Інтегроване заняття
логіко - математичний розвиток, мовленнєвий розвиток, ознайомлення з природним довкіллям
Старша група .
Підготувала: вихователь Лавріщева Н. А.
м. Новомосковськ
2016р.
Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей розв’язувати приклади, складати речення з заданим словом.
Закріпити знання дітей про характерні ознаки зими, тварин, птахів, тощо. Стимулювати у дошкільників вживання повних речень, вводити в словник дітей узагальнюючі слова, прикметники. Закріпити користуватися умовною міркою, складати ціле з частин.
Розвивати в дітей зв'язне мовлення, доказове мислення, пізнавальну активність дошкільників, фантазію, увагу, творчу уяву, логічне мислення, пам'ять, вміння самостійно діяти за інструкцією педагога.
Виховувати бажання піклуватися про птахів і тварин узимку, любов до рідного краю, бажання милуватися красою природи, захищати її. Виховувати інтерес до інформації природничого характеру, бажання зрозуміти суть явищ, визначити взаємозв’язки.
Обладнання: Обладнана лісова галявина; ілюстрації зимового пейзажу; сніжинки з прикладами; Сніговик з пір’їнкою; мікрофон; Д/г «Склади з частин ціле»(розрізні картинки); Д/в «З’єднай за крапками»(на кожну дитину); Д/в «Допоможемо зайчику потрапити до хатинки» (лабіринти на кожну дитину); зображення сороки, горобця, синиці; хмаринки з цифрами; умовні мірки; запис «Звуки зими» магнітофон.
Попередня підготовка дітей:
Ознайомити малят з характерними ознаками зими; дослідити разом з ними властивості снігу та води; провести спостереження за живими організмами та неживими об'єктами природи; розгляд серій картин «Птахи», «Дикі тварини»; бесіда на тему «Допомога тваринам та птахам взимку»; відгадування загадок.
Хід заняття:
Вихователь:
- Діти, давайте привітаємось до наших гостей.
Діти вітаються: Добрий день, добрий день.
Добрий день усім
Ми бажаємо щастя вам
І здоров’я всім.
Вихователь:
- Малята, сьогодні у нас буде заняття цікаве і незвичне. І ми з вами будемо подорожувати зимовими стежками по зимовому лісі. Я запрошую вас у подорож до зимового лісу. Пропоную мандрувати туди на чарівному килимку.
- Діти що це на килимочку? (сніжинки з прикладами)
Д/г «З якої хмарки сніжинка?»
Ой, що це? Подивіться, дійсно сніжинки. Візьміть собі по одній. На зворотній стороні сніжинки написані приклади, коли ви їх розв’яжете, то знайдете хмаринку, з якої вони висипались.
- Ось ми і дісталися зимового лісу.
Відгадайте загадку:
Кружляє ніжний білий пух,
Міняє зайчик свій кожух.
Вдіває лиска рукавички,
Співають весело синички.
Ведмідь в барлозі вже дріма...
Яка пора, скажіть?..
(Зима)
Проводиться гра «Добери слово» за інтерактивною вправою «Мікрофон».
Вихователь: Скажіть мені, будь ласка, а зима яка ?
(Відповіді дітей: холодна, біла, морозна, гарна, сніжна, чарівна, весела, сурова, білосніжна, тепла, люта, радісна, крижана, ніжна, зимова, сумна, пухнаста…)
Д/г «Кольоровий світ»
Якого кольору зима? А що буває білого кольору?
(Сніг, молоко, морозиво, меблі, одяг, посуд)
Д/г «Продовж речення»
А ви знаєте чим відрізняється зима від інших пір року? Якщо знаєте, то продовж речення:
Влітку дерева вкриті зеленою листвою, а взимку … сонні і голі.
Восени вода в річках холодна, а взимку … вода замерзла.
Влітку птахи весело співають, а взимку … птахам холодно і голодно.
Навесні ми катаємося на велосипедах, а взимку …на санчатах.
Влітку ми граємося піском, а взимку … снігом.
Навесні ми святкуємо Міжнародний жіночий день, а взимку … Новий рік, Різдво.
Восени йдуть холодні дощі, а взимку … падає сніг.
- Молодці! Ви гарно справились із завданням
Подивіться уважно на ліс. Що ми можемо побачити в зимовому лісі?
(Дерева, кущі, траву, птахів, звірів, сніг) Давайте послухаємо звуки зими, які можна почути в лісі. (слухання музики «звуки в зимовому лісі»)
(Вихователь звертає увагу, на сніговичка з пір'їнкою на носі замість морквини). Погляньте-но, який дивний сніговичок! А що ж в ньому такого дивного? Допоможіть мені, дітки. Правильно, як я відразу не здогадалася! В нього ж на носі пір’їнка! Цікаво, звідки вона взялася та звідки взявся в лісі сніговик?
Можливі відповіді дітей:
* Сніговика зліпили діти (тварини, птахи)
Летіли в небі лебеді і загубили пір'їнку. Ось вона і впала на ніс сніговичку.
* Вітрець відніс пір'їнку з гніздечка пташки.
* Це пір'їнка горобчика. Він забруднився десь і почав скубатися, щоб почиститися. Одна пір’їнка відчепилася і впала на сніговичка.
* Це бабуся вибивала на дворі подушки, пір’їнка і випала. Вітрець підхопив її і відніс до сніговичка.
- Куди поділась морквинка? (Морквинку міг з’їсти зайчик) Як ви гадаєте чому він її з’їв? ( роздуми дітей)
(Вихователь звертає увагу, на сліди.)
- Діти погляньте хтось лишив свої сліди? Чиї вони? (відповіді дітей)
Вихователь проонує сісти за столи і дізнатися хто залишив сліди.
Д/в «З’єднай за крапками»
- Коли ви з’єднаєте цифри від 1 до 10 ви дізнаєтеся що це був за звір.
Д/в «Допоможемо зайчику потрапити до хатинки» (діти виконують вправу лабіринт, викладаючи фасолинки на доріжку)
Фізхвилинка «Рослини, тварини, птахи»
А ви вмієте розрізняти рослини, тварин і птахів? Давайте пограємо в гру. Я буду називати слова, якщо це птах-махайте руками як крилами, якщо рослина-тримайте руки вгору як гілки, тварини-присядьте.
(Діти підходять до столів, де розкладені розрізні картинки)
Віхола із картками грається.
У купки їх складає.
Як група називається.
Ніяк віна не згадає.
Ти, дружок, часу не гай,
Картинки швидко ти складай
І одним словом називай.
Проводиться гра «Склади з частин ціле» — вихователь розділяє дітей на дві підгрупи. Кожній дитині першої підгрупи роздає розрізані картинки з зображенням тварин (Олень, лось, їжак, ведмідь, вовк, лисиця , заєць, кабан,білка ), а другій підгрупі — птахів ( Дятел, синиця, горобець, сорока, ворона, голуб, снігур.) Діти складають цілі картинки .
Д/г «Нагодуємо птахів»
- Як живеться птахам взимку? Пропоную їх нагодувати. У нас є зерно в чашках. Вам треба за допомогою умовної мірки відміряти кількість позначену цифрою і віднести до відповідного птаха.
Вихователь: Вже час повертатися до дитячого садка. Сідаємо на чарівний килимок, заплющуємо очі (звучить музика).
- Діти сподобалась вам подорож? (Відповіді дітей)
- Молодці, ви гарно виконували всі завдання, допомогли зайчику та пташкам.