Веб-квест «Волейбол»

Про матеріал
Веб-квест складається з теоретичної й практичної частини та містить п’ять завдань. Здобувачам освіти пропонується ознайомитись з теоретичними відомостями чи презентацією або інформацією в Інтернеті, потім перевірити свої знання, виконавши низку вправ. На кожному етапі квесту учасники отримають певну кількість балів, які в підсумку зможуть перевести в оцінку. Правильні відповіді збільшують кількість отриманих балів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

ВЕБ-КВЕСТ на тему:

«ВОЛЕЙБОЛ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вінниця - 2023

ВСТУП

Безмежний потік нової інформації, реклами, застосування комп’ютерних технологій на телебаченні, розповсюдження ігрових приставок, електронних іграшок і комп’ютерів потужно впливають на виховання здобувача освіти ЗП(ПТ)О і сприйняття ним навколишнього світу. Істотно змінюються характер улюбленої практичної діяльності – гри, змінюються улюблені герої і захоплення. 

Раніше інформацію з будь-якої теми здобувачі освіти могли отримати з різних джерел: підручник, довідкова література, лекція педагога, конспект уроку. На сьогодні, з огляду на сучасні реалії, викладач повинен вносити в освітній процес нові методи подачі інформації. Виникає питання: «Навіщо це потрібно?». Мозок сучасного підлітка налаштований на отримання знань у формі розважальних комп’ютерних програм, тому набагато легше сприймає запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіазасобів. У зв’язку з цим, серед традиційних форм та методик навчання, у педагогічній практиці все частіше використовуються інформаційно-комунікаційні технології .

Навчальні програми, за якими працюють викладачі ЗП(ПТ)О, як правило, дуже насичені навчальним матеріалом. Традиційними засобами класичної педагогіки досягти засвоєння великого обсягу матеріалу здобувачами освіти та ще й сформувати стійкі практичні навички за відведений час неможливо. Для виконання програми доводиться шукати шляхи інтенсифікації проведення уроку. Одним із них є застосування ІКТ.

Сьогодні, в умовах дистанційного навчання, особливої актуальності набули електронні освітні ресурси, а також загострилися питання активізації та мотивації до навчання здобувачів освіти. Для організації самостійної дослідницької роботи здобувачів освіти, для підвищення інтересу до навчання, формування умінь збирати, обробляти та аналізувати інформацію в сучасній педагогіці використовують веб-квест.

Веб-квест — це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету. Така форма роботи сприяє розвитку критичного мислення, аналізу, синтезу й оцінки інформації. У результаті учні вдосконалюють уміння використовувати отримані знання з практичною метою.

Веб-квест являє собою міні-проєкт, заснований на пошуку інформації в Інтернеті, присвячений самостійній дослідницькій роботі учнів (зазвичай, у групах) з певної теми з гіперпосиланнями на різні веб-сторінки.

Quest в перекладі з англійської мови – тривалий цілеспрямований пошук, який може бути пов'язаний з пригодами або грою; на сьогодні термін «вебквест» служить для позначення одного з різновидів комп'ютерних ігор.

Таким чином, веб-квест – це гра й навчання одночасно, дуже цікавий, перспективний і захоплюючий вид освітньої діяльності. Виконуючи різні ролі, здобувачі освіти отримують можливість розглянути проблему з різних точок зору. Саме тому ми вирішили застосувати веб-квест на уроках фізичного виховання.

Веб-квест складається з теоретичної й практичної частини та містить п’ять завдань. Здобувачам освіти пропонується ознайомитись з теоретичними відомостями чи презентацією або інформацією в Інтернеті, потім перевірити свої знання, виконавши низку вправ. На кожному етапі квесту учасники отримають певну кількість балів, які в підсумку зможуть перевести в оцінку.

Правильні відповіді збільшують кількість отриманих балів.

Перед проходженням першого завдання всім учасникам необхідно обов’язково зареєструватись, вказавши прізвище та ім’я. Час проходження кожної вправи унормовується. 

Мета: сформувати у здобувачів освіти інтерес до вивчення предмету фізична культура.

Завдання: узагальнити та оцінити теоретичні знання з історії виникнення та розвитку волейболу, правил гри; формувати інформаційні компетентності здобувачів освіти; розвивати колективізм й дисциплінованість; прищеплювати зацікавленість до самостійних занять фізичними вправами; виховувати впевненість, рішучість, відчуття взаємоповаги та взаємодопомого, уміння працювати в колективі.

 

АНОТАЦІЯ

Веб-квест з предмету «Фізична культура» створено для здобувачів освіти старших класів та ІІ-ІІІ курсів закладів професійної (професійно-технічної) освіти. У квесті запропоновані завдання до модуля «Волейбол». 

Запропонований матеріал розраховано на 1 академічну годину. Веб-квест може бути використовувати під час вивчення теоретичного матеріалу модуля «Волейбол», для домашніх робіт, на уроках при дистанційному навчання, для здобувачів освіти, які віднесені до підготовчої та спеціальної медичної групи, а також як позакласній захід.

 

РЕЗУЛЬТАТ ТВОРЧИХ ПОШУКІВ АВТОРА

Сьогодні не всі здобувачі освіти мають бажання працювати на уроках фізичної культури, і цьому є низка причин. Щоб зацікавити та спонукати підлітків до кращого засвоєння навчального матеріалу і був створений цей вебквест. 

Під час воєнного стану і дистанційному навчанню саме самостійна робота із джерелами в Інтернеті, а потім контрольні завдання, які потрібно виконати швидко та вірно, сприяють запам’ятовуванню матеріалу з модуля «Волейбол». Навіть якщо здобувач освіти за станом здоров’я не може працювати на уроці фізичної культури, він буде залучений до суддівства навчальної гри.

Завдання в веб-квесті охоплюють всі питання з модуля «Волейбол», а саме: історія виникнення й розвитку волейболу, жести суддів, амплуа гравців та загальні питання. Здобувач освіти почергово повинен ознайомитись з матеріалом та відповісти на контрольні запитання.

 

АЛГОРИТМ РОБОТИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ВЕБ-КВЕСТОМ

Слово викладача. Сьогодні ми розпочинаємо захопливу мандрівку по країні під назвою «Волейбол». На вас чекатимуть різні вправи та самостійна робота із джерелами в Інтернеті. 

 

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Здобувачі освіти, які прийняли рішення спробувати свої сили у веб-квесті, повинні опрацювати матеріал на кожній станції. 

Перед першим контрольним завданням Ви повинні ввести своє прізвище та ім’я, потім натиснути «Почати» і відповісти на певну кількість запитань, пов’язаних з історією виникнення і розвитку волейболу та правил гри чи загальних питань.

Відповідайте на запитання та виконуйте 5 завдань по черзі. Правильні відповіді будуть оцінюватися балами. 

Щоб перейти на наступну сторінку, натисніть кнопку «вперед». Якщо Вам потрібно передивитися певну інформацію, Ви можете натиснути кнопку «назад» та повернутись на попередню станцію. Кожен з вас має набрати не менше 46 балів, максимальна кількість - 144 бали. Тільки після цього у вас з’явитися можливість отримати оцінку.

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

ЗАГАЛЬНИЙ БАЛ

ОЦІНКА

12

144-134

11

133-123

10

122-112

9

111-101

8

100-90

7

89-79

6

78-68

5

67-57

4

56-46

 

ПОДОРОЖ ПОЧИНАЄТЬСЯ!!!

Бажаю всім швидко і вдало пройти цей шлях до кінця, отримати впевненість у своїх силах та гарні оцінки!!!

 

ОГЛЯД ЗАВДАНЬ СТАНЦІЙ КВЕСТУ Станція №1

Перша наша зупинка на станції №1 «ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ВОЛЕЙБОЛУ».

Ознайомтесь з матеріалом.

Волейбол у перекладі з англійської означає «летючий м’яч», метою гри – направити м’яч у бік суперника таким чином, щоб він приземлився на його половині. Під час однієї атаки допускається лише три торкання м’яча поспіль.

В хроніках римських літописців ІІІ ст. до н. е. говориться про гру, в якій по м’ячу били кулаками. До нашого часу дійшли правила, описані істориками в 1500 р. Гру тоді називали «фаустбол». На майданчику розміром 90 х 20 м, розділеної невисокою цегляною стіною, змагалися дві команди по 3-6 гравців.

Гравці однієї команди прагнули перебити м’яч через стіну на бік суперників.

Винахідником волейболу вважається Вільям Джон Морган, викладач фізичного виховання коледжу Асоціації молодих християн одного з коледжів у місті Холиоке (штат Массачусетс, США). У 1895 р. на одному зі своїх уроків він підвісив тенісну сітку на висоті 197 см, і запропонував своїм учням перекидати через неї баскетбольний м’яч. Отриману гру він назвав «Мінтонет». 

Роком пізніше гра демонструвалася на конференції коледжів асоціації молодих християн в Спрінгфілді, і за пропозицією професора Альфреда Хальстеда отримала нову назву - «волейбол».

Основні правила гри сформувалися в 1915-25 рр. У країнах Америки,

Африки, Європи практикувався волейбол з шістьма гравцями на майданчику, в Азії - з дев’ятьма або дванадцятьма гравцями 11 х 22 м без зміни позицій гравцями під час матчу.

У 1922 р. були проведені перші загальнонаціональні змагання - в Брукліні відбувся чемпіонат YMCA за участю 23 чоловічих команд. У 1925 р. були затверджені сучасні розміри майданчика, а також розміри та вага волейбольного м’яча. Ці правила були актуальними для країн Америки, Африки та Європи. У 1947 р. засновано міжнародну федерацію з волейболу (FIVB). У 1949 р. у Празі відбувся перший чемпіонат світу серед чоловіків, а у 1964 р. волейбол був включений до програми Олімпійських ігор у Токіо. У восьмидесятих роках ХХ століття з’явились нові правила, які були спрямовані на підвищення видовищності змагань. В 1998 р. з’явилося амплуа ліберо. Гра стала більш силовою і швидкою. Зріст гравців у командах високого класу вже вище 2-х м.

Волейбольний матч складається із партій (від 3 до 5). Тривалість волейбольної партії не обмежена і продовжується доти, доки одна з команд не набере 25 очок. Якщо перевага над суперником становить менше 2 очок, то партія продовжується доти, доки перевага не буде збільшена. Матч триває поки одна з команд не виграє три партії. Варто зазначити, що у п’ятій партії рахунок йде не до 25, а до 15 очок. Кожна з двох команд може мати у складі до 14 гравців, але на полі одночасно можуть бути 6. Початкова розстановка гравців вказує порядок переходу учасників на майданчику, він повинен зберегтися протягом усієї партії. Міжнародна федерація волейболу передбачає два 30секундних тайм-аути для кожної команди за партію. У світових і офіційних змаганнях також є два додаткових 60-секундних технічних тайм-аути в кожній партії, якщо провідна команда досягає 8-го і 16-го очка.

На сьогоднішній день існує декілька варіантів волейболу: пляжний волейбол (олімпійський вид з 1996 р.), міні-волейбол, піонербол, парковий волейбол.

Перевірити свої знання Ви зможете, пройшовши «Вікторину», яка складається із 10 запитань. На кожне питання пропонується три відповіді. Вам необхідно вибрати одну. 

Пропоную вам перевірити свої знання з історії виникнення та розвитку волейболу. На виконання 10-ти завдань вам дається 3 хвилини. Максимальна кількість балів – 10. Бажаю успіху! (Додаток 1) Вітаю! Ви впорались з усіма питаннями!!!

Переходьте на наступну станцію.

Станція №2

Подорожуючі по країні Волейбол вам необхідно обов’язково зупинитись на станції №2 «ЖЕСТИ ВОЛЕЙБОЛЬНИХ СУДДІВ».

Судді повинні показувати офіційними жестами причину їхнього свистка. Жест повинен витримуватися деякий час і якщо він показується однією рукою, то рука відповідає стороні команди, яка зробила помилку або запит.

Лінійні судді повинні показувати прапором характер зафіксованої помилки та деякий час витримувати сигнал.

Ознайомитись з презентацією «ЖЕСТИ ВОЛЕЙБОЛЬНИХ СУДДІВ»

У наступному завданні продемонструйте свої знання жестів волейбольних суддів в грі «Погоня в лабіринті».

Вам потрібно забігти у зону, що містить правильну відповідь, й уникати при цьому ворогів. У вас є 6-ть спроб та час виконання 5 хвилин. Вам необхідно відповісти на 6 запитань. Максимальна кількість балів – 6.

Хай щастить! Ви кращі!!! (Додаток 2)

Ви успішно пройшли станцію №2, тож рушаймо мандруємо далі!!! 

Станція №3

Рухаємось далі, ось і станція №3 «ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ГРИ».

У волейболі, як і в інших ігрових видах спорту є покарання у вигляді карток за неправильну поведінку та затримку часу.

Ознайомитись з презентацією «ЖЕСТИ ВОЛЕЙБОЛЬНИХ СУДДІВ»

А тепер пройдіть будь ласка вправу відповідники «Порушення правил гри». 

Знайдіть правильну відповідність картки порушення до санкції. На виконання дається 2 хвилини. Будьте уважні. В кінці натисніть «Здати відповіді». Максимальна кількість балів – 6. Бажаю удачі! (Додаток 3) Так тримати! Чудова робота!!! Наступний рівень чекає на вас.

Станція №4 

Дуже важлива станція №4 в країні Волейбол це «АМПЛУА ГРАВЦІВ»

У сучасному волейболі існують п’ять амплуа (ролей) гравців, які визначається до 16-17 років. При виборі позиції тренери особливо звертають увагу на фізичні дані: стрибучість, вагу і зріст.

Ознайомтесь самостійно з матеріалом

Коли команда, що приймає подачу, виграє розіграш, вона одержує очко і право подавати, її гравці переходять на одну позицію за годинниковою стрілкою. (Додаток 4)

Підведення підсумків вашої самостійної роботи буде при виконанні вправи анаграма «Амплуа волейбольних гравців».

Вам потрібно буде за 4 хвилини скласти слова, які відповідають амплуа гравців. Максимальна кількість балів – 118. Хай щастить!!! (Додаток 5)

Вітаю!!! Ви вже багато опрацювали матеріалу, пропоную перейти на останню станцію!

Станція №5

Кінцева зупинка вашої подорожі станція №5 «ПІДСУМКОВИЙ КРОСВОРД».

Пропоную вам самостійно ознайомитись з теоретичним матеріалом

Щоб перевірити ваші теоретичні знання з модуля «Волейбол» пройдіть будь ласка останнє завдання.

Пропонує вам відповісти на 12 питань «Підсумкового кросворду» за  5 хвилин. Максимальна кількість балів – 12. Чи добре Ви знаєте правила гри у волейбол? 

Бажаю удачі!!! (Додаток 6)

Молодці!!! Ви вдало завершили веб-квест!!!

 

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ РОБОТИ.

 


                                                                                 ВІКТОРИНА

1.    Винахідником волейболу вважається: 

             А. Джеймс Нейсмит        Б. Джон Морган          В. Альфред Хальстед

2.    Термін волейбол означає:

             А. фаустбол                     Б. мінтонет                    В. летючий м’яч

3.    Перші змагання з волейболу були проведені в:

             А. Холиоке                     Б. Брукліні                  В. Спрінгфілді

4.    Скільки партій повинна виграти команда, щоб стати переможцем матчу?

             А. 2 партії                       Б. 3 партії                     В. 5 партій

5.    У п’ятій партії рахунок ведеться до: 

             А. 25 очок                       Б. 15 очок            В. мінімальної переваги в 2 очка

6.    Скільки гравців з команди одночасно знаходяться на ігровому полі?

             А. 6                                Б. 8                                В. 14

7.    Який із різновидів волейболу є олімпійським видом спорту? 

               А. пляжний волейбол Б. міні-волейбол             В. парковий волейбол

8.    Скільки триває тайм-аут?

            А. 30 секунд                   Б. 60 секунд                  В. 90 секунд

9.    Скільки потрібно лідируючі команді набрати очок, щоб був технічний тайм-аут?

            А. 6-ть і 8-м                     Б. 8-м і 16-ть                В. 10-ть і 15-ть 

10.                        Як робиться перехід гравців із зони в зону?

             А. за годинниковою стрілкою         Б. проти годинникової стрілки 

В. за нумерацією 

          «ПОГОНЯ В ЛАБІРИНТІ» ЖЕСТИ ВОЛЕЙБОЛЬНИХ СУДДІВ


 

1.                 Після кожної партії, команди міняються майданчиком, який жест показує суддя при переході?

image 

2.                 Суддя показує в бік команди, яка буде подавати: 

image 

3.                 Жест судді при завершенні партії або матчу:

image 

4.                 Якщо гравець у відведений час не виконав подачу м’яча, який жест показує суддя? 

image 

5.                 М’яч «в майданчику»: 

 

image 

6.                 Гравець схопив або кинув м’яч, суддя показує:

image 


«ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ГРИ»

                                                                          Попередження      за      неправильну

Дискваліфікація                                           поведінку

               image                                                 image 

Вилучення                                                    Попередження за затримку часу

               image                                                  image 

Зауваження         за         неправильну         Зауваження за затримку часу

поведінку                                                             image

image  

«АМПЛУА ВОЛЕЙБОЛЬНИХ ГРАВЦІВ»

image 

Розташування гравців на майданчику

image 

Передня зона:

4 – лівий передній гравець

3 – центральний передній гравець 2 – правий передній гравець Задня зона:

5   – лівий задній гравець

6   – центральний задній гравець

1 – правий задній гравець

 

Додаток 5

             Станція №4                              АНАГРАМА

«АМПЛУА ВОЛЕЙБОЛЬНИХ ГРАВЦІВ»

1.                      зв’язуючий;

2.                      догравач;

3.                      центральний блокуючий;

4.                      діагональний;

5.                      ліберо.


6

             Станція №5            ПІДСУМКОВИЙ КРОСВОРД

1.    Характерне постукування м’яча об підлогу перед виконанням подачі? (дриблінг).

2.    При успішному приземленні м’яча на майданчик суперника команда набирає? (очко).

3.    Дія введення м’яча в гру гравцем, який знаходиться в 1 зоні?

(подача).

4.    Рішення якого судді під час матчу є остаточним? (першого).

5.    Волейбольний термін, коли м’яч вийшов за межі майданчика (аут).

6.    Як називається одна частина гри (партія).

7.    Команди змагаються на майданчику, який розділений? (сіткою).

8.    Коли гравець стає на лінію при подачі, це у волейболі називають (заступ).

9.    Волейболіст, який виконує обов’язки лідера команди на полі під час матчу (капітан).

10.                       Гравець, якій немає права атакувати і блокувати (ліберо).

11.                       Пас партнеру це (передача).

12.                       Суддя, який виконує свої обов’язки, використовуючи прапор?

(лінійний).

 

Посилання на електронний ресурс:

Веб-квест Висновок

Волейбол – дуже цікавий та енергійний вид спорту, який для багатьох є хобі або активним відпочинком. В нашому навчальному закладі здобувачі освіти залюбки працюють й грають на уроках з модуля «Волейбол». Пройшовши всі етапи веб-квесту, вони матимуть змогу застосувати свої знання на практичних заняттях й додаткових тренуваннях з волейболу.

 

 

 

Список використаних джерел:

1.            https://sportovets.com.ua/shcho-take-volejbol-istoriia-vynyknennia-osnovnipravyla-ta-opys/

2.            https://prometeyvc.com/ua/voleybol/novosti/cikavyy-fakt-voleybol-ne-zavzhdybuv-voleybolom

3.            https://sites.google.com/site/volejbolu19/istoria-volejbolu

4.            https://sportovets.com.ua/zhesty-suddiv-u-volejboli/

5.            https://sportovets.com.ua/zhesty-suddiv-u-volejboli/

6.            https://sportovets.com.ua/pozytsii-amplua-hravtsiv-u-volejboli/

7.            https://sportovets.com.ua/skilky-partij-u-volejboli/

 

pdf
Додав(-ла)
Байдак Оксана
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку