Веб квест “Шерлок Холмс”
Хід веб-квесту
І. Організаційний момент.
Повторення правил техніки безпеки.
ІІ. Мотивація веб-квесту.
Інтернет — дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку кожного, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом із тим в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей та і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.
Мета веб-квесту — розглянути найпоширеніші сервіси мережі Інтернет, інтернет-небезпеки, які підстерігають кожного користувача, а також психологічні небезпеки, яким може піддаватися школяр в мережі та дізнатися про сучасні засоби антивірусного, антиспамового програмного забезпечення. Крім того ознайомитися з відповідальністю за порушення прав інтелектуальної власності.
ІІ. Організація роботи у веб-квесті. Створення міні-груп. Розподіл ролей.
Для проходження веб-квесту клас необхідно розбити на команди по 3 людини і вибрати для кожної команди відповідну роль. Всі члени команди повинні допомагати один одному. У кожній ролі є свої завдання, які буде необхідно виконати і підготувати звіт про виконану роботу у вказаному в завданнях вигляді. Завдання веб-квесту є окремими блоками питань, в яких є перелічені інтернет-ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Питання сформульовані так, що при перегляді сайту учень був вимушений робити підбір матеріалу, виділивши головне з тієї інформації, яку він знаходить. Після завершення роботи над квестом проводиться захист робіт (звіт) у вигляді поданому до кожної ролі. З кожної команди виступатимуть по одному учасникові. Основні критерії звіту: розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, творчий підхід.
Роль 1. Міссіс Хадсон (користувач)
Завдання
До обов’язків користувачів мережі входить описати, які послуги надає будь-якому користувачу всесвітня мережа Інтернет, чи потрібно дотримуватися правил мережевого етикету. Провести дослідження та представити їх і вигляді діаграмВам потрібно буде відповісти на такі запитання:
Використовуйте для пошуку такі джерела:
http://www.onlandia.org.ua — Портал «Онляндія — безпека дітей в Інтернеті»
http://www.chl.kiev.ua — Правила інтернет-безпеки та інтернет етики для дітей і підлітків
http://www.etika.ru — Про етикет в Інтернеті
http://www.youtube.com/watch?v=MfTGJJmDP50&feature=related — відео про інтернет-безпеку
http://www.viruslist.com — Портал інтернет-безпеки
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.
Роль 2.Ватсон (помічник)
Завдання
До обов’язків помічника з програмного забезпечення входить користуючись даними джерелами охарактеризувати найпоширеніші класи комп’ютерних вірусів, описати сучасні засоби антивірусного захисту та порівняти можливості декількох програм. Крім того розглянути і інше програмне забезпечення, яке дозволить убезпечити комп’ютер від інших інтернет-небезпек.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
Використовуйте для пошуку такі джерела:
http://www.kaspersky.ru — Сайт антивірусної програми Лабораторії Касперського
http://bezpeka.ho.ua — Правила безпечного використання інтернет ресурсів для учнів, про інтернет фільтри та антивірусні програми
http://www.avast.com — Антивірусна програма Avast!
http://www.drweb.com — Сайт антивірусної програми Dr. Web
http://www.lavasoft.com — Сайт виробника анти шпигунської програми Ad-Aware
http://www.nospamtoday.com — Антиспамова програма No Spam Today
http://www.viruslist.com — Портал інтернет-безпеки
http://www.onlandia.org.ua — Портал «Онляндія — безпека дітей в Інтернеті»
http://www.chl.kiev.ua — Правила інтернет-безпеки та інтернет етики для дітей і підлітків
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.
Роль 3. Моллі Хупер (вчений)
Ви вчений, який займається вивченням інформаційного права і інформаційної безпеки.
Завдання
Завдання вченого — це розглянути правові аспекти інтернет-піратства, порушення авторського права та як правильно розміщувати інформацію в мережі, щоб потім не зіткнутися з плагіатом.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
Ресурси для роботи:
http://www.patent.net.ua — Відповідальність за порушення прав інтелектуальної власності
http://uk.wikipedia.org — Порушення авторського права
http://udau.edu.ua — Комп’ютерне піратство: методи і засоби боротьби
http://zakon1.rada.gov.ua — Конвенція про кіберзлочинність
http://zakon.rada.gov.ua — Про захист суспільної моралі
http://www.google.com/intl/uk/goodtoknow — Поради щодо контролю даних в Інтернеті
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.
Роль 4. Моріарті (психолог)
Ви — психолог, який займається вивченням інформаційно-психологічної безпеки особи і впливу комп'ютерних технологій на психіку людини.
Завдання:
Психолог повинен знати у чому виявляється інтернет-залежність, чим небезпечна недостовірна інформація в мережі, та що собою представляє кібернасилля.
Вам потрібно буде відповісти на такі запитання:
Використовуйте для пошуку такі джерела:
http://www.onlandia.org.ua — Портал «Онляндія — безпека дітей в інтернеті»
http://uk.wikipedia.org — енциклопедія
http://tsn.ua — всі новини про інтернет-залежність
http://it-tehnolog.com — про інтернет-залежність
http://netiquette4uth.blogspot.com — про веб-спілкування
http://psiholog.com.ua — про кібер-буллінг
http://bezpeka.kyivstar.ua — безпечний інтернет
Форма звіту: презентація, буклет або веб-сторінка.
ІІІ. Робота учасників веб-квесту над обраними завданнями з використанням ресурсів мережі Інтернет.
IV. Представлення результатів роботи.
Виступ учнів з кожної групи. Представлення звіту.
V. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.
Обговорення кожного виступу. Самооцінка та взаємооцінка результатів роботи.
Отже, веб-квест — це формат уроку з орієнтацією на розвиток пізнавальної, дослідницької діяльності учнів, на якому основна частина інформації добувається через ресурси Інтернет. Ця технологія перетворює інформаційні технології на універсальний інструмент, здатний допомогти в рішенні найрізноманітніших проблем сучасної людини.