Узагальнюючий урок по темі "Африка"

Про матеріал
Узагальнюючий урок по темі "Африка" у формі різнорівневої контрольної роботи.
Перегляд файлу

Тема. Підсумковий урок з теми «Африка»

Мета: перевірити рівень знань і практичних умінь та навичок учнів за темою «Африка»; удосконалити у процесі виконання роботи навички узагальнення, систематизації, аналізу здобутих знань.

Тип уроку: контролю, коригування та оцінювання знань, вмінь, навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Завершено вивчення теми «Африка». Це перший материк, який ви вивчали.

У процесі ви застосували знання про загальні природні закономірності, краще зрозуміли їх на прикладі певної ділянки Землі. Також на прикладах впевнилися в унікальності материка, його особливостях. Сьогоднішній урок допоможе вам краще усвідомити, що саме визнаєте тепер про Африку.

III. Перевірка знань

Учні виконують роботу на окремих аркушах.

Варіант 1

Перший рівень (З бали)

1. Яка течія розташована біля берегів Африки?

а) Бенґальська; б) Ґольфстрім; в) Північна Пасатна; г) Куросіо.

2. Африку майже навпіл ділить така умовна лінія, як ______________

3. Дослідження внутрішніх районів материка розпочато у столітті:

а) XVIII; б) XIX; в) XX; г) XVII.

4. В основі материка Африка лежить давня платформа: а) так; б) ні.

5. На контурі виділена: а) зона перемінно-вологих лісів; б) зона вологих екваторіальних лісів; в) зона саван і рідколісся; г) зона напівпустель і пустель.

6. Над материком Африка переважає... атмосферна циркуляція:

а) західна; б) східна; в) пасатна; г) мусонна.

Другий рівень (3 бали)

1. Установіть відповідність між географічним об'єктом та причиною його утворення.

1 Сахара                                       А Холодна течія біля узбережжя

2 Озеро Вікторія                          Б Положення в області складчастості

3 Пустеля Наміб                           В Тектонічний прогин земної кори

4 Гори Атлас                              Г Положення у тропічному кліматичному поясі

2. Поділіть наведені характеристики між річками Африки (запишіть від-повідні літери біля назви річки, одна й та сама характеристика може відповідати кільком річкам).

1 Ніл; 2 Конґо; 3 Ніґер

А повноводна цілий рік;

Б найдовша річка;

В належить до басейну Атлантичного океану;

Г басейн розташований в обох півкулях;

Д рівень води змінюється за сезонами;

Е найбільш повноводна

3. Оберіть правильне твердження:

а) найбільш заселеними є такі країни, як Чад, Ніґерія, Сейшельскі острови;

б) для савани характерні два сезони.

Третій рівень (3 бали)

За планом охарактеризуйте Сахару (географічне положення, рельєф і ко-рисні копалини, клімат (фактори, пояси, типи клімату), ґрунти, рослин-ний і тваринний світ, держави в її межах).

Четвертий рівень (3 бали, одне питання на вибір)

1. Проаналізуйте основні екологічні проблеми материка. Запропонуйте шляхи їх вирішення.

2. Проаналізуйте причини нерівномірного розселення і розвитку госпо-дарства населення Африки.

3. Охарактеризуйте зв'язки України з країнами африканського континен-ту.

Варіант 2

Перший рівень (3 бали)

1. Яка течія розташована біля берегів Африки?

а) Сомалійська; б) Ґольфстрім; в) Північна Пасатна; г) Куросіо.

2. Африка розташована в півкулях:_.

3. Видатним дослідником Африки був: а) Васко да Ґама; б) Ф. Маґеллан; в) Д. Лівінґстон; г) М. Поло.

4. Високою Африкою називають_частину материка:

а) північну; в) південно-східну; б) північно-західну; г) західну.

5. На контурі виділена: а) зона перемінно-вологих лісів; б) зона вологих екваторіальних лісів; в) зона саван і рідколісся; г) зона напівпустель і пустель.

6. Для сухої савани характерними є ґрунти: а) каштанові; б) чорноземи; в) червоно-бурі; г) підзолисті.

Другий рівень (3 бали)

1. Установіть відповідність між географічним об'єктом та причиною його утворення

1 Гілея                                      А Холодна течія біля узбережжя

2 Озеро Ньяса                          Б Положення в області складчастості

3 Пустеля Наміб                      В Рифтова зона

4 Гори Атлас                    Г Положення в екваторіальному кліматичному поясі

2. Поділіть наведені характеристики між річками Африки (запишіть від-повідні літери біля назви річки, одна й та сама характеристика може відповідати кільком річкам).

1 Ніл; 2 Конґо; 3 Замбезі.

А повноводна цілий рік;

Б найдовша річка;

В належить до басейну Атлантичного океану;

Г басейн розташований в обох півкулях;

Д рівень води змінюється за сезонами;

Е найбільш повноводна.

3. Оберіть правильне твердження:

а) найбільш відсталими є такі країни, як Чад, Ніґерія, Південна Африка.

б) вічнозелені ліси й чагарники ростуть на півночі материка.

Третій рівень (3 бали)

За планом охарактеризуйте Атлаські гори (географічне положення, рельєф і корисні копалини, клімат (фактори, пояси, типи клімату), ґрунти, рослинний і тваринний світ, держави в їхніх межах).

Четвертий рівень (3 бали, одне питання на вибір)

1. Проаналізуйте основні екологічні проблеми материка. Запропонуйте шляхи їх вирішення.

2. Проаналізуйте причини нерівномірного розселення і розвитку госпо-дарства населення Африки.

3. Охарактеризуйте зв'язки України з країнами африканського континен-ту.

IV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання

■ Проаналізуйте виконання завдань контрольної роботи.

■ Повторіть план характеристики географічного положення материка.

docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
2316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку