Мета: продовжити формувати у школярів уявлення про здоров'я; вчити дотримуватись правил охайності; ознайомити із чинниками, що забруднюють атмосферне повітря і повітря приміщення; розвивати бажання щоденно піклуватися про своє здоров'я; виховувати почуття відповідальності про власне здоров'я.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні:
Урок – тренінг з основ здоров’я
Тема: Чистота - запорука здоров’я. Гігієна оселі.
Мета: продовжити формувати у школярів уявлення про здоров’я; вчити дотримуватись правил охайності; ознайомити із чинниками, що забруднюють атмосферне повітря і повітря приміщення; розвивати бажання щоденно піклуватися про своє здоров’я; виховувати почуття відповідальності про власне здоров’я.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні:
Домашнє завдання.
Скласти пам’ятку догляду за оселею.
План тренінгу
№ |
Види роботи |
Орієнтовна тривалість |
Ресурсне забезпечення |
І. 1.
2.
3. |
Вступна частина Привітання. Вправа «Добридень!» Вправа «Правила»
Вправа «Закінч речення» |
5хв. |
Плакат «Правила роботи групи» |
ІІ. 1. 2.
3.
4. 5.
6.
7. |
Основний зміст уроку Гра «Анаграма». Інформаційне повідомлення «Гігієна оселі» Робота в групах. Вправа «Забруднювачі повітря» Руханка «Мию вікно». Знайомство із текстом «Мікроклімат приміщення і здоров’я». Робота в парах. Малюнок «Забруднення повітря від опалення» Гра «Корисно, шкідливо» |
15хв. |
Картки, маркери Малюнки з теми
Плакат «Забруднювачі повітря», маркери
Малюнки до теми
Аркуші паперу А-4, фломастери |
ІІІ. 1.
2. |
Практична частина Вправа «Пам’ятка , як можна підтримувати сприятливий мікроклімат у класі» Робота в групах. Вправа «Графік підтримання чистоти в оселі». |
15 хв. |
Аркуші паперу, маркери
Плакат «Графік підтримання чистоти у своїй кімнаті за зразком» |
ІV. 1.
2. |
Заключна частина Зворотний зв’язок. Вправа «Мікрофон» Вправа «Прощання» |
5 хв. |
Мікрофон |
Хід тренінгу
І. Вступна частина.
1. Привітання. Вправа «Добридень!»
Діти стають у коло, взявшись за руки, виконують рухи, при цьому кажуть слова:
«Добридень, добридень, вам, друзі мої!
Як добре, що знову ми разом усі.
Хай радість й усмішка
Ваш день звеселяють.
Хай ваші голівки
Знання здобувають»
2. Вправа «Правила».
Тренер пропонує учням розробити правила роботи в групі та оформити плакат «Правила роботи групи».
3. Гра «Закінч речення»
Виділяють групи зубів ….
На стан зубів впливає ….
На формування правильного прикусу впливає….
На день потрібно чистити зуби - ….
Зубну щітку потрібно міняти 1 раз на - …
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Розв’язати анаграму і дізнатись, про що йтиме мова на уроці. (Кожній літері відповідає певна цифра.)
О |
Є |
Е |
Н |
І |
Г |
С |
А |
Л |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
6 – 5 – 6 – 5 – 2 – 4 – 8 1 – 7 – 3 – 9 – 5 (Гігієна оселі)
ІІІ. Основний зміст роботи.
Більшу частину свого життя кожен із нас проводить у приміщенні: працює, відпочиває.
У результаті дихання та інших процесів життєдіяльності людського організму повітря забруднюється, стає задушливим. Досить тривале перебування у забрудненому приміщенні в більшості випадків призводить до зниження опірності організму. У результаті цього в людей розвиваються хвороби, запаморочення, головний біль, погіршується сон, працездатність.
А тому до оселі є певні гігієнічні вимоги.
Щоб почувати себе комфортно в приміщенні, потрібно дотримуватись певних правил. Житло повинно бути достатньо просторим, теплим. Для того, щоб себе почувати добре, в оселі повинна бути середня температура повітря 18-20°С. Велике значення для доброго самопочуття людини має вологість повітря.
Недостатня вологість підвищує втомлюваність, знижує імунітет.
Підвищена вологість повітря в приміщенні призводить до того, що людина мерзне і може захворіти на хвороби верхніх дихальних шляхів, ревматизм, туберкульоз. Для того, щоб підтримувати чистоту повітря в оселі, потрібно 4 рази на день по 5 – 10 хвилин провітрювати приміщення.
На жаль, у сучасних будинках є багато джерел забруднення повітря, а тому внутрішня обробка житлового приміщення має бути легко доступною для прибирання. Багато шкідливих речовин з пилом попадають до оселі і можуть викликати різні захворювання. Велике значення в боротьбі з пилом має вологе прибирання, яке слід робити один – два рази на тиждень. Полове покриття та м’які меблі слід чистити пилососом.
Під час приготування їжі на кухні слід користуватися витяжкою або відчиненою кватиркою, так як в цей час утворюється багато водяної пари, кіптяви й жиру.
Гарними помічниками для очищення повітря є рослини. Вони поглинають вуглекислий газ із повітря і збагачують його киснем. А тому потрібно, щоб у приміщеннях були рослини.
Діти об’єднуються в три групи: «Експерти», «Екологи», «Контролери».
Завдання для груп:
• перша група «Експерти» пояснює, як забруднюють повітря заводи.
• друга група «Екологи» пояснює, як забруднюють повітря машини.
• третя група «Контролери» пояснює, як забруднює повітря опалення приміщення.
Групи презентують свою роботу.
• «Експерти» прикріплюють на плакат макети заводів.
• «Екологи» прикріплюють на плакат макет автомобілів.
• «Контролери» прикріплюють на плакат макети печі та газового котла.
Діти імітують рухи, які схожі на миття вікон.
Міні-бесіда з учнями.
Методичний коментар.
Учитель за допомогою бесіди з учнями повторює правила безпеки в приміщенні при користуванні опалювальними приладами. Після проведеної роботи учні працюють над створенням малюнків з даної теми.
Запитання для бесіди:
• Пригадуєм типи опалення приміщення.
• Пояснюєм, як можна розпізнати витікання газу.
• Що потрібно робити у тому випадку, коли відчув, що витікає газ.
Презентація малюнків.
Методичний коментар.
Для проведення даної гри вчитель зосереджує увагу учнів на таких командах:корисно для підтримання мікроклімату в оселі - тупають ніжками, шкідливо – махають вказівним пальчиком.
ІV. Практична частина.
Завдання групам:
• група «Природолюби» - написати на «квіточці», як доглядати за озелененням у класній кімнаті.
• група «Чистолюби» - написати на «шматочкові мила», як підтримувати чистоту парт і стінки.
• група «Охайні» - написати на «поролоновій гумці», як доглядати за чистотою класної дошки.
Групи презентують свою роботу. Прикріплюють малюнки на дошці.
Об’єднання дітей у три групи: «Чистолюби», «Охайні», «Природолюби».
Завдання групам:
• група «Чистолюби» - скласти графік провітрювання кімнати, підмітання, миття підлоги).
• група «Охайні» - скласти графік прибирання меблів, миття посуду.
група «Природолюби» - скласти графік виносу сміття, поливання квітів.
• Групи презентують свою роботу.
Прикріплюють на плакат розроблені графіки.
V. Заключна частина.
Діти по черзі називають правила догляду за гігієною оселі.
Діти, ставши в коло і взявшись за руки, ідуть і всі хором промовляють: «Чистота оселі залежить від тих, хто там проживає».