Тема: Узагальнюючий урок з теми «Опрацювання текстових даних»
Мета: Перевірити рівень засвоєння теми, ще раз звернути увагу на особливості оформлення текстових документів.
Розвинути світогляд, вміння аналізувати, порівнювати та узагальнювати.
Виховувати творче та раціональне ставлення до своєї роботи.
Формувати наступні компетентності: інформаційно-цифрову, спілкування державною та іноземними мовами, уміння вчитися впродовж життя, загальнокультурна та екологічна грамотність і здорове життя.
Структура заняття
Хід заняття
1 Привітання учасників симпозіуму
Заздалегідь клас поділяється на 3-4 підгрупи, кожна з яких буде представляти свій журнал, котрий освічує одну з тем про текстовій редактор Word(Writer). Кожній з підгруп дається завдання:
На початку уроку вчитель зазначає, що сьогодні звичайного уроку не буде, що всі зібралися на симпозіум редакцій журналів по обміну досвідом, ознайомленню з новітніми технологіями роботи в текстовому редакторі та визначенню кращої редакції серед журналів. І що на при кінці буде вибраний самий кращий, цікавий, обізнаний колектив редакції журналу, відповідно до займаних місць розподілиться і винагорода 1 місце - "12-10", 2 - "9-8", 3 - "7-6". Оцінка буде виставлятися в залежності від того, який вклад в загальне діло зробить кожен з членів редакції.
2 Презентація журналу
Вчитель визначить переможця згідно критеріїв розташованих таблиці. Додаток №1.
1 конкурс - Представлення команди та обґрунтування вибраної теми.
2 конкурс - Подання сторінки журналу та обґрунтування використання того чи іншого елементу форматування.
3 Обмін досвідом
конкурс - Перехресне опитування. Кожна з команд задає по одному питанню двом іншим, в разі якщо команди на відповіли на запитання до вона відповідає сама за що отримає бали.
4 Майстер клас
Вчитель зазначає, що сьогодні на симпозіумі зібралися справжні професіонали свого діла та пропонує слухачам допомогти йому в вирішенні наступних питань:
1. "В мене є частина технічного тексту, який треба надрукувати в журналі, але я не можу з'ясувати чи є цей текст зрозумілий для всіх читачів. І якщо ні, то як вирішити цю проблему"? Відповіді оцінюються.
Відповідь: "Для покращення сприйняття тексту в ньому дуже часто використовують малюнки, списки".
2. Далі звертає увагу на те, що журнали складаються ні з однієї сторінки й пропонує згадати всім, як встановити номери сторінок та як їх прибрати. Таким чином узагальнюється питання "Встановлення номерів сторінок" та підводиться до питання "Робота з колонтитулами". При цьому зазначається, що не тільки текст може знаходиться в колонтитулах, а й малюнки та таблиці. Пропонує навести приклади з життя коли в колонтитулі доречно використовувати малюнки та таблиці, відповіді оцінюються.
3. Далі вчитель ставить запитання на якій мові друкується кожен з журналів й при цьому цікавиться як вони виходять з положення коли треба вводити в текст символи, яких не має на клавіатурі.
Діти висловлюють свої думки, після чого вчитель узагальнює питання під назвою "Встановлення символів, яких немає на клавіатурі". Участь команд в обговоренні питання оцінюється.
4. Як в ваших журналах виконується виділення головної думки, гарячих новин, тощо.
Діти висловлюють свої думки, після чого вчитель узагальнює це питання під назвою "Встановлення рамки та виконання заливки" та "Використання колонок". Участь команд в обговоренні питання оцінюється.
5 Тренінг
Дякую за плідну співпрацю, а тепер давайте з Вами будемо намагатися закріпити всі ці знання в наступних тренінгах.
Тренінг №1
Кожній редакції пропонується аркуш з газети чи журналу на якому учні повинні виділити всі елементи оформлення і на окремому аркуші записати як їх встановити. Додаток №2.
Тренінг №2
По опису елементів оформлення створити ескіз сторінки, яка відповідає умовам диктанту, який зачитує вчитель та записати команди встановлення відповідних елементів форматування. Додаток №3.
Диктант
6 Підведення підсумків
Оголошується краща редакція. Вчитель звертає увагу, що використання елементів оформлення значно полегшує життя користувача і пропонує на наступний симпозіум удосконалити свої знання по темі " Опрацювання мультимедійних даних", яка допоможе як найкраще і зручніше презентувати свій журнал
ДОДАДТОК № 1
Презентація |
Обмін досвідом |
Майстер клас |
Тренінг |
||||||||||||||||||
І |
ІІ |
ІІІ |
Відповідь на задані питання самою редакцією |
Опис газети |
Ескіз сторінки |
||||||||||||||||
І |
ІІ |
ІІІ |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ДОДАДТОК № 2
Відповіді на завдання тренінгу № 1
Назва елементу форматування |
Команди |
Поля |
Формат - Страница |
Верхній колонтитул |
Вставка – Верхний колонтитул |
Колонки |
Формат - Столбцы |
Фон тексту |
Формат - Абзац |
Нумерований список |
Формат- Маркеры и нумерация |
Вирівнювання тексту |
Формат - Абзац |
Малюнок з файлу |
Вставка –Изображение – Из файла |
Жирний шрифт |
Формат - Шрифт |
Примітка: команди запропоновані для Microsoft Office 2003
ДОДАДТОК № 3
Відповідь на завдання тренінгу № 2