Заняття «Подорож до зимового лісу»

Про матеріал
Інтегроване заняття логіко - математичний розвиток, мовленнєвий розвиток, ознайомлення з природним довкіллям «Подорож до зимового лісу». Старша група. Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей розв’язувати приклади, складати речення з заданим словом. Закріпити знання дітей про характерні ознаки зими, тварин, птахів, тощо. Стимулювати у дошкільників вживання повних речень, вводити в словник дітей узагальнюючі слова, прикметники. Закріпити користуватися умовною міркою, складати ціле з частин. Розвивати в дітей зв'язне мовлення, доказове мислення, пізнавальну активність дошкільників, фантазію, увагу, творчу уяву, логічне мислення, пам'ять, вміння самостійно діяти за інструкцією педагога. Виховувати бажання піклуватися про птахів і тварин узимку, любов до рідного краю, бажання милуватися красою природи, захищати її. Виховувати інтерес до інформації природничого характеру, бажання зрозуміти суть явищ, визначити взаємозв’язки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

логіко - математичний розвиток, мовленнєвий розвиток, ознайомлення з природним довкіллям

Старша група .

 

 

 

 

 

Підготувала: вихователь Лавріщева Н. А.

 

 

 

 

м. Новомосковськ

2016р.

Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей розв’язувати приклади, складати речення з заданим словом.

Закріпити  знання дітей про характерні ознаки зими, тварин, птахів, тощо. Стимулювати у дошкільників вживання повних речень, вводити в словник дітей узагальнюючі слова, прикметники. Закріпити користуватися умовною міркою, складати ціле з частин. 

Розвивати в дітей зв'язне мовлення, доказове мислення, пізнавальну  активність  дошкільників, фантазію, увагу, творчу уяву, логічне мислення, пам'ять, вміння самостійно діяти за інструкцією педагога.

Виховувати бажання піклуватися про  птахів  і тварин  узимку, любов до рідного краю, бажання милуватися красою природи, захищати її. Виховувати інтерес до інформації природничого характеру, бажання зрозуміти суть явищ, визначити взаємозв’язки.

Обладнання: Обладнана лісова галявина; ілюстрації зимового пейзажу; сніжинки з прикладами; Сніговик з пір’їнкою; мікрофон; Д/г «Склади з частин ціле»(розрізні картинки); Д/в «З’єднай за крапками»(на кожну дитину); Д/в «Допоможемо зайчику потрапити до хатинки» (лабіринти на кожну дитину); зображення сороки, горобця, синиці; хмаринки з цифрами; умовні мірки; запис «Звуки зими» магнітофон.

        Попередня підготовка дітей:

    Ознайомити малят з характерними ознаками зими; дослідити разом з ними властивості снігу та води; провести спостереження за живими організмами та неживими об'єктами природи; розгляд серій картин «Птахи», «Дикі тварини»; бесіда на тему «Допомога тваринам та птахам взимку»; відгадування загадок.

 

Хід заняття:

Вихователь:

- Діти, давайте привітаємось до наших гостей.

Діти вітаються:   Добрий  день, добрий день.

                            Добрий  день усім

                            Ми бажаємо  щастя вам

                            І здоров’я  всім.

Вихователь:

- Малята, сьогодні у нас буде заняття цікаве і незвичне. І ми  з вами будемо подорожувати зимовими стежками по зимовому лісі. Я запрошую вас у подорож до зимового лісу. Пропоную мандрувати туди на чарівному килимку.

- Діти що це на килимочку? (сніжинки з прикладами)

Д/г «З якої хмарки сніжинка?»

Ой, що це? Подивіться, дійсно сніжинки. Візьміть собі по одній. На зворотній стороні сніжинки написані приклади, коли ви їх розв’яжете, то знайдете хмаринку, з якої вони висипались.

-         Ось ми і дісталися зимового лісу.

Відгадайте загадку:

Кружляє ніжний білий пух,

Міняє зайчик свій кожух.

Вдіває лиска рукавички,

Співають весело синички.

Ведмідь в барлозі вже дріма...

Яка пора, скажіть?..

(Зима)

Проводиться гра «Добери слово»  за інтерактивною вправою «Мікрофон».

 Вихователь: Скажіть мені, будь ласка, а зима  яка ?

(Відповіді дітей: холодна, біла, морозна, гарна, сніжна, чарівна, весела, сурова, білосніжна, тепла, люта, радісна, крижана, ніжна, зимова, сумна, пухнаста…)

Д/г «Кольоровий світ»

Якого кольору зима? А що буває білого кольору?

(Сніг, молоко, морозиво, меблі, одяг, посуд)

Д/г «Продовж речення»

А ви знаєте чим відрізняється зима від інших пір року? Якщо знаєте, то продовж речення:

Влітку дерева вкриті зеленою листвою, а взимку … сонні і голі.

Восени вода в річках холодна, а взимку … вода замерзла.

Влітку птахи весело співають, а взимку … птахам холодно і голодно.

Навесні ми катаємося на велосипедах, а взимку …на санчатах.

Влітку ми граємося піском, а взимку … снігом.

Навесні ми святкуємо Міжнародний жіночий день, а взимку … Новий рік, Різдво.

Восени йдуть холодні дощі, а взимку … падає сніг.

- Молодці! Ви гарно справились із завданням

Подивіться уважно на ліс. Що ми можемо побачити в зимовому лісі?

(Дерева, кущі, траву, птахів, звірів, сніг) Давайте послухаємо звуки зими, які можна почути в лісі. (слухання музики «звуки в зимовому лісі»)

 (Вихователь звертає увагу, на сніговичка з пір'їнкою на носі  замість морквини). Погляньте-но, який дивний сніговичок! А що ж в ньому такого дивного? Допоможіть мені, дітки. Правильно, як я відразу не здогадалася! В нього ж на носі пір’їнка! Цікаво, звідки вона взялася та звідки взявся в лісі сніговик?

Можливі відповіді дітей:

* Сніговика зліпили діти (тварини, птахи)

            Летіли в небі лебеді і загубили пір'їнку. Ось вона і впала на ніс сніговичку.

*  Вітрець відніс пір'їнку з гніздечка пташки.

*   Це пір'їнка горобчика. Він забруднився десь і почав скубатися, щоб почиститися. Одна пір’їнка відчепилася і впала на сніговичка.

*  Це бабуся вибивала на дворі подушки, пір’їнка і випала. Вітрець підхопив її і відніс до сніговичка.

    - Куди поділась морквинка? (Морквинку міг з’їсти зайчик) Як ви гадаєте чому він її з’їв? ( роздуми дітей)

(Вихователь звертає увагу, на сліди.)

-         Діти погляньте хтось лишив свої сліди? Чиї вони? (відповіді дітей)

Вихователь проонує сісти за столи і дізнатися хто залишив сліди.

Д/в «З’єднай за крапками»

-         Коли ви з’єднаєте цифри від 1 до 10 ви дізнаєтеся що це був за звір.

Д/в «Допоможемо зайчику потрапити до хатинки» (діти виконують вправу лабіринт, викладаючи фасолинки на доріжку)

Фізхвилинка «Рослини, тварини, птахи»

А ви вмієте розрізняти рослини, тварин і птахів? Давайте пограємо в гру. Я буду називати слова, якщо це птах-махайте руками як крилами, якщо рослина-тримайте руки вгору як гілки, тварини-присядьте.

(Діти підходять до столів, де розкладені розрізні картинки)

Віхола із картками грається.

У купки їх складає.

Як група називається.

Ніяк віна не згадає.

Ти, дружок, часу не гай,

Картинки швидко ти складай

І одним словом називай.

Проводиться гра «Склади з частин ціле» — вихователь розділяє дітей на дві підгрупи. Кожній  дитині  першої підгрупи  роздає  розрізані картинки  з зображенням тварин (Олень, лось, їжак, ведмідь, вовк, лисиця , заєць, кабан,білка ), а другій підгрупі — птахів ( Дятел, синиця, горобець, сорока, ворона, голуб, снігур.) Діти складають цілі картинки .

 Д/г «Нагодуємо птахів»

-         Як живеться птахам взимку? Пропоную їх нагодувати. У нас є зерно в чашках. Вам треба за допомогою умовної мірки відміряти кількість позначену цифрою і віднести до відповідного птаха.

Вихователь: Вже час повертатися до дитячого садка. Сідаємо на чарівний килимок, заплющуємо очі (звучить музика).

-         Діти сподобалась вам подорож? (Відповіді дітей)

-         Молодці, ви гарно виконували всі завдання, допомогли зайчику та пташкам.

 

 

 

doc
Додано
26 січня 2024
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку