Урок української літератури 6 клас
Підготувала вчитель української мови і літератури Сокирко Олена Іванівна
Тема: В.Нестайко «Тореадори з Васюківки». Смішне, комічне, романтичне у творі
Мета : продовжити аналізувати твір В.Нестайка « Тореадори з Васюківки», виявити особливості смішного, комічного, романтичного в пригодницькому творі; характеризувати вчинки героїв, пов ‘ язуючи з життєвими ситуаціями
учнів ; розвивати вміння виразно читати, грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження; виділяти з інформації головне, суттєве; формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати у школярів активну життєву позицію, позитивні риси характеру; прищеплювати інтерес до пригодницького літературного жанру; пунктуальність.
Тип уроку: комбінований
Обладнання : портрет В.Нестайка, дитактичний матеріал(тестові завдання, картки), презентація
Хід уроку:
*** Які художні твори ви прочитали? Чому саме ці?
*** Яке повчальне значення для вас мають твори художньої літератури? Відповідаючи, посилайтеся на приклади з відомих вам творів.
*** Що вам подобається у Вані з Павлом, героїв твору «Тореадори з Васюківки»?
*** Чим пояснити те, що з хлопцями повсякчас трапляються якісь пригоди?
*** Як ви ставитесь до пригод? Які цікаві пригоди траплялися з вами?
1)Прослуховування усних учнівських творів на тему «З ким я дружу в класі і чому?»
2) Підсумок творчої роботи школярів .
V. Оголошення теми , мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
VI. Основний зміст уроку
Коли людина сміється , вона зла не робить
1.Опрацювання розділу твору В.Нестайка
«Тореадори з Васюківки» - «Е» - «сказали ми з Явою»
1.1 Виразне читання та переказування окремих епізодів розділу
1.2 Тема : зображення цілеспрямованого прагнення Яви і Павла організувати сільський театер , на сцені якого вони так і не змогли продемонструвати свій талант через власну лінь та самовпевненість .
1.3 Ідея : уславлення прагнення хлопців , які виявили бажання створити справжній театер у районі і здобути велику славу ; засудження ліні безвідповідального ставлення до визначеної справи .
1.4 Основна думка : кожна розпочата справа повинна мати організаційний початок і вичерпне логічне закінчення .
1.5 Композиція .
Експозиція : рішення Яви та Павла організувати сільський театер у Васюківці .
Зав’язка : розподіл театральних ролей між учнями ; Павло – Топчинський ; Ява-
Бобчинський .
Кульмінація : «провал» інсцинізація п’єси через не знання акторських слів Павлом і Явою.
Розв’язка : страждання та сором хлопців , які втекли зі сцени театру .
1.6 Обговорення змісту розділу за питаннями :
* З чим було пов’язано хвилювання Павла підчас перебування за театральною завісою?
* Яких видатних митців , майстрів театру згадує хлопець?
* Для чого хлопці вирішили створити театр у селі? Як цю ідею хлопців сприйняли мешканці села ?
* Як здійснювався підбір акторів серед школярів ?
* Як розприділилися ролі ? Чому хлопці не отримали головної ролі ?
* Чим пояснити важливість ролей хлопців у п'єсі?
* У чому були труднощі у хлопців під час репетиції ?
* Як же школярі готувалися до театральної вистави ?
* Чому Павло перед виступом намагався згадати будь –яку бабусину молитву?
* Як хлопці почували себе виступаючи на сцені ?
* Про що думали хлопці покинувши сцену ?
* Чим пояснити самокритику хлопців на прикінці розділу ?
VII. Розв’язування тестових завдань та робота за картками . Робота з презентацією до твору
VIII. Підсумок уроку у формі бесіди за питаннями .
Чи змінився у вас емоційний стан? Поставте у зошитах смайлик, який би відповідав вашому настрою.
IX. Домашнє завдання .
Підготувати відповідь на питання : «Що було б далі , якби постановка п'єси мала блискуче завершення?» (Запропонуйте власний варіант продовження)