Поглибити в учнів знання з основних правил харчування, формувати знання про значення фруктів та овочів , як джерел мікроелементів та вітамінів. Розуміти користь овочів, фруктів та ягід для організму людини. Виховувати навички правильного харчування,бережливого ставлення до свого здоров'я, вміння виділяти корисні та шкідливі продукти харчування. Дотримуватись рекомендацій щодо регулярного вживання овочів, фруктів та ягід, формувати мотиваційну установку на споживання корисної їжі.
Інтегрований урок з основ здоров’я.
Тема:Узагальнюючий урок з теми « Здорове харчування»
Мета уроку: поглибити в учнів знання з основних правил харчування, формувати знання про значення фруктів та овочів , як джерел мікроелементів та вітамінів. Розуміти користь овочів, фруктів та ягід для організму людини. Виховувати навички правильного харчування,бережливого ставлення до свого здоров’я, вміння виділяти корисні та шкідливі продукти харчування. Дотримуватись рекомендацій щодо регулярного вживання овочів, фруктів та ягід, формувати мотиваційну установку на споживання корисної їжі.
Обладнання: ромашка «Складові їжі»,ілюстрації овочів та фруктів,пам’ятки раціонального харчування, прислів’я, старенька скринька , люстерко, комп’ютер, задача,музична фізкультхвилинка, кошик з їжею, клей, мікрофон матеріал для фізкультхвилинки для очей.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
(привітання учнів та вчителя)
Здрастуй день і хмарка в небі,
і вся школа й клас,
Вчитель наш і гості любі ,
ми вітаєм вас!
Подаруємо тепло посмішкою облич,
Миру в цілім світі, щастя й доброти!
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Вступна бесіда
(Перед вчителем на столі стоїть старенька скринька. В якій лежить люстерко.)
- Як на вашу думку, хто в житті найцінніший і найдорожчий?
- Дати відповідь на питання, допоможе старенька скринька! Ті, хто загляне до неї-дізнається відповідь.
(Представники по черзі заглядають до скриньки)
- Хто готовий відповісти на питання?
- Отже, в житті найголовніша людина!
- Який найцінніший скарб для людини?(Здоров’я)
2. Вправа « Мозковий штурм»
- Від чого залежить здоров’я людини
(Від спадковості, від стану навколишнього середовища,способу життя людини, медичного обслуговування,правильного повноцінного харчування).
ІII. Повідомлення теми і мети уроку
.Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами поглибимо наші знання про продукти харчування, їхній вплив на організм людини. Під час уроку навчимося вибирати їжу, корисну для здоров’я, яка містить вітаміни різних груп
ІV.Мотивація навчальної діяльності
- Отримані знання нам необхідні для того, щоб не хворіти,почувати себе бадьорими, сильними- одним словом здоровими.
V Робота над темою уроку
1.Тому девіз нашого уроку:
Бережи одяг, поки новий, а здоров’я- поки молодий.( на дошці)
Літературна хвилина.
-А ще які прислів’я чи приказки про здоров’я ви знаєте?
- В здоровому тілі - здоровий дух.
- Ми їмо для того ,щоб жити, а не живемо для того , щоб їсти
- Гірким лікують, а солодким калічать
- Здоров'я дорожче золота.
- Солодко їсти та пити - по лікарях ходити.
- Помірність - матір здоров'я
- Чим краще їжу розжуешь, тим довше проживеш.
- Які харчі- таке й здоров’я.
-Якщо хочеш продовжити своє життя , приборкай свою трапезу.
Дійсно,не можна вбачати мету і зміст життя в їжі. З іншого боку , важливо правильно харчуватися. Дехто вважає, що немає значення , що їсти, як їсти, коли їсти. Але проходить деякий час, і таку людину починає щось боліти ,вона відчуває нездужання. Тому потрібно з молодих років дотримуватися певних правил харчування.
2.Гра «Знайди слово!»
Подивіться на дошку. Яка сумна ромашка.Вітер обірвав ій пелюстки.Давайте зберемо їх.А ,які пелюстки саме цієї квітки у нас є підказка – серединка.Подивіться, що тут написано?( складові їжі).Отже потрібно зібрати складові їжі.
Складові їжі
Білки жири вуглеводи вітаміни мікроелементи
А навіщо ці речовини потрібні людині?
Білки- це основний будівельний матеріал,з якого утворюються нові клітини, і тому людина росте.
Жири-відновлюють витрати теплової енергії. Вони йдуть на зігрівання нашого організму.
Вуглеводи- джерело сили та енергії.
Мікроелементи – хімічні елементи, що містяться в рослинних і тваринних організмах у малих кількостях . Всі вони необхідні для життєдіяльності організму
– Що значить слово «Вітамін» ?
Це такі речовини, які необхідні для життя, росту і розвитку людини. Якщо вітамінів не вистачає, то людина може захворіти.
Отже,для нормального росту і розвитку організму необхідні особливі речовини, які дістали назву вітамінів (від лат. Vita – «життя»).
3 .Робота з комп’ютером. Фронтальна робота
Розгляд презентації «Вітаміни та мікроелементи»
Давайте подивимося які є вітаміни
Вітамін А сприяє росту, допомагає нормальному зору.
Вітамін В дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення.
Вітамін С запобігає простуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікує цингу.
Вітамін Д зміцнює кістки, запобігає рахітові
Фізкультхвилинка 1 (для очей)
4. Гра «Асоціативний кущ» на закріплення знань про вітаміни.
В кожного учня є листок з написами вітамінів і малюнки продуктів харчування.
Завдання:знайти місце продуктам.
Фронтальна перевірка зробленого.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА(динамічна)
Час настав для відпочинку
Розпочнем фізкультхвилинку
6.Формування уявлення про корисну їжу.
Щоб їжа,яку ми споживаємо зміцнювала наше здоров’я, потрібно вибирати лише корисні продукти. Іноді, повністю довіряючись рекламі, багато хто з нас дійсно починає вірити в те, що ті самі чіпси наповнюють організм корисними вітамінами або продукти швидкого приготування зовсім не шкодять організму.
Вправа « Мозковий штурм».
Хто як вважає, чи дійсно можна вірити рекламі?(ні, штучну їжу їли миші в дослідах Луніна і загинули;В продуктах швидкого приготування міститься багато різних шкідливих речовин, які шкодять нашому здоров’ю)
Отже,треба вміти вибирати продукти для споживання та, звичайно, віддавати перевагу продуктам натурального походження.
Робота у групах
Ось до нас прийшло білченя .Мама попросила її сходити в магазин і купити корисних продуктів. Але вона накупляла всього того , що сама полюбляє істи.Просить нас допомогти їй вибрати корисні продукти. Допоможемо?
У кошику знаходяться продукти:молоко, яблуко, сік, сир ,картопля ,чіпси, мівіна ,сухарики, ковбаса, кока-кола, солодощі, мед, риба, хліб, горіхи.
Завдання для учнів:
І. група.Вибрати і назвати корисні продукти.
ІІ.група.Вибрати і назвати шкідливі для здоров’я продукти.
Відповідь обґрунтувати.
Білочка вам дуже дякує і за допомогу хоче вас пригостити гостинцями.
г) Проблемна ситуація .
Скажіть , будь-ласка, а чи може бути так, що корисна їжа може зашкодити організму.
Задачка- підказка:
За 8 днів борсук Гаврюша
З’їв 64 груші.
Тепер рахує вся рідня:
По скільки ж груш він їв щодня?
(64:8=8)
Це мало чи багато?
До чого це може призвести?
VІ. Узагальнення знань
А для того, щоб з вами не трапилось так як з Гаврюшою, ми повинні знати правила правильного харчування. Подивіться будь-ласка в комп’ютери. Тут у нас є пам’ятка правильного харчування.
Щоб ви її не забували, я її вам кожному подарую.
VІІ. Підсумок уроку
Гра «Мікрофон»
Отже, наш урок добіг кінця , тож давайте підсумуємо.
На уроці я зрозумів (зрозуміла), що...
Людина повинна їсти…..
Їжа має бути……
Мені було цікаво……
Молодці.Дякую вам за урок, що ви так гарна працювали.А вдома відгадайте кросворд.І скажете мені, яке ж ключове слово вийшло.