Заняття з розвитку мовлення з використанням елементів мнемотехніки для середньої групи
Заняття з розвитку мовлення з використанням прийомів мнемотехніки для дітей 5-го року життя на тему: «В пошуках дзеркала Снігової Королеви» Мета. Закріпити у дітей вміння слухати і розуміти мовлення як однолітків так і дорослих; уточнити й поглибити знання дітей про сезонні зміни в природі взимку; вчити розповідати про зиму, використовуючи мнемотехнічні прийоми, вступати в розмову й відповідати на запитання вихователя, добирати прикметники до іменників, збагачувати словниковий запас; удосконалювати вимову звуків рідної мови, розвивати фонематичний слух;
сприяти розвитку пояснювального мовлення; стимулювати вживання повних речень; виховувати любов та бережливе ставлення до природи, зацікавленість, посидючість.
Матеріал: змонтований і озвучений запис фрагментів мультфільму «Снігова Королева»; магнітна дошка; книга «Снігова Королева» ; дзеркало з картону на липучках; мнемодоріжки «Склади речення за схемою»; дидактичний матеріал до ігор «Зима яка?», «Зима- добре, зима- погано», «Зимонька-зима», «Перший звук визначай і нове слово складай»; цеглинки LEGO; основа для створення колажу «Зимові забави»; аудіозапис «Підемо у двір гуляти»
Хід заняття.
І. Організаційний момент:
-Я сьогодні для вас принесла книгу «Снігова Королева». Включається запис «Віхоли».
-Ой! А куди ж вона поділася? І щось холодно у нас в групі стало!
Включається комп’ютер, де діти бачать на екрані Снігову Королеву, яка розбиває дзеркало
на скалки виголошує промову(епізод мультфільму озвучується текст)
Снігова Королева:
Це я –Королева снігу і льоду!
І книгу вашу я взяла!
Тепер в моєму Королівстві житимуть герої казки!
А де ж вони? Куди вони зникли?
Може до вас на допомогу втекли?
Ой, тримайтеся, нелегко вам доведеться…
Я дуже важкі завдання дам!
Щоб дзеркало моє зібрати, потрібно скалки вам шукати..
Коли дзеркало ви зберете, то й книгу знайдете!
ІІ. Повідомлення теми заняття:
-Ви хочете повернути книгу? Тоді нам потрібно відшукати персонажів казки, і виконати всі
завдання Снігової Королеви? Де ж герої – наші помічники?
На екрані з'являється Герда (епізод з мультфільму озвучується текстом).
-Погляньте, це ж Герда! Герда, допоможи нам зібрати скалки і повернути книгу.
Герда:
- Так, я допоможу вам, дітки! Загадку відгадайте –чарівні картки на допомогу забирайте.
(загадує загадку):
Біле-біле покривало
По землі порозстеляла,
Все укрила ним сама.
Відгадайте: це ... (Зима)
- Подивіться, які картки нам подарувала Герда! Вони допоможуть розказати, яка ж вона- Зима.
Д/гра «Зима яка?» (мнемосмужки)
-Молодці, діти! За наші старання Герда віддала нам скалку від дзеркала, яка допоможе знайти нашу книгу.
(Вставляють скалку в рамку від дзеркала)
На екрані з'являється Ворон(епізод з мультфільму озвучується текстом):
- Добрррий день, діти! Я чув, що ви шукаєте книгу! Я теж хочу вам допомогти її знайти! Але спочатку розкажіть мені, зима – це добре чи погано?
Д/гра «Зима- добре, зима- погано»
- Малята, ви стільки гарного сказали про зиму, про цікаві розваги. А давайте разом створимо колаж, на якому відобразимо всі зимові розваги.
(Колективна робота дітей по створенню колажу «Зимові забави»)
(Вставляють скалку в рамку від дзеркала)
На екрані з'являється Принцеса (епізод з мультфільму озвучується текстом):
-Добрий день, діти. Я допоможу знайти вам книгу. Але спочатку і ви допоможіть мені. Погляньте на картки- вони зачаровані. На них змішались всі слова. Ваше завдання знайти тільки слова, які притаманні зимі і накрити їх цеглинками. Виконаєте завдання, і знайдете скалку від дзеркала.
Д/гра «Зимонька-зима» (LEGO-цеглинки)
-Молодці, діти. І з цим завданням ми впоралися і знайшли ще одну скалку дзеркала, яку залишила нам принцеса. (Вставляють скалку в рамку від дзеркала) - Ви вже трішечки втомились, тому давайте відпочинемо.
Хоровод « Підемо у двір гуляти»
На екрані з'являється Розбійниця (епізод з мультфільму озвучується текстом):
-Скалку вам можу віддати, коли ви почнете речення складати про зиму, про сніг, санки і ковзани.
- Доведеться нам виконати завдання Розбійниці, щоб отримати скалку. Будемо складати речення за допомогою смужок.
Д/гра « Склади речення за схемою»(мнемодоріжки)
- Ви виконали завдання розбійниці і ось ще одна скалка за старання. (Вставляють скалку в рамку від дзеркала)
На екрані з'являється Олень (епізод з мультфільму озвучується текстом):
-Привіт, малята. Хочу теж вам допомогти. Завдання не просте вам дам. На картинки подивіться, що зображено- скажіть ви. Перший звук виділяйте і з них нове слово складайте
-Діти, всього лише однієї скалки не вистачає. Давайте виконаємо завдання Мудрого Оленя, зберемо дзеркало і повернемо нашу книгу.
Д/гра «Перший звук визначай і нове слово складай»
Діти встають, вставляють останню скалку.
З'являється на екрані Снігова Королева зі словами:
-Ви дзеркало зібрали,
І чари мої всі пропали.
ІІІ. Підсумок заняття
Подивіться, ми зібрали дзеркало! А ось і книга!
-А хто нам допомагав? Діти, а які завдання ми виконували з вами? Що цікавого було? Що вам найбільше запам'яталося?