Варіативний модуль: Технологія виготовлення швейних виробів (машинним способом).

Про матеріал
Мета заняття: забезпечити засвоєння учнями будови швейної машини, правил безпечної праці при роботі з швейним обладнанням, організації робочого місця, санітарно – гігієнічних вимог. Навчити розрізняти деталі швейної машини, заправляти верхню і нижню нитки в швейну машину, працювати на швейній машині з ножним приводом без ниток
Перегляд файлу

Варіативний модуль: Технологія виготовлення швейних виробів (машинним способом). 

Урок

Тема Ознайомлення з будовою швейної машини.

Мета заняття: забезпечити засвоєння учнями будови швейної машини, правил безпечної  праці при роботі з швейним обладнанням, організації робочого місця, санітарно – гігієнічних вимог.

Навчити розрізняти деталі швейної машини, заправляти верхню і нижню нитки в швейну машину, працювати на швейній машині з ножним приводом без ниток.

 Розвивати кмітливість, самостійність, аналітичний склад ума, пам’ять. 

Виховувати: цілеспрямованість, уважність, самостійність, доброзичливе відношення до діяльності однокласників.

Комплексно-методичне забезпечення: зошити, швейна машина, плакат з будовою швейної машини, швейні нитки, комп’ютер, комп’ютерна презентація «Правила безпечної роботи на швейній машині», картки консультанти, картки оцінювання.

Тип заняття: комбінований.

Методи:  пояснювально-ілюстративний, наочний, наочно-демонстраційний, ігровий, індивідуальна практична робота, взаємоконтроль, самоконтроль.

Об’єкт праці: зовнішня будова швейної машини, заправлена швейна машина.

Час: 45 хвилин.

 

Хід заняття.

 

І. Перевірка наявності учнів та підготовки їх до уроку.

   Перевірка форми, заповнення карток оцінювання (заповнюється графа: Прізвище, форма).

ІІ Актуалізація опорних знань.

  • З яких етапів складається виготовлення торбинки?
  • Які етапи роботи ми виконали з вами?
  • Яким показникам якості повинен відповідати наш виріб?

Зараз ми перевіримо, як ви засвоїли показники якості виробу. Я називаю вимогу до виробу а ви однією буквою відмічаєте відповідний показник якості.

1.  Торбинку зручно відкривати і закривати. (Ерг)

2.  Торбинка гарна, охайна, із яскравої тканини (Ест)

3.  Торбинку легко виготовляти (т)

4.  Торбинку можна використовувати для зберігання спортивного взуття. (ф)

5.   Витрати на матеріали для торбинки невеликі (еко)

       Взаємооцінювання (діти міняються зошитами і перевіряють      роботи один одного, аналізуючи помилки разом з вчителем).

Заповнення карток оцінювання (графа Тести).

6. Таким чином, ми маємо з вами деталь торбинки.

Який етап роботи потрібно виконати далі?

Ми вміємо зшивати деталі зшивним швом «назад голку». А як можна зшити торбинку більш швидким способом?

Тобто, шити на швейній машині швидше ніж виконувати ручну роботу.

Як і в будь-якій діяльності -  їздити на автомобілі швидше ніж ходити пішки, збивати міксером крем швидше, ніж виделкою. Так і ми з вами будемо  шити торбинку на швейній машині.

Що ми знаємо про швейну машину?

Підказки: з якими приводами бувають швейні машини?

Чи безпечна робота на швейній машині?

ІІІ. Мотивація

Для роботи на швейній машині потрібно знати правила безпечної роботи, уміти заправляти швейну машину, знати назву основних деталей машини.

IV. Тема ОЗНАЙОМЛЕННЯ З БУДОВОЮ ШВЕЙНОЇ МАШИНИ.

               Уміти називати деталі швейної машини, заправляти верхню і нижню нитки швейної машини, працювати на машині з ножним приводом без ниток.

  1. Організація процесу отримання нових знань

При роботі з будь-якою технікою треба виконувати правила безпечної роботи.

  1. Формування умінь і навичок. 
  • вступний інструктаж  

Як правильно сидіти за швейною машиною? (розказати вимоги до організації робочого місця)

Як називаються основні деталі швейної машини? (використати стікери для запам’ятовування деталей машини: на стікерах написати назви деталей швейної машини, всі стікери мають бути одного кольору, крім тих, на яких написані назви регуляторів стібка і натяжіння верхньої нитки). 1.jpg

Міні тренінг: Вчитель дає завдання: збільшити довжину стібка, повернути махове колесо, прибрати зайві речі з платформи, перевірити чи заправлена ниточка в ниткопритягувач…

 Я знаю одну дівчинку, яка нам допоможе в цьому розібратися. (розказати казку про дівчинку, яка ходила у подорож  по ниточці швейної машини до бабусі Нитки, яка живе на нижньому поверсі. Щоб дібратися до бабусі ниточка запитує дорогу у міліціонерів з прізвищем Нитконаправлювач, проходить через печеру(регулятор натягу верхньої ниточки), стрибає у вушко зайчика(нитконатягача), сідає в ліфт (вушко голки) і , нарешті, зустрічає бабусю, яка дуже рада бачити онучку. Бабуся ниточка живе в квартирі під назвою Шпульний ковпачок)

   Демонстрація послідовності заправки верхньої і нижньої ниток.

Показати послідовність роботи на швейній машині з ножним приводом без ниток, акцентуючи увагу на правильне положення рук. Відключення фрикційного гвинта на маховому колесі, послідовність роботи:

Працювати ногами (демонстрація положення ніг на педалі).

Працювати ногами  слідкуючи, щоб махове колесо поверталось в напрямку проти годинникової стрілки. Зупиняти машину і знову починати роботу.

Ввімкнути фрикційний гвинт на маховому колесі і зробити строчку без ниток на шматку тканини.

Поділ учнів на пари.

Пояснення методів контролю.

Завдання на урок:

  1. Прокласти машинну строчку на тканині без ниток.
  2. Заправити верхню та нижню нитки в швейну машину;

 поточний інструктаж: обхід робочих місць з метою проведення індивідуального та фронтального інструктажів, робота з учнями, контроль за організацією робочих місць та дотриманням учнями правил безпечної праці, збирання даних для підведення підсумків уроку.

 заключний інструктаж: аналіз характерних помилок, індивідуальних помилок. Заповнення карток оцінювання.

V. Закріплення матеріалу.

  • Навіщо використовують техніку?
  • Які бувають швейні машини?
  • Гра: Мовчанка. Дитина рукою торкається якоїсь деталі швейної машини, інші називають її назву. Потім навпаки.

VI. Підведення підсумків заняття:

 чи досягли мети, порахувати бали по карткам самооцінювання.

VII. Мотивація оцінок. 

Найкращими були… (вчитель надає додаткові бали найкращим ученям).

Домашнє завдання. Вивчити правила безпечної роботи на швейній машині, деталі швейної машини, послідовність заправки ниток в швейній машині.

Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

Заправлення верхньої  нитки.

швейна машина 1.jpg

Основні деталі машини

шв маш1.jpg

 

Заправка нижньої нитки в шпульний ковпачок.

  1. Установи шпульку в ковпачок.
  2. Нитку заведи в косий проріз корпусу.
  3. Протягни нитку під пружину натягу.
  4. Виведи  нитку зліва в проріз на кінці пружини.  Перевір, щоб нитка виходила зі шпульного ковпачка з певним натягом.

 

1

 

doc
Додано
24 лютого
Переглядів
317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку