Веб-квест "Дивовижний світ металів"

Про матеріал
Гра-подорож «Дивовижний світ металів» створена за технологією Веб- квесту, являє собою короткостроковий дослідницький проект. Веб-квест розроблений вчителем хімії і розміщений на комп'ютерах локальної мережі в кабінеті інформатики. Це конструктивний підхід до навчання. Учні не тільки збирають і систематизують інформацію, що одержаний не від вчителя, а з Інтернету, вони спрямовують свою діяльність на поставлену перед ними задачу. Інтернет тут є засобом, який робить урок більш продуктивним , а робота учнів перетворюється у творчість. При роботі над проектом учні досліджують свою тему в міні-групах , виконують завдання Веб-квесту, здійснюючи віртуальну подорож по просторах мережі Інтернет. Зібрану в ході дослідження інформацію учні оформляють у вигляді мультимедійних презентацій, публікацій (буклет). Результати роботи заслуховуються , обговорюються і оцінюються усіма учасниками проекту на конференції.  Очікується, що робота над проектом допоможе учням краще опанувати теоретичними аспектами в галузі вивчення теми: «Метали» , а також розширити знання про різноманіття і багатство мінерально-сировинних ресурсах, познайомить з новими формами використання ІКТ, можливостями для активного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Веб-квест Дивовижний світ металів. Вч. хімії Володимирівської ЗОШ І-ІІІ ст. Павленко Л. М.

Номер слайду 2

Анотація Гра-подорож «Дивовижний світ металів» створена за технологією Веб- квесту, являє собою короткостроковий дослідницький проект. Веб-квест розроблений вчителем хімії і розміщений на комп'ютерах локальної мережі в кабінеті інформатики. Це конструктивний підхід до навчання. Учні не тільки збирають і систематизують інформацію, що одержаний не від вчителя, а з Інтернету, вони спрямовують свою діяльність на поставлену перед ними задачу. Інтернет тут є засобом, який робить урок більш продуктивним , а робота учнів перетворюється у творчість. При роботі над проектом учні досліджують свою тему в міні-групах , виконують завдання Веб-квесту, здійснюючи віртуальну подорож по просторах мережі Інтернет. Зібрану в ході дослідження інформацію учні оформляють у вигляді мультимедійних презентацій, публікацій (буклет). Результати роботи заслуховуються , обговорюються і оцінюються усіма учасниками проекту на конференції.  Очікується, що робота над проектом допоможе учням краще опанувати теоретичними аспектами в галузі вивчення теми: «Метали» , а також розширити знання про різноманіття і багатство мінерально-сировинних ресурсах, познайомить з новими формами використання ІКТ, можливостями для активного навчання.

Номер слайду 3

І. Організаційний момент. Психологічна розминка. Емоційний стан{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Колір. Емоційний стан. Червоний. Радісний. Жовтий. Приємний. Синій. Сумний. Білий. Важко сказати

Номер слайду 4

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльностіЯк ви розумієте такий вислів?Те, що ми знаємо - обмежене. Те чого не знаємо - нескінченне. П. Лаплас

Номер слайду 5

Давайте згадаємо!Які метали ви знаєте?Де розташовані метали в Періодичній таблиці Д.І. Менделєєва?Яка будова металів?Які властивості мають метали?Давайте ж познайомимося більш детально з деякими металами, опрацюємо більш детальніше інформацію про метали (на прикладі Al, Fe, Mg, Ca, Na, K) під час роботи з Веб-квестом.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

ІІІ. Організація роботи у Веб-квесті Для проходження Веб-квесту клас необхідно розбити на команди по 3 учні і вибрати для кожної команди капітана. Всі члени команди повинні допомагати один одному. Веб-квест побудований у вигляді подорожі, тому учасники груп повинні пройти станції: Загадкова станція;Історична станція;Геологічна станція;Хімічна станція;Біологічна станція;Технічна станція;Промислова станція.

Номер слайду 8

Пам’ятка для учасників Веб-квесту. Познайомтеся з темою і проблемою квесту;Познайомтеся із завданнями на станціях;Вивчіть список ресурсів;Складіть план пошуку інформації;Досліджуйте інформаційні ресурси згідно завдань на станціях;Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації, веб-сторінки, веб-сайту, буклету чи в іншій запропонованій формі;Познайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту;Обговоріть результати роботи в мікрогрупі;Підготуйтеся до захисту веб-квесту.

Номер слайду 9

IV. Робота учасників Веб-квесту над обраними завданнями Завдання на станціях1. На станції «Загадковій» розгадайте загадку про метал, інформацію про який будете збирати, використовуючи посилання на сайти всесвітньої павутини.2. На «Історичній», вивчіть історію накопичення знань про даний метал: історію його відкриття й отримання, видатні події і дати , імена та фотографії вчених, цікаві факти і курйозні випадки з історії вивчення металу.! Не забувайте зберігати інформацію, що вас зацікавила в особисту папку і закривати відвідані сайти.

Номер слайду 10

3. На «Геологічній», вам доведеться виявити області поширення металу, назви, зовнішній вигляд, хімічний склад (формулу) і місцезнаходження його природних сполук. 4. На «Хімічній» - зберіть інформацію про фізичні властивості металу та його хімічну активність, відомості про хімічні процеси та явища, що характеризують властивості .5. На «Біологічній» - знайдіть відомості про вплив даного металу на живі організми і здоров'я людини.(Їх біологічної ролі і токсичному дії).6. На «Технічній» - вивчіть області застосування металів та їх сполук у техніці і народному господарстві .7. На «Промисловій» - ознайомтеся зі способами видобутку і переробки металовмісних руд, з підприємствами гірничодобувної промисловості.

Номер слайду 11

V. Представлення результатів роботи. Вперед. ЗНАНЬ!до

Номер слайду 12

VI. Оцінювання

Номер слайду 13

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!!!

Перегляд файлу

Веб-квест «Дивовижний світ металів»

 

Анотація

      Гра-подорож «Дивовижний світ металів» створена за технологією WEB- квесту, являє собою короткостроковий дослідницький проект. Веб-квест розроблений вчителем хімії і розміщений на комп'ютерах локальної мережі в кабінеті інформатики. Це конструктивний підхід до навчання. Учні не тільки збирають і систематизують інформацію, що одержаний не від вчителя, а з Інтернету, вони спрямовують свою діяльність на поставлену перед ними задачу. Інтернет тут є засобом, який робить урок більш продуктивним , а робота учнів перетворюється у творчість.

   При роботі над проектом учні досліджують свою тему в міні-групах , виконують завдання Веб-квесту, здійснюючи віртуальну подорож по просторах мережі Інтернет. Зібрану в ході дослідження інформацію учні оформляють у вигляді мультимедійних презентацій, публікацій (буклет). Результати роботи заслуховуються , обговорюються і оцінюються усіма учасниками проекту на конференції.  Очікується, що робота над проектом допоможе учням краще опанувати теоретичними аспектами в галузі вивчення теми: «Метали» , а також розширити знання про різноманіття і багатство мінерально-сировинних ресурсах, познайомить з новими формами використання ІКТ, можливостями для активного навчання.

 

Мета:

  • Узагальнити знання про властивості металів, вивчити історію їх відкриття, поширення і значення деяких металів, з'ясувати родовища металевих корисних копалин України, райони їх видобутку і переробки;
  • Сформувати ключові компетенції : навчати учнів самостійного набуття нових знань , з використанням WEB- технології ; 
  • Спонукати школярів до дослідницької діяльності з використанням різних інформаційних ресурсів; розвивати пізнавальний інтерес до предмета допомогою використання ІКТ в навчальному процесі; 
  • Розвивати у учнів критичне мислення;
  • Розвивати вміння порівнювати і аналізувати, класифікувати об'єкти і явища, мислити абстрактно; 
  • Стимулювати учнів на спільну творчість через роботу в команді, виховувати відповідальність за виконану роботу, самокритичність, взаємопідтримку і вміння виступати перед аудиторією ;
  • Розширювати міжпредметні зв'язки , що сприяють формуванню ключових компетенцій.

Тип веб-квесту: короткочасний

Обладнання: комп'ютери (або ноутбуки на кожен учнівський стіл) з виходом в мережу Інтернет, інтерактивна дошка, проектор, роздатковий матеріал для кожної групи учнів: загадки для початку роботи з Веб-квестом (Додаток1), рекомендації за змістом проектів (Додаток 2), пам'ятка для учнів «Правила оформлення комп'ютерних презентацій» (Додаток 3), критеріїї оцінювання

(Додаток 4).

Методи роботи:самостійна робота учнів на різних рівнях навчально- пізнавальної діяльності ( репродуктивний,  пошуково-дослідницький, творчий)

Форма організації пізнавальної діяльності: групова робота, в результаті якої кожна група виробляє спільну думку по заданому питанню і робить повідомлення про підсумки своєї роботи для всього класу, реалізуючи тим самим ідею взаємонавчання.

Хід веб-квесту

І. Організаційний момент

Психологічна розминка

Учитель: Для того щоб ефективніше організувати нашу роботу на сьогоднішньому уроці, давайте визначимо емоційний стан кожного з нас та всього класу в цілому. Для цього підніміть картку червоного кольору, якщо настрій у вас радісний; жовтого – приємний; синю – сум; білу – важко сказати.

(На столах в учнів лежить табличка)

Емоційний стан

Колір

Емоційний стан

Червоний

Радісний

Жовтий

Приємний

Синій

Сумний

Білий

Важко сказати

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності учнів

Учитель:   Як ви розумієте такий вислів?

Те, що ми знаємо - обмежене.

Те чого не знаємо - нескінченне.

П. Лаплас

Сьогодні вас чекає дивовижна зустріч зі старими знайомими. Це МЕТАЛИ! 
Давайте трохи згадаємо:

  1. Які метали ви знаєте?Де розташовані метали в Періодичній таблиці Д.І.Менделєєва?
  2. Яка будова металів?
  3. Які властивості мають метали?

Давайте ж познайомимося більш детально з деякими металами, опрацюємо більш детальніше інформацію про метали (на прикладі Al, Fe, Mg, Ca, Na, K) під час роботи з Веб-квестом.

ІІ. Організація роботи у Веб-квесті

Для проходження веб-квесту клас необхідно розбити на команди по 3 учні і вибрати для кожної команди капітана. Всі члени команди повинні допомагати один одному. Веб-квест побудований у вигляді подорожі, тому учасники груп повинні пройти станції:

  1. Загадкова станція;
  2. Історична станція;
  3. Геологічна станція;
  4. Хімічна станція;
  5. Біологічна станція;
  6. Технічна станція;
  7. Промислова станція.

Кожна станція має свої завдання, які  необхідно буде виконати і підготувати звіт про виконану роботу у вказаному в завданнях вигляді.               Завдання веб-квесту є окремими блоками питань, в яких є перелічені інтернет-ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Після завершення роботи над квестом проводиться захист робіт (звіт). З кожної команди виступатимуть по одному учасникові. Основні критерії звіту: розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, творчий підхід.

(Кожен учасник веб-квесту отримує пам’ятку – алгоритм роботи у веб-квесті, яка допоможе йому організувати свою роботу)

 

Пам’ятка для учасників веб-квесту

  1. Познайомтеся з темою і проблемою квесту;
  2. Познайомтеся із завданнями на станціях;
  3. Вивчіть список ресурсів;
  4. Складіть план пошуку інформації;
  5. Досліджуйте інформаційні ресурси згідно завдань на станціях;
  6. Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації, веб-сторінки, веб-сайту, буклету чи в іншій запропонованій формі;
  7. Познайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту;
  8. Обговоріть результати роботи в мікрогрупі;

10.  Підготуйтеся до захисту веб-квесту.

ІІІ. Робота учасників Веб-квесту над обраними завданнями з використанням ресурсів мережі Інтернет.

Завдання на станціях

1. На станції «Загадковій» розгадайте загадку про метал, інформацію про який будете збирати, використовуючи посилання на сайти всесвітньої павутини.

2. На «Історичній», вивчіть історію накопичення знань про даний метал: історію його відкриття й отримання, видатні події і дати , імена та фотографії вчених, цікаві факти і курйозні випадки з історії вивчення металу.

! Не забувайте зберігати інформацію, що вас зацікавила в особисту папку і закривати відвідані сайти.

3. На «Геологічній», вам доведеться виявити області поширення металу, назви, зовнішній вигляд, хімічний склад (формулу) і місцезнаходження його природних сполук.

4. На «Хімічній» - зберіть інформацію про фізичні властивості металу та його хімічну активність, відомості про хімічні процеси та явища, що характеризують властивості .

 

5. На «Біологічній» - знайдіть відомості про вплив даного металу на живі організми і здоров'я людини. (Їх біологічної ролі і токсичному дії).

6. На «Технічній» - вивчіть області застосування металів та їх сполук у техніці і народному господарстві .

 

7. На «Промисловій» - ознайомтеся зі способами видобутку і переробки металовмісних руд , з підприємствами гірничодобувної промисловості.


IV. Представлення результатів роботи.

Виступ учнів з кожної групи. Представлення звіту.

V. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.

Обговорення кожного виступу. Оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Рекомендації

за змістом дослідницького проекту

 

  1. На першому слайді презентації представте «візитну картку» металу, про який йдеться  мова у вашому проекті ;
  2. Створіть « Історичну довідку» , яка б містила імена і фото вчених , цікаві факти або курйозні випадки з історії відкриття або вивчення металу;
  3. Зібрану інформацію про властивості металу і його природних з'єднаннях зв'яжіть з їх значенням в техніці і народному господарстві , способами застосування;
  4. Характеристику корисних копалин і мінералів  представте у вигляді схем, таблиць, блоків, що включають фото, назву, хімічну формулу, райони видобутку мінералів. По можливості проведіть класифікацію мінералів (оксидні, сульфідні і т.д.);
  5. Перелічіть назва підприємств гірничопромислового комплексу України, опишіть способи видобутку або переробки металовмісних руд, продукцію виробництва;
  6. Вкажіть вплив металів на живі організми (біологічна роль та токсичну дію). Екологічні аспекти хімічних виробництв .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Пам'ятка «Правила оформлення комп'ютерних презентацій»

Загальні правила дизайну

Багато дизайнерів стверджують , що законів і правил в дизайні немає. Є поради , рекомендації , прийоми . Дизайн , як всякий вид творчості, мистецтва , як всякий спосіб одних людей спілкуватися з іншими, як мова, як думка – обійде будь-які правила і закони.

Однак, можна навести певні рекомендації, які слід дотримуватися, в усякому разі, починаючим дизайнерам, до тих пір, поки вони не відчують в собі силу і впевненість складати власні правила і рекомендації .

Правила шрифтового оформлення:

  1. Шрифти із зарубками читаються легше, ніж гротески (шрифти без зарубок);
  2. Для основного тексту не рекомендується використовувати великі літери;
  3. Шрифтовий контраст можна створити за допомогою:Розміру шрифту, товщини шрифту, накреслення, форми, напрямки і кольору.

Правила вибору кольорової гами:

  1. Колірна гама повинна складатися не більше ніж з двох-трьох кольорів;
  2. Існують не поєднувані комбінації кольорів;
  3. Чорний колір має негативний (похмурий) підтекст;
  4. Білий текст на чорному фоні читається погано.

Правила загальної композиції :

  1. На смузі не повинно бути більше семи значущих об'єктів, так як людина не в змозі запам'ятати за один раз більше семи пунктів чого-небудь;
  2. Логотип на смузі повинен розташовуватися справа внизу (зліва нагорі і

т.д.);

  1. Логотип повинен бути простий і лаконічної форми;
  2. Дизайн повинен бути простим, а текст – коротким;
  3. Зображення домашніх тварин, дітей, жінок і т.д. є позитивними образами;
  4. Великі об'єкти в складі будь-якої композиції виглядають досить неважливо. Аршинні букви в заголовках , кнопки навігації висотою в 40 пікселів, верстка в одну колонку шириною в 600 точок, роздільник одного кольору, розтягнутий на весь екран - все це додає дизайну непрофесійного вигляду.

Не варто забувати , що на кожне подібне твердження є сотні прикладів, що доводять зворотне. Тому наведені твердження не можна назвати загальними і універсальними правилами дизайну, вони вірні лише в певних випадках.

Рекомендації по дизайну презентації

Щоб презентація добре сприймалася слухачами і не викликала негативних емоцій (підсвідомих або цілком усвідомлених), необхідно дотримуватися правил її оформлення.

Презентація передбачає поєднання інформації різних типів: тексту, графічних зображень , музичних і звукових ефектів , анімації і відеофрагментів. Тому необхідно враховувати специфіку комбінування фрагментів інформації різних типів . Крім того, оформлення і демонстрація кожного з перерахованих типів інформації також підпорядковується певним правилам. Так, наприклад, для текстової інформації важливий вибір шрифту, для графічної – яскравість і насиченість кольору, для найкращого їх спільного сприйняття необхідно оптимальне взаєморозташування на слайді.

Розглянемо рекомендації щодо оформлення та подання на екрані матеріалів різного виду .

Текстова інформація

  • про розмір шрифту: 24-54 пункту (заголовок) , 18-36 пунктів (звичайний текст) ;
  • про колір шрифту і колір фону повинні контрастувати (текст повинен добре читатися), але не різати очі;
  • про тип шрифту : для основного тексту гладкий шрифт без зарубок

(Arial, Tahoma, Verdana), для заголовка можна використовувати декоративний шрифт , якщо він добре читається;

  • про курсив, підкреслення, жирний шрифт, великі літери рекомендується використовувати тільки для смислового виділення фрагмента тексту.

 

Графічна інформація

 

  • малюнки, фотографії, діаграми можуть доповнити текстову інформацію або передати її в більш наочному вигляді;
  • бажано уникати в презентації малюнків, що не несуть смислового навантаження, якщо вони не є частиною стильового оформлення;
  • колір графічних зображень не повинен різко контрастувати з загальним стильовим оформленням слайда;
  • ілюстрації рекомендується супроводжувати пояснювальним текстом;
  • якщо графічне зображення використовується в якості фону, то текст на цьому тлі має бути добре читаємо.

 

Анімація

  • Анімаційні ефекти використовуються для залучення уваги слухачів або для демонстрації динаміки розвитку будь-якого процесу . У цих випадках використання анімації виправдано, але не варто надмірно насичувати презентацію такими ефектами, інакше це викличе негативну реакцію аудиторії.

 

Звук

  • звуковий супровід має відображати суть або підкреслювати особливість теми слайда, презентації;
  • необхідно вибрати оптимальну гучність, щоб звук було чутно всім слухачам , але не був оглушливим;
  • якщо це фонова музика, то вона повинна не відволікати увагу слухачів і не заглушати слова доповідача. Щоб всі матеріали слайда сприймалися цілісно , і не виникало дисонансу між окремими його фрагментами, необхідно враховувати загальні правила оформлення презентації.

 

Єдине стильове оформлення

  • стиль може включати: певний шрифт (гарнітура і колір), колір фону або фоновий малюнок, декоративний елемент невеликого розміру і інше;
  • не рекомендується використовувати в стильовому оформленні презентації більше 3 квітів і більше 3 типів шрифту;
  • оформлення слайда не повинно відволікати увагу слухачів від його змістовної частини;
  • всі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі.

 

Зміст і розташування інформаційних блоків на слайді

  • інформаційних блоків не повинно бути занадто багато (3-6) ;
  • рекомендований розмір одного інформаційного блоку – не більше 1/2 розміру слайда;
  • бажана присутність на сторінці блоків з різноманітною інформацією

(текст, графіки,  діаграми, таблиці , малюнки), яка доповнює один одного;

  •  ключові слова в інформаційному блоці необхідно виділити ;
  • інформаційні блоки краще розташовувати горизонтально, пов'язані за змістом блоки – зліва направо;
  • найбільш важливу інформацію слід помістити в центр слайда;
  • логіка пред'явлення інформації на слайдах і в презентації повинна відповідати логіці її викладу.

Крім правильного розташування текстових блоків , потрібно не забувати і про їх зміст в тексті. У ньому ні в якому разі не повинно міститися орфографічних помилок. Також слід враховувати загальні правила оформлення тексту.

Після створення презентації та її оформлення, необхідно відрепетирувати її показ і свій виступ, перевірити, як виглядатиме презентація в цілому (на екрані комп'ютера або проекційному екрані), наскільки скоро і адекватно вона сприймається з різних місць аудиторії, при різному освітленні , шумовому супроводі, в обстановці, максимально наближеній до реальних умов виступу.

Правила оформлення презентацій

  1. Загальні вимоги до глузду і оформленню:
  • Завжди необхідно відштовхуватися від цілей презентації і від умов прочитання;
  • Презентації повинні бути різними – своя на кожну ситуацію;
  • Презентація для виступу, презентація для відправки поштою або презентація для особистої зустрічі значно відрізняються;
  • Уявіть себе на місці переглядачів.

 

  1. Загальний порядок слайдів:
  • Титульний;
  • План презентації (практика показує, що 5-6 пунктів – це максимум, до якого не слід прагнути);
  • Основна частина;
  • Висновок (висновки);
  • Дякую за увагу (підпис) .

 

  1. Загальні вимоги до оформлення :
  • Дизайн повинен бути простим і лаконічним;
  • Не використовуйте стандартне оформлення - використовуйте фірмові шаблони компанії;
  • Не міняйте нічого у фірмовому дизайні;
  • Основна мета – читаність, а не суб'єктивна краса. При цьому не треба впадати в іншу крайність і писати на білих аркушах чорними літерами – не у всіх це виходить стильно;
  • Завжди має бути два типи слайдів: для титульних , планів і т. п. і для основного тексту;
  • Кожен слайд повинен мати заголовок;
  • Слайди повинні бути пронумеровані із зазначенням загальної кількості слайдів;
  • Дата , якщо і повинна бути , то тільки на титульному слайді , а не на всіх;
  • На слайдах повинні бути тези – вони супроводжують докладний виклад думок доповідача, але не навпаки;
  • Використовувати вбудовані ефекти анімації можна тільки, коли без цього не обійтися (наприклад, послідовне поява елементів діаграми).

 

4. Вимоги до оформлення заголовків :

  • Крапку в кінці не ставити. А між пропозиціями ставити;
  • Чи не писати довгі заголовки ;
  • Слайди не можуть мати однакові заголовки. Якщо хочеться назвати однаково треба писати наприкінці (1), (2), (3). Або продовження. Продовження 1, Продовження 2 .

5.Вимоги до оформлення діаграм:

  • У діаграми має бути назва або такою назвою може служити заголовок слайда;
  • Діаграма повинна займати все місце на слайді;
  • Лінії і підписи мають бути добре видні.

6. Вимоги до оформлення таблиць:

  • Назва для таблиці;
  • Читаності;
  • Відмінність шапки від основних даних.

7. Останній слайд (будь-яке з перерахованого):

  • Спасибі за увагу; питання; підпис; контакти.

8. Якщо вам самим не подобається презентація, що не миріться з цим, переробіть, щоб подобалося .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Парфьонова Наталія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
29 січня 2019
Переглядів
864
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку