Практична робота. Векторна графіка. Використання прикладного програмного забезпечення Corel DRAW на уроках технологій в 5-6 класах. Відтворення біоформ в векторі.
Багатокутники та зірочки. Corel Draw. Практична робота: Біоформи. Створення контуру морської зірки в векторі.
Розгадаємо ребус:
Поміркуйте, як можна використати особливості будови об'єктів живої природи в конструюванні виробів?
Подивимось відео https://youtu.be/NSMsT8amkQ4
Створення контуру морської зірки в векторі
Багатокутники та зірочки. Corel.
До класу об’єктів «багатокутники» відносяться тільки правильні: випуклі та зірчасті (зірочки). Ця правильність не розуміється в строгому геометричному смислі. В Corel правильність – це розуміння того, що фігура складається з відрізків прямої, які з’єднуються суміжними парами точок, що розташовані рівномірно по довжині границі еліпсу. Рівність тут полягає в сенсі рівності центральних кутів секторів, на які ці точки розбивають еліпс. У випуклих багатокутниках сторони обмежуються цими точками. У зірчастих вони продовжуються до перетину з продовженням інших сторін багатокутника. При застосування правильного кола створюються багатокутники, які будуть правильні в геометричному смислі. Еліпси та багатокутники ми можемо змінювати до невпізнанності, але вони все одно залишаться саме цим класом фігур.
Кнопка для створення багатокутників розташована на панелі інструментів.
(Зазвичай на кнопці набору інструментів випадають, ті, які використовувались останніми. Тому саме кнопка багатокутника може бути відсутньою. Тоді необхідно розкрити панель інструментів і затримати кнопку миші довше звичайного.)
Інший спосіб створити багатокутник – це натиснути на клавіатурі Y і затиснути праву кнопку миші, створюючи об’єкт на робочій області.
Після того, як було створено фігуру і вона у нас є активною. Ми отримуємо можливість зміни кількості кутів. У віконечку на панелі атрибутів, яке показане на малюнку нижче просто встановлюємо необхідне нам число кутів.
Мінімальна кількість кутів – 3(трикутник), максимальна – 500 (коло). Але все одно, ці фігури будуть відноситись до класу – Багатокутників.
Режим створення фігури – Зірка, може застосовуватись на багатокутниках, які мають не менше 5 кутів.
Комбінований елемент керування «Загострення кутів багатокутника» може використовуватись з зірчатими багатокутниками, де кількість сторін починається від 7. Чим більше це число – тим гостріше будуть проміні зірки.
Після побудови багатокутника крім базових вузлів, розташованих на його вершинах, будуть відображатись додаткові вузли всередині кожної з сторін. І саме перетаскуючи ці вузли ми змінюємо форму багатокутника.
Побудова та модифікація багатокутників (вправа)
Розглянемо на практиці прийоми побудови багатокутників та їх модифікації за допомогою інструмента Polygon.
Або Ctrl+N.
Утримуючи клавішу миші, перетягніть цей вузол по радіусу приблизно на половину відстані до центру. Що відбувається? Чи симетрично розтягуються вузли? Затисніть клавішу Ctrl. Що відбувається? Чи можна закрутити кути? Затисніть клавішу Shift та знову потягніть за вузол. Що відбувається? Чи можна закрутити кути?
Висновок: Натискання кнопки Ctrl при перетягуванні вузлів багатокутника обмежує свободу їх переміщення рухом по радіусах базового еліпса.
Відпустить. В результаті на сторінці з'явиться зміщена копія раніше збудованого багатокутника.
Повторіть цю операцію ще двічі, щоб вийшов ряд із чотирьох однакових багатокутників.
В рядку атрибутів оберіть зірку з вільним центром.
Практична робота І варіант. Для виконання в класі або для тих учнів, які мають можливість працювати в CorelDraw. Ті учні, які не мають такою можливості виконують практичну роботу ІІ варіант.
Потім рядом знаходимо необхідний вигляд із трьох запропонованих
Приклад виконаної роботи