png                                                                                                                                                                                                                                                                      


 

 

 

 

 

  1. Вправа «Розгадай кросворд» (додаток 4)

 

C:\Users\Nik04\Desktop\Опорно - рухова система-key (Grid).bmp

 

  1. Вправа «Третій-зайвий» (додаток 5)

Знайди зайвий термін та поясни чому він зайвий

а) гіаліновий хрящ, еластичний хрящ, кістковий;

б) червоний кістковий мозок, білий мозок, жовтий кістковий мозок;

в) хондроцити, остеосити, остеон.

 

  1. Вправа «Дай рекомендацію» (додаток 6)

     Що таке сколіоз? Це хвороба нашого часу, коли у дітей спостерігається бокові викривлення хребта.  У нашій школі це також не виключення.

  1. У 2013 році 7 учням був поставлений діагноз «сколіоз»(6%)
  2. У 2014 році 9 учням був поставлений діагноз «сколіоз»(7,6%)
  3. У 2015 році 11 учням був поставлений діагноз «сколіоз»(8,9%)
  4. У 2016 році 14 учням був поставлений діагноз «сколіоз»(11,3%)

     Як ми бачимо відсоток «сколіозу» зростає. Це дуже недобре, бо це викривлення призводить до багатьох проблем. Які це проблеми і як зі сколіозом боротися?

Дайте рекомендації щодо профілактики цього захворювання

    7.  Вправа «Заповни таблицю» (додаток 7)

    Знайди правильні твердження та познач їх знаком «+», неправильні знаком «-»

 

Твердження

Знак

1

Кістки черепа з’єднані між собою нерухомо.

+

2

Хребет людини в нормі має чотири вигини.

+

3

Атлант-це третій шийний хребець.

-

4

Гомілка складається з однієї кістки.

-

5

До плоских кісток належить лопатка.

+

6

Пояс верхніх кінцівок складається з лопаток та ключиць.

+

7

У людини хребет має 28 хребців.

-

8

Шийний відділ складається з 7 хребців.

+

9

Стопа має склепіння.

+

10

  У людини більш розвинений лицьовий відділ.

-

 

 

«Рух-це життя» Відомий фізіолог І. П. Павлов прожив довге життя — 86 років. До кінця своїх днів він залишався бадьорим, фізично міцним, працездатним. У глибокій старості він писав: «Усе своє життя я любив і люблю розумову працю і фізичну, і, мабуть, все-таки другу — більше». Часто можна було бачити, як він копає грядку або їде на велосипеді, біжить на лижах. Це позитивно впливало на його наукову роботу. «Життя потребує руху»,— сказав Арістотель, і цього закону життя притримувався І. П. Павлов. Ми знаємо, що рухова активність залежить від скорочення м’язів, яке забезпечує переміщення тіла й окремих його частин у просторі.

 

 

    8.  Вправа «Функції м’язів» (додаток 8)

Допишіть функції м’язів

 

Групи м’язів

Функції

М’язи голови

1. Забезпечують процес жування й міміку

М’язи тулуба

1.Забезпечують процеси дихання,

2.Рух тулуба й кінцівок.

3.Утримують внутрішні органи.

М’язи верхніх кінцівок

1.Забезпечують рухливість верхньої кінцівки

М’язи нижніх кінцівок

1.Забезпечують рухливість нижньої кінцівки

 

  8.  Вправа «Лови помилку» (додаток 9)

З 12 пропозицій ви повинні вибрати тільки ті цифри, які відповідають правильним судженням.

  1. У дорослої людини в кістках переважають мінеральні солі.
  2. У дітей кількість кісток близько 200, а у дорослих трохи більше 300.
  3. В хребті з’єднання кісток рухливе – суглоби.
  4. Найбільші кістки в скелеті людини – гомілкові.
  5. Діти більш схильні до переломів кісток, ніж дорослі.
  6. Зростання кістки в довжину відбувається за рахунок окістя.
  7. Пояс нижніх кінцівок утворений тазовими кістками.
  8. Вигини в хребті людини є з народження.
  9. Жовтий кістковий мозок – місце утворення клітин крові.
  10. У людини в черепі переважає лицьовій відділ.
  11. Плечовий пояс утворений парними ключицями та лопатками.
  12. Кістки черепа поєднані нерухомо.

Правильна відповідь – : 1,7,11,12
За критеріями, кожен оціните свою роботу.
0 помилок – «відмінно», 1-2 помилки – «добре», 3-4 помилки – «задовільно», більш 4 помилок – «погано». 

 

IV. Заключна частина

  1. Шикування в одну шеренгу;
  2. Визначення ЧСС
  3. Підведення підсумків заняття

 

Щоб здоров’я гарне мати,

Цукру менше слід вживати.

Жирним теж не зловживати,

Спорт і працю поважати,

Ще й природу шанувати,

 

 

Зі стресом краще не дружіть!

Ой, як важко з ним нам жить.

Краще посмішку любіть І ніколи не тужіть.

Вам ще довго, любі, жить,

Тож здоров’я бережіть.


 

  1. Оцінювання
docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
14 березня 2023
Переглядів
422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку