Веб-квест " Безпека в інтернеті"

Про матеріал

ВЕБ-КВЕСТ «БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ» Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів щодо безпеки в Інтернеті; формувати навички та вміння пошуку інформації в Інтернеті, правильного використання інтернет - ресурсів для підтримки навчального процесу; формувати відповідальність та вміння працювати в колективі; формувати основи орієнтованої діяльності учнів, розвивати навички самостійної роботи; розвивати навички та вміння аналізувати, систематизувати знайдену інформацію та робити висновки[33]. Після проходження веб - квесту учні повинні: ;* мата уявлення про послуги, які надає будь-якому користувачеві мережа Інтернет:  знати правила етикет-спілкування;  знати про небезпеки, що чатують на них в Інтернеті;  ознайомитися з антивірусним, антиспамовим та антишпигунським програмним забезпеченням;  знати, що призводить до інтернет - залежності і як із цим боротися;  що потрібно робити, щоб уникнути негативного впливу мережі на психіку людини;  знати, що таке плагіат, про відповідальність за порушення прав інтелектуальної власності тощо. Тип веб - квесту: короткочасний. Хід веб - квесту 1. Організаційний момент. Повторення правил техніки безпеки. 2. Мотивація веб – квесту. Інтернет - дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку кожного, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом із тим в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути. Мета веб - квесту - розглянути найпоширеніші сервіси мережі Інтернет, інтернет - небезпеки, які чатують на кожного користувача, а також психологічні небезпеки, яким може піддаватися школяр у мережі, та дізнатися про сучасні засоби антивірусного, антиспамового програмного забезпечення. Крім того, ознайомитися з відповідальністю за порушення прав інтелектуальної власності[34]. Вам необхідно виступити в одній з ролей:  Роль 1. Користувач мережі.  Роль 2. Консультант з програмного забезпечення.  Роль 3. Юрист.  Роль 4. Психолог. Кожна міні-група після проходження веб - квесту повинна відповісти на головне питання веб - квесту: «Як зробити світ Інтернету безпечним для себе і свого комп'ютера». 3. Організація роботи у веб - квесті . Створення міні-груп. Розподіл ролей Для проходження веб - квесту клас необхідно об'єднати у команди по троє і вибрати для кожної команди відповідну роль. Усі члени команди повинні допомагати один одному. У кожній ролі є свої завдання, які буде необхідно виконати і підготувати звіт про виконану роботу у вказаному в завданнях вигляді. Завдання веб - квесту є окремими блоками запитань, у яких, є перелічені Інтернет-ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Запитання сформульовані так, щоб, переглядаючи сайт, учень був вимушений добирати матеріал, виділивши головне з тієї інформації, яку він знаходить; Після завершення роботи над квестом проводиться захист робіт (звіт) відповідно до кожної ролі. Від кожної команди виступатимуть по одному учасникові. Основні критерії звіту: розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, творчий підхід[35]. (Кожен учасник веб - квесту отримує пам'ятку - алгоритм роботи у веб - квесті, яка допоможе йому організувати свою роботу.) Пам'ятка для учасників веб - квесту:  Ознайомтеся з темою і проблемою квесту.  Виберіть одну із запропонованих ролей.  Ознайомтеся із завданнями своєї ролі.  Вивчіть список ресурсів.  Складіть план пошуку інформації згідно зі своєю роллю.  Дослідіть інформаційні ресурси відповідно до своєї ролі.  Оформити звіт у вигляді мультимедійної презентації, веб - сторінки, веб-сайту, буклету чи в іншій запропонованій формі.  Ознайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту.  Обговоріть результати роботи в мікрогрупі.  Підготуйтеся до захисту веб - квесту. Роль 1. Користувач мережі Завдання Обов'язки користувачів мережі: описати, які послуги надає будь-якому користувачеві мережа Інтернет, чи потрібно дотримуватися правил мережного етикету. Провести дослідження та подати їх і вигляді діаграм[36]. Відповісти на такі запитання:  Якими послугами мережі Інтернет ви користуєтеся?  Сформулювати правила мережного етикету,  Чи обов'язково дотримувати цих правил?  Що буде, якщо не дотримувати правил мережного етикету?  Чи можна надавати особисту інформацію на різних сайтах? До чого це може призвести? Роль 2. Консультант з програмного забезпечення Завдання Обов'язки консультанта з програмного забезпечення: користуючись поданими джерелами, охарактеризувати найпоширеніші класи комп'ютерних вірусів, описати сучасні засоби антивірусного захисту та порівняти можливості декількох програм. Крім того, розглянути інше програмне забезпечення, яке дозволить убезпечити комп'ютер від інших інтернет - небезпек. Відповісти на такі запитання:  Описати основні джерела вірусів та ознаки зараження комп'ютера ними.  Чи одразу всі ознаки проявляються у разі зараження?  Порівняти можливості декількох антивірусних програм, вказати їх переваги та недоліки.  Що таке антиспамове програмне забезпечення?  Як убезпечитися від мережних атак?  Які правила треба знати та виконувати, щоб не наражати комп'ютер на небезпеку зараження комп'ютерними вірусами? Роль 3. Юрист Ви юрист, який вивчає інформаційне право та інформаційну безпеку. Завдання Завдання юриста - розглянути правові аспекти інтернет - піратства, порушення авторського права та з'ясувати, як правильно розміщувати інформацію в мережі, щоб потім не зіткнутися з плагіатом. Відповісти на такі запитання:  Чи можна на своєму сайті розміщувати скачані з мережі картинки, тексти, музику?  Що таке плагіат?  Що таке інтернет – піратство?  Що буде, якщо користуватися неліцензійними програмами, скачаними з інтернету?  До яких наслідків може призвести порушення авторських прав? Роль 4. Психолог Ви - психолог, який займається вивченням інформаційно - психологічної безпеки особи і впливу комп'ютерних технологій на психіку людини. Завдання Психолог повинен знати, у чому виявляється інтернет - залежність, чим небезпечна недостовірна інформація в мережі та що таке кібернасилля[37]. Відповісти на такі запитання:  Які симптоми інтернет - залежності?  Що робить інтернет привабливим засобом «відходу» від реальності?  Що потрібно робити, щоб уникнути негативного впливу мережі на психіку людини?  Що таке кібер - хуліганство?  Що таке кібер - булінг? 4 Робота учасників веб - квесту над обраними завданнями з використанням ресурсів мережі інтернет 5 Представлення результатів роботи Виступ учнів від кожної групи. Представлення звіту. 6 Підбиття підсумків Оцінювання учнів. Обговорення кожного виступу. Самооцінка та взаємооцінка результатів роботи.

Перегляд файлу

ВЕБ-КВЕСТ

«БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ»

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів щодо безпеки в Інтернеті; формувати навички та вміння пошуку інформації в Інтернеті, правильного використання інтернет - ресурсів для підтримки навчального процесу; формувати відповідальність та вміння працювати в колективі; формувати основи орієнтованої діяльності учнів, розвивати навички самостійної роботи; розвивати навички та вміння аналізувати, систематизувати знайдену інформацію та робити висновки[33].

Після проходження веб - квесту учні повинні: ;* мата уявлення про послуги, які надає будь-якому користувачеві мережа Інтернет:

  •                 знати правила етикет-спілкування;
  •                 знати про небезпеки, що чатують на них в Інтернеті;
  •                 ознайомитися з антивірусним, антиспамовим та антишпигунським програмним забезпеченням;
  •                 знати, що призводить до інтернет - залежності і як із цим боротися;
  •                 що потрібно робити,  щоб уникнути негативного впливу мережі на психіку людини;
  •                 знати, що таке плагіат, про відповідальність за порушення прав інтелектуальної власності тощо. Тип веб - квесту: короткочасний.

 

Хід веб - квесту

1. Організаційний момент.

Повторення правил техніки безпеки.

2. Мотивація веб – квесту.

Інтернет - дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку кожного, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом із тим в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.

Мета веб - квесту - розглянути найпоширеніші сервіси мережі Інтернет, інтернет  - небезпеки, які чатують на кожного користувача, а також психологічні небезпеки, яким може піддаватися школяр у мережі, та дізнатися про сучасні засоби антивірусного, антиспамового програмного забезпечення. Крім того, ознайомитися з відповідальністю за порушення прав інтелектуальної власності[34].

Вам необхідно виступити в одній з ролей:

  •                 Роль 1. Користувач мережі.
  •                 Роль 2. Консультант з програмного забезпечення.
  •                 Роль 3. Юрист.
  •                 Роль 4. Психолог.

Кожна міні-група після проходження веб - квесту повинна відповісти на головне питання веб - квесту: «Як зробити світ Інтернету безпечним для себе і свого комп'ютера».

3. Організація роботи у веб - квесті .

Створення міні-груп. Розподіл ролей

Для проходження веб - квесту клас необхідно об'єднати у команди по троє і вибрати для кожної команди відповідну роль. Усі члени команди повинні допомагати один одному. У кожній ролі є свої завдання, які буде необхідно виконати і підготувати звіт про виконану роботу у вказаному в завданнях вигляді. Завдання веб - квесту є окремими блоками запитань, у яких, є перелічені Інтернет-ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Запитання сформульовані так, щоб, переглядаючи сайт, учень був вимушений добирати матеріал, виділивши головне з тієї інформації, яку він знаходить; Після завершення роботи над квестом проводиться захист робіт (звіт) відповідно до кожної ролі. Від кожної команди виступатимуть по одному учасникові. Основні критерії звіту: розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, творчий підхід[35].

(Кожен учасник веб - квесту отримує пам'ятку - алгоритм роботи у веб - квесті, яка допоможе йому організувати свою роботу.)

Пам'ятка для учасників веб - квесту:

  •                 Ознайомтеся з темою і проблемою квесту.
  •                 Виберіть одну із запропонованих ролей.
  •                 Ознайомтеся із завданнями своєї ролі.
  •                 Вивчіть список ресурсів.
  •                 Складіть план пошуку інформації згідно зі своєю роллю.
  •                 Дослідіть інформаційні ресурси відповідно до своєї ролі.
  •                 Оформити звіт у вигляді мультимедійної презентації, веб - сторінки, веб-сайту, буклету чи в іншій запропонованій формі.
  •                 Ознайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту.
  •                 Обговоріть результати роботи в мікрогрупі.
  •                 Підготуйтеся до захисту веб - квесту.

Роль 1. Користувач мережі

Завдання

Обов'язки користувачів мережі: описати, які послуги надає будь-якому користувачеві мережа Інтернет, чи потрібно дотримуватися правил мережного етикету. Провести дослідження та подати їх і вигляді діаграм[36].

Відповісти на такі запитання:

  •                 Якими послугами мережі Інтернет ви користуєтеся?
  •                 Сформулювати правила мережного етикету,
  •                 Чи обов'язково дотримувати цих правил?
  •                 Що буде, якщо не дотримувати правил мережного етикету?
  •                 Чи можна надавати особисту інформацію на різних сайтах? До чого це може призвести?

Роль 2. Консультант з програмного забезпечення

Завдання

Обов'язки консультанта з програмного забезпечення: користуючись поданими джерелами, охарактеризувати найпоширеніші класи комп'ютерних вірусів, описати сучасні засоби антивірусного захисту та порівняти можливості декількох програм. Крім того, розглянути інше програмне забезпечення, яке дозволить убезпечити комп'ютер від інших інтернет - небезпек.

Відповісти на такі запитання:

  •                 Описати основні джерела вірусів та ознаки зараження комп'ютера ними.
  •                 Чи одразу всі ознаки проявляються у разі зараження?
  •                 Порівняти можливості декількох антивірусних програм, вказати їх переваги та недоліки.
  •                 Що таке антиспамове програмне забезпечення?
  •                 Як убезпечитися від мережних атак?
  •                 Які правила треба знати та виконувати, щоб не наражати комп'ютер на небезпеку зараження комп'ютерними вірусами?

Роль 3. Юрист

Ви юрист, який вивчає інформаційне право та інформаційну безпеку.

Завдання

Завдання юриста - розглянути правові аспекти інтернет - піратства, порушення авторського права та з'ясувати, як правильно розміщувати інформацію в мережі, щоб потім не зіткнутися з плагіатом.

Відповісти на такі запитання:

  •                 Чи можна на своєму сайті розміщувати скачані з мережі картинки, тексти, музику?
  •                 Що таке плагіат?
  •                 Що таке інтернет – піратство?
  •                 Що буде, якщо користуватися неліцензійними програмами, скачаними з інтернету?
  •                 До яких наслідків може призвести порушення авторських прав?

Роль 4. Психолог

Ви - психолог, який займається вивченням інформаційно - психологічної безпеки особи і впливу комп'ютерних технологій на психіку людини.

Завдання

Психолог повинен знати, у чому виявляється інтернет - залежність, чим небезпечна недостовірна інформація в мережі та що таке кібернасилля[37].

Відповісти на такі запитання:

  •                 Які симптоми інтернет - залежності?
  •                 Що   робить   інтернет   привабливим   засобом «відходу» від реальності?
  •                 Що потрібно робити, щоб уникнути негативного впливу мережі на психіку людини?
  •                 Що таке кібер - хуліганство?
  •                 Що таке кібер - булінг?

4 Робота учасників веб - квесту над обраними завданнями з використанням ресурсів мережі інтернет

5 Представлення результатів роботи

Виступ учнів від кожної групи. Представлення звіту.

6 Підбиття підсумків

Оцінювання учнів. Обговорення кожного виступу. Самооцінка та взаємооцінка результатів роботи.

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бабич Галина
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
2351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку