Мета роботи. Дослідження та демонстрація способів вдосконалення комунікативної компетенції учнів молодшої школи на уроках англійської мови за допомогою інтеграції мультимедійних ресурсів та використання пісень. У статті розглядаються переваги цього підходу та надаються конкретні рекомендації для його впровадження у навчальний процес
Комунікативна компетенція Комунікативна компетенція - це важлива навичка ефективно спілкуватися мовою, розуміти та використовувати її в різних життєвих ситуаціях. Однією з основних цілей на уроках англійської мови є розвиток цієї компетенції в учнях. Мультимедійні ресурси та пісні можуть бути дуже корисними інструментами у досягненні цієї мети
Використання мультимедійних ресурсів Використання мультимедійних ресурсів на уроках англійської мови для молодших учнів може робити навчання більш доступним та цікавим, а також відкрити безмежні можливості для покращення комунікативних навичок. Зокрема, аудіо- та відеоматеріали дозволяють учням слухати носіїв мови та спостерігати за їх вимовою та жестами, що дозволяє їм буквально "зануритися" у вивчення мови. Це сприяє розвитку навичок слухання і вимови, а також розумінню мови в контексті
"Тварини та їх звуки"На початку уроку вчитель може запитати учнів, яких тварин вони знають англійською мовою. Потім він може показати відеопрезентацію із зображенням різних тварин та попросити дітей назвати їхні назви та відповісти, які звуки ці тварини видають Далі можна включити аудіодоріжки зі звуками цих тварин і попросити дітей вгадати, яка тварина видає кожний звук. Можна включати короткі відеофрагменти з тваринами в дії і попросити дітей розповісти про те, що вони бачать та чують
"Тварини та їх звуки"Такий підхід робить навчання англійської мови більш природнім та ефективним, допомагає розвивати навички слухання і вимови, а також допомагає засвоювати нові слова та вирази в контексті реальних ситуацій. Саме завдяки мультимедійним ресурсам учні можуть бачити і чути англійську мову в дії, що робить навчання більш природнім та ефективним
Використання пісень Використання пісень на уроках англійської мови є відмінним способом зацікавити учнів молодших шкіл. Пісні створюють приємну атмосферу на уроці та заохочують учнів брати активну участь у навчальному процесі. Крім того пісні сприяють розвитку лексики, так як включають в себе різноманітні слова та фрази, що допомагають розширювати лексичний запас учнів
Використання пісень Виконуючи пісні, учні намагаються правильно вимовляти слова та фрази, що сприяє розвитку правильної вимови. У багатьох піснях, тексти містять різні граматичні структури, які можна вивчати та аналізувати. Тексти пісень допомагають учневі вдосконалити навички слухання та розуміння мови в контексті
Використання коротких відеофрагментів з англійськими текcтами та діалогами. Однією з навчальних задач, яку можна вирішувати за допомогою відео, є повторення лексики і розширення словникового запасу. Для цього підійде будь-який уривок від 30 секунд до 1 хвилини, в якому представлені предмети, дії або характеристики з відповідної лексичної теми. Бажано, щоб уривок супроводжувався музикою або англомовним текстом
Використання коротких відеофрагментів з англійськими текcтами та діалогами. Якщо немає можливості отримати такий відеозапис, можна записати уривок з текстом на рідній мові, прибравши звук. До такого перегляду можна підготувати і певні завдання. Завдання не обов'язково повинні бути різними, вони можуть дублюватися. Учні дивляться уривок, де представлена певна тема (професії, кольори, люди, які вчиняють різні дії). Потім обговорюють в групах побачене. При необхідності вони можуть користуватися словником або звертатися за допомогою до викладача.
Висновок. Мультимедійні ресурси та пісні на уроках англійської мови допомогають зробити навчання цієї мови більш ефективним та цікавим для учнів молодших шкіл. Треба надавати можливість активізовуватися учням під час вивчення англійської мови. Саме ці інноваційні методи сприяють розвитку комунікативної компетенції, лексики, вимови