Узагальнюючий урок «Вступ. Тіла, речовини та явища навколо нас»
(природознавство, 5 клас)
І варіант 1-й рівень (1-3 бали) |
ІІ варіант 1-й рівень (1-3 бали) |
||||||||||||
1.Укажіть найдавніший метод дослідження природи: а)моделювання, б)експеримент, в)спостереження, г)вимірювання. 2.До вимірювальних приладів відносяться: а)лупа б)годинник, в)телескоп, г)термометр 3.Виберіть із поданого переліку тіла неживої природи: а)небесні тіла, б)тварини, в)гриби, г)гірські породи та мінерали 4.Укажіть, які із наведених явищ відносяться до фізичних: а)спів птахів, б)іржавіння металу, в)гніздування птахів, г)горіння дров, д)танення льоду. 5.Випишіть всі речовини, які відносяться до простих: Н2О; О3; Н2; СО2; Н3РО4; О2 6. Які речовини є природними сумішами: а)кетчуп, б)молоко, в)нафта, г)фарба
|
1.Укажіть найсучасніший метод дослідження природи: а)моделювання, б)експеримент, в)спостереження, г)вимірювання. 2.До збільшувальних приладів відносяться: а)лупа б)годинник, в)телескоп, г)термометр 3.Виберіть із поданого переліку тіла живої природи: а)небесні тіла, б)тварини, в)гриби, г)гірські породи та мінерали 4. Укажіть, які із наведених явищ відносяться до хімічних: а)спів птахів, б)іржавіння металу, в)гніздування птахів, г)горіння дров, д)танення льоду. 5.Випишіть всі речовини, які відносяться до складних: Н2О; О3; Н2; СО2; Н3РО4; О2 6. Які речовини є штучними сумішами: а)кетчуп, б)молоко, в)нафта, г)фарба |
||||||||||||
2-й рівень (4-6 балів) |
2-й рівень (4-6 балів) |
||||||||||||
Вставте в речення пропущені слова: Тіла можуть перебувати у таких агрегатних станах: ______, ______, _______. Агрегатний стан може змінюватися під дією ______. Якщо тіло перебуває у твердому стані, то молекули практично не ______, тому що між ними дуже маленькі _______. Тіла у твердому стані мають постійну _______.
|
Вставте в речення пропущені слова: В навколишньому середовищі розрізнюють тіла ______ та _______. Тіла утворені із _______. Тіл ______ ніж речовин, тому що _____. Якщо тіло перебуває у рідкому стані, то молекули швидко ______, тому що між ними великі _______. Тіла у рідкому стані не мають постійної _______. |
||||||||||||
3-й рівень (7-9 балів) |
3-й рівень (7-9 балів) |
||||||||||||
1.Складні речовини – 2.Чим суміш відрізняється від чистої речовини?
3.Які суміші розділяють фільтруванням та відстоюванням? Чому?
|
1.Прості речовини – 2.Чи можна молоко вважати чистою речовиною? Чому? 3.Які суміші розділяють випаровуванням? Чому? |
||||||||||||
4-й рівень (10-12 балів) |
4-й рівень (10-12 балів) |
||||||||||||
1.Розташуйте вказані приклади явищ природи в три колонки:
Проростає насінина, почорніло срібло, лопнула повітряна кулька, пуголовок перетворився на жабеня, згоряння пального в двигуні літака, пливе корабель. 2.Чим фізичні явища відрізняються від хімічних? 3.* Про які явища йдеться у прислів’ях? 1) Вода камінь точить 2)Кочерга вогню не боїться 3)Жолудь малий, а з нього великий дуб виросте |
1.Розташуйте вказані приклади явищ природи в три колонки:
Падає сніг, горить парафінова свічка, відкладання ікри рибами, розбита скляна шибка, зіпсоване м'ясо , зимова сплячка тварин.
2.Чим фізичні явища відрізняються від хімічних? 3.* Про які явища йдеться у прислів’ях? 1) Вода камінь точить 2)Кочерга вогню не боїться 3)Жолудь малий, а з нього великий дуб виросте |