Заняття «Птахи прилетіли»

Про матеріал

Інтегрована спеціально-організована діяльність у світі природи та мовлення "Птахи прилетіли" старший дошкільний вік.

Програмовий зміст: розширити знання про весняні явища у природі (сонце світить яскравіше і пригріває, тане сніг, розквітають перші квіти, прилітають птахи з вирію), дати уявлення дітям про перелітних птахів, закріпити знання про зимуючих птахів, про зовнішній вигляд птахів, закріплювати уміння утворювати дієслова від звуконаслідувань; стимулювати вживання повних речень; тренуватися вимовляти звукосполучення — голоси птахів; розвивати логічне мислення, вміння робити висновки. Виховувати позитивні емоції, бажання допомагати птахам взимку піклуватися про них, виховувати турботливе, доброзичливе ставлення до птахів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрована спеціально-організована діяльність

у світі природи та мовлення

старший дошкільний вік

 

 

               

 

 

 

         Вихователь: Лавріщева Н. А.

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Новомосковськ

 

Програмовий зміст: розширити знання про весняні явища у природі (сонце світить яскравіше і пригріває, тане сніг, розквітають перші квіти, прилітають птахи з вирію), дати уявлення дітям про перелітних птахів, закріпити знання про зимуючих птахів, про зовнішній вигляд птахів, закріплювати уміння утворювати дієслова від звуконаслідувань; стимулювати вживання повних речень; тренуватися вимовляти звукосполучення — голоси птахів; розвивати логічне мислення, вміння робити висновки. Виховувати позитивні емоції, бажання допомагати птахам взимку піклуватися про них,  виховувати турботливе, доброзичливе ставлення до птахів.

Матеріал: ілюстрації із зображенням птахів, прислів'я.

 

XIД ЗАНЯТТЯ

 Вихователь.

Весела, гарна й кучерява

Маленька дівчинка — Весна.

Біжить, сміється, сіє трави,

Усе пробуджує від сну.

 - Діти, яка пора року зараз у нас в гостях?

- Чому ви думаєте, що це весна?

(Діти називають ознаки весни.)

Вихователь. А чому не видно птахів? Давайте з вами проспіваємо закличку:

Пташок викликаєм із теплого краю:

Летіть, соловейки, на нашу земельку,

Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки!

(Звучить музика, вихователь запрошує дітей до килимка.)

Вихователь

Нумо, діти, поспішайте.

Друзів своїх зустрічайте.

Птахи до нас прилетіли.

I на килим в групі сіли.

-  Погляньте, скільки птахів завітало до нас. Давайте спробуємо пригадати, як вони називаються.

(Сорока, снігур, горобець, чапля, голуб, сова, шишкар, лелека)

В и х о в а т е л ь. Чи всіх цих птахів ми бачили взимку?

(Ні, одні птахи відлітали у вирій, інші зимували у нас.)

Вихователь. Як називаються птахи, які відлітали?

Аті, що залишалися зимувати? (відповіді дітей)

Дидактична гра «Перелітні — зимуючі»

Діти розподіляються на дві групи. Перша група «збирає» — перелітних пташок, друга — зимуючих. (Шпак — перелітний птах, восени він відлітає у вирій. Горобець зимуючий, залишається зимувати в нас.)

Вихователь. А чи хотіли б ви хоч на хвилинку стати птахом?

Тож давайте уявимо себе птахами і розкажемо про себе від імені птаха.

Опишемо зовнішній вигляд, особливості будови тіла (з яких частин складається тіло: голова, тулуб, лапи, крила, хвіст).

— Як пересувається?

— Чим живиться?

— Де мешкає?

— Яку користь приносить?

Вихователь. Птахам сподобалися ваші розповіді, і вони хочуть з вами пограти. Спробуйте відтворити пісні птахів.

Д і т и. Ворона: кар-кар.

Вихователь. Що робить ворона? Ворона каркає.

   горобець: чик – чирік (чирікає)

   синичка: цвірінь-цвірінь {цвірінчить);

   зозуля: ку-ку (кує);

   голуб: воррр - воррр (воркує);

   соловей: тьох-тьох (тьохкає).

(Вихователь показує зображення двох птахів: одного — в клітці, іншого — на волі.)

Вихователь. Зустрілися дві пташки: одна — в клітці, а інша — на волі. Поміркуйте, про що можуть говорити пташки, які живуть в різних умовах: одна в неволі, а інша в лісі? Одна живе на всьому готовому, але в клітці, а іншій доводиться самій шукати собі їжу, рятуватися від ворогів, проте, вона вільна. (Міркування дітей.)

Вихователь. Давайте пригадаємо, як ми піклуємося про наших птахів. (Годуємо взимку, робимо шпаківні весною тощо).

Вихователь. А чому ви піклуєтеся про птахів? (Відповіді дітей.)    Вихователь пропонує дітям вивчити прислів'я «Де багато пташок, там? немає комашок» і просить пояснити його зміст.                                       

 

doc
Додано
25 січня
Переглядів
836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку