Вчимося жити разом 6 клас Календарно-тематичне планування НУШ

Про матеріал
Календарно-тематичне планування до модельної навчальної програми «Вчимося жити разом 6 клас» для закладів середньої освіти (автори Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, І. В. Лаврентьєва, О. Л. Хомич) (35 годин –1 година на тиждень)
Перегляд файлу

 

«Вчимося жити разом»

Календарно-тематичне планування До модельної навчальної програми «Вчимося жити разом 6 клас» для         закладів середньої освіти

(автори Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, І. В. Лаврентьєва, О. Л. Хомич)

(35 годин –1 година на тиждень)

Дата

Тема уроку

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

Примітка

ВСТУП. БАЗОВІ ПОНЯТТЯ

1

 

 

Вступний тренінг.

Курс ВЖР для 6 класу.

Правила роботи в групі. Роль життєвих навичок у житті людини

- Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

 - Виконує різні ролі в груповій роботі.

 - Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту.

 - Виявляє розуміння індивідуальних відмінностей (гендерних, расових, національних, фізичних тощо. Проявляє психосоціальні компетентності:

- спільної діяльності та співробітництва - мотивації успіху

Формування очікувань. Дослідження складу тренінгів у 6 класі.

Погодження правил роботи. Обговорення життєвих навичок, важливих для етичної поведінки, здоров’я, безпеки, життєвого успіху

 

 

РОЗДІЛ 1. ЦІННОСТІ

2

 

 

Роль цінностей у житті людини.

Характер.

- Визначає свої потреби, бажання, інтереси й цілі.

- Застосовує вербальні й невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації.

- Визначає цілі власної діяльності й стратегії в їхньому досягненні.

 - Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

- Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту. Проявляє психосоціальні компетентності:

 - визначення життєвих цінностей

 - спільної діяльності та співробітництва

 

Дослідження історій життя відомих українців, які орієнтуються на універсальні етичні принципи і можуть бути взірцем для наслідування. Визначення місця вищих цінностей у ієрархії своїх життєвих цінностей. Створення карти «Мій характер» Аналіз вигод самовдосконалення характеру.

 

 

3

 

 

Цінності — основа характеру. Вищі цінності й універсальні етичні принципи.

 

 

4

 

 

Відомі люди, як взірці для наслідування. Вигоди від самовдосконалення характеру.

 

ТЕМАТИЧНА

РОЗДІЛ 2. СОЦІАЛЬНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

5

 

 

Унікальність людини. Особистість. Самооцінка. Недоліки і переваги заниженої, завищеної і адекватної самооцінки. Психологічний потенціал особистості.

- Визначає свої потреби, бажання, інтереси й цілі.

- Застосовує вербальні й невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації.

- Розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами.

- Визначає цілі власної діяльності й стратегії в їхньому досягненні. - Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

- Виконує різні ролі в груповій роботі.

 - Встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку.

- Визначає відмінності між людьми як ціннісну ознаку індивідуальності.

 - Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту.

 - Пояснює почуття інших осіб і визнає їхнє право на вираження своїх почуттів.

 - Виявляє розуміння індивідуальних відмінностей (гендерних, расових, національних, фізичних тощо. Проявляє психосоціальні компетентності:

позитивної самооцінки - визначення життєвих цінностей

 - ефективного спілкування

Створення концептуальної карти своєї особистості. Дослідження переваг і недоліків заниженої, завищеної і адекватної самооцінки. Дослідження свого психологічного потенціалу.

 

6

 

 

Повага до різноманіття.. Ми - різні, ми – рівні. Емпатія. Толерантність. Протидія дискримінації.

Обговорення спільного і відмінного між людьми, необхідності поваги до різноманіття. Моделювання проявів емпатії у життєвих ситуаціях. Дослідження способів протидії дискримінації на прикладах модельних ситуацій

 

7

 

 

Моє коло стосунків. Кола стосунків. Здорові і нездорові стосунки.

Створення листівки «Моє коло стосунків». Дослідження ознак здорових і нездорових стосунків. Аналіз переваг здорових стосунків.

 

8

 

 

Значення родини для задоволення матеріальних і духовних потреб людини. Чинники міцної родини.

 

Створення листівки «Моя родина – мій оберіг

9

 

 

Ефективне спілкування. Стилі спілкування.

Навички для ефективного спілкування

Моделювання вербальних і невербальні способів спілкування. Відпрацювання умінь активного слухання.

 

10

 

 

Стилі спілкування. Вербальні та невербальні ознаки різних стилів поведінки. Спілкування з незнайомими людьми

Аналіз умінь ефективного спілкування. Дослідження вербальних та невербальних ознак пасивного, агресивного й упевненого стиля спілкування (слова, міміка, жести, положення тіла тощо). Моделювання уміння долати невпевненість у спілкуванні з незнайомими людьми

 

11

 

 

Ефективне спілкування. Як стати бажаним співрозмовником Бажані співрозмовники.

Структура розмови.

Як розпочинати підтримувати, завершувати розмову. Як робити комплімент.

Обговорення, хто такі бажані співрозмовники та якими вміннями вони володіють. Моделювання умінь правильно знайомитися, починати, підтримувати і завершувати розмову, робити компліменти.

 

12

 

 

Конструктивне розв’язання конфліктів.

Стадії конфліктів. Конфліктогени. Ескалація конфліктів.

Дослідження прикладів конфліктогенів та їх ролі в ескалації конфлікту. Моделювання прикладу розв’язання конфліктів за допомого наданого алгоритму. Аналіз способів самоконтролю у конфліктних ситуаціях.

 

13

 

 

Алгоритм конструктивного розв’язання конфліктів. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.

 

14

 

 

Узагальнення та систематизація знань

 

 

15

 

 

Повторення вивченого. Веб квест "Лабіринт спілкування"

 

ТЕМАТИЧНА

II СЕМЕСТР

РОЗДІЛ 3. ПСИХОЛОГІЧНІ КОМПЕТНТНОСТІ

16

 

 

Емоційна грамотність. Базові емоції. Саморегуляція.

Оцінює надійність різних джерел інформації (ЗМІ, реклама, соцмережі тощо). - Самостійно створює й реалізовує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні, спорті, побуті тощо.

 - Моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб.

- Моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб.

- Застосовує вербальні й невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації. - Розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами.

 - Визначає цілі власної діяльності й стратегії в їхньому досягненні.

 - Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

- Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту.

 - Пояснює почуття інших осіб і визнає їхнє право на вираження своїх почуттів.

Проявляє психосоціальні компетентності:

- ефективного спілкування

- співчуття

- спільної діяльності та співробітництва

Розпізнавання базових емоцій. Дослідження загальної стратегії самоконтролю. Аналіз фізичних, розумових і емоційних способів керування стресами. Відпрацювання навичок позитивного мислення.

 

Аналіз «На що я витрачаю свій час». Дослідження матриці Ейзенхауера щодо визначення пріоритетів. Виконання проєкту «Мій наступний тиждень» (відпрацювання уміння раціонально планувати час).

 

17

 

 

Загальна стратегія самоконтролю

 

18

 

 

Стрес. Фізичні, розумові й емоційні способи подолання стресу

 

19

 

 

Планування часу. Визначення пріоритетів у щоденних справах.

 

20

 

 

Матриця Ейзенхауера. Раціональне планування часу

- позитивної самооцінки

- самоконтролю

- керування стресами

- аналізу проблем і ухвалення зважених рішень

- аналізу проблем

- критичного мислення

- ефективного спілкування

 - позитивної самооцінки, самоконтролю

 - творчого мислення

- визначення життєвих цінностей

 

 

21

 

 

Інтегроване заняття. "Лідер вміє планувати свій час"

 

 

22

 

 

Критичне мислення. Правдива і неправдива інформація.

Обговорення важливості критичного мислення. Дослідження прикладів правдивої і неправдивої інформації. Аналіз етапів критичного аналізу інформації. Проведення критичного аналізу рекламних стратегій.

 

23

 

 

Етапи критичного аналізу інформації. Критичний аналіз рекламних стратегій

Дослідження прикладів простих, щоденних та складних рішень. Моделювання ухвалення рішень за «правилом світлофора». Обговорення способів ухвалення колективного рішення.

 

24

 

 

Ухвалення рішень

Прості, щоденні та складні рішення.

 

25

 

 

Алгоритм ухвалення зважених рішень. Командні рішення.

 

ТЕМАТИЧНА

Розвиток творчості. Постановка і досягнення мети.

26

 

 

Творче мислення. Розвиток уяви.

 

Дослідження ознак творчого мислення і стратегій розвитку творчості Відпрацювання вправ на розвиток уяви.

 

27

 

 

Стратегії творчості.

 

28

 

 

Життєві навички для розвитку творчості

 

29

 

 

Постановка і досягнення мети. Складники успіху

 

30

 

 

Бажання та можливості. Вибір і досягнення мети"

 

 

31

 

 

Олімпійська формула успіху: візуалізація, мотивація, наполегливість. «Розумні» цілі

Дослідження складників успіху. Візуалізація: «Яким я хочу бути через 5–10 років ».

Аналіз олімпійської формули успіху: візуалізація, мотивація, наполегливість. Практикум визначення «розумної» цілі. Створення плану досягнення мети.

 

 

32

 

 

План досягнення мети

 

33

 

 

Узагальнення з теми «ПСИХОЛОГІЧНІ КОМПЕТНТНОСТІ

 

34

 

 

Повторення вивченого.

 

35

 

 

Тренінгове заняття  « Ціль. Мета.  Мрія.

Як досягти мрії? »

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Боброва Аліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 липня
Переглядів
1189
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку