18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Узагальнюючий урок з теми «Іменник». Розбір іменника як частини мови.

Про матеріал
Розробка уроку допоможе перевірити знання, вміння та навички учнів з теми "Іменник",активізувати словниковий запас учнів; розвинути образне мислення, орфографічну пильність, чуття мови,вміння аналізувати, виховавати самостійність, любов до природи.
Перегляд файлу

Тема : Узагальнюючий урок з теми «Іменник». Розбір іменника як частини мови.

Мета : перевірити знання, вміння та навички  учнів знаходити іменники серед

інших слів,   визначати рід, число, відмінок іменників; активізувати словниковий

запас учнів;   розвивати образне мислення, орфографічну пильність,  чуття мови,

вміння аналізувати, творчі здібності; виховувати самостійність, любов до природи,

старанність і наполегливість у навчанні.

Обладнання : кросворд, ребус, малюнок солов'я,

                                               ХІД  УРОКУ

І. Організація  учнів до уроку.


Добрий ранок! Всім привіт!

Попрацюємо, як слід!

Про іменник все згадаймо!

Мову нашу розвиваймо!

Проявляємо активність,

Ні до чого нам пасивність.

Букви пишемо красиво -

Це ж бо мова наша мила!


ІІ. Оголошення теми, завдань уроку

   - Отже, тема нашого уроку „Узагальнення знань про іменник”. Наше завдання: пригадати все  про іменник як частину мови.

ІІІ. Узагальнення й систематизація  знань про іменник як частину мови

1.Розгадування кросворду.

 

 

1

 

 

І

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

М

 

 

 

 

3

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

Н

 

 

 

5

 

 

Н

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

И

 

 

7

 

 

 

 

 

 

К

 

 

 

 

1. Іменники, що відповідають на питання що? (Неістоти)

2. На що вказує іменник? (Предмет)

3. Визначте рід іменника сонце.(Середній)

4. Які іменники пишуться з великої літери? (Власні)

5. У якому числі стоїть іменник пісня?(Однина)

6. Який рід відповідає словам вона моя?(Жіночий)

7. Їх в українській мові сім, і вони змінюють форму іменників. (Відмінки)

2.Розгадування ребуса.

- Розгадайте ребус. Яка пора року невдовзі завітає до нас?

 

Ребусы о зиме

 

- Яка орфограма в цьому слові? Поясніть написання букви и .

- Доберіть спільнокореневі слова.

- Доберіть антонім до слова зима.

3.Хвилинка каліграфії.

Зз  зз  зи  зм  ма  им   зима

4. Вибіркове списування із граматичним завданням  (вправа 166, с. 75)

-  Прочитайте текст, розкриваючи дужки.

- Про що розповідається у цьому тексті?

- Розкажіть про початок зими.

- З чим порівнює автор купки снігу?

- Знайдіть у тексті слова, що вказують на прихід зими.

- Випишіть іменники із пропущеними закінченнями. Укажіть у дужках рід,  число, відмінок.

5.Розвиток зв’язного мовлення. (вправа 168, с. 75)

- Прочитайте текст, розкриваючи дужки.

-Якою постає зима в тексті?

- Чому її крижане серце розтануло, наповнилося теплом?

- Чий спів зачарував Зиму?

- Що ви знаєте про соловейка?

 Хвилинка-цікавинка.

https://dovidka.biz.ua/wp-content/uploads/2016/01/solovey.jpg

- Солов’ї відносяться до виду горобцеподібні. Зимують в Африці. Соловей може прожити у неволі 25 років. У світі існує 14 видів, в Україні є 3 види солов’їв. Соловей є символом у поетів (поети бачать солов’я не просто співаком, а й майстром вищого мистецтва, здатного надихнути поета). У місті Курську знаходиться музей солов’я. Астероїд (713) Люцина названий на честь солов’я, так як латинська назва солов’я іменується як Luscinia. Солов’ї харчуються павуками, комахами, черв’яками і ягодами. На бенкетах Лукулла подавали страву з солов’їних язичків (для приготування такої страви вбивали кілька тисяч птахів, так як 1 язичок солов’я важить всього 0,1 г). Гніздо соловей будує зазвичай на землі біля коріння кущів, дерев, іноді під кучами хмизу, рідко — невисоко над землею.

 

Фізкультхвилинка

Навчаємося цілий день,

Тож притомились трішки.

Фізкультхвилинку проведем,

Щоб розім’яти ніжки.

6.Розбір іменника як частини мови.

- Запишіть речення. Соловей зимує в Африці.

- Виконайте аналіз іменника соловей за схемою:

1. Аналізоване слово. (Солдовей)

2. На яке питання відповідає? (Хто?)

3. Яка це частина мови? (Іменник)

4. Назва власна чи загальна? (Загальна)

5. Назва істоти чи неістоти? (Істота)

6. Рід. (Ч. р.)

7. Число. (Однина)

8. Відмінок. (Називний)

9. З якими словами в реченні зв’язане? (Зимує)

10. Яким є членом речення? (Головний член речення — підмет)

7. Перевірка засвоєних знань.

1)Від поданих слів утворіть  іменники. Доведіть, що не помиляєтеся.


Степовий - …   

сибірський - …   

нічний - …    

біжить - …    

росте - …    

сховалося - …

тополиний - …

малює - …


 

2)Прочитайте слова. Випишіть у стовпчик спочатку іменники чоловічого роду, потім – жіночого, потім – середнього.

Щастя, щока, долоня, степ, вуха, біль, запис, шатро, дріб, рушник, квасоля, тополя, дорога, насип, бджола.

 

  1. До поданих слів додайте назви на позначення маленьких тварин, птахів, щоб можна було довідатись, хто є в кого. Визначте рід іменників.

Зразок: Корова – теля.

Коза – …… Кінь – ……… качка – ……… курка – ……….

   IV. Підсумок уроку .

 Вправа «Закінчи речення»

  • Цікавим для мене на уроці було …
  • Я відчув (відчула) труднощі при …
  • Мене вразило …
  • Я запам'ятав (запам’ятала) …

- Молодці, ви працювали дружно, злагоджено, впевнено відповідали на мої запитання.      (Оцінювання роботи учнів)

V. Домашнє завдання.

С. 76, впр.169 – скласти художній  текст-опис ялинового шишкаря.

docx
Додано
7 листопада 2020
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку