Веб квест для 8 класу
Квадратні рівняння
Мета: Сприяти підвищенню інтересу учнів до вивчення математики та розширювати їх кругозір; формувати надбані знання в нових нестандартних ситуаціях; розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість; прагнути до власної ініціативи; виховувати культуру математичного мислення, вміння працювати у команді задля досягнення спільної мети.
Хід гри
Для того, щоб взяти участь, вам потрібно поділитись на групи по 4-5 чоловік (за кольором), обрати ролі, відповідно до яких будуть виконуватися завдання.
Правила роботи в групі:
1. Ми робимо спільну справу. Це потрібно пам'ятати.
2. Треба вміти вислухати інших.
3. Якщо вважаєш, що хтось помиляється, потрібно ввічливо сказати про це. Не треба кричати і перебивати, тим більше ображати інших.
4. Свою думку потрібно висловлювати чітко. Якщо хтось не згоден з тобою, вислухай чужу думку, і тільки потім можна відстоювати свою точку зору.
5. Якщо ти опинився неправий, не переймайся. Кожен може помилитися.
6. Не смійся над чужими помилками. Сам можеш опинитися в такому становищі.
7. Важливо - розподілити обов'язки.
8. Необхідно створити доброзичливу і доброзичливу атмосферу в групі; це допомагають досягти найкращих результатів.
9. Повинна бути чітка мета. Якщо її немає, то учасники групи ч можуть не зрозуміти свої безпосередні обов'язки, їх важливість і пряму залежність від основного завдання, що може викликати плутанину, неоднозначність, іноді халатність.
10. Всі члени групи повинні виявляти готовність вчитися один у одного в процесі роботи.
11. Також необхідні заохочення до обігу за допомогою, адже взаємовиручка одне з найбільших переваг роботи в команді.
Виконання цього Веб-квесту складається з двох етапів:
І етап - теоретичний;
ІІ етап - практичний.
Вступ
На І етапі необхідно повторити і систематизувати теоретичний матеріал:
На ІІ етапі необхідно відпрацювати навички розв'язання повних і неповних квадратних рівнянь, рішення задач за допомогою квадратних рівнянь, заповнювати звіти анкет, створювати Документи Google.
Завдання І етапу
І. Необхідно дати відповіді на запитання:
ІІ. Після виконання завдання заповнити анкету-звіт групи.
Індивідуальний план - інструкція для учнів:
1 . Познайомтесь з темою та проблемою квесту.
2 . Виберіть одну із запропонованих ролей. Учні , що виступають в одній і тій же ролі, до етапу підготовки звіту можуть виконувати завдання індивідуально або відразу приступити до роботи в мікрогруп.
3 . Ознайомтесь з завданнями своєї ролі.
4 . Вивчіть список ресурсів.
5 . Складіть план пошуку інформації відповідно своєї ролі.
6 . Дослідіть інформаційні ресурси відповідно своєї ролі.
7 . Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації, чи у запропонованому завданням вигляді.
8 . Ознайомтесь з критеріями оцінки вашого звіту.
9 . Обговоріть результати роботи в команді.
10 . Здайте звіт у вигляді мультимедійної презентації.
Ролі
Зелені (група загальноосвітнього рівня)
Керівництво для зеленої групи:
1. Зібрати теоретичний матеріал з теми.
2. Знайти в Інтернеті відповіді на запитання та вказати відповідні Інтернет-джерела.
Завдання для зеленої команди:
3. Скласти звіт (за зразком).
https://docs.google.com/forms/d/
Жовта (теоретична група)
Керівництво для жовтої команди:
https://childdevelop.com.ua/generator/letters/cross.html
http://askme.zone/t/programi-dlya-skladannya-krosvord-v/23021
Червоні (група прикладного характеру)
Керівництво для червоної групи:
Завдання ІІ етапу
Для зеленої команди
Оформіть розв'язки і підготуйтесь до захисту своєї роботи
№1. Для кожного рівняння виду ax² + bx + c = 0 вкажіть значения a, b, c:
а) 3х² + 6х – 6 = 0, б) х² - 4х + 4 = 0, в) х² - х + 1 = 0.
№2. Продовжіть обчислення дискримінанта D квадратного рівняння ax² + bx + c = 0
за формулою D = b² - 4ac:
а) 5х² - 7х + 2 = 0,
D = b² - 4ac
D= (-7²) – 4· 5 · 2 = 49 – 40 = …;
б) х² - х – 2 = 0,
D = b² - 4ac
D = (-1) ² - 4 · 1· (-2) = …;
№3. Завершіть розв'язання рівняння: 3х² - 5х – 2 = 0.
D = b² - 4ac
D = (-5) ² - 4· 3·(-2) = 49.
х = …
№4. Розв'яжіть рівняння за теоремою Вієта: х² + 5х + 6 = 0.
№5. Розв'яжіть рівняння: 4х² - 5х - 1 = 0.
Для жовтої команди
1. Привести рівняння до квадратного і розв'язати його:
а) (х - 3)2 = 3х - 5; б)(x + 4)(2x - 1)= x(3x + 11).
2. Розв'язати рівняння:
1) х2 + 7х = 0;
2) 0,5х2 + 2х = 0;
3) 3х2 – 9 = 0 .
Для червоної команди
Задача1 . Катер проплив 9 км за течією річки і 14 км проти течії, затративши на весь шлях стільки часу, скільки йому потрібно для подолання 24 км у стоячій воді. Знайдіть швидкість катера у стоячій воді, якщо швидкість течії річки 2 .
Задача 2.
Вкладник поклав до банку 1000 гривень. За перший рік йому було нараховано певний відсоток річних,а другого року було збільшено на 2%. У кінці другого року на рахунку було 1188 гр. Скільки відсотків становила банківська ставка у перший рік?
. Задача 3
Дві бригади, працюючи разом, закінчили асфальтування дороги за 4 дні. Скільки днів потрібно було б на виконання цієї роботи кожній бригаді окремо, якщо одна з них могла б закінчити асфальтування дороги на 6 днів раніше, ніж друга?
Критерії оцінювання
|
Критерії |
Обгрунтування критеріїв |
Бали |
Зміст |
Розуміння завдання |
-Робота демонструє точне розуміння завдання |
10
5
0 |
|
Повнота розкриття теми |
- Розкрита повно |
10 |
|
Логіка викладу інформації |
- Логічне викладення матеріалу |
10
5 |
Оформлення роботи |
Граматика, відповідний словник, відсутність помилок правопису і друкарських помилок |
- Грамотна робота з точки зору граматики, стилістики, орфографії |
10
5
0 |
Дизайн створення матеріалів |
|
|
0-10 |
Розв’язання задачі на рух за допомогою рівняння, що зводиться до квадратного
Задача . Катер проплив 9 км за течією річки і 14 км проти течії, затративши на весь шлях стільки часу, скільки йому потрібно для подолання 24 км у стоячій воді. Знайдіть швидкість катера у стоячій воді, якщо швидкість течії річки 2 .
|
υ, |
t, год |
s, км |
катер (в стоячій воді) |
х |
|
24 |
річка (течія) |
2 |
|
|
за течією річки |
х + 2 |
|
9 |
проти течії |
х - 2 |
|
14 |
Нехай швидкість катера в стоячій воді х , тоді швидкість катера за течією річки (х+2) , а проти течії – (х-2) . Шлях 9 км за течією річки катер пройшов за год, а шлях 14 км проти течії – за год. На весь шлях катер затратив год, що за умовою задачі дорівнює часу, затраченому на подолання 24 км у стоячій воді, тобто год.
Складемо і розв’яжемо рівняння.
; ;
; х2 - 10х – 96 = 0; х1 = -6; х2 = 16.
При знайдених значеннях х знаменник х(х+2)(х-2) не дорівнює 0. Число –6 не задовольняє умову задачі. Отже, швидкість катера в стоячій воді 16 . Відповідь: 16 .
Розв’язання задачі з економіки за допомогою рівняння, що зводиться до квадратного .
Задача. Вкладник поклав до банку 1000 гривень. За перший рік йому було нараховано певний відсоток річних,а другого року було збільшено на 2%. У кінці другого року на рахунку було 1188 гр. Скільки відсотків становила банківська ставка у перший рік?
|
Перший рік |
Другий рік |
Вклад, гр. |
1000 |
|
Банківська ставка, % |
х |
х+2 |
Прибуток, гр. |
10000,01х |
(1000+10х)0,01(х+2)=0,1х2+10,2х+20
|
Вклад на кінець року, гр. |
1000+10х |
1000+10х+10,2х+0,1х2+20=1188 |
Нехай банківська ставка за перший рік становила х % , тоді вкладнику було нараховано 10000,01х прибутку і його вклад став (1000+10х) гривень. Другого року відсоток став (х+2)% і вкладник одержав прибутку (1000+10х)0,01(х+2) гривень. В кінці другого року на рахунку вкладника стало1000+10х+10,2х+0,1х2+20 гривень, що за умовою задачі становить 1188. Складемо і розв’яжемо рівняння.
х2 + 202х – 1680 = 0;
х1 = 8, х2 = -210.
х2=-210 не задовольняє умовою задачі.
Відповідь: 8%.
КАРТКА-ПІДКАЗКА
Розв’язання задачі на сумісну роботу
Задача. Дві бригади, працюючи разом, закінчили асфальтування дороги за 4 дні. Скільки днів потрібно було б на виконання цієї роботи кожній бригаді окремо, якщо одна з них могла б закінчити асфальтування дороги на 6 днів раніше, ніж друга?
Нехай весь об’єм роботи 1. Позначимо кількість днів, яка потрібна на виконання цієї роботи одній бригаді, за х днів, тоді друга бригада може виконати всю роботу за (х+6) днів.
За один день перша бригада виконає частину роботи, а друга . Разом обидві бригади можуть виконати за один день частину роботи. За умовою задачі обидві бригади виконують всю роботу за 4 дні. Отже, за 1 день вони виконають частину роботи.
Складемо і розв’яжемо рівняння.
;
;
-х2 + 2х + 24 = 0;
х2 - 2х – 24 = 0;
х1 = -4, х2 = 6.
При знайдених значеннях х знаменник 4х(х+6) не дорівнює 0. Число –4 не задовольняє умову задачі. Отже, перша бригада може заасфальтувати дорогу за 6 днів, а друга – за 6 + 6 = 12 (днів).
Відповідь: 6 днів; 12 днів.
Джерела
http://www.youtube.com/watch?v=x5mQkkb_NGE
https://docs.google.com/forms/d/1wX2db8Sllere5YvDI2mM83N8ze2NoatKaYYmpWdW_EI/edit
https://learningapps.org/index.php?category=2&s=
http://informatkwest.blogspot.com/2013/09/blog-post.html
https://naurok.com.ua/urok-rozv-yazuvannya-zadach-za-dopomogoyu-skladannya-rivnyan-scho-zvodyatsya-do-kvadratnih-8-klas-25230.html
1