Веб-квест «Дивовижний світ металів»
Гра-подорож «Дивовижний світ металів» створена за технологією WEB- квесту, являє собою короткостроковий дослідницький проект. Веб-квест розроблений вчителем хімії і розміщений на комп'ютерах локальної мережі в кабінеті інформатики. Це конструктивний підхід до навчання. Учні не тільки збирають і систематизують інформацію, що одержаний не від вчителя, а з Інтернету, вони спрямовують свою діяльність на поставлену перед ними задачу. Інтернет тут є засобом, який робить урок більш продуктивним , а робота учнів перетворюється у творчість.
При роботі над проектом учні досліджують свою тему в міні-групах , виконують завдання Веб-квесту, здійснюючи віртуальну подорож по просторах мережі Інтернет. Зібрану в ході дослідження інформацію учні оформляють у вигляді мультимедійних презентацій, публікацій (буклет). Результати роботи заслуховуються , обговорюються і оцінюються усіма учасниками проекту на конференції. Очікується, що робота над проектом допоможе учням краще опанувати теоретичними аспектами в галузі вивчення теми: «Метали» , а також розширити знання про різноманіття і багатство мінерально-сировинних ресурсах, познайомить з новими формами використання ІКТ, можливостями для активного навчання.
Мета:
Тип веб-квесту: короткочасний
Обладнання: комп'ютери (або ноутбуки на кожен учнівський стіл) з виходом в мережу Інтернет, інтерактивна дошка, проектор, роздатковий матеріал для кожної групи учнів: загадки для початку роботи з Веб-квестом (Додаток1), рекомендації за змістом проектів (Додаток 2), пам'ятка для учнів «Правила оформлення комп'ютерних презентацій» (Додаток 3), критеріїї оцінювання
(Додаток 4).
Методи роботи:самостійна робота учнів на різних рівнях навчально- пізнавальної діяльності ( репродуктивний, пошуково-дослідницький, творчий)
Форма організації пізнавальної діяльності: групова робота, в результаті якої кожна група виробляє спільну думку по заданому питанню і робить повідомлення про підсумки своєї роботи для всього класу, реалізуючи тим самим ідею взаємонавчання.
Хід веб-квесту
І. Організаційний момент
Психологічна розминка
Учитель: Для того щоб ефективніше організувати нашу роботу на сьогоднішньому уроці, давайте визначимо емоційний стан кожного з нас та всього класу в цілому. Для цього підніміть картку червоного кольору, якщо настрій у вас радісний; жовтого – приємний; синю – сум; білу – важко сказати.
(На столах в учнів лежить табличка)
Емоційний стан
Колір |
Емоційний стан |
Червоний |
Радісний |
Жовтий |
Приємний |
Синій |
Сумний |
Білий |
Важко сказати |
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності учнів
Учитель: Як ви розумієте такий вислів?
Те, що ми знаємо - обмежене.
Те чого не знаємо - нескінченне.
П. Лаплас
Сьогодні вас чекає дивовижна зустріч зі старими знайомими. Це МЕТАЛИ!
Давайте трохи згадаємо:
Давайте ж познайомимося більш детально з деякими металами, опрацюємо більш детальніше інформацію про метали (на прикладі Al, Fe, Mg, Ca, Na, K) під час роботи з Веб-квестом.
ІІ. Організація роботи у Веб-квесті
Для проходження веб-квесту клас необхідно розбити на команди по 3 учні і вибрати для кожної команди капітана. Всі члени команди повинні допомагати один одному. Веб-квест побудований у вигляді подорожі, тому учасники груп повинні пройти станції:
Кожна станція має свої завдання, які необхідно буде виконати і підготувати звіт про виконану роботу у вказаному в завданнях вигляді. Завдання веб-квесту є окремими блоками питань, в яких є перелічені інтернет-ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Після завершення роботи над квестом проводиться захист робіт (звіт). З кожної команди виступатимуть по одному учасникові. Основні критерії звіту: розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, творчий підхід.
(Кожен учасник веб-квесту отримує пам’ятку – алгоритм роботи у веб-квесті, яка допоможе йому організувати свою роботу)
Пам’ятка для учасників веб-квесту
10. Підготуйтеся до захисту веб-квесту.
ІІІ. Робота учасників Веб-квесту над обраними завданнями з використанням ресурсів мережі Інтернет.
1. На станції «Загадковій» розгадайте загадку про метал, інформацію про який будете збирати, використовуючи посилання на сайти всесвітньої павутини.
2. На «Історичній», вивчіть історію накопичення знань про даний метал: історію його відкриття й отримання, видатні події і дати , імена та фотографії вчених, цікаві факти і курйозні випадки з історії вивчення металу.
! Не забувайте зберігати інформацію, що вас зацікавила в особисту папку і закривати відвідані сайти.
3. На «Геологічній», вам доведеться виявити області поширення металу, назви, зовнішній вигляд, хімічний склад (формулу) і місцезнаходження його природних сполук.
4. На «Хімічній» - зберіть інформацію про фізичні властивості металу та його хімічну активність, відомості про хімічні процеси та явища, що характеризують властивості .
5. На «Біологічній» - знайдіть відомості про вплив даного металу на живі організми і здоров'я людини. (Їх біологічної ролі і токсичному дії).
6. На «Технічній» - вивчіть області застосування металів та їх сполук у техніці і народному господарстві .
7. На «Промисловій» - ознайомтеся зі способами видобутку і переробки металовмісних руд , з підприємствами гірничодобувної промисловості.
IV. Представлення результатів роботи.
Виступ учнів з кожної групи. Представлення звіту.
V. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.
Обговорення кожного виступу. Оцінювання.
Додаток 1
Додаток 2
Рекомендації
за змістом дослідницького проекту
Додаток 3
Пам'ятка «Правила оформлення комп'ютерних презентацій»
Загальні правила дизайну
Багато дизайнерів стверджують , що законів і правил в дизайні немає. Є поради , рекомендації , прийоми . Дизайн , як всякий вид творчості, мистецтва , як всякий спосіб одних людей спілкуватися з іншими, як мова, як думка – обійде будь-які правила і закони.
Однак, можна навести певні рекомендації, які слід дотримуватися, в усякому разі, починаючим дизайнерам, до тих пір, поки вони не відчують в собі силу і впевненість складати власні правила і рекомендації .
Правила шрифтового оформлення:
Правила вибору кольорової гами:
Правила загальної композиції :
т.д.);
Не варто забувати , що на кожне подібне твердження є сотні прикладів, що доводять зворотне. Тому наведені твердження не можна назвати загальними і універсальними правилами дизайну, вони вірні лише в певних випадках.
Рекомендації по дизайну презентації
Щоб презентація добре сприймалася слухачами і не викликала негативних емоцій (підсвідомих або цілком усвідомлених), необхідно дотримуватися правил її оформлення.
Презентація передбачає поєднання інформації різних типів: тексту, графічних зображень , музичних і звукових ефектів , анімації і відеофрагментів. Тому необхідно враховувати специфіку комбінування фрагментів інформації різних типів . Крім того, оформлення і демонстрація кожного з перерахованих типів інформації також підпорядковується певним правилам. Так, наприклад, для текстової інформації важливий вибір шрифту, для графічної – яскравість і насиченість кольору, для найкращого їх спільного сприйняття необхідно оптимальне взаєморозташування на слайді.
Розглянемо рекомендації щодо оформлення та подання на екрані матеріалів різного виду .
Текстова інформація
(Arial, Tahoma, Verdana), для заголовка можна використовувати декоративний шрифт , якщо він добре читається;
Графічна інформація
Анімація
Звук
Єдине стильове оформлення
Зміст і розташування інформаційних блоків на слайді
(текст, графіки, діаграми, таблиці , малюнки), яка доповнює один одного;
Крім правильного розташування текстових блоків , потрібно не забувати і про їх зміст в тексті. У ньому ні в якому разі не повинно міститися орфографічних помилок. Також слід враховувати загальні правила оформлення тексту.
Після створення презентації та її оформлення, необхідно відрепетирувати її показ і свій виступ, перевірити, як виглядатиме презентація в цілому (на екрані комп'ютера або проекційному екрані), наскільки скоро і адекватно вона сприймається з різних місць аудиторії, при різному освітленні , шумовому супроводі, в обстановці, максимально наближеній до реальних умов виступу.
Правила оформлення презентацій
4. Вимоги до оформлення заголовків :
5.Вимоги до оформлення діаграм:
6. Вимоги до оформлення таблиць:
7. Останній слайд (будь-яке з перерахованого):
8. Якщо вам самим не подобається презентація, що не миріться з цим, переробіть, щоб подобалося .
Додаток 4