Веб-квест – експрес-гра для учнів 3-4 класів з природознавства «Скажи своє слово про Україну»

Про матеріал

Короткостроковий веб-квест спрямований на набуття нових знань про Україну та здійснення інтеграції з наявними знаннями дитини. Команда працює разом під керівництвом учителя. Формулюються висновки. Проводиться конкурс робіт та їх оцінювання. Детальна шкала критеріїв оцінки дозволяє учасникам проекту оцінювати самих себе, товаришів по команді.

Перегляд файлу

                                                         Рак Любов Борисівна

                                                                вчитель початкових класів

                                                              Миронівської ЗШ I II ст.

                                                     Світловодської РДА

                                                       Кіровоградської обл.

  Застосування  комп'ютерних  технологій  навчання  дозволяє видозмінювати  весь  процес  викладання. Методика використання  веб-технологій,  зокрема  веб- квестів  у  навчальному  процесі, розвиває  пізнавальну активність  учнів  та  навички  самостійного  одержання  знань, активізує  навчальний  процес, сприяє підвищенню індивідуалізації навчання.

   Короткостроковий веб-квест  спрямований  на набуття нових  знань про Україну   та здійснення інтеграції з наявними знаннями дитини. Команда працює разом під керівництвом учителя. Формулюються висновки. Проводиться конкурс робіт та їх оцінювання. Детальна шкала критеріїв оцінки дозволяє  учасникам проекту оцінювати  самих себе, товаришів по команді. Цими ж критеріями користується й учитель. Веб-квест є комплексним завданням, тому оцінка його виконання повинна ґрунтуватися на декількох критеріях, орієнтованих на тип проблемного завдання і форму представлення результату. Надається декілька посилань на бажані Інтернет-ресурси, які зададуть інтонацію, акценти пошуку.

 Як показує практика,  робота над веб-квестом вимагає великих витрат часу, але це того варте! Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед і не зупинятися, а досягнувши вершини,  підійматися вище. У цьому й полягає основна місія сучасного учителя.

 

Веб-квест – експрес-гра  для учнів 3-4 класів

з природознавства

«Скажи своє слово про Україну»

Мета гри.

навчальна :розширити знання учнів про Батьківщину, ознайомити з державними символами України, вчити будувати зв'язне висловлювання, розвивальна :фор­мувати громадянські якості: патріотизм, людяність, працьовитість; національну свідомість школярів; роз­вивати увагу, уяву, пам'ять, пізнавальні інтереси та бажання наполегливо вчитися;

виховна: виховувати в учнів почуття національної гордості, любові до рідного краю.

 

Результат: створення презентацій, пам’ятки, збірки афоризмів, стінгазета проекту; розміщення всього   матеріалу на сайті ЗШ.

Методи і прийоми гри:  наочні (ілюстрація, демонстрація); словесні (бесіда, розповідь-пояснення);    перегляд та обговорення фотоматеріалів.

Обладнання:  комп’ютер, програмне забезпечення для демонстрації відео та слайд-шоу,  карта України, ілюстрації та наз­ви зупинок, загадки, Герб України, Прапор України, аудіозапис пісень про Україну, відеомультфільм "Квітуча Україна», предмети до казок, телеграми, ілюстрації шкільних речей, магнітофон, телевізор, відеофізкультхвилинка «Україна — це ми».

 

Міжпредметні зв’язки: літературне читання, інформатика, природознавство.

Тип :  урок-квест.

Хід квесту

Перший етап – підготовка

І. Організаційний момент. Емоційне налаштування до уроку

   (Учні по черзі один одному кажуть комплімент)

II.Актуалізація опорних знань.

1.технологія «Коло ідей»

Завдання "Доповни вірш".

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься ... (Україна)

   Отже, діти, сьогодні наш урок - квест присвячено нашій Вітчизні. Тож на уроці йтиметься про країну, в якій ми живемо, і про вас, малих школяриків, котрі зростають в Україні, про мир, дружбу та гідність її громадян.

 Сьогодні на уроці ми замислимося про цінність і значення Батьківщини для кожного з нас, гово­ритимемо про її багатства і символи. Дізнаємося багато цікавого про свою рідну землю — Україну.

Сподіваюся, що цей урок буде цікавим і змістовним. А щоб він таким відбувся, ви будете:

Діти (гуртом): активними, працьовитими, уважни­ми, слухняними.

Учитель. Мені дуже приємно вчити тих, хто хоче вчитись і все знати.

Гасло уроку.

Дорожи

Оберігай

Вшановуй

Красу

І

Люби

Людей

Якнайдужче.

- До чого нас закликає гасло уроку ?

 

Другий етап – реалізація квесту

III.Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні ми вирушимо з вами у тривалу, але цікаву подорож Україною і дізнаємося, яка вона — наша рідна країна. Дорогою на нас можуть чекати небезпеки, труднощі, але, щоб їх подолати, ми по­винні завжди допомагати один одному. Щоб не за­блукати дорогою, стане в пригоді карта. Усі готові? Вперед до знань! Кожна група отримає  слова за виконані завдання і в кінці ми складемо вислів про Україну (У серці моїм — Україна!)

1.Обераємо собі ролі:

  • Дослідник - журналіст – досліджує походження географічних назв України та збирає матеріал про державні і народні символи., знаходить інформацію, цікаві факти про Україну.
  • Диктор- збирає  вірші про Україну.
  • Співець- підбирає пісні про край. Україну.
  • Фотограф- фотографує мальовничі краєвиди.

 

2. інструкція до гри та оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Третій етап – представлення веб-квесту

IY. Усвідомлення матеріалу гри.

1 сторінка «Українознавча».  

Група «Дослідник- журналіст»

Рада вітати тебе на цій сторінці!

Роль дослідника дуже відповідальна і цікава. Ти любиш подорожувати, адже ти  обрав цю сторінку. Допоможе тобі в твоїй роботі наука топоніміка.

Топоніміка (від др..-грец. Тороs- місце і оnoma – ім’я, назва) - наука, що вивчає географічні назви.

Правильно пояснити ту чи іншу назву, розкрити її смислове значення і походження – означає отримати важливу інформацію про минуле свого краю. Тож відправляйся у віртуальну подорож в різні куточки нашої Батьківщини, щоб детальніше ознайомитися з її географічними назвами і пояснити, що означає кожна з них.

Результатом твоєї роботи стане словник географічних назв створений в текстовому редакторі WORD. В нагоді будуть такі джерела:

 

http://yak-vsi.com/755543-yak-pracyuvati-v-word.html - Як працювати в програмі Word

 http://ukraine.ui.ua/ua - Цікаво про Україну.

ГЕОГРАФІЧНІ НАЗВИ

https://r2u.org.ua/pravopys/pravXXI/119.html

 

 Вчитель. Перевіримо ваші знання про Україну, рідний край.

1) В якій країні ми живемо?

2) Яке місто є столицею України?

3) Назвіть головну річку України.

4) Які державні символи України ви знаєте? (Демонструю ілюстрації).

  • Державний Прапор - синьо-жовтий (синій колір - колір чистого мирного неба; жовтий колір — колір пшеничної ниви, колір (хліба, зерна. Це і колір сонечка, без ласкавого проміння якого не дозрів би хліб).
  • Державний Герб — тризуб, що символізує волю, до якої завжди прагнув народ, символ влади. Він зустрічається ще з часів Київської Русі, зокрема — на монетах київського князя Володимира Великого, який жив тисячу років тому. Отже, нашому Держав­ному Гербу більше ніж тисяча років.
  • Державний  Гімн - урочиста пісня. Державним гімном є пісня "Ще не вмерла України і слава, і воля": слова Павла Чубинського, музика Михайла Вербицького. (Розглядаємо символи, слухаємо Гімн).

 

  - Діти, ми живемо у чудовій країні, яка зветься Україна. Для нас вона - найкраща, найрідніша, мила і дорога серцю, бо своя.

5) Які народні символи України ви знаєте? (Калина, верба, рушник, соняшник, барвінок). (Демонструю ілюстрації).

  - Діти, ви повинні знати, що щороку 24 серпня ми відзначаємо день незалежності України. Цього року ми святкували 26 річницю.

6) У кожної людини є своя маленька батьківщи­на — місце, де вона народилася, живе і працює. Як називається наша маленька батьківщина — селище, в якому ми живемо?

ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОФІЛЬМА.

Цікаві факти про Україну! - YouTube

 3:48

https://www.youtube.com/watch?v=csVO4OgDGjg

 

7) Чому воно має таку назву?

      - Що подобається вам у нашому селищі?

8) розгляд карти  місцезнаходження села (і  Кіровограда)

  Миронівка - гарне село,

  Велике, красиве, привітне.

  таке воно з прадіда-діда було,

  Таке воно зараз розквітло.

  І тягнуться руки до нені,

  Нащадків далеких родів.

  Що сіяли жито із жмені,

  По схилах родючих горбів...

                                    ( Коновалов О.Ф. )

Миронівка (Світловодський район) — Вікіпедія

https://uk.wikipedia.org/.../Миронівка_(Світловодський_ра.

 

Кіровоградщина – перлина степу

-  Як називається наша область ?

Україна. Кіровоградська область. Герб Кіровоградської областіКіровоградщина - край, який лежить у самому серці України. Край, багатий не тільки на природні ресурси, але й щедрий на талановитих людей! А ще Кіровоградщина - область таємниць і загадок. Як відомо, Кіровоградська область (разом із Запорізькою) вважається батьківщиною козацтва.

Кіровоградська область - область центральної частини України. На півночі межує з Черкаською, на північному сході з Полтавською, на півдні і південному сході з Дніпропетровською, а також із Миколаївської та Одеської областями, а на заході з Вінницькою областю.

  Створена 10 січня  1939 року.

 

Україна. Кіровоградська область. Прапор Кіровоградської областіГерб  і прапор Кіровоградської області

Люблю тебе всім серцем, рідний краю!

Несеш ти стільки щастя і тепла.

Я в світі різні труднощі здолаю,

Щоб ти, рідна земле, кращою була.  ( М. Рильський)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                  Указом Президії Верховної Ради СРСР від 10 січня 1939 року була утворена Кіровоградська область, а місто Кірово перейменовано на Кіровоград. До складу Кіровоградської області увійшло 30 районів: 13 районів з Миколаївської області – Аджамський (виділився з Кіровського), Бобринецький, Витязівський, Долинський, Єлизаветградківський, Знам’янський, Кіровоградський, Компаніївський, Новгородківський (виділився з Новопразького), Новопразький, Олександрійський, Петрівський, Устинівський, 10 районів з Одеської області – Великовисківський, Добровеличківський, Маловисківський, Новоархангельський, Новомиргородський, Новоукраїнський, Піщанобрідський, Рівненський (виділився з Новоукраїнського), Тишківський, Хмелівський, 5 районів Київської області – Златопільський, Кам’янський, Олександрівський, Підвисоцький, Чигиринський, 2 райони Полтавської області – Новогеоргіївський та Онуфріївський.

 

- Отже, чому і за що ми любимо наше село ? Що ми знаємо про нього ? Яку ми зібрали інформацію з допомогою батьків та родичів, друзів ?

 

 - Ми любимо неньку - Україну і зробимо все, щоб вона процвітала.

   А що ви — маленькі дітлахи — можете зараз зро­бити для України? (Добре вчитися, добре поводи­тися, нести радість людям). Непомітно ми дісталися наступної зупинки. Рушаємо далі.

 

 2 зупинка "Поетична".

Вітаю тебе на цій сторінці!  Ти обрав роль диктора, отже ти творча особистість! В нагоді стануть такі джерела:

http://abetka.ukrlife.org/cikkavo_ua.htm - Весела Абетка

 

Група «Диктор»

   -  Мелодійно, ніжно і чарівно описували красу української природи відомі поети та письменники України: Т.Шевченко, Леся Українка, І.Франко, В.Сосюра. (Демонструю портрети письменників). Своїми творами вони прославляли нашу країну.

   А зараз давайте послухаємо вірші про рідний край, які підготували учні нашого класу.

1.Моя Батьківщина — велика країна.

Весь Всесвіт — для мене вона.

 

2.Найкраща у світі моя Україна.

У цілому світі одна.

 

3.Я тут народилась у добру годину,

Тут світ пізнавати учусь.

 

4.Люблю я всім серцем свою Україну!

І нею пишаюсь, горджусь.

 

5.Що краще у світі за рідну місцину?

Вкраїна, як мати — одна.

 

6.Люблю я всім серцем свою Батьківщину,

Для мене - найкраща вона.

 

7.Ось і школа, ось і клас.

Він давно чекає нас.

Ми прийшли усі сюди,

Щоб навчатись і рости.

 

8.Сьогодні радісно, щасливо нині

Складаєм дяку вчительці, батькам.

Ми український цвіт, ми — діти України,

І будемо трудитись, вірте нам!

 

 - Молодці, діти! А ось і наступна зупинка.

 

 3. зупинка . «Пісня - душа народу»

Група « Співець»

Ти обрав роль співака , отже ти творча особистість! В нагоді стануть такі джерела:

Для дітей | ТОП 20 віршів про Україну - Dity te ua

https://dity.te.ua/pro_ukrainu

 

Вірші про Україну - Знайка - Клуб Активных Родителей.

www.znaika-club.com.ua/article1400962292/

 

Вірші про Україну | Dovidka.biz.ua

dovidka.biz.ua/virshi-pro-ukrayinu/

 

  Вчитель. Яке це диво — українська народна пісня! Яку владну силу таїть вона в собі! Минають віки, на зміну одним поколінням приходять інші, а народна пісня зали­шається, бо вона - це душа народу, його історія. Ось як про неї сказав Тарас Шевченко:

Наша дума, наша пісня не вмре, не загине... От де, люде, наша слава, слава України.

   Учень.

Пісня, наша пісня — це душа народу.

Пісня українська, рідна, чарівна.

Пісня — чарівниця, гарна, мов зірниця,

Мелодійна, ніжна, серцю дорога.

Віночок українських народних пісень.

   У ч е н ь. Та як же нам жити на рідній землі,

Щоб люди довіку щасливі були,

Щоб пісня народна в повазі була,

Від роду до роду між нами жила.

Старайтеся жити лиш так,

Щоб потім про вас пам'ятали,

Про ваше прекрасне і чесне життя

Народні пісні розказали.

    Учениця.

Єдності дай нам, Боже, усім,

Нас не лишай на шляху своїм,

Єдність зішли українцям-братам,

Дай зазвучати народним пісням.

Звучить пісня "Не цурайся пісні".

 

Джерело "Пісенний вінок: Українські народні пісні" -.

https://nashe.com.ua/songbook/30

 

Народні пісні (с. 1) - Українські пісні

www.pisni.org.ua/songlist/narodni-1.html

 

 

Найкращі українські народні пісні. Золота колекція. // www.UMKA ...

umka.com › Каталог › Народна › Золота колекці

 

4.зупинка "Спортивна".

- Встаньте, діти, зараз зупинка "Спортивна", проведемо фізкультхвилинку. (Відеофізкультхвилинка "Україна — це ми').

- Ось і наступна зупинка.

   5.зупинка "Фотогалерея".

Група «Фотограф»

Для кожної людини, яка щиро любить рідну землю, її природа – найчарівніша у світі. Немає нічого прекрасного за українські краєвиди. Іноді краса природи по справжньому заворожує, здається, що в світі немає нічого прекрасного.

  За допомогою Інтернет ресурсів збери фото, додай по можливості фотографії зроблені власноруч.

Створи фотопрезентацію «Мальовнича Україна» в програмі  Power Point.

Джерело:

http://rutube.ru/video/091d70a576a6a87d61362e159903c2b5/  Як працювати з програмою Power Point.

 Y. Узагальнення матеріалу експрес-гри.

Четвертий етап – рефлексія та оцінювання

Кросворд "Вітчизна".

 

1

 

 

В

 

 

 

 

2

 

І

 

 

 

 

 

 

3

т

 

 

 

4

 

 

 

ч

 

 

 

 

 

5

 

 

и

 

 

 

 

 

6

 

3

 

 

7

 

 

 

н

 

 

 

8

А

 

 

 

 

 

1.Столиця України. {Київ).

2.Найбільша річка України. (Дніпро).

3.Істоти, однією з особливостей яких є тіло, вкрите пір'ям. (Птахи).

4.Різнокольорова прикраса українського віночка. (Стрічка).

5.Кущова рослина, символ України. (Калина).

6.Мешканець Запорізької Січі. (Козак).

7. Розмальоване великоднє яйце. (Писанка).

8. Перелітний птах, який будує гніздо за вікном. (Ластівка).

 

 Зупинка "Дзвінок".

 Ми наблизилися до нашої кінцевої зупинки. Тепер подивіться на вислів, який ми щойно склали. (У серці моїм — Україна!)

  • Що він означає?
  • Тож учіться, працюйте на славу нашої держави.

Одна Батьківщина, і двох не буває, Місця, де родилися, завжди святі. Хто рідну оселю свою забуває, Той долі не знайде в житті.

Не забувайте, що ви діти землі, яка зветься Україна. Любіть свою Батьківщину, вона у нас єдина. Вам будувати її майбутнє. Тому старайтеся так учитися, щоб вами гор­дилась Україна.

  Тепер можна гордо сказати, що ви — діти України — справжні школярі. Найголовніше, щоб ви були добрими, чесними, чуйними, не байдужими до чу­жого горя, а справжніми друзями, готовими завжди прийти на допомогу. Я хочу, щоб наш клас був дій­сно як одна дружна сім'я. Всім нам обов'язково слід любити, шанувати та оберігати наш рідний край, що зветься Україна.

- Ми - українці. В кожному з нас є часточка Батьківщини. Не любити Батьківщину так само неприродно, як не любити себе. Кожна людина має бути патріотом своєї держави, її свідомим громадянином. Чи відчуваєте ви себе патріотами?

Ланцюжок висловлювань:

  • Так (ні)..., тому що....
  • Сьогодні я зрозумів, що...
  • .Я хочу....
  • Віднині я намагатимусь ....

 

Закінчити наш урок мені б хотілося словами Володи­мира Сосюри:

Любіть Україну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її, вічно живу і нову,

і мову її солов'їну.

 

YI. Інтерактивне домашнє завдання.

Вчитель. Своїми вчинками, поведінкою довести, що сьогоднішній урок  - квест  пройшов недаремно.

 

Список  літератури

1.Заповідні куточки Кіровоградської землі.Т.Л.Андрієнко,Київ, “Арктур-А”, 1999.

2.Рідний край. Кіровоградщина. Л.Д.Дяченко М.М.Ковальов, Кіровоград. –1998.

3.Миронівка.Історія міст і сіл УРСР Кіровоградської області. К: 1972, с.724 – 735..

4.Виховуємо громадян-патріотів: Науково-методичний посібник / авт. кол. заг. кер. К. Чорної — Черкаси: видавництво ЧОІПОПП, 2011.

5.Класні години. 1-4 класи. - X.: Видавнича група "Основа", 2008.

6.Тлумачний словник С. 1. Ожегова, Н. Ю. Шведової/інсти- тут російської мови — М., 1993.

7.Вірші Н. Поклад "Гімн", "Прапор". Інтернет-ресурси. Ьир://аЬеіка.икг1іГе.оге/иа_аЬои1.1іІт1.

8. Фотографії з Інтернету.

 

doc
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
6302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку