Літературні диктанти, спрямовані на постійну творчу співпрацю, діалог учителя з учнем, створення атмосфери зацікавленості під час навчально-виховного процесу. Вони покращують логічне та асоціативне мислення, пам'ять, дають змогу економно використати час на уроці.
Володимир Дрозд «Білий кінь Шептало»
Асоціативний диктант «Біографія»
25 серпня 1939р., Велика Вітчизняна війна, поліський край, районна газета, Київський державний університет ім. Т.Шевченка, газета «Літературна Україна», журнал «Київ», «Люблю сині зорі», «Вечори на хуторі біля Диканьки», 2003 рік.
Літературний диктант «Так» і «Ні»
(за оповіданням «Білий кінь Шептало»)
10. Викупавшись у ріці, Шептало вже не став білим конем, як раніше, а залишився брудно-сірим.(Ні)
11. Кінь був згоден уже, щоб його покарали, аби лише повернутися до стайні.(Так)
12. Шептало думав, що головне, щоб він знав про свою білизну, а про чуже око краще лишитися колишнім.(Так)