Тема: Узагальнюючий урок по темі «Південна Америка»
Мета: Узагальнити та перевірити знання здобувачів освіти по темі « Південна Америка», розвивати пам'ять , увагу, логічне мислення, пізнавальні інтереси, пробуджувати творчу діяльність, уміння робити узагальнення та висновки, сформувати основні компетентності: комунікативну, полікультурну, самоосвітню, творчу; виховувати любов до географії, до рідного краю; сприяти зміцненню класного колективу на основі спільної діяльності й співпереживання за свою команду
Обладнання: фізична карта Південної Америки, карта природних зон материка, комп’ютер, чорний ящик.
Тип уроку: Урок- гра.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Шкільний дзвінок уже лунав
До роботи школярів скликав.
Вчитель.Доброго дня, дорогі діти . Що ж розпочнемо наш урок.
На минулому уроці ми з вами закінчили вивчати найвологіший материк «Південна Америка». Всі материки різні, але водночас і подібні. Так само як і ви. Я зараз дивлюся на вас і, на перший погляд, всі ви такі різні, кожен особливий по-своєму. Проте і схожі, а схожі своїми добрими, допитливими, веселими та розумними оченятами. Тож, давайте подивимося один на одного, подаруємо посмішки і подумки побажаємо успіхів і натхнення на сьогоднішньому нашому уроці, бо урок сьогодні незвичайний, а той який ви найбільше любите - це урок-гра.
Ви вже поділені на дві команди. Одна в нас «Анаконда», а друга «Крокодили» . Це сильні тварини і ви в мене сильні і кмітливі і думаю покажете хороші знання. А тому почнемо з представлення команд.
ІІ. Узагальнення знань
І етап нашого змагання – це пропуск на змагання.
Учитель
Ставлю я тобі питання
Чи не знаєш часом ти,
Що Америки Південної
Дивовижніш не знайти?
Що найвище, чи найглибше,
Хоч найменше, чи найбільше,
Рекордсменів тут за край,
Все, що хочеш, вибирай
Дивовижний справді край.
Для географів тут рай!
І етап нашого змагання – це пропуск на змагання.
По 3 учнів від кожної команди підходять до столу і беруть на вибір карточки з питаннями і відповідають на них ( на підготовку 5 секунд)
Питання:
1. Яке місце за площею займає материк Південна Америка?
2. Яка найвища точка на материку?
3. Хто відкрив Америку?
4. Яка тектонічна структура лежить в основі материка?
5.Як називається степ в Південній Америці?
6. Яка третя за довжиною річка материка?
ІІ етап привести приклади географічних об’єктів з прийменником «най».
Команди почергово називають об’єкти , поки одна із них після 5 секундної паузи не зможе назвати новий об’єкт.
Наприклад: Найвищий водоспад Анхель – найменша пташка колібрі…
ІІІ етап. «Чорний ящик» .
Вгадати предмет, який би мав відношення до теми «Південна Америка». Дозволяється кожній команді задати 5 навідних питань з відповіддю вчителя, а потім назвати предмет.
- для першої команди - картопля.
- для другої команди – помідор.
ІІІ етап. «Пошта»
Для цього етапу виготовляємо кишені з написами: « географічне положення», «рельєф», «річки і озера», «населення», «природні зони», «країни», «тварини», «рослини»
Учасники команд отримують однакову кількість карток. Їх слід покласти в кишеню , не помилившись адресою.
Картки: Анди, Амазонка, Маракайбо, самбо, Перу, сельва, кебрачо, тапір, Амазонська низовина , Аконкагуа, анаконда, Атакама, Гвіанське нагір’я,
ІVетап. Влучний погряд.
( скільки написано термінів, скільки команди отримують балів)
На листку паперу написані терміни, які відповідають темі « Південна Америка», за 30 секунд учні повинні переглянути ці терміни, а потім написати їх на папері. ( листок з термінами прикладається)
V етап. Назвати географічні терміни материка, з початкових літер яких можна скласти поняття «самбо» ( столиця Колумбії, пустеля Атакама, озеро Маракайбо, броненосець тварина материка, Ориноко третя за довжиною річка).
«Країна» ( Каракас столиця Венесуели, велике місто Бразилії Ріо-де Жанейро, столиця Парагваю, країна з столицею Буенос-Айрес).
VІ етап. « Що зайве» .
Учням пропонується кілька назв географічних об’єктів, серед яких є одна зайва.
Екваторіальний пояс, тропічний, помірний, субарктичний, субекваторіальний.
VІІ етап « Країни та їх столиці».
Капітан першої команди підходить до політичної карти Південної Америки і показує країну, не називаючи її, Капітан другої команди з місця називає столицю цієї країни , а потім, підійшовши до карти, показує її. Тепер його черга запитати наступного гравця суперників. Якщо гравці правильно називають, колона швидко просувається й капітан скоро знову стане попереду. Якщо відповіді немає або вона неправильна, колона не рухається. Виграє та команда, капітан якої першим повернувся на своє місце.
VІІ етап « Ти мені – я тобі»
Команда команді показує пантоміми по тем материка, і по черзі відповідають. Наприклад: анаконда, вулкан.
ІІІ. Підведення підсумків уроку.
Додаток 1.
Коала Великий Барєрний риф
Канбера
Костюшко Коралове море Мис Йорк
Джеймс Кук Мис Байрон
Метью Фліндерс Центрадьна низовина Мурей
Сапфір Айєрс-Рок віллі-віллі
Крік Ейр Кенгуру релікт
Диявол аборигени Аделаїда
Австралійський Союз Тасманія Ендемік