Узагальнюючий урок "Тіла, речовини та явища навколо нас"

Про матеріал
Пропонується матеріал, який можна використати як тематичну контрольну роботу. Робота містить різнорівневі завдання за чотирма рівнями складності і дає можливість учням обрати посильні завдання в кожному ріні, а у підсумку - отримати оцінку своїх досягнень.
Перегляд файлу

Узагальнюючий урок «Вступ. Тіла, речовини та явища навколо нас»

(природознавство, 5 клас)

 

І варіант  1-й рівень  (1-3 бали)

ІІ варіант  1-й рівень  (1-3 бали)

 

1.Укажіть найдавніший метод дослідження природи: а)моделювання, б)експеримент, в)спостереження, г)вимірювання.

2.До вимірювальних приладів відносяться: а)лупа б)годинник, в)телескоп, г)термометр

3.Виберіть із поданого переліку тіла неживої природи: а)небесні тіла, б)тварини, в)гриби, г)гірські породи та мінерали

4.Укажіть, які із наведених явищ відносяться до фізичних: а)спів птахів, б)іржавіння металу, в)гніздування птахів, г)горіння дров, д)танення льоду.

5.Випишіть всі речовини, які відносяться до простих: Н2О;  О3;  Н2;  СО2;   Н3РО4;  О2

6. Які речовини є природними сумішами: а)кетчуп, б)молоко, в)нафта, г)фарба

 

 

1.Укажіть найсучасніший метод дослідження природи: а)моделювання, б)експеримент, в)спостереження, г)вимірювання.

2.До збільшувальних  приладів відносяться: а)лупа б)годинник, в)телескоп, г)термометр

3.Виберіть із поданого переліку тіла живої природи: а)небесні тіла, б)тварини, в)гриби, г)гірські породи та мінерали

4. Укажіть, які із наведених явищ відносяться до хімічних: а)спів птахів, б)іржавіння металу, в)гніздування птахів, г)горіння дров, д)танення льоду.

5.Випишіть всі речовини, які відносяться до складних: Н2О;  О3;  Н2;  СО2;   Н3РО4;  О2

6. Які речовини є штучними сумішами: а)кетчуп, б)молоко, в)нафта, г)фарба

2-й рівень     (4-6 балів)

2-й рівень     (4-6 балів)

 

Вставте в речення пропущені слова:

Тіла можуть перебувати у таких агрегатних станах: ______, ______, _______. Агрегатний стан може змінюватися під дією ______. Якщо тіло перебуває у твердому стані, то молекули практично не ______, тому що між ними дуже маленькі _______. Тіла у твердому стані мають постійну _______.

 

 

Вставте в речення пропущені слова:

В навколишньому середовищі розрізнюють тіла  ______ та _______. Тіла утворені із _______. Тіл ______ ніж речовин, тому що _____. Якщо тіло перебуває у рідкому стані, то молекули швидко ______, тому що між ними великі _______. Тіла у рідкому стані не мають постійної _______.

3-й рівень   (7-9 балів)

3-й рівень   (7-9 балів)

 

1.Складні речовини –

2.Чим суміш відрізняється від чистої речовини?

 

3.Які суміші розділяють фільтруванням та відстоюванням? Чому?

 

 

1.Прості речовини – 

2.Чи можна молоко вважати чистою речовиною? Чому?

3.Які суміші розділяють випаровуванням? Чому?

4-й рівень  (10-12 балів)

4-й рівень  (10-12 балів)

 

1.Розташуйте вказані приклади явищ природи в три колонки:

Біологічні

Хімічні

Фізичні

 

 

 

Проростає насінина, почорніло срібло, лопнула повітряна кулька, пуголовок перетворився на жабеня, згоряння пального в двигуні літака, пливе корабель.

2.Чим фізичні явища відрізняються від хімічних?

3.* Про які явища йдеться у прислів’ях?

1) Вода камінь точить

2)Кочерга вогню не боїться

3)Жолудь малий, а з нього великий дуб виросте

 

1.Розташуйте вказані приклади явищ природи в три колонки:

Біологічні

Хімічні

Фізичні

 

 

 

Падає сніг, горить парафінова свічка, відкладання ікри рибами, розбита скляна шибка, зіпсоване м'ясо , зимова сплячка тварин.

 

2.Чим фізичні явища відрізняються від хімічних?

3.* Про які явища йдеться у прислів’ях?

1) Вода камінь точить

2)Кочерга вогню не боїться

3)Жолудь малий, а з нього великий дуб виросте

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дунаєвська Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
6758
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку