Урок-тренінг з основ здоров'я у 4 класі "Чистота - запорука здоров'я. Гігієна оселі."

Про матеріал

Мета: продовжити формувати у школярів уявлення про здоров'я; вчити дотримуватись правил охайності; ознайомити із чинниками, що забруднюють атмосферне повітря і повітря приміщення; розвивати бажання щоденно піклуватися про своє здоров'я; виховувати почуття відповідальності про власне здоров'я.

Навчальні завдання:

Наприкінці заняття учні повинні:

  • -Знати, як впливає чистота оселі на здоров'я людини;
  • -вміти прибирати оселю;
  • -дотримуватись правил провітрювання оселі.
Перегляд файлу

Урок – тренінг з основ здоров’я

Тема: Чистота - запорука здоров’я. Гігієна оселі.

Мета: продовжити формувати у школярів уявлення про здоров’я; вчити дотримуватись правил охайності; ознайомити із чинниками, що забруднюють атмосферне повітря і повітря приміщення; розвивати бажання щоденно піклуватися про своє здоров’я; виховувати почуття відповідальності про власне  здоров’я.

Навчальні завдання:

Наприкінці заняття учні повинні:

  • Знати, як впливає чистота оселі на здоров’я людини;
  • вміти прибирати оселю;
  • дотримуватись правил провітрювання оселі.

 

Домашнє завдання.

Скласти пам’ятку догляду за оселею.

  План тренінгу

Види роботи

Орієнтовна

тривалість

Ресурсне забезпечення

І.

1.

 

2.

 

3.

Вступна частина

Привітання. Вправа «Добридень!»

Вправа «Правила»

 

Вправа «Закінч речення»

 

 

5хв.

 

 

 

Плакат «Правила роботи групи»

ІІ.

1.

2.

 

3.

 

4.

5.

 

 

6.

 

 

7.

Основний зміст уроку

Гра «Анаграма». Інформаційне повідомлення

«Гігієна оселі»

Робота в групах. Вправа «Забруднювачі повітря»

Руханка «Мию вікно». Знайомство із текстом «Мікроклімат приміщення і здоров’я».

Робота в парах. Малюнок «Забруднення повітря від опалення»

Гра «Корисно, шкідливо»

 

 

 

 

 

15хв.

 

Картки, маркери

Малюнки з теми

 

Плакат «Забруднювачі повітря», маркери

 

Малюнки до теми

 

 

Аркуші паперу А-4, фломастери

ІІІ.

1.

 

 

2.

Практична частина

Вправа «Пам’ятка , як можна підтримувати сприятливий мікроклімат у класі»

Робота в групах. Вправа «Графік підтримання чистоти в оселі».

 

 

 

 

15 хв.

 

Аркуші паперу, маркери

 

 

Плакат «Графік підтримання чистоти у своїй кімнаті за зразком»

ІV.

1.

 

2.

Заключна частина

Зворотний зв’язок.

Вправа «Мікрофон»

Вправа «Прощання»

 

 

5 хв.

 

 

Мікрофон

 

Хід тренінгу

І. Вступна частина.

1. Привітання. Вправа «Добридень!»

Діти стають у коло, взявшись за руки, виконують рухи, при цьому кажуть слова:

«Добридень, добридень, вам, друзі мої!

Як добре, що знову ми разом усі.

Хай радість й усмішка

Ваш день звеселяють.

Хай ваші голівки

Знання здобувають»

2. Вправа «Правила».

Тренер пропонує учням розробити правила роботи в групі та оформити плакат «Правила роботи групи».

3. Гра «Закінч речення»

Виділяють групи зубів ….

На стан зубів впливає ….

На формування правильного прикусу впливає….

На день потрібно чистити зуби - ….

Зубну щітку потрібно міняти 1 раз на - …

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  1. Гра «Анаграма».

Розв’язати анаграму і дізнатись, про що йтиме мова на уроці. (Кожній літері відповідає певна цифра.)

О

Є

Е

Н

І

Г

С

А

Л

1

2

3

4

5

6

7

8

9

6 – 5 – 6 – 5 – 2 – 4 – 8          1 – 7 – 3 – 9 – 5 (Гігієна оселі)

ІІІ.  Основний зміст роботи.

  1. Інформаційне повідомлення «Гігієна оселі».

Більшу частину свого життя кожен із нас проводить у приміщенні: працює, відпочиває.

У результаті дихання та інших процесів життєдіяльності людського організму повітря забруднюється, стає задушливим. Досить тривале перебування у  забрудненому приміщенні в більшості випадків призводить до зниження опірності організму. У результаті цього в людей розвиваються хвороби, запаморочення, головний біль, погіршується сон, працездатність.

А тому до оселі є певні гігієнічні вимоги.

Щоб почувати себе комфортно в приміщенні, потрібно дотримуватись певних правил. Житло повинно бути достатньо просторим, теплим. Для того, щоб себе почувати добре, в оселі повинна бути середня температура повітря 18-20°С. Велике значення для доброго самопочуття людини має вологість повітря.

Недостатня вологість підвищує втомлюваність, знижує імунітет.

Підвищена вологість повітря в приміщенні призводить до того, що людина мерзне і може захворіти на хвороби верхніх дихальних шляхів, ревматизм, туберкульоз. Для того, щоб підтримувати чистоту повітря в оселі, потрібно 4 рази на день по 5 – 10 хвилин провітрювати приміщення.

На жаль, у сучасних будинках є багато джерел забруднення повітря, а тому внутрішня обробка житлового приміщення має бути легко доступною для прибирання. Багато шкідливих речовин з пилом попадають до оселі і можуть викликати різні захворювання. Велике значення в боротьбі з пилом має  вологе  прибирання, яке слід робити один – два  рази на тиждень. Полове покриття та м’які меблі слід чистити пилососом.

Під час приготування їжі на кухні слід користуватися витяжкою або відчиненою кватиркою, так як в цей час утворюється багато водяної пари, кіптяви й жиру.

 Гарними помічниками для очищення повітря є рослини. Вони поглинають вуглекислий газ із повітря і збагачують його киснем. А тому потрібно, щоб у приміщеннях були рослини.

  1. Робота в групах. Вправа «Забруднювачі повітря».

Діти об’єднуються в три групи: «Експерти», «Екологи», «Контролери».

Завдання для груп:

  перша група «Експерти»  пояснює, як забруднюють повітря заводи.

• друга група  «Екологи» пояснює, як забруднюють повітря машини.

• третя група «Контролери» пояснює, як забруднює повітря опалення приміщення.

Групи презентують свою роботу.

• «Експерти» прикріплюють на плакат макети заводів.

• «Екологи» прикріплюють на плакат макет автомобілів.

• «Контролери» прикріплюють на плакат макети печі та газового котла.

 

  1. Руханка «Мию вікно».

Діти імітують рухи, які схожі на миття вікон.

 

  1.               Знайомство із текстом «Мікроклімат приміщення і здоров‘я».

Міні-бесіда з учнями.

  •                   До скількох років заборонено самостійно користуватись печами і камінами?

 

  1.               Робота в парах. Творча робота: малюнок «Забрудненість повітря приміщення від опалення».

Методичний коментар.

Учитель за допомогою бесіди з учнями повторює правила безпеки в приміщенні при користуванні опалювальними приладами. Після проведеної роботи учні працюють над створенням малюнків з даної теми.

Запитання для бесіди:

• Пригадуєм типи опалення приміщення.

• Пояснюєм, як можна розпізнати витікання газу.

• Що потрібно робити у тому випадку, коли відчув, що витікає газ.

Презентація малюнків.

  1. Знайомство із текстом «Як підтримувати сприятливий мікроклімат».
  2. Міні-бесіда з учнями.
  •                   Що потрібно робити для того, щоб підтримувати сприятливий мікроклімат в оселі?
  1. Гра «Корисно, шкідливо».

Методичний коментар.

Для проведення даної гри вчитель зосереджує увагу учнів на таких командах:корисно для підтримання мікроклімату в оселі - тупають ніжками, шкідливо – махають вказівним пальчиком.

ІV. Практична частина.

  1.               Вправа «Пам’ятка, як можна підтримувати сприятливий мікроклімат у класі».
  2.               Діти об’єднуються в групи «Природолюби», «Чистолюби», «Охайні» і складають пам’ятку про те, як можна підтримувати сприятливий мікроклімат у класі.

Завдання групам:

• група  «Природолюби» - написати  на «квіточці», як доглядати за озелененням у класній кімнаті.

• група «Чистолюби» - написати на «шматочкові мила», як підтримувати чистоту парт і стінки.

• група «Охайні» -  написати на «поролоновій гумці», як доглядати за чистотою класної дошки.

Групи презентують свою роботу. Прикріплюють малюнки на дошці.

  1. Робота в групах. Вправа «Графік підтримання чистоти в оселі».

Об’єднання дітей у три групи: «Чистолюби», «Охайні», «Природолюби».

Завдання групам:

• група «Чистолюби» - скласти графік провітрювання кімнати, підмітання, миття підлоги).

• група «Охайні» - скласти графік прибирання меблів, миття посуду.

група «Природолюби» - скласти графік виносу сміття, поливання квітів.

• Групи презентують свою роботу.

Прикріплюють на плакат розроблені графіки.

V. Заключна частина.

  1. Зворотній зв’язок. Вправа «Мікрофон».

Діти по черзі називають правила догляду за гігієною оселі.

  1. Прощання.

Діти, ставши в коло і взявшись за руки, ідуть і всі хором промовляють: «Чистота оселі залежить від тих, хто там проживає».

 

 

docx
Додано
27 травня 2018
Переглядів
2879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку