Технологічна карта уроку української літератури
Тема шкільного курсу. Світ фантазії, мудрості. Літературні казки
Урок № 16
ПІБ учителя. Жданова Наталя Олександрівна
Клас. 5
Тема уроку. Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки.
Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка»
Мета уроку.
Навчальна: - розповісти п'ятикласникам про життєві факти письменника та історію створення казок;
|
Розвивальна:
|
Виховна:
|
Завдання уроку:
Обладнання уроку:підручник, ноутбук, портрет письменника Василя Королева-Старого, презентація до теми уроку, постер, фото міфічних істот, відеоролики: «Хуха», «Добрі справи», кросенс, інстаграм-сторінка Хухи-Моховинки, амфора мудрості, хмарний сервіс wordart.com, пізнавально- діяльнісні орієнтири.
Тип уроку: компетентнісно-діяльнісний урок, (за характером основних дидактичних завдань – урок вивчення нового матеріалу)
Форма проведення уроку: урок-діалог
Міжпредметні зв’язки:українська мова, зарубіжна література, народознавство, літературознавство, музика, образотворче мистецтво.
Компетенції учнів на уроці:
Основні поняття |
Ключові компетентності |
Предметні компетентності |
Фантастична літературна казка |
Учень/ учениця: оцінює вчинки персонажів та життєві ситуації, в які потрапляють герої твору, усвідомлює важливість толерантного ставлення до людей у сучасному світі; спілкується державною мовою; грамотно і безпечно спілкується в мережі Інтернет, має задоволення пізнавального інтересу в інформаційному середовищі (НЛ-4); розуміє роль читання для власного інтелектуального зростання (НЛ-2), усвідомлює, що людини - це частини природи, незворотності покарання за зло, причинене довкіллю (НЛ-1) |
Учень/ учениця: дає визначення літературної казки; вдумливо й виразно читає казку, переказує її зміст; знаходить описи зовнішності персонажів, аналізує їх; виявляє у казці основні проблеми; розмірковує над словами автора; характеризує образи персонажів казки;
|
Хід уроку
Етап уроку |
Час |
Завдання етапу |
Зміст |
Методи і прийоми |
ФОНД* |
Діяльність |
Діяльність |
Електронні освітні ресурси |
Способи оцінювання |
Форми зворотного зв’язку |
I. Організацій-ний етап 1.1. Чуттєво-естетичний компонент |
1 хв. |
1.Підготувати учнів до активної роботи на уроці. 2. Організувати духовний простір читача |
Учні готуються до уроку. Учитель вітається, висловлює побажання, пропонує поділитися своїми емоціями |
Бесіда |
Ф |
Взаємне вітання вчителя й учнів. Перевірка відсутніх. Організація уваги. |
Підготуватися до уроку
Поділитися емоцією |
zoom |
Знакове на ресурсі zoom |
«Реакція» на ресурсі zoom |
II. Інформаційно-мотиваційний етап 2.1. Мотивація освітньої діяльності
2.2. Повідомлення теми, мети уроку |
1 хв. |
1.Спрямувати інформацію на формування і розвиток в учнів інтересу та потреб в різноманітних знаннях, чітких життєвих перспектив |
1.Вступне слово учителя «Питання людства» 2. Перегляд відеоролика «Ланцюжок добрих справ» 3. Підбиття підсумку про роль казки у житті людини за слайдом 1 4. Ознайомлення з темою уроку за слайдом 2 |
Візуалізація навчального матеріалу
Бесіда |
Ф |
Організовує фронтальну роботу, повідомляє тему уроку |
Переглядають відеоролик. Формулюють висловлення щодо ролі казки у житті людини
|
|
Завдання
Бесіда на ресурсі zoom |
|
ІІІ. Орієнтаційно- прогностичний етап 3.1. Актуалізація і корекція опорних знань 3.2. Планування дій співпраці |
2 хв. |
1.Активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів 2.Спрямувати навчально-пізнавальну діяльність учнів до досягнення основної мети |
1. Виявлення життєвого досвіду дітей з теми Слайд 3 2. Інструктаж щодо виконання завдання «КРОССЕНС» 3. Робота за змістом слайду 4 |
Візуалізація навчального матеріалу Прийом «Незакінчене речення»
Бесіда |
І
Г
|
Організовує індивідуальну та групову роботу, надає інструктаж щодо виконання завдання «Кроссенс» |
Доповнюють незакінчене речення
Виконують завдання за інструкцією вчителя |
|
Вербальне
Вербальне |
Коментар
Коментар |
IV. Пізнавально-діяльнісний етап
4.1.Вивчення нового інформативного літературно-мистецького матеріалу
4.2. Формування навиків і читацької компетенції 4.3. Релаксаційна вправа |
12 хв. |
Послідовно викладати тему; використовувати ілюстративний і демонстраційний матеріал. |
1. Про фантастичні істоти української міфології Слайд 5 2.Перегляд відеоролика «Хуха-Моховинка» Слайд 6 3. Діалог за змістом ролика 4.Вибіркове читання 5. Робота за інстаграм-сторінкою Хухи-Моховинки Слайд 7 6. Вправа «Велике коло» для очей.
|
Візуалізація навчального матеріалу
Бесіда
|
Ф
І, Ф |
Організовує індивідуальнута фронтальну роботу |
Поглиблюють знання про фантастичні істоти української міфології. Переглядають відеоролик. Беруть участь у бесіді.
Коментують інстаграм-сторінку.
Виконують вправу «Велике коло» для очей. |
https://www.youtube.com/watch?v=UxvIW6rjt70
|
Вербальне
|
Надання вчителеві питань щодо характеристики героїні казки «запитання-відповідь» |
V. Етап узагальнення і систематизації літературно-мистецьких знань та досвіду
|
5-6 хв. |
Організувати практичну діяльність учнів з використанням нової інформації |
1.Про концепцію життя Хухи –Моховинки. Створення хмари слів на ресурсі wordart.com Слайд 8 2. Підбиття підсумку «ТАКА МАНІСІНЬКА ІСТОТА МАЄ ВЕЛИКЕ СЕРЦЕ» |
Прийом вітагенної технології |
Г
Ф,І |
Створює за допомогою програми хмару зі слів, які пропонують діти та демонструє продукт |
Пропонують слова для створення хмари слів
Формулюють висновок щодо життєвої концепції Хухи-Моховинки |
|
Вербальне |
Чат
Коментар |
VI. Рефлексивний контроль набутих літературних умінь і сформованих компетенцій
|
5-6 хв. |
Перевірити розуміння учнями суттєвих ознак, елементів знань, що засвоюються, структурно функціональних зв'язків і логічних стосунків між ними; надати індивідуальну допомогу учням, що її потребують
|
1.Висловлення думки «Я задоволений/задоволена кінцівкою казки, бо…» 2. Формування теми та ідеї казки на основі життєвого досвіду дитини та змісту казки |
Займи позицію |
І
І |
Перевіряє розуміння учнями змісту казки |
Висловлюють думки «Я задоволений/задоволена кінцівкою казки, бо…» |
|
Вербальне |
Коментар |
VII. Домашнє завдання |
1 хв. |
Повідомити учням зміст домашнього завдання, пояснити методику його виконання.
|
Скласти від імені Хухи – Моховинки лист-звернення до всього живого на планеті про важливість збереження лісу як для лісових мешканців так і для людей.
|
|
І |
Оголошує учням зміст ДЗ та надає коментар щодо його виконання |
Записують ДЗ, слухають коментар учителя. |
|
|
|
VIII. Етап підбиття підсумків уроку |
1 хв. |
Узагальнити засвоєні знання у вигляді певної цілісності |
1.Діалог «Автор-герой-читач-люди» |
«Вільний мікрофон»
|
І,Ф |
Проводить вправу « Вільний мікрофон», вербально оцінює учнів |
Беруть участь у вправі «Вільний мікрофон» |
|
Вербальне, знакове на ресурсі zoom |
«Реакція» на ресурсі zoom |
*ФОнд - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).
Перелік завдань для опрацювання учнями:
1. Прочитати казку В. Королева-Старого «Хуха-Моховинка».
2. Переглянути відеоролик «Ланцюжок добрих справ».
3. Сформулювати висловлювання про роль казки у житті людини.
4. Пригадати інформацію про казку як літературний жанр.
5. Виконувати завдання за інструкцією вчителя щодо прийому «Кроссенс»
6. Переглянути відеоролика «Хуха-Моховинка, задати питання однокласнику.
7. Вибірково прочитати тексти.
8. Прокоментувати інстаграм-сторінку героїні.
9. Виконати релаксаційну вправу для очей.
10. Дібрати слова для характеристики вчинків героїні.
11. Висловити думку «Я задоволений/задоволена кінцівкою казки, бо…»