Дана методика використовується з дітьми віком від 4до 7 років. А особливо для учнів з особливими освітніми потребами.
Вчимося
рахувати з нуля
«Чарівні фігури»
Склад числа
Вчимося рахувати з нуля «Чарівні фігури» Склад числа
Кожна дитина, починаючи з народження, пізнає цей світ за допомогою 5 основних органів чуття: очей, вух, язика, носа, шкіри. Адже у цієї вікової категорії переважає наочно – образне і наочно- дійове мислення.
Для того, щоб у числах дитина побачила не тільки гачечки і палички – треба, щоб спрацювали всі 5 органів чуття. Тоді вона відчує що таке число і почне його сприймати.
Працюючи з дітьми 5-7 років я відмітила, що більшість потребує візуального контакту з навчальним матеріалом.
Мені прийшло на думку створити «Чарівні фігури».
Чому вони чарівні? Тому,що в них оживає чарівність чисел. Дитина починає бачити і відчувати число, з легкістю і цікавістю вчиться рахувати.
Дана методика використовується в роботі з дітьми від 4 до 7 років. А особливо вона дієва в роботі для дітей з особливими освітніми потребами (ООП).
Пропоную вам зробити перший крок у навчанні рахувати і ви не зможете зупинитись.
Уперед! В подорож за знаннями!
Крок 1
На першому етапі заняття має тривати 20-25 хвилин.
Спочатку відбувається ознайомлення учня з числами від 0 до 10; цифрами, які їх позначають;чарівними фігурами, які іх відображають в просторі.
За бажанням можна використовувати картки (додаток №1). В них найпростіші завдання, розраховані на дітей з ООП.
Можна завести зошит у клітинку для тренувальних вправ. Прописувати цифру в зошиті доти, доки дитина не навчиться писати її правильно! Але не перевантажуqnt учня! Писати не більше 5 хвилин декілька разів в день.
Робота з чарівними фігурами при вивченні кожного числа:
Для закріплення знань повторюємо вивчене:
Тепер, коли учень знає числа і цифри, їх написання, співвідношення числа з кольоровою фігурою переходимо до другого кроку.
Крок 2
Вчимо склад числа і розвиваємо навичку розв’язування прикладів, використовуючи «Чарівні фігури». Тепер нашою метою буде вивчення складу числа і розв’язання прикладів.
Час заняття збільшується до 35 хвилин.
Робота з чарівними фігурами і складом числа
На практиці це виглядає так
\
Розв’язання виразів за допомогою чарівних фігур
Зверніть увагу! Віднімати можна 2 способами
Порівняння чисел з за допомогою чарівних фігур
Зверніть увагу! Порівнювати можна 2 способами
Повторення складу числа за допомогою числових карток
Для закріплення знань повторюємо вивчене:
(прямий 1,2,3… і зворотній 10,9,8,7…)
Чарівні фігури і картки зі складом числа можна виготовити самостійно або скористуватись моєю розробкою (додаток №2). Вибір кольорів не має значення. Гарної і плідної роботи!
«Число і цифра 1»
1. Розфарбуй 1 різними кольорами
1 1 1 1 1
2. Напиши цифру 1
3. Знайди фігуру для числа 1
4.На малюку 1 зображена живою істотою – спробуй намалювати свою!
___________________
5. Час відпочивати! Тримай розмальовку.
«Число і цифра 2»
1. Розфарбуй 2 різними кольорами
2 2 2 2 2
2. Напиши цифру 2
3. Знайди фігуру для числа 2
4. На малюку 2 зображена живою істотою – спробуй намалювати свою!
__________________
5. Час відпочивати! Тримай розмальовку.
«Число і цифра 3»
1. Розфарбуй 3 різними кольорами
3 3 3 3 3
2. Напиши цифру 3
3. Знайди фігуру для числа 3
4. На малюку 3 зображена живою істотою – спробуй намалювати свою!
__________________
5. Час відпочивати! Тримай розмальовку.
«Число і цифра 4»
1. Розфарбуй 4 різними кольорами
4 4 4 4 4
2. Напиши цифру 4
3. Знайди фігуру для числа 4
4. Цифра 4 зображена таким чином, а ти намалюй свою!
________________________________
5. Час відпочивати! Тримай розмальовку.
«Число і цифра 5»
1. Розфарбуй 5 різними кольорами
5 5 5 5 5
2. Напиши цифру 5
3. Знайди фігуру для числа 5
4. Цифра 5 зображена таким чином, а ти намалюй свою! _
____________________________________________
5. Час відпочивати! Тримай розмальовку
«Число і цифра 6»
1. Розфарбуй 6 різними кольорами
6 6 6 6 6
2. Напиши цифру 6
3. Знайди фігуру для числа 6
4. Цифра 6 зображена таким чином, а ти намалюй свою!
____________________________________________
5. Час відпочивати! Тримай розмальовку
1 2 3 4 5 6
«Число і цифра 7»
1. Розфарбуй 7 різними кольорами
7 7 7 7 7
2. Напиши цифру 7
3. Знайди фігуру для числа 7
4. Цифра 7 зображена таким чином, а ти намалюй свою!
___________________
5. Час відпочивати! Тримай розмальовку.
«Число і цифра 8»
1. Розфарбуй 8 різними кольорами
8 8 8 8 8
2. Напиши цифру 8
3. Знайди фігуру для числа 8
4. Цифра 8 зображена таким чином, а ти намалюй свою!
_________________________________
5. Час відпочивати! Тримай розмальовку
«Число і цифра 9»
1. Розфарбуй 9 різними кольорами
9 9 9 9 9
2. Напиши цифру 9
3. Знайди фігуру для числа 9
4. Цифра 9 зображена таким чином, а ти намалюй свою!
___________________
5. Час відпочивати! Тримай розмальовку.
«Число і цифра 0»
1. Розфарбуй 0 різними кольорами
0 0 0 0 0
2. Напиши цифру 0
4. Цифра 0 зображена таким чином, а ти намалюй свою!
________________________________
5. Час відпочивати! Тримай розмальовку
«Число 10»
1. Розфарбуй 10 різними кольорами
10 10 10
10 10
2. Число 10 складається з двох цифр 1 і 0
3. Знайди фігуру для числа 10
3. Так зображена 10, а ти намалюй свою!
__________________
5. Час відпочивати! Тримай розмальовку