Веб-квест з інформатики «Дорожня абетка користувачів Інтернету»

Про матеріал

Ми не можемо уявити свого життя без Інтернету, адже любимо мандрувати по цій всесвітній мережі, дізнаватися про прогноз погоди чи новини, переглядати фільми чи слухати музику, навчатися, погратись, спілкуватися з друзями. У всесвітній мережі також є свої правила — правила безпечного користування в Інтернеті, які повинен дотримуватись кожен користувач. Беручи участь у даному веб-квесті, учні вивчають правила поведінки в мережі.

Перегляд файлу

Веб-квест з інформатики «Дорожня абетка користувачів Інтернету» (http://doroga-v-internet.blogspot.com)

https://4.bp.blogspot.com/-ErgWZOGr0d4/WJ9pb1z5GeI/AAAAAAAAAkQ/as1q2j6ePh8UfXIumIOthbIPwf_gwriiwCLcB/s1600/%25D1%2581%25D1%2582%25D0%25BE%25D1%25802.JPGВступ
   Ми не можемо уявити свого життя без Інтернету, адже любимо мандрувати по цій всесвітній мережі, дізнаватися про прогноз погоди чи новини, переглядати фільми чи слухати музику, навчатися, погратись, спілкуватися з друзями.  У всесвітній мережі також є свої  правила — правила безпечного користування в Інтернеті, які повинен дотримуватись кожен користувач. І ви їх повинні знати, адже Інтернет може бути не тільки корисним,  а й небезпечним.

І тому інколи забуваючи про власну безпеку, як на дорогах так і в Інтернеті, нехтуючи правилами, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки.

На своєму шляху у школу, магазин, бібліотеку — всюди ви зустрічаєте дорожні знаки. Вони пофарбовані у яскраві кольори і  видні здалеку. Багато з них вам добре відомі. Дорожні знаки допомагають регулювати і організовувати рух потоків машин і людей, допомагають водіям і пішохо­дам правильно орієнтуватися у складній обстановці дорожнього руху. Водії добре знають значення дорожніх знаків і вміло ними користуються. 

 Отож, сьогодні ми з вами всі утворимо спеціальну службу безпеки Інтернету, яка буде називатися ДІІ, тобто Дорожня Інспекція Інтернету.

Ролі

1. Група інспекторів ДІІ «Попереджувальні знаки»

2. Група інспекторів ДІІ «Заборонні знаки»

3. Група інспекторів ДІІ «Знаки сервісу»

4. Група інспекторів ДІІ «Правила безпеки»

Завдання веб-квесту є окремими блоками питань, в яких є перелічені інтернет-ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Але ви можете використати і свої джерела Інтернету для виконання завдання веб-квесту і в цьому вам допоможе «Пам’ятка пошуку інформації в Інтернеті».

https://4.bp.blogspot.com/-zcCP7PaAQTg/Vp06TsxDglI/AAAAAAAAAMc/QgFQo3PuyRk/s1600/%25D1%2581%25D1%2582%25D0%25BE%25D1%25801.JPGЗавдання

Азбука вулиць повинна навчати

Рухатись, їхати, йти та чекати.

Інша є азбука, не менш головною.

Будь обережним, знаки — з тобою,

Коли ти всесвітньою мережею мандруєш.

Якщо безпеку свою ти цінуєш

Азбуку Інтернету  завчи до ладу,

Щоб не потрапити раптом в біду.

Коли людина вчиться читати, їй показують букви. Із букв будують слова, зі слів — речення. У дорожньої мови також с букви — це знаки. Але їх не потрібно складати у слова. Один знак, одна дорожня буква означає фразу — дорожній сигнал. Ці сигнали бувають різними: розрізняються як за формою, так і за пофарбуванням. На них нанесені різні малюнки, для того щоб швидше визначити їхнє призначення.

Одні — попереджають водія або пішохода про небезпеку, інші — забороняють рух. Є знаки, за допомогою яких можна дізнатися, де отримують якусь послугу.

Девізом нашого веб-квесту буде «Дисципліна на дорогах мережі Інтернет — запорука безпеки».

Мета веб-квесту  — створити дорожні знаки Інтернету та правила, які допоможуть користувачу безпечно мандрувати дорогами всесвітньої мережі Інтернет, використовуючи MS Word, MS PowerPoint.

Група інспекторів ДІІ "Правила безпеки"

https://2.bp.blogspot.com/-8eCk0nZWSIg/WJ9uy6i8W3I/AAAAAAAAAko/_pR4mHTVNCw505I7ILKBN-7g0hBBs6ovgCLcB/s320/lights5.gifІнтернет приваблює користувача, і нерідко він годинами мандрує мережею, отримуючи нову інформацію, знайомства, нові іграшки та розваги. Разом з тим, Інтернет є тим середовищем, де поширюється нелегальна продукція і послуги, які є небезпечними для багатьох людей, особливо для дітей та молоді. Інтернет-простір надає можливості видавати себе, м'яко кажучи, не за того, ким ти є насправді. З однієї сторони це дуже добре, тому що певні рамки розвитку особистості стрімко розширюються і можна досягати успіхів в будь-якій сфері. З іншого боку багато хто зловживає цим і старається різними хитрощами обманути співбесідника і заволодіти різною особистою інформацією, а то й коштами. Також в світовій мережі є велика кількість інформації, яка є або непристойна або антиморальна.

Крім дорожніх знаків, які допомагають водіям і пішоходам існують ще певні правила, яких також повинні дотримуватися усі учасники дорожнього руху. 

На дорогах рух здійснюється автомобілями, а в Інтернеті "автомобілем", яким ми подорожуємо і переглядаємо веб-сторінки, - є браузер.

Отож ваше завдання обрати логотип будь-якого браузера та підготувати інформаційну газету з основними правилами, якими повинен керуватися користувач для того, щоб убезпечити себе у віртуальному світі Інтернету.

Ваша група повинна відповісти на головне питання веб-квесту: "Якою має бути поведінка в мережі? Що можу і чого не потрібно робити у віртуальному світі?"

Джерела для пошуку:

1. http://chl.kiev.ua/default.aspx?id=88

2. http://abetka.ukrlife.org/rules.html

3.http://cfscom.org/index.php/component/content/article/30-pravyla-povedinky-v-internet

4.http://isearch.kiev.ua/uk/searchpractice/internetsecurity/606-internet-security-tools

5. http://bezpeka.kyivstar.ua/rules/

6.http://osvita.mediasapiens.ua/ethics/standards/bezpeka_v_sotsialnikh_merezhakh_etika_povedinki_v_interneti/

7.http://netiquette4uth.blogspot.com/p/blog-page_23.html

8.http://cit.ckipo.edu.ua/wiki/index.php/%D0%91%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D0%B0_%D0%B2_%D0%86%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82%D1%96

9. http://www.kyivstar.ua/f/1/about/about/responsibility/clients/children/manual/A5_Ukrainian.pdf

Форма звіту: текстовий документ, інформаційна газета, відео.

Група інспекторів ДІІ "Знаки сервісу"

Все може трапитись в дорозі мережі.

https://2.bp.blogspot.com/-6xFz4vivY24/WJ9wACAAXWI/AAAAAAAAAkw/4_ZHm2kLBls00AK_RGS0xu-Cd9JuZZ0OgCLcB/s320/%25D0%25B7%25D0%25BD%25D0%25B0%25D0%25BA%25D0%25B8%2B%25D1%2581%25D0%25B5%25D1%2580%25D0%25B2%25D1%2596%25D1%2581%25D1%2583.bmpЦі знаки стануть кожному в підмозі:

Вам терміново лист відправлять,

Покажуть новини, що вас цікавлять,

Або замовити книги допоможуть тобі,

Купити білети чи плаття собі,

Додати публікацію у блозі,

Здійснити різні платежі.

Якщо стомився ти в дорозі мережі

І більше «їхати» не взмозі

Ці знаки різні послуги запропонують

Для відпочинку та роботи сервіси , що існують.

Вивчайте правила дорожні Інтернету

Їх добре знати має кожний.

У перекладі з англійської мови слово «сервіс» означає «добра послуга, обслуговування». Вони підказують, де  знаходяться дуже потрібні і корисні об'єкти. Будь-який учасник з допомогою цих знаків знайде місце, де отримає потрібну йому послугу. Ці знаки відрізняються від інших дорожніх знаків і формою, і кольором. Знаки сервісу мають прямокутну форму, синій колір і зображення на білому тлі.

Завдання групи інспекторів ДІІ «Сервісні  знаки» — це створити сервісні знаки,  які підкажуть користувачу про корисні послуги, що надає мережа Інтернет,  якими він може скористатися в своєму  житті.

Джерела для пошуку:

1.http://ukrkniga.org.ua/ukrkniga-text/817/15/

2.http://b-o.com/book_16_glava_9_1.4._%D0%9A%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%84%D1%96%D0%BA%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F_.html

3. http://ukrarticles.pp.ua/pk-internet/7126-osnovnye-servisy-interneta.html

4. http://studopedia.org/4-10881.html

5. http://ito.vspu.net/intel/files/Web-proekti/dodatki/soc_serv_internet.htm

Ваша група повинна відповісти на головне питання веб-квесту: «Які Інтернет послуги допоможуть нам у подальшому життя?»

Форма звіту: текстовий документ, презентація, відео.

 

https://4.bp.blogspot.com/-HkbyMdyl2tY/WJ9wjW0JpJI/AAAAAAAAAk0/OZi_KSCj9TkHWSxbD0Jhz1eRdDp5eHI3QCLcB/s320/%25D0%25B7%25D0%25B0%25D0%25B1%25D0%25BE%25D1%2580%25D0%25BE%25D0%25BD%25D0%25BD%25D1%2596%2B%25D0%25B7%25D0%25BD%25D0%25B0%25D0%25BA%25D0%25B8.jpgГрупа інспекторів ДІІ "Заборонні знаки"

Є знаки кругленькі, в них колір червоний,

Вони заборонні і надто суворі.

«Не можна! Не смій!»— кажуть такі знаки.

Вони не дозволять, щоб трапилось всяке.

Заборонні знаки — найсуворіші з усіх дорожніх знаків. Адже вони вводять різні заборони і обмеження. Заборонні знаки мають круглу форму і червону окантовку. Червоний колір вибрано не випадково. Заборонний знак говорить «Увага! Цього робити не можна!».

Завдання групи інспекторів ДІІ «Заборонні знаки» — це створити заборонні знаки, які б можна було розташувати в мережі Інтернет для того,  щоб користувач не потрапив в небезпеку.

Ваша група повинна відповісти на головне питання веб-квесту: «Що заборонено і не можна робити під час користуванням Інтернетом».

Джерела для пошуку:

1.http://www.kaspersky.ua/internet-security-center/internet-safety/kids-online-safety

2.http://disted.edu.vn.ua/media/bp/html/v_turvallisuus_ja_lapsen_ika.htm

3. http://detsko.com/stati/mamam/pravila-nternet-bezpeki-dlja-d-tei.html

4.http://netiquette4uth.blogspot.com/p/blog-page_23.html

5.https://www.tvnet.if.ua/pres-centr/96-chas-int/367-zagal-ni-pravyla-bezpeky-v-merezhi-internet.html

6.https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%BF%27%D1%8E%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0_%D0%B7%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B6%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C

7. http://www.babybezpeka.org.ua/index.php?section=chat

8. http://eprints.zu.edu.ua/13892/1/Mingaleva4.pdf

9. http://eset.ua/ua/news/view/61/Zolotye_pravila_bezopasnosti_pri_osushchestvlenii_onlain_pokupok

Форма звіту: текстовий документ, презентація, відео.

Група інспекторів ДІІ "Попереджувальні знаки"

Трикутник побачиш рівносторонній,

То знак попереджувальний.

Стоїть як вартовий на сторожі

І він законно розкаже тобі про всі перешкоди,

Щоб не трапилось з тобою неприємної пригоди.

Що можуть зустрітись у нас в мережі.

 

Ви інспектори ДІІ, які створюють знаки першої групи  -попереджувальні, що попереджа­ють користувачів Інтернету про можливу небезпеку. Попереджувальні знаки встановлюють на певній відстані від місця небезпеки так, щоб вони були добре видні. Форма більшості знаків — трикутник білого кольору з чер­воним обводом.

Ваша група повинна відповісти на головне питання веб-квесту: «Про які небезпеки потрібно попередити користувача Інтернету».

Джерела для пошуку:

1.http://www.kyivstar.ua/f/1/about/about/responsibility/clients/children/manual/A5_Ukrainian.pdf

2.http://elibrary.kubg.edu.ua/1547/1/Internet.pdf

3.http://konf.koippo.kr.ua/blogs/index.php/blog2/title-53

4.http://www.epochtimes.com.ua/science/technology-and-discoveries/yak-zahistiti-personalnu-informaciyu-v-interneti-118012

5.http://www.kaspersky.ua/internet-security-center/threats

6.http://ukrtelecom.ua/services/customers/internet/antivirus/danger

7.http://gazeta.dt.ua/socium/zagrozi-virtualnosti-_.html

8.http://narodna-osvita.com.ua/1079--25-bezpechniy-nternet.html

9.http://druk-koippo.edukit.kr.ua/Files/downloads/195_14_mater_i-konf_2014.pdf

Форма звіту: текстовий документ, презентація, відео.

Критерії оцінювання веб-квесту

 

Середній

Достатній

Високий

Розуміння завдання

Включені матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми; використовується одне джерело, зібрана інформація не аналізується і не оцінюється

Включаються як матеріали, що мають безпосереднє відношення до теми, так і матеріали, що не мають відношення до неї; використовується обмежена кількість джерел

Робота демонструє точне розуміння завдання

Виконання завдання

Випадкова підбірка матеріалів; інформація неточна або не має відношення до теми; неповні відповіді на питання; не робляться спроби оцінити або проаналізувати

Не уся інформація узята з достовірних джерел; частина інформації неточна або не має прямого відно-шення до теми

Оцінюються роботи різних періодів; висновки аргументо-вані; усі матеріали мають безпосереднє відношення до теми; джерела цитуються правильно; вико-ристовується інформація з достовірних джерел

Творчий підхід

Учень просто копіює інформацію із запропонованих джерел; немає критичного погляду на проблему; робота мало пов'язана з темою веб-квеста

Демонструється одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться виведень

Представлені різні підходи до вирішення проблеми. Робота відрізняється яскравою індивідуаль-ністю і виражає точку зору мікрогрупи

Результат роботи

Матеріал логічно не побудований і поданий зовні непривабливо; не дається чіткої відповіді на поставлені завдання

Точність і структурованість інформації; привабливе оформлюння роботи. Недостатньо вира-жена власна позиція і оцінка інформації. Робота схожа на інші учнівські роботи

Чітке і логічне представлення інформації; уся інформації має безпосереднє відношення до теми, точна, добре структурована і відредагована. Демонструється критичний аналіз і оцінка матеріалу, визначеність позиції

Робота в групах

Інструкція для груп при роботі над проектом:

1.  Опрацюйте подані джерела Інтернету або використайте інші.

2.  Створіть ескізи знаків та обговоріть їх в групі.

3.Підберіть потрібні зображення в мережі Інтернет для ваших проектів або створіть власноруч, використовуючи графічні редактори.

4. Завантажте текстовий редактор MS Word або MS PowerPoint. Створіть дорожній знак Інтернету використовуючи автофігури, групування об’єктів тощо.

5.  Оберіть форму звіту та сформуйте його.

6.  Збережіть проект у вашій папці.

7.   Обговоріть захист вашого проекту.

 

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
382
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку