В. Чухліб " Зимова казка"

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання для учнів 2 класу за підручником О. Савченко. На тему: В.Чухліб" Зимова казка" В конспекті присутні різноманітні вправи для розвитку навичок читання, робота в групах, парах.
Перегляд файлу

Тема: Зачарувала все зима. Вступ. В. Чухліб « Зимова казка»

Мета: - формувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими; ознайомити їх з оповіданням В. Чухліба « Зимова казка»;

  • навчати помічати красу і неповторність природи.
  •  удосконалювати навички правильного , свідомого, виразного читання.
  • формувати в учнів уміння аналізувати, узагальнити , робити висновки з прочитаного.
  • розвивати зв’язне мовлення учнів, спостережливість, естетичний смак.
  • виховувати любов до природи рідного краю, до Батьківщини.

                                                                               Хід уроку

1. Організаційний момент.

Сядьте , діти всі рівненько

Усміхніться всі гарненько

Настрій на урок візьмемо

І працювати розпочнемо.

2. Учні виконують дії, які говорить вчитель.

- Посміхніться, зніміть посмішку зі свого обличчя долонькою та киньте своєму сусіду.

- Спіймайте посмішку, прикрасьте своє обличчя посмішкою.

- Посміхніться мені, один одному.

- Нехай ці усмішки зігріють наші серця, наповнять їх радістю і добротою.

- Але в цю пору року , коли на вулиці холодно, нам усім хочеться тепла. Але взимку в природі є ті , хто тепла не  хоче, а й боїться його . Хто це?

( Сніжинки)

А що діти можуть утворити  з сніжинок. ( сніговик, сніжку, снігову фортецю)

Вправа « Криголам»

С – сміливі

Н- наполегливі

І- ініціативні

Ж- жваві

К- кмітливі

А- активні.

Я сподіваюсь , що сьогодні на уроці ви такими будете.

ꓲꓲ. Мовленнєва розминка

1. Робота з швидкочитаночкою

2. Фонетична зарядка

- Як вітер виє взимку? ( у-у-у-у-у-у-у-у-у)

- Як  дерева шелестять голими вітами? ( ш-ш-ш)

- Як зима від морозу тріщить? ( трісь – трісь- трісь)

- Вдих носом , видих носом ( 3 рази)

3. Чистомовка

Ма-ма-ма , ма- ма-ма – вже до нас прийшла зима

Іг-іг-іг,іг-іг-іг – випав білий -  білий сніг

Ло-ло-ло, ло-ло-ло – кучугури намело

Оз-оз-оз, оз-оз-оз – не лякає нас мороз

4. Робота з скоромовкою

Прочитати скоромовку повільно, чітко вимовляючи всі звуки, пришвидшено , швидко, хором , парами, індивідуально.

 Притрусив сніжок стіг сіна

І санчата притрусив

Уже снігу- по коліна

А він сипле з усіх сил.

5. Вправа « Спіймай на гачок»

 Ранок- ранок- ранок -  ганок- ранок

Сніг-сніг- сніг – сніг- сміх

Тарасик –Тарасик – карасик- Тарасик-Тарасик.

Казка- казка-казка – каска- казка

6. Гра « Відшукай слова»

« У кожному з цих слів сховалось» інше. Знайди їх.

Дороги, відблиск, край, століття, цікаво, господиня, сніговик , синичка, шишкар.

7. Відгадай предмет за ознаками

Білий, пухнастий , м’який … ( сніг)

  • Холодна, люта, морозна… (зима)
  • Злий, тріскучий, лютий …( мороз)
  • Сніг, зима, мороз( це слова якої пори року?)

8. Асоціативний кущ.

З чим асоціюється слово « Зима»

Краса зимової природи завжди надихає митців зокрема письменників . За допомогою художнього слова вони яскраво і точно передавали образи і  зимового ранку і засніженого лісу і морозної ночі. Отже , вирушаємо у світ зимової краси і зимових див. Ми розпочинаємо вивчати новий розділ.

Відкрили ст. 58 і прочитали назви розділу( Зачарувала все зима)

Як ви розумієте цей вислів .

9. Робота з підручником

( Самостійно  ознайомитися із вступним словом ст. 58

А) самостійно прочитати

Б) Дати відповіді на запитання :

- Що помічає око письменника?

- Що відзначаємо у зимові місяці?

ꓲꓲꓲ. Повідомлення теми і мети

  • Сьогодні ми познайомимося з оповіданнями В. Чухліба « Зимова казка»

Дослідимо , що ж казкового відбувається взимку.

1. Біографія В. Чухліба.

2 Виставка книг

3. Читання тексту ( Відео)

-. Чи справдились ваші очікування?

- Чи сподобалось ваше оповідання.

4.Словникова робота

5. Читання « Сніжинка»

- Хто є дійовими персонажами оповідання?

- Чим займалися діти вранці?

- Що казкового побачили діти цього ранку?

- Чому цей текст назвали « Зимова казка»

6. Самостійне читання « Бджілка»

7.Вправа « Незакінчене речення.

- Зимовий ранок..

- Із димарів дим…

- А снігурі – пурх!...

- Мабуть хоче сказати..

8. Робота в парах

« Обличчям до обличчя»

9. Вправа « Читає Незнайко»

- На снігу іскринки горять ( переливаються)

- Тарасик і Тетянка дерев`яними лопатками прокидають доріжку ( стежку) до хвіртки.

- А вона вся в снігу ( іній ) наче у цвіту

- А біля хвіртки дідусь ( сніговик) стоїть і до Тетянки з Тарасиком посміхається .

10. Робота в групах

1 група: Сплести павутинку до слова « Зима»

2 група: Як ви вважаєте : «Зима це добре чи погано?»

3 група: Утворіть порівняння за текстом 

Снігурі, мов… ( яблуко)                            Яблунька , наче …( у цвіту)

Дахи ,наче з… ( вати)

4 група: Доберіть з тексту слова, які відповідають на питання який? Які?

Ранок ( який?) … ( сонячний і прозорий)

Дим ( який?... ( голубий)

Лопатки які? …( дерев’яні)

Яблука ( які?) …( червонобокі)

Презентація робіт

V. Заключна частина

 – Як називається оповідання над яким ми працювали?

  •     Хто його написав?
  • Яким реченням закінчується оповідання?
  • Хто вона?
  • Ось дома і складіть казку про зиму.
docx
Додано
8 квітня 2023
Переглядів
714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку