Веб-квест "Квадратні рівняння"

Про матеріал
Для реалізації освітніх компетентностей, визначених у державному стандарті, сучасний вчитель математики повинен навчити школяра самостійно здобувати знання, застосовувати їх на практиці, а також працювати над формування особистісних переконань кожного учня. Розуміння актуальності цих завдань та їх вирішення спонукає вчителя до пошуку оптимальних форм, методів та принципів роботи, одним із яких є веб-квест.
Перегляд файлу
  •  

Веб квест для 8 класу

Квадратні рівняння

 

Мета: Сприяти підвищенню інтересу учнів до вивчення математики та розширювати їх кругозір; формувати надбані знання в нових нестандартних ситуаціях; розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість; прагнути до власної ініціативи; виховувати культуру математичного мислення, вміння працювати у команді задля досягнення спільної мети.

Хід гри

   Для того, щоб взяти участь, вам потрібно поділитись на групи по 4-5 чоловік (за кольором), обрати ролі, відповідно до яких будуть виконуватися завдання.

 

Правила роботи в групі:
1. Ми робимо спільну справу. Це потрібно пам'ятати.
2. Треба вміти вислухати інших.
3. Якщо вважаєш, що хтось помиляється, потрібно ввічливо сказати про це. Не треба кричати і перебивати, тим більше ображати інших.
4. Свою думку потрібно висловлювати чітко. Якщо хтось не згоден з тобою, вислухай чужу думку, і тільки потім можна відстоювати свою точку зору.
5. Якщо ти опинився неправий, не переймайся. Кожен може помилитися.
6. Не смійся над чужими помилками. Сам можеш опинитися в такому становищі.
7. Важливо - розподілити обов'язки.
8. Необхідно створити доброзичливу і доброзичливу атмосферу в групі; це допомагають досягти найкращих результатів.
9. Повинна бути чітка мета. Якщо її немає, то учасники групи ч можуть не зрозуміти свої безпосередні обов'язки, їх важливість і пряму залежність від основного завдання, що може викликати плутанину, неоднозначність, іноді халатність.
10. Всі члени групи повинні виявляти готовність вчитися один у одного в процесі роботи.
11. Також необхідні заохочення до обігу за допомогою, адже взаємовиручка одне з найбільших переваг роботи в команді.

Виконання цього Веб-квесту складається з двох етапів:

І етап - теоретичний;

ІІ етап - практичний.

Вступ

На І етапі необхідно повторити і систематизувати теоретичний матеріал:

  • Історичні відомості про квадратні рівняння
  • визначення квадратного рівняння;
  • види квадратних рівнянь;
  • розв'язування квадратних рівнянь;
  • теорема Вієта;
  • Інші методи розв'язування
  • робота із створення презентації;
  • оброблення графічних файлів для презентації;
  • створення Документів Google.

 

На ІІ етапі необхідно відпрацювати навички розв'язання повних і неповних квадратних рівнянь, рішення задач за допомогою квадратних рівнянь, заповнювати звіти анкет, створювати  Документи Google.

Завдання І етапу

І. Необхідно дати відповіді на запитання:

ІІ. Після виконання завдання заповнити анкету-звіт групи.

 

Індивідуальний план - інструкція для учнів:
                                                                                              
   1 . Познайомтесь з темою та проблемою квесту.
   2 . Виберіть одну із  запропонованих ролей. Учні , що виступають в одній і тій же ролі, до етапу підготовки звіту можуть виконувати завдання індивідуально або відразу приступити до роботи в мікрогруп. 
   3 . Ознайомтесь з завданнями своєї ролі.
   4 . Вивчіть список ресурсів.
   5 . Складіть план пошуку інформації відповідно своєї ролі.
   6 . Дослідіть інформаційні ресурси відповідно своєї ролі.
   7 . Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації, чи у запропонованому завданням вигляді.
   8 . Ознайомтесь з критеріями оцінки вашого звіту.
   9 . Обговоріть результати роботи в команді.
   10 . Здайте звіт у вигляді мультимедійної презентації.

 

Ролі

 Зелені (група загальноосвітнього рівня)

Керівництво для зеленої групи:

1. Зібрати теоретичний матеріал з теми.

2. Знайти в Інтернеті відповіді на запитання та вказати відповідні Інтернет-джерела.

Завдання для зеленої команди:

  • стандартний вигляд квадратного рівняння;
  • кількість коренів квадратного рівняння, від чого це залежить?
  • види квадратних рівнянь;
  • від чого залежить вид квадратного рівняння?
  • теорема Вієта та її графічна ілюстрація.

  3. Скласти звіт (за зразком).

https://docs.google.com/forms/d/ 

 

 

 

Жовта  (теоретична група)

Керівництво для жовтої команди:

  1. Зібрати теоретичний матеріал з даної теми.
  2. Знайти в Інтернеті джерела та відповідний матеріал, який необхідний.
  3. Скласти за підібраним матеріалом кросворд (не менше 10 слів).

https://childdevelop.com.ua/generator/letters/cross.html

http://askme.zone/t/programi-dlya-skladannya-krosvord-v/23021

  1. Скласти звіт (за зразком).

Червоні  (група прикладного характеру)

Керівництво для червоної групи:

  • Зібрати цікаві теоретичні відомості або історичні факти щодо квадратних рівнянь, вчених, які займалися цією проблемою, а також галузі, в яких вони використовуються.
  • Інші методи розв'язування
  • Знайти в Інтернеті необхідний матеріал, вказати відповідні Інтернет-ресурси та за ними створити презентацію.
  • Скласти звіт (за зразком).

 

 

 

Завдання ІІ етапу

  1. Пройти тест за посиланням

 

  1. Виберіть завдання відповідно до обраної групи.

Для зеленої команди

Оформіть розв'язки і підготуйтесь до захисту своєї роботи

№1.    Для кожного рівняння виду  ax² + bx + c = 0 вкажіть значения    a, b, c:

а)  3х² + 6х – 6 = 0,      б)  х² - 4х + 4 = 0,           в)  х² - х + 1 = 0.

 

№2.   Продовжіть обчислення дискримінанта D квадратного рівняння ax² + bx + c = 0

за формулою  D = b² - 4ac:

   а)   5х² - 7х + 2 = 0,

      D = b² - 4ac

      D= (-7²) – 4· 5 · 2 = 49 – 40 = …;

б)    х² - х – 2 = 0,

      D = b² - 4ac

      D = (-1) ² - 4 · 1· (-2) = …;

№3.   Завершіть розв'язання рівняння:   3х² - 5х – 2 = 0.

                  D = b² - 4ac

             D = (-5) ²  - 4· 3·(-2) = 49.

                  х = …

№4.   Розв'яжіть рівняння за теоремою Вієта: х² + 5х + 6 = 0.

№5.    Розв'яжіть рівняння:  4х² - 5х - 1 = 0.

 

Для жовтої команди

1. Привести рівняння до квадратного і розв'язати  його:

 а)  (х - 3)2 = 3х - 5;      б)(x + 4)(2x - 1)= x(3x + 11).

2. Розв'язати рівняння:

1)     х2 + 7х = 0;                                                                  

2)     0,5х2 + 2х = 0;                                              

3)     2 – 9 = 0 .

 

  1.          При якому значенні  а рівняння  х2 - 2ах + 3 = 0 має один корінь?
  2. Розв'язати рівняння: 4x2 - 5х - 1  = 0.
  3. Один із коренів квадратного рівняння на 3 більше другого.
  4. Знайдіть вільний член рівняння.

 

Для червоної команди

Задача1 . Катер проплив 9 км за течією річки і 14 км проти течії, затративши на весь шлях стільки часу, скільки йому потрібно для подолання 24 км у стоячій воді. Знайдіть швидкість катера у стоячій воді, якщо швидкість течії річки 2 .

 Задача 2.

   Вкладник поклав до банку 1000 гривень. За перший рік йому було нараховано певний відсоток річних,а другого року  було збільшено на 2%. У кінці другого року на рахунку було 1188 гр. Скільки відсотків становила банківська ставка у перший рік?

 

  . Задача 3

 Дві бригади, працюючи разом, закінчили асфальтування дороги за 4 дні. Скільки днів потрібно було б на виконання цієї роботи кожній бригаді окремо, якщо одна з них могла б закінчити асфальтування дороги на 6 днів раніше, ніж друга?

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання

 

Критерії

Обгрунтування критеріїв

Бали

Зміст

Розуміння завдання

-Робота демонструє точне розуміння завдання
- Чи включаються як матеріали, що мають безпосереднє відношення до теми, так і матеріали, що не мають відношення до неї
- Включені матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми
зібрана інформація не аналізується і не оцінюється

10
 

 

5


 

 

 

 

0

 

Повнота розкриття теми

- Розкрита повно
- Розкрито частково
- Чи не розкрита

10
5
0

 

Логіка викладу інформації

- Логічне викладення матеріалу
- Порушення логіки
- Відсутність логіки

10
 

5
0

Оформлення роботи

Граматика, відповідний словник, відсутність помилок правопису і друкарських помилок

- Грамотна робота з точки зору граматики, стилістики, орфографії
- Негрубі помилки з точки зору граматики, стилістики, орфографії
- Грубі помилки з точки зору граматики, стилістики, орфографії

10
 

 

5
 

 

 

0

Дизайн створення матеріалів

 

 

0-10

 
 
КАРТКА-ПІДКАЗКА

Розв’язання задачі на рух за допомогою рівняння, що зводиться до квадратного

Задача . Катер проплив 9 км за течією річки і 14 км проти течії, затративши на весь шлях стільки часу, скільки йому потрібно для подолання 24 км у стоячій воді. Знайдіть швидкість катера у стоячій воді, якщо швидкість течії річки 2 .

 

 

υ,

t, год

s, км

катер

(в стоячій воді)

х

24

річка

(течія)

2

 

 

за течією

річки

х + 2

9

проти

течії

х - 2

14

Нехай швидкість катера в стоячій воді х , тоді швидкість катера за течією річки (х+2) , а проти течії – (х-2) . Шлях 9 км за течією річки катер пройшов за год, а шлях 14 км проти течії – за год. На весь шлях катер затратив год, що за умовою задачі дорівнює часу, затраченому на подолання 24 км у стоячій воді, тобто год.

Складемо і розв’яжемо рівняння.

;                   ;

;                  х2 - 10х – 96 = 0;   х1 = -6; х2 = 16.

При знайдених значеннях х знаменник х(х+2)(х-2) не дорівнює 0. Число –6 не задовольняє умову задачі. Отже, швидкість катера в стоячій воді 16 . Відповідь: 16 .

КАРТКА-ПІДКАЗКА

Розв’язання задачі з економіки за допомогою рівняння, що зводиться до квадратного .

Задача.  Вкладник поклав до банку 1000 гривень. За перший рік йому було нараховано певний відсоток річних,а другого року  було збільшено на 2%. У кінці другого року на рахунку було 1188 гр. Скільки відсотків становила банківська ставка у перший рік?

Розв’язання

 

Перший рік
Другий рік

Вклад, гр.

1000

 

Банківська ставка, %

х

х+2

Прибуток, гр.

10000,01х

(1000+10х)0,01(х+2)=0,1х2+10,2х+20

 

Вклад на кінець року, гр.

1000+10х

1000+10х+10,2х+0,1х2+20=1188

Нехай банківська ставка за перший рік становила х   % , тоді вкладнику було нараховано  10000,01х  прибутку і його вклад став (1000+10х) гривень. Другого року відсоток став (х+2)% і вкладник одержав прибутку                                                         (1000+10х)0,01(х+2) гривень. В кінці другого року на рахунку вкладника стало1000+10х+10,2х+0,1х2+20 гривень, що за умовою задачі становить 1188. Складемо і розв’яжемо рівняння.

 х2 + 202х – 1680 = 0;

х1 = 8,  х2 = -210.

х2=-210 не задовольняє умовою задачі.

Відповідь: 8%.

 

 

 

 

КАРТКА-ПІДКАЗКА

Розв’язання задачі на сумісну роботу

Задача. Дві бригади, працюючи разом, закінчили асфальтування дороги за 4 дні. Скільки днів потрібно було б на виконання цієї роботи кожній бригаді окремо, якщо одна з них могла б закінчити асфальтування дороги на 6 днів раніше, ніж друга?

Зразок міркувань

Нехай весь об’єм роботи 1. Позначимо кількість днів, яка потрібна на виконання цієї роботи одній бригаді, за х днів, тоді друга бригада може виконати всю роботу за (х+6) днів.

За один день перша бригада виконає частину роботи, а друга . Разом обидві бригади можуть виконати за один день частину роботи. За умовою задачі обидві бригади виконують всю роботу за 4 дні. Отже, за 1 день вони виконають частину роботи.

Складемо і розв’яжемо рівняння.

;

;

-х2 + 2х + 24 = 0;

х2 - 2х – 24 = 0;

х1 = -4, х2 = 6.

При знайдених значеннях х знаменник 4х(х+6) не дорівнює 0. Число –4 не задовольняє умову задачі. Отже, перша бригада може заасфальтувати дорогу за 6 днів, а друга – за 6 + 6 = 12 (днів).

Відповідь: 6 днів; 12 днів. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Джерела

 

http://www.youtube.com/watch?v=x5mQkkb_NGE

https://docs.google.com/forms/d/1wX2db8Sllere5YvDI2mM83N8ze2NoatKaYYmpWdW_EI/edit

https://learningapps.org/index.php?category=2&s=

http://informatkwest.blogspot.com/2013/09/blog-post.html

 https://naurok.com.ua/urok-rozv-yazuvannya-zadach-za-dopomogoyu-skladannya-rivnyan-scho-zvodyatsya-do-kvadratnih-8-klas-25230.html

1

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
До уроку
Розділ 3. Квадратні рівняння
Додано
12 грудня 2022
Переглядів
542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку