Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук

Про матеріал
Мета уроку: Навчальна: дати учням поняття про валентність як властивості атомів приєднувати певну кількість атомів інших елементів. Розвивальна: навчити їх визначати валентність елементів у бінарних сполуках, формувати навички користуватися періодичною системою хімічних елементів Д.І. Мендєлєєва як джерелом інформації, розвивати логічне мислення та пізнавальний інтерес; Виховна: виховувати в учнів кмітливість, допитливість, прагнення брати участь у пошуку нових знань Тип уроку: комбінований Обладнання: кулько стрижневі моделі речовин, проектор, мультимедійна дошка, картки з формулами простих і складних речовин, Періодична система хімічних елементів Д.І. Мендєлєєва. Очікувані результати: учні дають визначення поняття «валентність», вміють визначати валентність елементів у бінарних сполуках.
Перегляд файлу

Тема:  Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук

 

Мета уроку:

Навчальна: дати учням поняття про валентність як властивості атомів приєднувати певну кількість атомів інших елементів.

Розвивальна: навчити їх визначати валентність елементів у бінарних сполуках, формувати навички користуватися періодичною системою хімічних елементів Д.І. Мендєлєєва як джерелом інформації, розвивати логічне мислення та пізнавальний інтерес;

Виховна: виховувати в учнів кмітливість, допитливість, прагнення брати участь у пошуку нових знань

Тип уроку: комбінований

Обладнання: кулько стрижневі моделі речовин, проектор, мультимедійна дошка, картки з формулами простих і складних речовин, Періодична система хімічних елементів  Д.І. Мендєлєєва.

Очікувані результати: учні дають визначення поняття «валентність», вміють визначати валентність елементів у бінарних сполуках.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

Привітання учнів та гостей уроку. Перевірка готовності учнів до уроку. Налаштування на робочий настрій. Запис у зошиті дати та теми класної роботи.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.               Що таке речовини? (с. 31, все те з чого утворені тіла)
  2.               Що таке хімічна формула? (с.65)
  3.               Який склад речовин показує хімічна формула NH3 CH4? (с. 66, якісний та кількісний)
  4.               Що таке індекс і де його пишуть?
  5.               Схарактеризуйте якісний та кількісний склад молекул NH3 CH4
  6.               Амоніак метан – це прості чи складні речовини?
  7.               Які речовини називають складними, а які простими? ( с. 68, 73)
  8.               Вправа (картки на дошці)

 

З наведеного переліку хімічних формул випишіть окремо формули складних і простих речовин.

Придивіться уважно до формул речовин, що мають у своєму складі однакові хімічні елементи, наприклад Гідроген. (Додаток 1)

 

 

Виникає проблемне питання:

Чом різні хімічні елементи утримують біля себе різну кількість атомів Гідрогену?

Атоми сполучаються у молекули не безладно, а у певні відповідності. Чому?

Над цим ми і будемо працювати.

 

ІІІ. Визначення теми, мети і завдань уроку

Тема:  Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук (Додаток 2)

 

Робота з підручником:

  1.               Що таке валентність?

Валентність – це здатність атома приєднувати або заміщувати певну кількість інших атомів.  (Додаток 3)

За одиницю валентності приймають валентність атома Гідрогену. Вона дорівнює І.

Н І

Валентність розставляють над знаками хімічних елементів

О ІІ

 

  1.               Визначення валентності хімічних елементів за формулами бінарних сполук.

Робота з підручником  (таблиця 7, ст..88)

 

ІІІ   І                                                              VII       II      

Р Н3                                                           Cl2  O7

І*3=3                                        II*7=14

3/1=ІІІ                                      14/2= VII      

 

Вправа

  1.               Визначить валентність хімічних елементів

Al2O3(ІІ)   SO2(ІІ)    SO3(ІІІ)  CO(ІІ) CO2(ІІ)

Робота в парах за картками

Зв'язок між розміщенням елемента у періодичній системі та його валентність (с.88)

 

  1.               Записати в зошиті: максимальна валентність багатьох атомів хімічних елементів збігається з номерами групи, в якій вони розміщенні.

Одновалентні: H, Na, K                       у    І групі

Двовалентні: Mg, Ca, Ba, Zn              у    ІІ групі

Тривалентні: Al, В у    ІІІ групі

 

Для елементів зі змінною валентністю на її максимальне значення вказує № групи періодичної системи хімічних елементів Д.І. Мендєлєєва, у якій розташовано елемент.

ІІ ІІ    IV II

СО  СО2

  1.                                                                                          Є винятки. Максимальне значення

N - IV

Cu - II

O - II

F – I

 

  1. Неметалічні елементи утворюють легкі бінарні сполуки з Гідрогеном

Записати в зошит (с.89)

Як визначити валентність елемента у такій сполуці?

Щоб визначити важність неметалічного елемента у сполуці з Гідрогеном достатньо від 8 відняти № групи.

 

Сульфур S – елемент VI групи. Сульфур у бінарній сполуці з Гідрогеном – двовалентний.

8-6 = 2      І     ІІ

           H2S

І*2=2

2/1=2

 

IV. Узагальнення, систематизація та закріплення знань

  1.         Що таке валентність? (с.83)
  2.         Яка валентність Оксигену, Гідрогену?
  3.         Як визначити валентність елемента за формулою бінарної сполуки?(с.88)
  4.         Як визначити валентність хімічних елементів за періодичною системою хімічних елементів Мендєлєєва? (с.82)
  5.         Які є винятки? (с.88)
  6.         Як визначити валентність неметалічного елемента у бінарній сполуці з Гідрогеном?

 

V. Домашнє завдання

Параграф 8, впр. 3 ст. 90

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

Хімія

7 клас

 

«Валентність хімічних елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук»

 

 

Підготувала:

вчитель хімії

Оріхівської філії №3

КЗ «ОЗЗСО «Сузір’я»

Дмитренко Тетяна Степанівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

f88006421c72a343f9a831e9dbc0b071.jpg

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку