Інтернет - це всього лише інструмент. Все залежить від того, хто і в яких цілях його використовує.
Найголовніше для усіх учасників освітнього процесу – це безпечне освітнє середовище.
ТЕМА: веб-квест «Безпечний Інтернет».
МЕТА: формування розуміння правильного та безпечного користування Інтернетом, навиків виявлення загрозливих ситуацій, які можуть виникнути під час роботи у мережі; формування принципу групової роботи та налаштування на плідну й продуктивну працю; розвиток логічного мислення; формування вміння діяти за інструкцією, аналізувати і робити висновки, вміння співпрацювати у команді; виховання інформаційної культури учнів, уважності, дисциплінованісті, етичного спілкування з іншими особистостями.
Хід заходу
І етап. Організація та інформування учасників освітнього процесу про запланований захід.
Організатором веб-квесту розроблено інформативну газету для ознайомлення про майбутній захід та його правила.
ІІ етап. Створення групи «Безпечний Інтернет!» у соціальній мережі та планування заходу.
Між усіма бажаючими взяти участь у веб-квесті було проведено жеребкування для об’єднання учасників у групи, адже саме групи учасників зможуть боротися за призові місця. Учасники під час жеребкування обирали собі смайлик (рис.5).
Далі у спеціальній таблиці записували своє прізвище та ім’я відповідно до обраного смайлика. Таблиця з результатами сформованих груп була розміщена у інформативному куточку ліцею, тому усі учасники мали змогу дізнатися про осіб своєї групи. Під час веб-квесту, якщо один учасник групи відповідає правильно на запитання, то перемогу отримує вся команда.
Рис. 5. Таблиця з результатами сформованих груп для участі у веб-квесті
ІІІ етап. Проведення заходу.
1 завдання.
Коли відзначають День Безпечного Інтернету? (Правильна відповідь – у другий вівторок лютого місяця)
Завдання виконуйте протягом перерви, а відповіді приймаються до появи наступного завдання!
2 завдання. Знайдіть у ліцеї місце, де розміщені первинні засоби пожежогасіння, там знаходиться записка із завданням.
Завдання у записці. Переглянути казку про «Безпечний Інтернет» (https://youtu.be/Q_au4vr-rtU) і дати відповідь на такі питання:
Завдання виконуйте протягом перерви, а відповіді приймаються до появи наступного завдання! ПОСПІШАЙТЕ!
3 завдання.
Уперед!
Завдання виконуйте протягом перерви, а відповіді приймаються до появи наступного завдання!
4 завдання.
Мандруючи просторами Інтернету, можна знайти ролик студії Mozga.ru, відзначений у конкурсі "Безпечний Інтернет - дітям!". У ролику мешкає кракозябра, вона ж карлючка, вона ж жаба... Про який ролик йдеться та хто цей таємничий мешканець? (Відео "Діти і Інтернет", кракозяброю називають ось цей знак - @, він же равлик, собачка).
Завдання виконуйте протягом перерви, а відповіді приймаються до появи наступного завдання!
5 завдання.
Розгадайте ребуси та напишіть відповіді. (Спам, вірус, сайт)
Завдання виконуйте протягом перерви, а відповіді приймаються до появи наступного завдання!
Рис. 6. Завдання з ребусами
6 завдання.
Завдання виконуйте протягом 10 хв., відповіді приймаються до 13.25 год., о 13.25 год. з’явиться наступне завдання! Поспішайте!
7 завдання.
За описом знайдіть назву вірусу, та відправте його у цю групу.
Цей вірус вважається найбільш руйнівним у світі. Листи з текстом «I Love You» приходили людям по всьому світу, починаючи з 2000 року. За любовним визнанням переховувався комп’ютерний вірус, який завдав шкоди світовій економіці в 10 млрд євро. Він вразив більше 3 мільйонів комп’ютерів на планеті, ставши ще й найдорожчим за всю історію. (I LoveYou)
Завдання виконуйте протягом перерви, а відповіді приймаються до появи наступного завдання!
Яка форма соціальної провокації або знущання в соціальних мережах зображена на фото? (Тролінг)
Рис. 7. Зображення форми соціальної провокації
Відповіді приймаються до появи наступного завдання! Наступне завдання з’явиться о 14.30 год.
Відповіді приймаються до появи наступного завдання! Наступне завдання з’явиться о 14.50 год. Поспішайте!
Софійка на уроці інформатики навчилася заходити в Інтернет. За допомогою чого вона може потрапити в Інтернет? Вибери правильний варіант відповіді і напиши в коментарях! (Браузер)
а) Гіперпосилання.
б) Веб-сторінки.
в) Браузер.
Завдання виконуйте до 15.00 год.!
Сьогодні все більше дітей користується Інтернетом для спілкування, пошуку інформації, ігор, скачування мультимедійного контенту. З розширенням можливостей в онлайні зростають і ризики. Потрібно пам’ятати про небезпеки, які можуть трапитися в Інтернеті. Дотримуйтеся основних правил безпечної роботи в Інтернеті і тоді все буде добре! Бережіть себе та свою інформацію!
ІV етап. Підведення підсумків та нагородження команд.
Правильні відповіді на запитання веб-квесту було опубліковано в групі «Безпечний Інтернет» у соціальній мережі, де учасники могли себе перевірити. Також через дану групу було повідомлено про час та місце нагородження.
У підсумку всі учасники веб-квесту залишилися задоволені цікавими пригодами, збагатилися інформацією про Безпечний Інтернет та отримали нагороди.
1