Вечір-реквієм "Пам"ятні дзвони Чорнобиля"

Про матеріал
Сценарій до дня пам"яті Чорнобильської трагедії для 7-10 класів. Можуть використати у роботі як класні керівники, так і педагоги-організатори
Перегляд файлу

Мета виховного заходу: познайомити учнів з однією із трагічних сторінок України; вшанувати пам'ять трагічно загиблих під час ліквідації наслідків аварії, жертв чорнобильської катастрофи; розкрити наслідки трагедії, щоб запобігти подібному лиху; допомогти учням визначити для себе моральні і ціннісні пріоритети.

Обладнання: мультимедійний проектор, екран, ПК.

Оформлення актової зали:

  • на сцені напис «Пам’ятні дзвони Чорнобиля»; тематичний плакат; журавлі; дерево-сухостій;
  • стіл, накритий скатертиною, ікона, ваза із квітами та колоссям, рушник, лампадка; 
  • тематична виставка художньої літератури «Пам’ять про зранений край»;
  • мольберт.

 

♫ 01 - Початок

Голос за кулісами: Є чорне золото, є чорний хліб.
Є чорний лебідь і лебідка чорна.
Та найчорнішим серед них усіх
Є все-таки Чорнобиль.

Відеофрагмент х/фільму «Метелики»

 

Ведуча – 1. Минають роки і десятиліття, а чорний день Чорнобильської трагедії все одно хвилює людей – і тих, кого він зачепив своїм недобрим крилом, і тих, хто народився далеко від покривдженої землі.

Ведучий – 2. Шановні присутні! Сьогоднішній вечір-реквієм ми присвячуємо 33-й річниці трагедії на Чорнобильській атомній електростанції. Цей день об’єднав нас, учнівську молодь і дорослих, одним спогадом, однією печаллю, однією надією.

Ведуча – 3. 33 роки тому, 26 квітня 1986 року почався відлік Чорнобильської катастрофи. Вона вразила весь світ, приголомшила людей страшним розмахом невідомої раніше біди, трагічні наслідки якої відчуватиме ще не одне наступне покоління.

Ведуча – 1. Чи буде квітень, як завжди,

Дарунком весняної здоби,

Чи власним іменем біди

Ми назвемо його «Чорнобиль»?

Чи може викинемо його

З календарів своїх, допоки

Нас темний грітиме вогонь

Ще невідкритих ізотопів?

Ведуча – 3. Душевні, добрі, сильні, вперті –

Змогли стихію подолать.

Комусь прийшлось назавтра вмерти,

Комусь – ще довго помирать.

Бій без траншей і без окопів…

Він увійшов у пам'ять літ.

Спасли чорнобильці Європу.

А може, цілий світ…

♫ 02 – Пісня Н.Май «Чорнобиль» у виконанні учениці 8 класу

тематичне відеосупроводження.

 

Ведучий – 2. Шановні присутні! Ми зібралися в цей день у стінах нашої школи з тією метою, щоб іще раз згадати про трагічну подію, яка чорною датою увійшла до літопису людської цивілізації, вшанувати пам’ять загиблих, віддати шану тим,  хто мужньо став у двобій з вогнем, брав участь у  ліквідації  наслідків Чорнобильської катастрофи.

Сьогодні на нашому заході присутні почесні гості:

_____________________________________________________________________________

(представлення гостей закладу, вручення їм бутоньєрок, виготовлених власноруч)

 

Ведуча 1. Невблаганно спливає час. Але не старіє пам'ять. Вона повертає нас до жахливої трагедії, що сталася ___ років тому.

Ведучий 2. Для історії людства – це всього лише мить. Для нас, живих свідків цієї біди – вічність, бо попіл і сльози Чорнобиля – скорботної матері України - ніколи не перестануть стукати у наші серця.

Ведуча 3. Чорнобильська атомна електростанція принесла найбільшу екологічну катастрофу, найбільше планетарне потрясіння. Ця трагічна подія назавжди увійшла в історію людства як «аварія століття».

 

Відеофрагмент «Аварія на ЧАЕС»  (Фрагмент монтували учні, використовували матеріали Internet) . За кадром звучали слова:

 

Чорнобильська АЕС – зупинена атомна електростанція, будівництво якої почалось 1972 року. Розташована на відстані 2 км від міста Прип'ять Київської області.

26 квітня 1986 року о 1 годині 23 хвилині світ здригнувся від катастрофи на четвертому енергоблоці Чорнобильської атомної електростанції. Сьогодні відомо, що жодна катастрофа ХХ сторіччя не мала таких важких наслідків, як чорнобильська. За міжнародною шкалою оцінок подій ця  аварія кваліфікується як аварія сьомого, найвищого рівня. Сумарний випад радіоактивних речовин після вибуху на ЧАЕС становив 50 мільйонів кюрі, що рівноцінно вибуху понад п’ятисот атомних бомб, подібних до тих, які скинуто на Хіросіму в 1945 році.  Практично за тиждень після вибуху, підвищення радіоактивного рівня зафіксували в Польщі, Румунії, Німеччині, Австрії. На початку травня радіаційна хмара дійшла до  Ізраїлю, Канади, Сполучених Штатів.  Чорнобильська катастрофа спричинила різке погіршення екологічної ситуації на значній території України, Білорусії, Росії. 74 райони дванадцяти областей України забруднені довго живучими радіонуклідами.  Від наслідків  аварії на ЧАЕС в Україні постраждало майже 4 мільйони людей, серед них півтора мільйона дітей.

 

Ведуча 1. З перших хвилин катастрофи розпочалися спроби приборкати ядерну стихію. Ліквідація наслідків аварії здійснювалася спільною працею вчених, лікарів, інженерів, будівельників, гідротехніків і військових.

Ведучий 2. Справжня доброта, порядність, небайдужість до людського горя й вірність обов’язку були на першому плані.

Ведуча 3. Серед тих, хто загинув майже відразу, зупиняючи  ядерну реакцію смерті, - шестеро пожежників. Молоді… їм ще тільки починати жити, кохати, народжувати дітей, приносити радість у свої оселі… У кожного були свої плани, надії, бажання.

Ведучий 2. Усе це було б попереду, та хто міг передбачити?! Та суботня квітнева ніч стала для них фатальною. Вони не озирались, не відступали, на ховались за спини інших.

♫ 03 – Фон. На фоні музики на сцену виходить Дівчина із свічкою, одягнена у білу сукню:

Дівчина у білому вбранні. Хто має владу над вогнем?

Кому підвласна ця стихія?

Що робить ніч яскравим днем?

Що може зупинити мрію?

Той має силу у руках —

Над полум'ям велику силу,

Хто подолав у серці страх,

Щоб зберегти надію милу.

Коли полинова зоря

Зорю весни палила ранню,

Коли долинули здаля

Жахливий біль, німе страждання,—

Вогонь покликав їх до бою

І ті, хто дужу волю мав,

Покрили силу злу собою,

Бо більшу силу Бог їм дав.

Хто має владу над вогнем?

Кому скоряється стихія?

Тим, хто на чатах кожен день.

Тим, хто вогонь здолать зуміє.

Відважними і героями не народжуються. Ними стають. Вічна пам'ять і слава, низький уклін усім покійним нині від урятованого народу, від усього людства. Хвилиною мовчання вшануємо тих, хто ліквідував наслідки аварії й у розквіті сил пішов із життя.

(Хвилина мовчання)

♫ 04 – Метроном.

Виступ випускниці школи Кутної Таїсії

♫ Скорик «Мелодія» (скрипка)

 + Презентація «Дитячі малюнки на тему: «Чорнобиль».

Ведучий  2.  А зараз дозвольте запросити до слова  безпосереднього учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС Оголенка М.
(Виступ ліквідатора).

Ведуча 1. Разом із Чорнобильським ураганом у життя мирних жителів   увірвався  термін військового часу.

Ведучий  2.  Евакуація… Це слово жило  тільки в пам’яті людей, які пізнали лихоліття часів ІІ Світової  війни.

Ведуча 3. У зв’язку з великою радіоактивністю за перший рік після аварії з зони відчуження було евакуйовано 116 тис. чоловік.

Ведуча 1. І стали ми на землю коліньми,

Прощалися, як з матір'ю, з землею.

У квітні квіти падали грудьми

На сивий попіл спаленого глею.

Ведуча 3. Дуби беріз востаннє обняли.

Побігли люди... Чи ж дубам побігти?

Жить без людей не стали, не змогли,

Так і посохли, заломивши лікті.

Ведучий  2.  І знову я туди не повернусь

А там так само вишня розквітає

Сумує за домівкою дідусь

І був там рай, та вже його не має.

Ведуча 1.  І був там рай – Чорнобильська земля

Невидимая хмара все накрила

В пустих домівках вітер там гуля

Журба оселі сумом оповила.

Відео «Евакуація з Прип’яті»

 

Дівчина у білому вбранні.  Ви чули, як плаче спустошена Прип'ять,
За скоєний гріх розіп'ята живцем,
Прип'ята до неба, щоб вічності випить,
Щоб вмити від бруду змарніле лице?
Регочуть іони малиновим дзвоном,
Вбиваючи блиск нерозкритих очей,
Ридає вночі божевільна мадонна,
Приймаючи з лона холодних дітей
В бездонність ночей.
І тихо ступає життя у полин,
І лине Чорнобильський дзвін.

♫ 05 – Дзвони. 

На сцену виходить  Дівчина у чорному вбранні  з квітами в руках. Підходить до дерева, кладе квіти.

Дівчина у чорному вбранні (задумливо):  Чорнобиль. Ця назва походить від різновиду гіркого полину. Спочатку таку назву мало давнє поселення, а потім місто й електростанція. Мало хто знав про цю траву. Аж поки не прийшов той
судний день. І тоді згадали люди, що у Біблії записано: “…Засурмив третій янгол, – і велика зоря спала з неба, палаючи, як смолоскип. І спала вона на третину річок та водні джерела. І ймення зорі – “Полин”. І стала третина води як полин, і багато людей повмирали з води, бо згіркла вона…”. А чи знаєш ти, світе, як гірко ридає полин? Як тяжко, як тужно моєму народу болить?

 

Театралізація біля мольберту. Під сценою дві дівчини: учениці 1-го та 8-го класів. Старшокласниця виконує роль художниці. Те, що пропонує намалювати дівчинка, відображається на проекторі (для цього у презентації використано анімаційні малюнки). 

♫ 06 - Фон. 

1 учениця (1-й клас): Намалюй, мені, будь ласка,  радість і красу.

2 учениця (8 клас): І малюю я веселку, квітку і росу.

З посмішкою на обличчі дівчинку в вінку

І хлопчину, що кружляє з нею у танку.

1 учениця: Намалюй мені розлуку, смуток і журбу.

2 учениця: Я малюю лист осінній, схилену вербу,

Що спустила свої віти голі до землі.

І ключами в синім небі линуть журавлі.

1 учениця: Намалюй мені ще ніжність

2 учениця: Тема не проста.

І малюю я рожеві мамині вуста,

І метелика, і сонце, й квітку лугову,

І зелену, шовковисту молоду траву.

1 учениця: Намалюй, якщо зумієш,

               Сльози і  біду.

2 учениця: Як же їх намалювати? Спосіб не знайду.

Чи поранену пташину, може, ледь, живу?

А рука сама малює чорнобиль-траву…

1 учениця: Нащо ти траву малюєш? Це біда така?

2 учениця: Цю траву зовуть чорнобиль, ця трава гірка.

В ній отрута, смерть і сльози, і брудна вода.

В ній хвороби, сум, неспокій. Це страшна біда.

1 учениця: Краще намалюй щось гарне. Намалюй життя.

               А гірку траву чорнобиль викинь на сміття.

2 учениця: Так, дитино, намалюю я життя тобі.

І надії намалюю, й мрії голубі.

Намалюю синє небо, чисте джерело.

Намалюю я лелеку, поле і село.

Намалюю віру, розум, доброту й любов.

Та гірка трава чорнобиль проростає знов.

♫ 07 ТАНЕЦЬ «Чорнобильська зона»  (у виконанні хореографічного колективу 7 класу).

 

Старшокласниця. Шановні присутні! Минатимуть десятиліття, але сумний набат Чорнобиля не дає заспокоїтися нам.  Кажуть, час лікує, затягує рани. Це неправда. Просто біль відходить кудись глибоко в серце, приживається там, освоюється, і нікуди від цього не дінешся. Сьогодні кожен із нас розуміє, що сенс життя полягає в тому, щоб поважати природу, яка створила людину. Тому у нашій  свідомості повинна відбутися революція,  яка подарує Землі розумного друга – людину екологічної доби. З'явившись під знаком біблійної «зірки Полин», Чорнобиль став якщо й не розплатою, то найсерйознішою пересторогою нашому варварству і  сваволі.  Тож хай палає  свічка пам’яті і  надії  в день річниці аварії на Чорнобильській АЕС. Хай полум'я свічок у наших душах зіллється в одне полум'я віри. Ми будемо жити!

Ведуча 1.  Якщо ти віриш у майбутнє,
В його прийдешність, у життя,
Дзвони у дзвони, кричи людям,
Бо більш не буде вороття.
Ведуча 2.  Віддай забуту свіжість травам,
Відмий від бруду всі хмарки,
Відреставруй нам синє небо
І дощ крізь сито проціди.
Ведуча 1.  Хай ожива вода Дніпрова,
Правічні височать дуби,
І хай полин, трава-чорнобиль
Не стане іменем біди.
Лунає мелодія Ave Maria. На сцені дитина в українському вбранні.
Дитина: Пречиста Діво, збережи цей світ,
А в ньому нашу рідну Україну.
Сади і гори, ріки і моря,
Птахів, тварин, рослини і людину.
Подай у душі доброго вогню —

Хай воскресає світ животворящий,

Хай до нащадків озоветься пращур,

Хай древній рід збере свою рідню.

Очисть від скверни воду нам і кров,

Хай доля нас завчасно не займає...

Пошли нам, Боже, згоду і любов

І той вогонь, що в світі нас тримає.

Усім хто є, усім, хто буде,
Даруй здоров’я, чистоту і вроду.
Щоб їх ім’я, а в імені – любов
Передавалися від роду і до роду.

 

♫ 08 Пісня «Я люблю свою країну Україну» у виконанні вокального колективу 3 класу

Відеосупрорводження пісні (краєвиди України).


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
21 січня 2021
Переглядів
2554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку