Заняття з розвитку мовлення з використанням елементів мнемотехніки для середньої групи "В пошуках дзеркала Снігової Королеви"

Про матеріал

Заняття з розвитку мовлення з використанням елементів мнемотехніки для середньої групи

Перегляд файлу

Заняття з розвитку мовлення з використанням прийомів мнемотехніки для дітей 5-го року життя на тему: «В пошуках дзеркала Снігової Королеви»                                                                                                                                                                                     Мета. Закріпити  у дітей вміння слухати і розуміти мовлення  як однолітків так і дорослих; уточнити й поглибити знання дітей про сезонні зміни в природі взимку; вчити розповідати про зиму, використовуючи мнемотехнічні прийоми, вступати в розмову й відповідати на запитання вихователя,  добирати прикметники до іменників, збагачувати словниковий запас; удосконалювати вимову звуків рідної мови, розвивати фонематичний слух;

сприяти розвитку пояснювального мовлення; стимулювати вживання повних речень; виховувати любов та бережливе ставлення до природи, зацікавленість, посидючість.

 

Матеріал: змонтований  і озвучений запис фрагментів мультфільму «Снігова Королева»; магнітна дошка; книга «Снігова Королева» ; дзеркало з картону на липучках; мнемодоріжки «Склади речення за схемою»; дидактичний матеріал до ігор «Зима яка?», «Зима- добре, зима- погано», «Зимонька-зима», «Перший звук визначай і нове слово складай»; цеглинки LEGO; основа для створення колажу «Зимові забави»; аудіозапис «Підемо у двір гуляти»

 

Хід заняття.

 

 

І. Організаційний момент:

-Я сьогодні для вас принесла книгу «Снігова Королева». Включається запис «Віхоли».

-Ой! А куди ж вона поділася? І щось холодно у нас в групі стало!

Включається комп’ютер, де діти бачать на екрані Снігову Королеву, яка розбиває дзеркало

на скалки виголошує промову(епізод мультфільму озвучується текст)

Снігова Королева:

Це я –Королева снігу і льоду!

І книгу вашу я взяла!

Тепер в моєму Королівстві житимуть герої казки!

А де ж вони?  Куди вони зникли?

Може до вас на допомогу втекли?

Ой, тримайтеся, нелегко вам доведеться…

Я дуже важкі завдання дам!

Щоб дзеркало моє зібрати, потрібно скалки вам шукати..

Коли дзеркало ви зберете, то й книгу знайдете!

ІІ. Повідомлення теми заняття:

-Ви хочете повернути книгу? Тоді нам потрібно відшукати персонажів казки, і виконати всі

завдання Снігової Королеви? Де ж герої – наші помічники?

                                                                                                                                                          На екрані з'являється Герда (епізод з мультфільму озвучується текстом).

                                                                                                                                                          -Погляньте, це ж  Герда! Герда, допоможи нам зібрати скалки і повернути книгу.

Герда:

- Так, я допоможу вам, дітки! Загадку відгадайте –чарівні картки на допомогу забирайте.

(загадує загадку):

Біле-біле покривало

По землі порозстеляла,

Все укрила ним сама.

Відгадайте: це ... (Зима)

- Подивіться, які картки нам подарувала Герда! Вони допоможуть розказати, яка ж вона- Зима.

Д/гра «Зима яка?» (мнемосмужки)

                                                                                                                                                      -Молодці, діти! За наші старання Герда віддала нам скалку від дзеркала, яка допоможе знайти нашу книгу.

(Вставляють скалку в рамку від дзеркала)

                                                                                                                                                     На екрані з'являється Ворон(епізод з мультфільму озвучується текстом):

- Добрррий день, діти! Я чув, що ви шукаєте книгу! Я теж хочу вам допомогти  її знайти! Але спочатку розкажіть мені, зима – це добре чи погано?

 

Д/гра «Зима- добре, зима- погано»

 

- Малята, ви стільки гарного сказали про зиму, про цікаві розваги. А давайте разом створимо колаж, на якому відобразимо всі зимові розваги.

 

(Колективна робота дітей по створенню колажу «Зимові забави»)

                          (Вставляють скалку в рамку від дзеркала)

 

На екрані з'являється Принцеса (епізод з мультфільму озвучується текстом):

-Добрий день, діти. Я допоможу знайти вам книгу. Але спочатку і ви допоможіть мені. Погляньте на картки- вони зачаровані. На них змішались всі слова. Ваше завдання знайти тільки слова, які притаманні зимі і накрити їх цеглинками. Виконаєте завдання, і знайдете скалку від дзеркала.

                                                                                                                                             Д/гра «Зимонька-зима» (LEGO-цеглинки)

 

-Молодці, діти. І з цим завданням ми впоралися і знайшли ще одну скалку дзеркала, яку залишила нам принцеса.                                                             (Вставляють скалку в рамку від дзеркала)                                                                                                                                 - Ви вже трішечки втомились, тому давайте відпочинемо.

                                                                                                                                             Хоровод «  Підемо у двір гуляти»

                                                                                                                                                       На екрані з'являється Розбійниця (епізод з мультфільму озвучується текстом):

-Скалку вам можу віддати, коли ви почнете речення складати про зиму, про сніг, санки і ковзани.

- Доведеться нам виконати завдання Розбійниці, щоб отримати скалку. Будемо складати речення за допомогою смужок.

 

Д/гра « Склади речення за схемою»(мнемодоріжки)

 

- Ви виконали завдання розбійниці і ось ще одна скалка за старання. (Вставляють скалку в рамку від дзеркала)

 

На екрані з'являється Олень (епізод з мультфільму озвучується текстом):

-Привіт, малята. Хочу теж вам допомогти. Завдання не просте вам дам. На картинки подивіться, що зображено- скажіть ви. Перший звук виділяйте і з них нове слово складайте

-Діти, всього лише однієї скалки не вистачає. Давайте виконаємо завдання Мудрого Оленя, зберемо дзеркало і повернемо нашу книгу.

 

Д/гра «Перший звук визначай і нове слово складай»

 

Діти встають, вставляють останню скалку.

                                                                                                                                                                    З'являється на екрані Снігова Королева зі словами:

-Ви дзеркало зібрали,

І чари мої всі пропали.

 

ІІІ. Підсумок заняття

Подивіться, ми зібрали дзеркало! А ось і книга!

-А хто нам допомагав? Діти, а які завдання ми виконували з вами? Що цікавого було? Що вам найбільше запам'яталося?

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Кущ Наталія
Додано
25 січня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку