В.Нестайко «Тореадори з Васюківки». Смішне, комічне, романтичне у творі

Про матеріал
"Тореадори з Васюківки" В. Нестайка - це справжнє літературне дійство, яке призводить читачів до сміху та романтичних переживань. У цьому творі гумор поєднується з комедією і романтикою, створюючи унікальну атмосферу. Автор розповідає про веселе життя мешканців Васюківки, які вирішили стати тореадорами - іспанськими булловбивцями. Вони перетворюють навколишню реальність на комічні та неймовірно романтичні пригоди.
Перегляд файлу

Урок української літератури 6 клас

Підготувала вчитель української мови і літератури Сокирко Олена Іванівна

Тема: В.Нестайко  «Тореадори з Васюківки». Смішне, комічне, романтичне у  творі

Мета : продовжити аналізувати твір В.Нестайка « Тореадори з Васюківки», виявити особливості смішного, комічного, романтичного в пригодницькому творі; характеризувати вчинки героїв, пов ‘ язуючи з життєвими ситуаціями

учнів ; розвивати вміння виразно читати, грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження; виділяти з інформації головне, суттєве; формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати у школярів активну життєву позицію, позитивні риси характеру; прищеплювати інтерес до пригодницького літературного жанру; пунктуальність.

Тип уроку: комбінований

Обладнання : портрет В.Нестайка, дитактичний матеріал(тестові завдання, картки), презентація

   Хід уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Емоційний настрій
  3. Актуалізація опорних знань. Бесіда за питаннями

***  Які художні твори ви прочитали? Чому саме ці?

***  Яке повчальне значення для вас мають твори художньої літератури? Відповідаючи, посилайтеся на приклади з відомих вам творів.

***  Що вам подобається у Вані з Павлом, героїв твору «Тореадори з Васюківки»?

*** Чим пояснити те, що з хлопцями повсякчас трапляються якісь пригоди?

*** Як ви ставитесь до пригод? Які цікаві пригоди траплялися з вами?

  1. Перевірка домашнього завдання

1)Прослуховування усних учнівських творів на тему «З ким я дружу в класі і чому?»

2) Підсумок творчої роботи школярів .

     V.      Оголошення теми , мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

     VI.     Основний зміст уроку

               Коли людина сміється , вона зла не робить

               1.Опрацювання розділу твору В.Нестайка

                  «Тореадори з Васюківки» - «Е» -  «сказали ми з Явою»

               1.1 Виразне читання та переказування окремих епізодів розділу

               1.2 Тема : зображення цілеспрямованого прагнення Яви і Павла організувати сільський театер , на сцені якого вони так і не змогли продемонструвати свій талант через власну лінь та самовпевненість .

               1.3 Ідея : уславлення прагнення хлопців , які виявили бажання створити справжній театер у районі і здобути велику славу ; засудження ліні безвідповідального ставлення до визначеної справи .

              1.4 Основна думка : кожна розпочата справа повинна мати організаційний початок і вичерпне логічне закінчення .

              1.5 Композиція .

Експозиція : рішення Яви та Павла організувати сільський театер у Васюківці .

Зав’язка : розподіл театральних ролей між учнями ; Павло – Топчинський ; Ява-

Бобчинський .

Кульмінація : «провал» інсцинізація п’єси через не знання акторських слів Павлом і Явою.

Розв’язка : страждання та сором хлопців , які втекли зі сцени театру .

              1.6 Обговорення змісту розділу за питаннями :

* З чим було пов’язано хвилювання Павла підчас перебування за театральною завісою?

* Яких видатних митців , майстрів театру згадує хлопець?

* Для чого хлопці вирішили створити театр у селі? Як цю ідею хлопців сприйняли мешканці села ?

* Як здійснювався підбір акторів серед школярів ?

* Як розприділилися ролі ? Чому хлопці не отримали головної ролі ?

* Чим пояснити важливість ролей хлопців у п'єсі?

* У чому були труднощі у хлопців під час репетиції ?

* Як же школярі готувалися до театральної вистави ?

* Чому Павло перед виступом намагався згадати будь –яку бабусину молитву?

* Як хлопці почували себе виступаючи на сцені ?

* Про що думали хлопці покинувши сцену ?

* Чим пояснити самокритику хлопців на прикінці розділу ?

 

VII. Розв’язування тестових завдань та робота за картками .  Робота з презентацією до твору

VIII.   Підсумок уроку у формі бесіди за питаннями .

  • Чим сподобався це розділ твору ? Чому він вчить вас?
  • Яким , на ваш погляд, повинен бути актор ?
  • Намалювати ілюстрацію до улюбленого епізоду із розділу .

Чи змінився у вас емоційний стан? Поставте у зошитах смайлик, який би відповідав вашому настрою.

IX.   Домашнє завдання .

      Підготувати відповідь на питання : «Що було б далі , якби постановка п'єси мала блискуче завершення?» (Запропонуйте власний варіант продовження)

docx
Додано
28 жовтня 2023
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку