Інтегрована спеціально-організована діяльність у світі природи та мовлення "Птахи прилетіли" старший дошкільний вік.
Програмовий зміст: розширити знання про весняні явища у природі (сонце світить яскравіше і пригріває, тане сніг, розквітають перші квіти, прилітають птахи з вирію), дати уявлення дітям про перелітних птахів, закріпити знання про зимуючих птахів, про зовнішній вигляд птахів, закріплювати уміння утворювати дієслова від звуконаслідувань; стимулювати вживання повних речень; тренуватися вимовляти звукосполучення — голоси птахів; розвивати логічне мислення, вміння робити висновки. Виховувати позитивні емоції, бажання допомагати птахам взимку піклуватися про них, виховувати турботливе, доброзичливе ставлення до птахів.
Інтегрована спеціально-організована діяльність
у світі природи та мовлення
старший дошкільний вік
Вихователь: Лавріщева Н. А.
м. Новомосковськ
Програмовий зміст: розширити знання про весняні явища у природі (сонце світить яскравіше і пригріває, тане сніг, розквітають перші квіти, прилітають птахи з вирію), дати уявлення дітям про перелітних птахів, закріпити знання про зимуючих птахів, про зовнішній вигляд птахів, закріплювати уміння утворювати дієслова від звуконаслідувань; стимулювати вживання повних речень; тренуватися вимовляти звукосполучення — голоси птахів; розвивати логічне мислення, вміння робити висновки. Виховувати позитивні емоції, бажання допомагати птахам взимку піклуватися про них, виховувати турботливе, доброзичливе ставлення до птахів.
Матеріал: ілюстрації із зображенням птахів, прислів'я.
XIД ЗАНЯТТЯ
Вихователь.
Весела, гарна й кучерява
Маленька дівчинка — Весна.
Біжить, сміється, сіє трави,
Усе пробуджує від сну.
- Діти, яка пора року зараз у нас в гостях?
- Чому ви думаєте, що це весна?
(Діти називають ознаки весни.)
Вихователь. А чому не видно птахів? Давайте з вами проспіваємо закличку:
Пташок викликаєм із теплого краю:
Летіть, соловейки, на нашу земельку,
Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки!
(Звучить музика, вихователь запрошує дітей до килимка.)
Вихователь
Нумо, діти, поспішайте.
Друзів своїх зустрічайте.
Птахи до нас прилетіли.
I на килим в групі сіли.
- Погляньте, скільки птахів завітало до нас. Давайте спробуємо пригадати, як вони називаються.
(Сорока, снігур, горобець, чапля, голуб, сова, шишкар, лелека)
В и х о в а т е л ь. Чи всіх цих птахів ми бачили взимку?
(Ні, одні птахи відлітали у вирій, інші зимували у нас.)
Вихователь. Як називаються птахи, які відлітали?
Аті, що залишалися зимувати? (відповіді дітей)
Дидактична гра «Перелітні — зимуючі»
Діти розподіляються на дві групи. Перша група «збирає» — перелітних пташок, друга — зимуючих. (Шпак — перелітний птах, восени він відлітає у вирій. Горобець — зимуючий, залишається зимувати в нас.)
Вихователь. А чи хотіли б ви хоч на хвилинку стати птахом?
Тож давайте уявимо себе птахами і розкажемо про себе від імені птаха.
Опишемо зовнішній вигляд, особливості будови тіла (з яких частин складається тіло: голова, тулуб, лапи, крила, хвіст).
— Як пересувається?
— Чим живиться?
— Де мешкає?
— Яку користь приносить?
Вихователь. Птахам сподобалися ваші розповіді, і вони хочуть з вами пограти. Спробуйте відтворити пісні птахів.
Д і т и. Ворона: кар-кар.
Вихователь. Що робить ворона? Ворона каркає.
• горобець: чик – чирік (чирікає)
• синичка: цвірінь-цвірінь {цвірінчить);
• зозуля: ку-ку (кує);
• голуб: воррр - воррр (воркує);
• соловей: тьох-тьох (тьохкає).
(Вихователь показує зображення двох птахів: одного — в клітці, іншого — на волі.)
Вихователь. Зустрілися дві пташки: одна — в клітці, а інша — на волі. Поміркуйте, про що можуть говорити пташки, які живуть в різних умовах: одна в неволі, а інша в лісі? Одна живе на всьому готовому, але в клітці, а іншій доводиться самій шукати собі їжу, рятуватися від ворогів, проте, вона вільна. (Міркування дітей.)
Вихователь. Давайте пригадаємо, як ми піклуємося про наших птахів. (Годуємо взимку, робимо шпаківні весною тощо).
Вихователь. А чому ви піклуєтеся про птахів? (Відповіді дітей.) Вихователь пропонує дітям вивчити прислів'я «Де багато пташок, там? немає комашок» і просить пояснити його зміст.