1
На цьому уроці учитель має можливість розвивати зацікавленість учнів до вивчення математики, прагнення краще вивчати предмет і здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь, до забезпечення переносу знань і способів дій в нові умови.
Узагальнюючий урок-гра з математики в 7 класі « У світі формул скороченого множення»
Мета уроку:
- систематизація та узагальнення знань учнів з даної теми;
-розвиток логічного мислення, уваги, навичків самоконтроля та самооцінки;
- підвищення интереса до вивчення математики
Обладнання: математичний тренажер, таблиця для математичної естафети, збірник тестів, карточки з номерами 1,2,3,4
Хід уроку
І Оголошення учителем теми та цілей урока
ІІ Перевірка домашнього завдання
1.Перевірити наявність домашнього завдання
2.Розв’язати ті завдання, які викликали труднощі у учнів при виконанні домашнього завдання
ІІІ Вступне слово учителя. Смотр знань
На попередніх уроках ви вже відкрили для себя формули скороченого множення. Ви знаєте, щоб добре засвоїти математику, треба багато розв’язувати. Сьогодня проведемо смотр знань за темою: «Формули скороченого множення».
1.Квадрат суми двох виразів…
2.Квадрат різниці двох виразів…
3.Різниця квадратів двох виразів…
4. Добуток різниці і суми двох виразів…
Кожне з виразів: m2 + n2; ( 3х +2у)2; (2а)2 – в2; ( 5 – с )2; p2 + ( 4d)2 ; ( 5a + 4с )2; (3в)2 – 72; ( 5х – 2у)2; ( a – 10d)2; a2 – (4k)2; 9k2+ 16 m2; ( 0,5 + 3k)2 записати у відповідний стовбчик таблиці.
Сума квадратів виразів |
Квадрат суми виразів |
Різниця квадратів виразів |
Квадрат різниці виразів |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Хованки
Деякі одночлени у виразах сховалися. Знайдіть їх:
Відповіді:
1.в 2 + 20в + 100 = ( в + 10 )2.
2. 9p2 – 42 pk + 49 k2 = ( 3p - 7k )2.
3.( 3в + 2a )2 = 9в2 + 4а2 +12 aв.
4. ( 3х + 7у )2 = 9х2 + 42 ху +49у2 .
5. 100m4 - 4n6 = ( 10m2 - 2n3 ) ( 2n3 + 10m2 ).
6. ( 11a5 - в 4 ) (в4 + 11a5 ) = 121 а 10 - в8 .
7.( 10 - 2m)2 = 100 - 40 m + 4m2.
8. 3 aв * (a2 - 2в ) = 3а3в – 6 ав2.
9. у2 * (х2 - ху ) = х 2 у2 - ху3.
10. 36а 2 - 64в4 = ( 6а - 8в2 ) ( 6а + 8в2 ).
Приклади берем «штурмом», тобто їх необхідно виконувати устно. Знайти значення виразів , виконав відповідні перетворення:
Відповіді: 1) -1; 2) -1; 3) (20-1)(20+1)=399.
Ми знаходимося в лабораторії рівнянь. Діти, давайте приймемо участь у дослідженнях цієї лабораторії. (Учні розв’язують самостійно за варіантами два рівняння). Перевіряють та оцінюють роботу за готовими розв’язаннями.
1 варіант 2 варіант
1-е дослідження. Розв’язати рівняння:
(3х-2)2-(3х-4)(4+3х)=0 . (5х-2)(5х+2) – (5х-1)2=4х.
2-е дослідження. Розв’язати рівняння:
25у2 – 64 = 0. 100х2 – 16 = 0.
Учні виконують тест №28 у двох варіантах. (Збірник тестових завдань з математики. Наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація. 5-9 класи. Д.В.Васильєва, Н.І.Василюк)
Тест перевіряється одразу після виконання завдань учнями за допомогою карток з номерами 1,2,3,4.
Оцінювання відповідей учнів в цілому за урок
Підготуватися до контрольної роботи. Домашня контрольна робота за дидактичними матеріалами стр. 116-117 К-7.